Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong XIV-2: Vývoj malého crossoveru pokračuje

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
V Ženevě představí jihokorejský SsangYong další vývojovou verzi svého malého crossoveru. Zatím nám nabízí dvě skici.

XIV-2 logicky navazuje na frankfurtský koncept XIV-1. Zkratka znamená eXciting user Interface Vehicle, tedy doslova vozidlo se vzrušujícím uživatelským rozhraním.

Přední část je alespoň dle zveřejněných kreseb tvarována agresivněji, hlavní světlomety jsou protaženy hlouběji do předních blatníků. Na odvážné tvary Actyonů a Rodiusů ale zapomeňte, nové SsangYongy se musí líbit většímu počtu možných zákazníků, pokud se výrobce chce udržet při životě.

Největší odlišností od oranžového vozu z Frankfurtu je shrnovací plátěná střecha. Žijeme ve druhé dekádě jedenadvacátého století, takže kličku na ovládání nečekejte, otevírá se elektricky, tedy přesněji jediným stiskem tlačítka. Originální otvírání zadní části, které měl XIV-1, s největší pravděpodobností chybí. Rovněž druhý pár dveří není vidět, s největší pravděpodobností byla na úkor praktičnosti posílena tuhost karoserie. U původního konceptu se navíc dveře otevíraly proti sobě. XIV-2 je postaven na shodné platformě s rozvorem 2600 mm, je 4166 mm dlouhý, 1820 mm široký a 1566 mm vysoký. Je tedy o 26 mm delší, 10 mm širší a naopak 24 mm nižší než jednička.

Auto je logicky zaměřeno na mladé a SsangYong jej hodlá prodávat globálně jako svůj stěžejní model, zatím stále bez dalšího upřesnění. Je pravda, že většina jeho současné produkce už je vzhledem k nedávným vážným finančním problémům poněkud staršího data narození. Sériová verze dostane zážehové i vznětové šestnáctistovky, které budou splňovat emisní normu Euro 6.

Detaily v tuto chvíli chybí, u XIV-1 SsangYong tvrdil, že se dočkáme pohonu jedné i obou náprav a samočinné i manuální převodovky a že produkční varianta přijde do dvou let, tedy nejpozději na podzim 2013. Tato by mohla následovat o něco později. Nissan Juke se asi bát Jihokorejce nemusí, ale na druhou stranu vám takový polokabriolet nenabídne.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
1. 3. 2012 16:02
design
vzhled docela ujde, na Ssang Yong je to úžasný, ale stejně nejlepší byl Ssang Yong Musso...
Avatar - Bristol
21. 2. 2012 00:15
Re: :) Korejci nakonec stejne vyrobi Rodius
[odkaz]

výborný design >:D
20. 2. 2012 09:38
:) Korejci nakonec stejne vyrobi Rodius
jsou to asi takovi designeri, jako kocicka s pejskem cukrari :-)