Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Cruze hatchback: První dojmy

Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
25 Fotogalerie
Diskuze (13)
Globální modelová politika fandí sedanům, proto přichází pro Evropany mnohem atraktivnější verze korejského kompaktu se zpožděním.

Sdílená platforma a několik dalších celků s Opelem Astra jsou dostatečným tahákem, Cruze k tomu přidal jako zřejmě první korejský chevrolet i nepochybně atraktivní design. Jenže starý kontinent nepřeje sedanům i přes jejich nepochybné kvality, proto je návrat pětidveřové verze ještě významnější událostí, než by se mohlo zdát. Univerzalita, spojená s kompaktnějšími rozměry, kvalitním podvozkem a obratností z něj dělají horkého favorita evropských rodin.

Zatím nejlepší z designových slohů korejské odnože GM vtiskl současným Chevroletům výraznou tvář. Současný cruze tak může být vnímán jako robustní a prostorná alternativa drahých evropských značek, jenže k tomu mu dosud chyběl hatchback a do blízké budoucnosti by bylo žádoucí i kombi. První mezera se zaplnila právě nyní a bude zajímavé sledovat, co na to evropské publikum, protože Chevrolet udělal věci tak trochu po svém a v zadní partii praktičtější zkrácené karosérie jsou ke spatření jiné tvary, než jsme zvyklí.

Záď se totiž ve věčném rozporu mezi krásou a kapacitou výrazněji přihodila na druhou misku a místo nízké proudnicové elegance udělila pátým dveřím výrazně vypouklý tvar a nadstandardní výšku. Tvary zádě vzdáleně připomínají Ssangyong Actyon nebo minulou generaci Seatu León a svou neobvyklostí působí v davu pseudosportovních konkurentů jako vítané osvěžení. Nezalíbí se každému, ale nepřehlédne jej nikdo.

Uvnitř se naplno projevily výhody tohoto řešení – vzadu nechybí místo ani pro hlavu, ani pro kolena. Dělená lavice je velice pohodlná, dostatečně vysoko uložená a mít trochu delší sedák než 48 cm, zasloužila by zvláštní zmínku. Málokterý kompaktní hatchback je k těm vzadu takto velkorysý, a platí to i pro zavazadla. Nakládací hrana je sice trochu výš (72 cm) a schod za ní také není nejmenší (19 cm), ale délka 91 cm i šířka 101 cm, spolu s dostatečnou hloubkou a pravidelným tvarem a dostatečnou průchozí výškou pod zvednutým víkem (185

cm) potěší každého chalupáře. Zavazadelník je reálně tak obrovský, že z nějakých 90 % nahradí menší kombi.

Cruze vstupoval na trh se skvělými cenami, tržní válka konkurentů jej ovšem posunula spíše do průměru, po bok renomovanějších značek. Pokud se mu podaří tento trend zvrátit, s modely jako je tento jej na trzích CEE (střední a východní Evropy) čeká světlá budoucnost.

Vstoupit do diskuze (13)