Audi Prologue: Koncept luxusního kupé ukazuje designérskou budoucnost značky
Zatímco v oblasti techniky Audi uhání (konečně) vpřed v souladu se svým sloganem mílovými kroky, jakékoli výraznější designérské změny bývají v Ingolstadtu tabu a pokud jsou náhodou ohlášeny, většinou to znamená, že budete při troše snahy schopní rozeznat novou generaci daného auta od dosavadní. Už nové Audi TT však naznačilo, že se chystají změny, které nyní potvrzuje i studie s výstižným označením Prologue.
Ačkoli to snímky neprozrazují, jedná se o dost velké auto, s délkou 5,1 m je jen o málo kratší, než limuzína A8, šířka 1,95 m a výška jen 1,39 m se pak postarají o svalnaté sportovní proporce. Rozvor s délkou 2,94 a "předokolkově" umístěná přední náprava vyvolávají jisté pochybnosti o často spekulovaném přechodu velkých Audi na platformu s pohonem zadních kol, nicméně jedná se zatím jen o koncept. Ostatně ani samotný fakt, že má Prologue dvoudveřovou karoserii kupé neznamená, že má Audi v plánu konkurovat Mercedesu S Coupé, ovšem s ohledem na estetickou stránku věci by nepochybně byla škoda nedovést tuto luxusnější alternativu modelu A5 do sériové výroby.
Audi prezentuje Prologue jako "nejsportovnější auto v luxusním segmentu", charakterizované elegantně sportovním designem, stálým pohonem všech kol quattro a silným biturbo osmiválcem pod kapotou. Motor V8 4.0 TFSI má výkon 445 kW a točivý moment 700 N.m, jenž může být po dobu 15 s oveboostem zvýšen až na 750 N.m. Hliníkový, 1980 kg vážící vůz dokáže za pomoci osmistupňového automatu rozhýbat z klidu na stovku za 3,7 s, přičemž kombinovaná spotřeba paliva má činit 8,6 l benzinu na 100 km. Vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost má zajistit aktivní řízení zadních kol, umožňující jejich natáčení v rozsahu až pěti stupňů.
Že by náznak nových technických řešení? Pravděpodobně, ostatně Prologue je vybaveno i novým pětiprvkovým závěsem předních i zadních kol, zkombinovaným se vzduchovým pérováním. Vůz je také osazen na předku 20" karbonokeramickými brzdovými kotouči s šestipístkovými třmeny a jako novinku, která se co nevidět objeví v produkčních autech, popisuje Audi nový 48V elektrický systém, napojený na generátor o výkonu až 12 kW, získávající energii při brzdění vozu.
Interiér se nese v duchu nového komunikačního rozhraní Audi Virtual Cockpit s OLED displeji, nezapomíná se však ani na exkluzivní materiály, ať už se jedná o hliník, dřevo či kůži. Audi také upozorňuje na znamenité obestavění prostoru, díky němuž je kabina ve všech směrech nad očekávání prostorná a Prologue disponuje také inteligentním systémem, identifikujícím osoby v autě podle jejich smartphonu a přizpůsobující dané osobě preferenční nastavení sedadel, klimatizace, respektive ovládacích prvků v případě řidiče.
Ze všeho nejdůležitější ale určitě bude stejně design tohoto konceptu. Singlegrame maska se definitivně změnila v šestiúhelník, na který vizuálně navazují šípovité světlomety, což je tak trochu dle očekávání. Audi také upozorňuje na inovaci v podobě zadních blatníků, evokující Ur-quattro z osmdesátých let a úplně v novém stylu se nese záď s vizuálně propojenými úzkými svítilnami. Efektní je také zkombinování difuzoru zadního nárazníku s koncovkami výfuků a opravdu působivé je také zakřivení zadního okna, přecházejícího do "oldschoolových" C sloupků.
Myslíte si, že by Audi mělo takovéto kupé na bázi modelu A8 vyrábět nebo bude lepší zase nějaké další SUV?