Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Prologue: Koncept luxusního kupé ukazuje designérskou budoucnost značky

Michal Fokt Michal Fokt 19. 11. 2014 • 16:48
23
55
Zobrazit náhledy (23)
Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue
Audi v Los Angeles představuje studii Prologue. Ta má prozradit, jakým směrem se bude vyvíjet v dalších letech design ingolstadtské automobilky.

Zatímco v oblasti techniky Audi uhání (konečně) vpřed v souladu se svým sloganem mílovými kroky, jakékoli výraznější designérské změny bývají v Ingolstadtu tabu a pokud jsou náhodou ohlášeny, většinou to znamená, že budete při troše snahy schopní rozeznat novou generaci daného auta od dosavadní. Už nové Audi TT však naznačilo, že se chystají změny, které nyní potvrzuje i studie s výstižným označením Prologue.

Ačkoli to snímky neprozrazují, jedná se o dost velké auto, s délkou 5,1 m je jen o málo kratší, než limuzína A8, šířka 1,95 m a výška jen 1,39 m se pak postarají o svalnaté sportovní proporce. Rozvor s délkou 2,94 a "předokolkově" umístěná přední náprava vyvolávají jisté pochybnosti o často spekulovaném přechodu velkých Audi na platformu s pohonem zadních kol, nicméně jedná se zatím jen o koncept. Ostatně ani samotný fakt, že má Prologue dvoudveřovou karoserii kupé neznamená, že má Audi v plánu konkurovat Mercedesu S Coupé, ovšem s ohledem na estetickou stránku věci by nepochybně byla škoda nedovést tuto luxusnější alternativu modelu A5 do sériové výroby.

Audi prezentuje Prologue jako "nejsportovnější auto v luxusním segmentu", charakterizované elegantně sportovním designem, stálým pohonem všech kol quattro a silným biturbo osmiválcem pod kapotou. Motor V8 4.0 TFSI má výkon 445 kW a točivý moment 700 N.m, jenž může být po dobu 15 s oveboostem zvýšen až na 750 N.m. Hliníkový, 1980 kg vážící vůz dokáže za pomoci osmistupňového automatu rozhýbat z klidu na stovku za 3,7 s, přičemž kombinovaná spotřeba paliva má činit 8,6 l benzinu na 100 km. Vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost má zajistit aktivní řízení zadních kol, umožňující jejich natáčení v rozsahu až pěti stupňů.

Že by náznak nových technických řešení? Pravděpodobně, ostatně Prologue je vybaveno i novým pětiprvkovým závěsem předních i zadních kol, zkombinovaným se vzduchovým pérováním. Vůz je také osazen na předku 20" karbonokeramickými brzdovými kotouči s šestipístkovými třmeny a jako novinku, která se co nevidět objeví v produkčních autech, popisuje Audi nový 48V elektrický systém, napojený na generátor o výkonu až 12 kW, získávající energii při brzdění vozu.

Interiér se nese v duchu nového komunikačního rozhraní Audi Virtual Cockpit s OLED displeji, nezapomíná se však ani na exkluzivní materiály, ať už se jedná o hliník, dřevo či kůži. Audi také upozorňuje na znamenité obestavění prostoru, díky němuž je kabina ve všech směrech nad očekávání prostorná a Prologue disponuje také inteligentním systémem, identifikujícím osoby v autě podle jejich smartphonu a přizpůsobující dané osobě preferenční nastavení sedadel, klimatizace, respektive ovládacích prvků v případě řidiče.

Ze všeho nejdůležitější ale určitě bude stejně design tohoto konceptu. Singlegrame maska se definitivně změnila v šestiúhelník, na který vizuálně navazují šípovité světlomety, což je tak trochu dle očekávání. Audi také upozorňuje na inovaci v podobě zadních blatníků, evokující Ur-quattro z osmdesátých let a úplně v novém stylu se nese záď s vizuálně propojenými úzkými svítilnami. Efektní je také zkombinování difuzoru zadního nárazníku s koncovkami výfuků a opravdu působivé je také zakřivení zadního okna, přecházejícího do "oldschoolových" C sloupků.

