Zenvo ST1 hořelo v Top Gearu, výrobce se proti incidentu ohrazuje
Dánský hypersport o výkonu 810 kW neudělal ve slavném motoristickém pořadu dobrý dojem.
Moderátor Jeremy Clarkson otestoval v nedávném dílu pořadu Top Gearu dánský hypersport Zenvo ST1. S automobilem moc nadšený nebyl, vůz se ukázal jako nespolehlivý, navíc ve srovnání s jinými konkurenty byl jeho čas na okruhu velice pomalý.
Výrobce se proti negativnímu hodnocení ohrazuje a připomíná, že Top Gear před lety označil model ST1 jako Stigův supersport. Tajemnému jezdci Top Gearu se totiž líbila kombinace silného vidlicového osmiválce o výkonu 810 kW a pohonu zadních kol.
Během testu auta se nejdříve spálila jeho spojka, později začalo auto hořet kvůli vadnému ventilátoru mezichladiče. Zenvo tvrdí, že oba díly byly zničeny až po hodině extrémní jízdy, přičemž v testu tyto okolnosti zmíněny nebyly. Automobilka navíc nyní důkladněji testuje ventilátory, aby předešla podobným problémům.
S tajemným jezdcem Stigem objelo Zenvo ST1 trať Top Gearu s časem 1:29,9, což byl mnohem horší čas než konkurenti vozu. Lepší čas než tento dánský hypersport zajel i mnohem levnější Ford Focus ST (1:29,6) nebo BMW M5 (1:29,2). Moderátoři pořadu pouze upozornili na to, že trať byla během jízdy velice mokrá, což výsledný čas výrazně ovlivnilo.
Zenvo zdůrazňuje, že v den jízdy po okruhu bylo v mnohých koutech Británie doporučeno nevyjíždět na silnice, a to kvůli nízkým teplotám a extrémním dešťům. Výrobce si je vědom, že v takových podmínkách auto nemohlo zajet dobrý čas, a je připraven jízdu zopakovat znova na suché trati.
Dánské firmě se navíc nelíbí, že v testu auta nebylo zmíněno, že na vlhkém asfaltu dokázalo akcelerovat z 0-100 km/h za pouhé 2,69 sekundy. I na krátké rovince pak model ST1 zvládl dosáhnout rychlosti 304 km/h, což je podle Zenva nejvyšší rychlost za poslední dobu.
Malovýrobce chce také připomenout, že model ST1 stojí na britském trhu 660.000 liber (takřka 22 milionů korun), a ne 800.000 liber, jak chybně tvrdil Jeremy Clarkson během pořadu.