10 nejlevnějších aut s vyhříváním sedadel
Jsem přesvědčen o tom, že jsme se ve středu Evropy zcela jistě ještě nedostali do toho stádia rozmazlenosti (ani globálního ochlazování), kdy by o pořízení auta rozhodovalo, zda má vyhřívaná sedadla či nikoli, tím spíše v případě, že mají látkové čalounění, nicméně se určitě jedná o příjemný luxusní prvek, který se pár dní v roce může hodit. Sestavili jsme proto žebříček deseti nejdostupnějších elektricky vyhřívaných sedadel na českém trhu. Třeba se to bude hodit.
Je ovšem dobré upozornit, že pokud byste snad přemýšleli o tom, že by bylo fajn, kdyby se váš potomek narodil ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku (případně aby se vůbec někdy narodil) pocit posezení v teplíčku byste mělo omezovat na naprosté minimum. Ale pojďme k věci.
Zdálo by se logické, lovit nejdostupnější vyhřívaná sedadla v kategorii nejlevnějších vozů, tedy miniaut. Ale pro naprostou většinu automobilek se v tomto segmentu jedná o přílišný luxus. Zcela ho ignorují nejen Japonci, ale i bonviváni z Francie, musíme se tedy obrátit na německou a českou produkci.
Možná vás potěší, že nejlevnější vyhřívaná sedadla pořídíte za 184.400 Kč ve třídveřové Škodě Citigo, přičemž samotná sedadla přijdou na 4500 korun. Díky možnostem individualizace je lze mít už v kombinaci se základní verzí výbavy Active i nejslabším motorem 1,0 MPI o výkonu 44 kW.
Pokud zásadně odmítáte postavit si před dům krabici a současně vám nebude líto dalších 3500 korun navíc, můžete sáhnout po líbivějším Fordu Ka v základní verzi Trend. Při stejné pořizovací ceně 179.900 korun musíte připlatit za paket Winter 8000 Kč, ale v ceně je i vyhřívané čelní sklo. Ba co víc, také benzinová dvanáctistovka s výkonem 51 kW.
Jestli čekáte ještě nějaké miniauto, zapojené do cenové války, pak marně. Rázem totiž přeskočíme mezi malá auta, kde nejlepší nabídku najdeme u Renaultu Clio Advantage 1,2 l/55 kW. Tento vůz vám prohřeje pozadí za 205.500 korun. Už asi chápete, že to bude snadné rozhodování…
Při hledání další laciné nabídky musíme zpět do mini a na tahu je wolfsburský sourozenec Citigo Volkswagen Up! To už ale atakujeme 220tisícovou hranici, tam přijde vyhřívání nejméně na 217.700 korun. Lze je totiž mít až ve střední výbavě Move Up! a to navíc v paketu Leatherette, jenž zahrnuje mimo pád dalších drobností i kožený volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Sedadla samotná jsou vyvedena částečně v imitaci kůže.
Ale pojďme zpět do segmentu B, kde číhá na teplomilné zákazníky další Francouz – Peugeot 208. Ještě horká novinka umožňuje přikoupit si vyhřívání za 8000 korun k třídveřové litrové verzi s 50 kW v základní verzi výbavy Access za 220.000 korun, takže to máme celkem za 228.000 Kč. Tak to bylo, přátelé, TOP5.
Druhou pětici nám načíná třídveřový Opel Corsa Enjoy. Vyhřívaná sedadla kombinuje finančně nejvýhodněji s motorem 1,2 l o výkonu 63 kW. Je třeba si připravit nejméně 242.900 korun a dotyčný prvek výbavy činí z této částky 11.000 Kč.
Až sedmé nejlevnější je v našem žebříčku poslední zúčastněné …miniauto. Tedy přesněji řečeno miniMPV, bavíme se totiž o Suzuki Splash. Suma 254.900 korun se možná může zdát vysoká, ale zase se jedná o maximální možnou výbavu GLX v kombinaci s motorem 1,2 litru o slušném výkonu 69 kW a s pěti dveřmi. Ta už má vyhřívání sedadel ve standardu.
Na osmé místo se mám dostal opět Peugeot. Za 256.400 korun dostanete nejen vytoužené vyhřívání, ale i ostřikovače světlometů (zajímavá kombinace, co říkáte?) a spoustu místa pro náklad k tomu. Hovoříme totiž teď o kombíku 207 SW Active s motorem 1,4 l o výkonu 55 kW.
Devátá příčka patří prvnímu zástupci z Koreje – Kia Rio má od verze výbavy Comfort Plus k dispozici zimní paket, jenž za příplatek 15.000 korun zahrnuje vyhřívání nejen sedel, ale i volantu a kožený potah hlavice řadicí páky a volantu. Celkem tak zaplatíte 269.980 korun s benzinovou motorizací 1,25 l o výkonu 63 kW.
A první desítku nám zakončuje další auto z Asie – japonské Suzuki Swift. Za 294.000 korun se v současnosti nabízí verze GLX, která má vyhřívání v základní výbavě a to s benzinovým motorem 1,2 l o výkonu 69 kW.
Jak je vidět, vyhřívání sedadel má dnes zatím stále status spíše luxusního prvku výbavy. Mezi miniauty se objevuje jen výjimečně, mezi malými auty už to taková vzácnost není, dost často jej ale lze mít až v kombinaci s vyššími stupni výbav. U první desítky jsme se sice vešli pod třísettisícový strop, ale naše zkoumání ukázalo, že už 11. nejlevnější auto s elektrickými sedadly se do této částky nevejde. Pozitivní je, že lze tento prvek výbavy v této cenové relaci vybírat ze vcelku široké škály motorů a karosářských verzí.
Jak je pro vás elektrické vyhřívání sedadel důležité? Máte ho ve svém autě a jak často ho využíváte? Sdělte nám váš názor v diskuzi.
Deset nejlevnějších aut s vyhříváním sedadel | |||||
Model | Výbava | Motor | Cena [Kč] | Vyhřívání sedadel [Kč] | Celkem [Kč] |
Škoda Citigo | Active | 1.0 MPI/44 kW | 179.900 | 4.500 | 184.400 |
Ford Ka | Trend | 1.2 Duratec/51 kW | 179.900 | 8.000 | 187.900 |
Renault Clio | Advantage | 1.2 16v/55 kW | 199.900 | 5.600 | 205.500 |
Volkswagen Up! | Move Up! Leatherette | 1.0 MPI/44 kW | 202.900 | 14.800 | 217.700 |
Peugeot 208 | Access | 1.0/50 kW | 220.000 | 8.000 | 228.000 |
Opel Corsa | Enjoy | 1.2 16V/63 kW | 231.900 | 11.000 | 242.900 |
Suzuki Splash | GLX | 1.2/69 kW | 254.900 | S | 254.900 |
Peugeot 207 SW | Active | 1.4/55 kW | 250.000 | 6.400 | 256.400 |
Kia Rio | Comfort Plus/Winter | 1.25 CVVT/63 kW | 254.980 | 15.000 | 269.980 |
Suzuki Swift | GLX | 1.2/69 kW | 294.000 | S | 294.000 |