Myslíte si, že by Audi mělo takovéto kupé na bázi modelu A8 vyrábět nebo bude lepší zase nějaké další SUV?

Související články

Témata
Avatar - Vekacik
21. 11. 2014 09:21
Re: Môj záver:
Jo pěkně jsi to napsal. Souhlasím :yes: Snad si lidé z automobilek čtou weby o vozech a vezmou si něco k srdci.. >:D Podle designu A4 a Q7 se uvidí co dále :-)
Avatar - white label
20. 11. 2014 15:23
Re: Kde jsem to jen viděl?
No a co jako..., tady snad šířku masky nekritizuji? Hlavně Ford před tím žádnou single frame neměl a nejednou "nenápadně" nasadil Fordům "tlamu" z AM, kdežto u Audi jde o evoluci SF, i když v tomto případě nepovedenou.

P.S. Těší mě, že mě pozorně čteš a pamatuješ si, co jsem k čemu napsal, ale neměl by sis z toho pamatovat jen to, co vadí tobě osobně.
;-)
Avatar - AUDIRS6
20. 11. 2014 12:06
Môj záver:
Kritizovať dokáže každý, najľahšie takto od PC... ;-\
ALE:
Po X Y fakt pekných štúdií, ktoré nám Audi za posledné roky ponúklo, je toto ako vidím nielen podľa mňa krok vedľa.
Buďme ale radi za hneď niekoľko vecí:
Výstava sa koná v USA, a tam majú radi, keď sú veci veľké. Preto prezentácia veľkého modelu, s veľkou maskou...atď. Ak toto nestrávi ani Americký návštevník výstavy, novinár, potom je to pre Audi jasný signál, že ani pre USA trh nieje dobré všetko, čo je veľké. A to je dobré pre nás a pre Audi celkovo ! Rozhodne si za pár dní asi v Ingolstadte zavolá na koberček R.Stadler Lichteho, predebatia to, a zhodnú sa na tom, že taký prešlap ako bolo pre BMW Banglovská éra, si oni dovoliť nemôžu.
Čoskoro čaká Audi "reparát" - v Detroite predstavia Q7, na ktorej sa Lichte podieľal len minimálne, a z toho sa bude dať vyčítať, že čo je teda aj US zákazníkovi bližšie.
Ak Q7 bude prijatá kladne, dovolím si tvrdiť, že až taká revolúcia sa v blízkej budúcnosti konať nebude.
Potom Ženeva - A4 - tiež auto, na ktorom toho Lichte nemal moc šancu meniť. To už sme ale doma, na EU trhu s autom potrebným hlavne tu. Ak aj ona bude tu prijatá tak kladne, ako sa očakáva ( podľa spy photos vyzerá zatiaľ všetko podľa očakávania ) Lichte sa bude musieť asi fakt zo snívania vrátiť nohami pevne na zem.
K autu ako takému:
Už som to písal vyššie, kolegovci tiež, takže len odrážkovo:
- maska
- blatníky - a ich línia nenaväzujúca na líniu popod okná ( nemohli to urobiť ako na R8 ???)
- spätné zrkadlá - áno na koncepte zvyknú byť vždy futuristické, ale o to viac ma prekvapujú, nakoľko Audi usiluje ako prvé na svete používať miesto nich kamery - fakt lobujú na poli zákonodarstva v EU aj v iných častiach sveta, aby to mohli spustiť do výroby.
- chrómovanie okolo okien - neodpustil by som im nikdy, keby to nechali podobné tomuto - neorámované okná, ale línia v strede C stĺpika !!! - pre mňa fakt neospravedlniteľné !
- INTERIÉR - áno, musel som CapsLockom... Kvalita - OK, veď na to sme už zvyknutí, ale to stvárnenie 8-s - 2 poschodovosť prístroj. dosky, ten tvar prístroj. štítu pred vodičom - toto ak má byť budúcnosť, tak Pán Boh s nami ! Naopak - tie displeje umiestnené v horizontílnej línii po defakto skoro celej šírke - to môže byť zaujímavé, a v prípade že sa začnú používať fakt kamery miesto spät. zrkadiel, tak aj účelné - nakoľko si viem živo predstaviť, pozrieť sa vľavo od volantu a vpravo od volantu, miesto do spät. zrkadiel. Plus ten displej pred spolujazdcom - nech má aj on nejakú "zábavku". OK.
- volant - dajme tomu, že zase je to len taký koncepčný výkrik, ale ak má ísť niečo podobné v blízkej budúcnosti do výroby, tak ďakujem, neprosím si.

