Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2010: Fiat ovládá třídu minivozů, letos zatím drží podíl přes 35 %

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
První trojka v minivozech se letos nemění, pouze Spark a i10 si sem tam prohazují pořadí. Stojaté vody ale čeří znovu Fiat 500, který se protlačil stejně jako v březnu do Top 5.

V pátém měsíci letošního roku bylo v této kategorii zaregistrováno celkem 535 nových aut. Oproti květnu roku 2009 je tento výsledek lepší o 147, v procentním vyjádření +37,9 %. Loni jich tedy bylo pouhých 388.

Městským prckům znovu dominoval italský medvídek z polské továrny v Tychách, který zvítězil se 123 kusy. Druhý Spark se ani tentokrát přes stovku nedostal, skončil na 89 registracích. Hyundai i10 se 74 vozy klesl na svou tradiční třetí příčku. Fiat 500 obsadil čtvrté místo s 52 novými auty. Březnový skok směrem vzhůru tak v jeho případě nebyl pouhým výkřikem do tmy. Pátá je Kia Picanto s rovnou půlstovkou exemplářů. Splash se propadl až na sedmé pořadí, porazil ho i Citroën C1. Modely na čtvrtém až osmém místě však dělilo jen 19 kusů.

V porovnání s loňským květnem vypadá situace u dlouhodobé jedničky vcelku dobře, Panda si totiž polepšila o 25,5 %, před rokem se prodalo 98 kusů. V tabulce se ale tentokrát najdou i lepší borci, k těm se určitě ještě vrátíme. Ale nejdříve popořádku, registrace jihokorejské jiskřičky vylétly o 71,2 %, tehdy bylo nově přihlášeno do provozu v ČR 52 vozů. Hyundai i10 se sice zhoršil, ovšem jen mírně, o - 2,6 %, ze 76 kusů o dva. Počty sympatické pětistovky vzrostly o 136,4 % (z 22), není to ovšem květnové maximum Picanto také zaznamenalo značně rozšířené řady zájemců, i když ne takové, jako dražší Ital s polským pasem. Letos jich bylo o 78,6 % více, loni našlo své nové majitele jen 28 automobilů tohoto typu.

Skokanem bychom mohli vyhlásit již vzpomínaný Fiat 500 a titul by mu náležel právem. Ale pro úplnost zmiňme ještě jednoho soupeře, který je na tom ještě lépe. Je jím Renault Twingo s +275 %, polepšil si ze 4 na 15 aut. Mezi propadáky je jedničkou opět Opel Agila s poklesem o 87,5 % (z 8 na jediný kus). Jeho oficiální prodej na českém trhu ale právě v květnu skončil a z nabídky dovozce vypadl, byť se do automobilového důchodu rozhodně nechystá.

Třída mini, registrace na českém trhu v květnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období5/20101-5/20105/20101-5/2010
1.Fiat PANDA12369423,0%28,2%
2.Chevrolet SPARK8942916,6%17,4%
3.Hyundai i107435513,8%14,4%
4.Fiat 500521719,7%6,9%
5.Kia PICANTO501749,3%7,1%
6.Citroën C1411527,7%6,2%
7.Suzuki SPLASH351666,5%6,7%
8.Peugeot 107331376,2%5,6%
9.Renault TWINGO15632,8%2,6%
10.Mini7381,3%1,5%
10.Smart FORTWO7231,3%0,9%
10.Toyota AYGO7381,3%1,5%
13.Opel AGILA180,2%0,3%
13.Toyota IQ150,2%0,2%
-Ostatní modely090,0%0,4%
-CELKEM5352462100,0%100,0%

Celý trh od začátku roku klesl, a to o 351 kusů. Procentní pád se ale i nadále snižuje, zatímco v dubnu činil ještě -20,5 %, nyní je to už jen -12,5 %. Místo loňských 2.813 se prodalo 2.462 miniaut.

V celkovém pořadí od ledna Panda utíká i nadále všem. Vede s 694 vozy, její podíl ale klesl o 1,4 na 28,2 %. Druhý je Spark (429) a třetí i10 (355). Na následujících příčkách ale nezůstal kámen na kameni. Na průběžnou čtvrtou se totiž vyhoupla Kia Picanto (174) a pátý je znovu Fiat 500 (171), zatímco Splash klesl o dvě na šesté místo (166).

