Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 a A8: Inovovaný osmiválec

Ladislav Čermák
Diskuze (45)
Vrcholný vidlicový osmiválec pro A6 a A8 se dočkal přímého vstřikování a mírného zvýšení výkonu

Tradiční objem už od dob Audi V8 - 4,2 l; k němu však nyní přistupuje nová, méně tradiční zkratka FSI. Ano, po zásadní modernizacii při příležitosti montáže do současné generace A8, se větší ze dvou "vé-osmiček" dočkala dalšího vylepšení. Přímý vstřik FSI totiž dorazil po čtyř- a šestiválcích také do lepší společnosti. Výsledkem je, kromě rychlejší odezvy na sešlápnutí plynového pedálu - také snížená spotřeba o 10 % a nárůst výkonu o 11 kW na výsledných 257. Nejlevněji bude nový agregát s šestistupňovým Tiptronicem k mání v limuzíně A6 4,2 FSI Quattro (61.300 €), za A8 bude třeba připlatit dalších 14.900 €.

Další inovací pro menší A6 bude zástavba výkonnější varianty piezo-turbodieselu 3,0 TDI, dosud určené pro A8. V tak trochu směšné válce o každý kilowatt tak Ingolstadt vrátí Mnichovu nedávnou porážku v třílitrové vznětové lize a proti 170 kW v BMW 530d vytáhne Audi A6 3,0 TDI výkon 171 kW.

Poněkud praktičtější novinkou je zavedení parkovacího systému Advanced s širokoúhlou kamerou a naváděcími liniemi, promítanými na monitor. Dosavadní třípalcovou informační obrazovku nahradí v novém modelovém roce sériově montovaný přehlednější pětipalcový barevný displej. Do hlavových opěrek předních sedadel A8 a A8L bude do budoucna možné zabudovat monitory multimediálního systému Rear Seat Entertainment Plus s dálkovým ovládáním.

Ladislav Čermák
Diskuze (45)