Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zimní výbava na dálnicích a silnicích 1.třídy od 1.11.2010 (přehled úseků)

Ondřej Láník
Diskuze (96)
Ředitelství silnic a dálnic ČR zveřejnilo přehled dálnic a komunikací I. třídy, na nichž je nutné mít od 1.11. 2010 obuty zimní pneumatiky.

V níže uvedeném přehledu jsou pouze úseky, které má Ředitelství silnic a dálnic ČR ve správě, neobsahuje tedy úseky silnic II. a III. třídy a místní komunikace. Na nich o umístění rozhodují kraje, resp. obce s rozšířenou působností. Celkem tedy více než 200 různých subjektů.

Novinkou letošní zimy je rozšíření úseku dálnice D1 mezi Prahou a Brnem s povinnou zimní výbavou. Od pondělka 1.11.2010 jsou zimní pneumatiky povinné mezi 21. kilometrem dálnice D1 (Mirošovice) a 182. kilometrem (Kývalka), zatímco minulou zimu to bylo jen mezi 66. a 162. kilometrem, tj. mezi exity Loket a Velká Bíteš.

Povinnost obutí zimních pneumatik končí 31. březnem 2011.

Přehled hlavních dopravních tahů s nainstalovanou značkou Zimní výbava je v následující tabulce. Mimo uvedené úseky se s modrou značkou s autem a vločkou setkáte na mnoha silnicích v Krkonoších, Krušných a Jizerských horách, na Šumavě, v Jeseníkách, Beskydech a na Vysočině.

Úseky dálnic a silnic I.třídy, na nichž je nutné mít od 1.11.2010 do 31.3.2011 zimní výbavu
Dálnice D1 21. - 182.km tj. křižovatky Mirošovice-Kývalka
Silnice I. třídy
Ústecký kraj
I/8 Dubí - Cínovec
I/7 Chomutov - Hora Sv. Šebestiána
Pardubický kraj
I/11 Jablonné nad Orlicí - Suchý vrch - Červená Voda
I/34 Polička - Květná - Svitavy
I/34 Hlinsko - Borová
I/35 Moravská Třebová - Hřebeč
I/37 Trhová kamenice - Lukavice
Olomoucký kraj
I/35 Mohelnice - Studená Loučka
I/46 Šternberk - Horní Loděnice
I/60 Lipová Lázně – Vápenná
Moravskoslezský kraj
I/56 Ostravice – Bílá – hranice kraje

Dopravní značka „Zimní výbava“ přikazuje řidiči motorového vozidla pokračovat v jízdě v označeném úseku jen za použití zimních pneumatik. A to na všech kolech u vozidel do 3.500 kg (včetně) nebo pouze na hnacích kolech u vozidel nad 3 500 kg.

Limitní hmotností 3.500 kg je pro účely této značky myšlena maximální přípustná hmotnost vozidla. Hloubka vzorku musí být nejméně 4 mm na všech kolech (u vozidel do 3.500 kg), nebo nejméně 6 mm na všech hnacích kolech (u vozidel nad 3 500 kg).

Debata o celoplošném zavedení zimních pneumatik v zimě nekončí. Návrh zákona přeložený Ministerstvem dopravy už sice letos došel do sněmovny, ale volby jeho projednávání nakonec odsunuly. Ministerstvo dopravy nicméně počítá s tím, že se bude snažit prosadit zákon příští rok na jaře. Návrh počítá z tzv. německým modelem, který motoristům nařizuje, aby na zimních pneumatikách vyjeli, když v zimním období nastanou „nepříznivé povětrnostní podmínky“.

Ondřej Láník
Diskuze (96)
3. 11. 2010 08:37
Re: geniální
No pravda je, že bydlím v Jablonci čili mám na to trochu jinej pohled než lidi z nížin. U nás prostě bez zimáků zimu nelze odjezdit. Myšleno, pokud potřebuju jezdit každý den. Asi kdybych bydlel někde u Nymburka popř. na jižní moravě mluvil bych taky jinak.
Avatar - white label
1. 11. 2010 01:01
Re: Debata
Jo, myslím to přesně tak, jak si to pochopil (restrikce-omezení)... ;-)
U nás je to zatím údajně až 30%... 8-s
Avatar - Ada je zase tady
1. 11. 2010 00:23
Opravdu usmevna vymena nazoru
Jen na letnich jsem, v zime, v lete najezdil nejakych 1,4 mil km (bez zavinene nehody), potom jsem uz prezouval na zimni, jakmile bylo okolo nuly. Fakt je, ze na dobrych zimnich gumach je na snehu asi o 10% kratsi brzdna draha, nez na letnich. Coz (a to je fakt) muze byt nekdy rozhodujici. Nicmene jeste lepsi, nez mit zimni gumy, je jezdit za vsech okolnosti s rozumem a predvidavosti a do takovych situaci se nedostavat. A potom se da jezdit i na letnich. Pokud je ridic dostatecne inteligentni. To je ovsem na nasich silnicich bohuzel dost ridky zjev. A proto doporucuji prevzit do naseho pravniho poradku stejne ustanoveni, jako v jinych civilizovanych zemich. Tedy jezdit na zimnich, kdyz je zima a na ceste snih - a ne kdyz je koncem brezna 20 na nulou.... Svitit, kdyz je tma - a ne, kdyz sviti Slunce... Mit omezenou rychlost tam, kde to ma smysl ... a ne predevsim tam, kde ta znacka slouzi pouze k buzeraci. Postihovat na silnici piraty, predjizdejici proti kopci a do neprehlednych zatacek a ne jen strejce, kteri jedou v nedeli na ctyricitce okolo skoly 45.... Zkratka, chovat se na silnici normalne, inteligentne, predvidave a zodpovedne. Vsem by se ulevilo. I Policii.
1. 11. 2010 00:20
Re: Debata
"uvažovat svobodně" jsem myslel i jako narážku na názor, že důležitější jsou pravidla než zodpovědnost ;-)
A s restrikcema sme se v tom trochu zamotali, ale asi vím jako to myslíš >:D
Taky by mě zajímalo kolik lidí reálně jezdí na letních v zimě, protože ted se ani nedostanou z Brna do Prahy. Možná nějací sváteční jezdci občas do obchodu, ale pokud někdo provozuje aktivně auto?
1. 11. 2010 00:03
Re: Debata
Tak teď už to vidím stejně :yes: :-)