Pokud bychom sečetli podíly Pandy a Fiatu 500, dostali bychom podíl italské značky na trhu minivozů přes 35 %.

Ve srovnání s rokem 2009 si první ze dvou italsko-polských mini polepšilo o 20,7 % (+119 kusů). Spark naopak vykazuje -20,3 %, letos se prodalo o 109 aut méně. Extravagantní nová generace zatím na Pandu nestačí a původní se již jen doprodává. Hyundai i10 také ztratil, celkem 17,1 % a 73 vozů. V pesimistických číslech pokračuje i Kia Picanto, její pokles dosahuje dokonce -42 % (-126 registrací). Fiat 500 se naopak vyšvihl o mohutných 128 %, rozhodlo se pro něj o 96 Čechů (či spíše Češek?) více než loni.

Po březnových a dubnových žních mezi turbodiesely pokračuje stejná situace i tentokrát a opět je v hlavní roli Fiat 500. K jeho výsledkům přispělo již potřetí v řadě celkem 18 cinquecent s přeplňovaným vznětovým motorem (podíl na celkových počtech 34,6 %). Zbytek jen zběžně: Citroën C1 má 4 naftové vozy, Hyundai i10 dva a Smart spolu s Mini po jednom.

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
7. 6. 2010 21:30
Re: Bravo Fiat
ani Multijet 88kW se už u Fiatu nepoužívá.... sorry.... Podívej se do konfigurátoru....
7. 6. 2010 20:04
Re: Bravo Fiat
:yes:
7. 6. 2010 20:02
Re: Bravo Fiat
wolff, uz som to pisal vyssie. Po dohadovani to servis zdokumentoval(nafotil) a zaslal na posudenie importerovi (samotny servis sa nemal k uznaniu, ze to nie je OK). Importer nariadil prelestenie, co aj bolo vykonane a vysledok je popisany v prispevku vyssie. Tam najdes aj popisane aj stanovisko importera.

BOLA A STALE TO JE KOROZIA, snad je to uz napisane jasne.

PS: nejako som si nevsimol v mojich prispevkoch kydanie na fiat a stale pisem o konkretnom vozidle (jeden nepodareny kus) a ty uz tu kopes nohami ako male dieta.

PS1: aj ked mimo temu, ale niektore z problemovm, ktore postihli moj kus sa objavili uz aj na dalsich fiorinach vo firme, aj ked klop klop korozia to nie je
7. 6. 2010 18:43
Re: Bravo Fiat
Ne to jsi úplně mimo mísu.
Za a) by měl mít jistotu, že to rez je a upřesnit kde. Pak nemám nic proti.
Za b) tento problém se může případně objevit kdekoliv. Fér by bylo, dkyby to spal až po tom, co mu udělají příapdnou záruční opravu, případně potvrdí, že to rez je. Protože pak si každý bdue pamatovat.. hele tady jednomu rezl novej Fiat...,a le už nebude znát případné okolnosti věcí kolem...

Tak proto.

Já osobně volím cestu řešení problémů přímou cestou a ne rozepisováním kravin na netu...
Capisto?

Fiat enní svatej.. je to podnik jako každej jinej..., spíš si tedy myslím, že jsou lepší než mnozí ostatní..., takže sem přesvědčen, že pokud tam nějaký prhblém bude... Bou ho řešit. Závod v Burse je prostě rel. nový a chyba se stat mohla.....i když znovu opakuji...moc tomu nevěřím...
Avatar - Plautus
7. 6. 2010 17:31
Re: Bravo Fiat
Kašli na to, týždeň, či dva dozadu som tu pri nejakej diskusii čítal, že Fiat nie je auto (šlo samozrejme o provokáciu, s akými sa tu človek stretne takmer denne, ak sem príde). Pre mňa nie je autom Škoda, a, žiaľ pre ňu, nikdy pre mňa plnohodnotným autom nebude... Síce som žiadnu nevlastnil (to však neznamená, že som so žiadnou nejazdil), ale mám na to svoje dôvody, ak si niekto myslí, že neobjektívne, tak sa o tom nemienim už ďalej prieť, mne jednoducho žiadny model od Škodovky ako celok nevyhovuje... :-)