Dobre, kritika vypísaná, čo treba pochváliť:
- dizajn zadnej partie auta "se vším všudy" - teda aj vrátane zadného skla, ktoré pre mňa paradoxne problém nieje. Prečo ? - lebo sa im to pekne podarilo zakomponovať do celku ! Plus preto, lebo T 613 !!! >:D - áno, s nostalgiou spomínam na autá, ktoré som sedlal pred prechodom na Audi ! - tie zadné "plutvy" a sklo, ktoré budilo dojem konkávneho zakrivenia, to sú proste veci, ktoré som na nej zbožňoval ( o motore a veľkosti vnútorného priestoru by som napísal pochvalnú knihu ! )
Takže - áno, zadok je proste dokonalý a nemám s ním problém.
Technika - podvozok, motor...Treba komentovať ? Alebo nedajbož kritizovať ?
Chválabohu, aspoň tu teda fakt nie ! - všetko na TOP úrovni, ... ani nemám slov, proste dokonalosť !

Takže záver 1 vetou...Skúsim, ale 1 veta asi stačiť nebude:
Mňa "Prologue" nenadchol ! Ak ho máme vnímať ako dizajnové cvičenie, ok, pocvičili ste si, vrátte sa nohami na zem a robte Audi ! Áno, klasické Audi, ako A6 a spol...
Implementujte tam niektoré prvky z tohoto ( zadok, podvozok ), ale to je tak asi všetko.

Držím teda chlapom v Ingolstadte palce, nech sa z tohoto poučia, a nech teda na nás nepríde taká pohroma ako na BMW - doba Banglovská, aby u nás nebola doba Lichtovská.. ;-)
20. 11. 2014 11:00
Re: Kde jsem to jen viděl?
hned ako som to videl som si spomenul ako si sa smial z novych fordov, zo sumcej papule..
20. 11. 2014 09:40
Re: A9
Tak v mých očích se naopak AM opičil po Audi (dnešní boom podobných masek mám zkrátka spojený s Audi). Nemyslím tou starší, úzkou maskou. Myslím tu novou, vysokou. Za to bych také někoho přerazil. Proč museli zahodit tak pěknou masku a udělat něco, co dělá hned několik automobilek?

S šířkou masky to pohnojili. "Placatění" single-frame se mi líbilo, ta původní auta opticky obrala o šířku. Ale to neznamená, že je dobrý nápad ji udělat skoro přes celý čumák. Dostávají se tam, kde byl Peugeot, nebo Mazda s těmi ohromnými tlamami.

Co se týče skla, souhlasím, že může vypadat zajímavě. I u Citroënu to tak bylo. Ale nikdy jsem to nestrávil. Je možné, že za to u C6 mohla světla, díval jsem se spíš na zadek jako celek.

Futuristický, nebo ne, je ošklivý. Tohle má být budoucnost čtyřramenného volantu? Celkem doufám, že tenhle koncept sklidí značnou kritiku. Nechci si ani představit, jak by vypadala další generace Audi, pokud by použili tenhle jazyk.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku