Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejlevnějších aut s vyhříváním sedadel

Michal Fokt
Diskuze (106)
Bude zima, bude mráz. Zjistili jsme, jak si v autě nejlevněji zatopit pod zadkem. Ale pozor na potenci…

Jsem přesvědčen o tom, že jsme se ve středu Evropy zcela jistě ještě nedostali do toho stádia rozmazlenosti (ani globálního ochlazování), kdy by o pořízení auta rozhodovalo, zda má vyhřívaná sedadla či nikoli, tím spíše v případě, že mají látkové čalounění, nicméně se určitě jedná o příjemný luxusní prvek, který se pár dní v roce může hodit. Sestavili jsme proto žebříček deseti nejdostupnějších elektricky vyhřívaných sedadel na českém trhu. Třeba se to bude hodit.

Je ovšem dobré upozornit, že pokud byste snad přemýšleli o tom, že by bylo fajn, kdyby se váš potomek narodil ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku (případně aby se vůbec někdy narodil) pocit posezení v teplíčku byste mělo omezovat na naprosté minimum. Ale pojďme k věci.

Zdálo by se logické, lovit nejdostupnější vyhřívaná sedadla v kategorii nejlevnějších vozů, tedy miniaut. Ale pro naprostou většinu automobilek se v tomto segmentu jedná o přílišný luxus. Zcela ho ignorují nejen Japonci, ale i bonviváni z Francie, musíme se tedy obrátit na německou a českou produkci.

Možná vás potěší, že nejlevnější vyhřívaná sedadla pořídíte za 184.400 Kč ve třídveřové Škodě Citigo, přičemž samotná sedadla přijdou na 4500 korun. Díky možnostem individualizace je lze mít už v kombinaci se základní verzí výbavy Active i nejslabším motorem 1,0 MPI o výkonu 44 kW.

Pokud zásadně odmítáte postavit si před dům krabici a současně vám nebude líto dalších 3500 korun navíc, můžete sáhnout po líbivějším Fordu Ka v základní verzi Trend. Při stejné pořizovací ceně 179.900 korun musíte připlatit za paket Winter 8000 Kč, ale v ceně je i vyhřívané čelní sklo. Ba co víc, také benzinová dvanáctistovka s výkonem 51 kW.

Jestli čekáte ještě nějaké miniauto, zapojené do cenové války, pak marně. Rázem totiž přeskočíme mezi malá auta, kde nejlepší nabídku najdeme u Renaultu Clio Advantage 1,2 l/55 kW. Tento vůz vám prohřeje pozadí za 205.500 korun. Už asi chápete, že to bude snadné rozhodování…

Při hledání další laciné nabídky musíme zpět do mini a na tahu je wolfsburský sourozenec Citigo Volkswagen Up! To už ale atakujeme 220tisícovou hranici, tam přijde vyhřívání nejméně na 217.700 korun. Lze je totiž mít až ve střední výbavě Move Up! a to navíc v paketu Leatherette, jenž zahrnuje mimo pád dalších drobností i kožený volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Sedadla samotná jsou vyvedena částečně v imitaci kůže.

Ale pojďme zpět do segmentu B, kde číhá na teplomilné zákazníky další Francouz – Peugeot 208. Ještě horká novinka umožňuje přikoupit si vyhřívání za 8000 korun k třídveřové litrové verzi s 50 kW v základní verzi výbavy Access za 220.000 korun, takže to máme celkem za 228.000 Kč. Tak to bylo, přátelé, TOP5.

Druhou pětici nám načíná třídveřový Opel Corsa Enjoy. Vyhřívaná sedadla kombinuje finančně nejvýhodněji s motorem 1,2 l o výkonu 63 kW. Je třeba si připravit nejméně 242.900 korun a dotyčný prvek výbavy činí z této částky 11.000 Kč.

Až sedmé nejlevnější je v našem žebříčku poslední zúčastněné …miniauto. Tedy přesněji řečeno miniMPV, bavíme se totiž o Suzuki Splash. Suma 254.900 korun se možná může zdát vysoká, ale zase se jedná o maximální možnou výbavu GLX v kombinaci s motorem 1,2 litru o slušném výkonu 69 kW a s pěti dveřmi. Ta už má vyhřívání sedadel ve standardu.

Na osmé místo se mám dostal opět Peugeot. Za 256.400 korun dostanete nejen vytoužené vyhřívání, ale i ostřikovače světlometů (zajímavá kombinace, co říkáte?) a spoustu místa pro náklad k tomu. Hovoříme totiž teď o kombíku 207 SW Active s motorem 1,4 l o výkonu 55 kW.

Devátá příčka patří prvnímu zástupci z Koreje – Kia Rio má od verze výbavy Comfort Plus k dispozici zimní paket, jenž za příplatek 15.000 korun zahrnuje vyhřívání nejen sedel, ale i volantu a kožený potah hlavice řadicí páky a volantu. Celkem tak zaplatíte 269.980 korun s benzinovou motorizací 1,25 l o výkonu 63 kW.

A první desítku nám zakončuje další auto z Asie – japonské Suzuki Swift. Za 294.000 korun se v současnosti nabízí verze GLX, která má vyhřívání v základní výbavě a to s benzinovým motorem 1,2 l o výkonu 69 kW.

Jak je vidět, vyhřívání sedadel má dnes zatím stále status spíše luxusního prvku výbavy. Mezi miniauty se objevuje jen výjimečně, mezi malými auty už to taková vzácnost není, dost často jej ale lze mít až v kombinaci s vyššími stupni výbav. U první desítky jsme se sice vešli pod třísettisícový strop, ale naše zkoumání ukázalo, že už 11. nejlevnější auto s elektrickými sedadly se do této částky nevejde. Pozitivní je, že lze tento prvek výbavy v této cenové relaci vybírat ze vcelku široké škály motorů a karosářských verzí.

Jak je pro vás elektrické vyhřívání sedadel důležité? Máte ho ve svém autě a jak často ho využíváte? Sdělte nám váš názor v diskuzi.

Deset nejlevnějších aut s vyhříváním sedadel
ModelVýbavaMotorCena [Kč]Vyhřívání sedadel [Kč]Celkem [Kč]
Škoda CitigoActive1.0 MPI/44 kW179.9004.500184.400
Ford KaTrend1.2 Duratec/51 kW179.9008.000187.900
Renault ClioAdvantage1.2 16v/55 kW199.9005.600205.500
Volkswagen Up!Move Up! Leatherette1.0 MPI/44 kW202.90014.800217.700
Peugeot 208Access1.0/50 kW220.0008.000228.000
Opel CorsaEnjoy1.2 16V/63 kW231.90011.000242.900
Suzuki SplashGLX1.2/69 kW254.900S254.900
Peugeot 207 SWActive1.4/55 kW250.0006.400256.400
Kia RioComfort Plus/Winter1.25 CVVT/63 kW254.98015.000269.980
Suzuki SwiftGLX1.2/69 kW294.000S294.000

Michal Fokt
Diskuze (106)
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 20:59
Re: LADA PRIORA
No jo, němci měli nejlepší tanky Tygr, akorát měli jeden menší problém - jezdili na benzín, takže akční rádius nula nula prd a byly těžký. Takže dieslový téčko jim umělo celkem slušně zatopit.

nějak si zapoměl na Koroljova nebo na to kdo měl první neutronovou bombu, na ekranoplány, na raketoplán Buran který obletěl zemi a sám přistál - vše řídil počítač a nosnou raketu Energija ihned po rozpadu sssr koupili američani ke zkoumání.
Stejně jako na vrtulníky Kamov či stíhačky suchoj.

Sami američani říkali že je sověti v 80. letech ve většině oblastní dohnali a někde předehnali, ale za cenu že sssr to zbrojení nebyl schopen ufinancovat.

Němci měli plno věcí prvních, to nikdo nepopírá.
Jenže po prohrané válce tam zbyly jen trosku a bez pomoci by tam hlady okusovali prkýnka.

Amerika to vždy projela na tom, že krátkodobý zisk jí zaslepil a dlouhodobýho hlediska na tom porodělala kalhoty, jak s německem, tak s japonskem, koreou atd.
Avatar - guze
5. 11. 2012 15:07
Re: LADA PRIORA
Srovnávám kvalitu armád x kvalitu automobilového průmyslu dnes.....rusové měli obrovskou armádu, ale nebyl nikdo kdo by jí dal perfektní vedení, její velikost neměla odpovidající protiváhu ve vedení generálů, techniku též neměli tak dobrou jako němci, se vším novým přišli tehdy, kdy už to zbytek světa dávno měl a to platí i pro dnešní dobu (tedy ve mnou zmiňovaném automobilovém průmyslu) a jestli zmiňuješ pomoc USA, no sám asi víš, jak na tom bylo po 89 západní Německo a jak na tom bylo východní po pomoci SSSR...ale nebudem tady řešit tyto věci. Nacisti byli svi.ně, slovama to snad ani nejde vyjádřit co všechno spáchali a co si budem povídat, komunisti nepáchali taková zvěrstva, ale zato se vyřádili dost po válce nemyslíš, hm?...Přeju pěkný den :-)
5. 11. 2012 14:48
Re: a co..
což je vlastně škoda :-)
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 14:32
Re: LADA PRIORA
Kde by němci byli, kdyby jim po válce USA i SSSR zamávalo a řeklo a dělejte si tu co chcete.

Kde by bylo japonsko a Korea.

Zkuste se and tím jednou zamyslet, co by se stalo kdybi spojenci zvedli z dobytých území OSY svoje zadnici a odjeli a nedali tam dolar.

Německo by se an vlastní nohy postavilo tka možná v roce 1975, a to možnááááá
A na dneší úrovni by byli tak v roce 2050.

Můžou jim líbat zadnice.
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 14:28
Re: LADA PRIORA
To je zajímavá teze, nacisti nám nic neudělali, na to si prosím tě přišel jak?

Nacisti zabili v čsr víc lidí jak rusové. To je jedonznačně historicky dané