Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Cruze hatchback: První dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 2. 3. 2011 • 08:39
25
13
Zobrazit náhledy (25)
Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze
Globální modelová politika fandí sedanům, proto přichází pro Evropany mnohem atraktivnější verze korejského kompaktu se zpožděním.

Sdílená platforma a několik dalších celků s Opelem Astra jsou dostatečným tahákem, Cruze k tomu přidal jako zřejmě první korejský chevrolet i nepochybně atraktivní design. Jenže starý kontinent nepřeje sedanům i přes jejich nepochybné kvality, proto je návrat pětidveřové verze ještě významnější událostí, než by se mohlo zdát. Univerzalita, spojená s kompaktnějšími rozměry, kvalitním podvozkem a obratností z něj dělají horkého favorita evropských rodin.

Zatím nejlepší z designových slohů korejské odnože GM vtiskl současným Chevroletům výraznou tvář. Současný cruze tak může být vnímán jako robustní a prostorná alternativa drahých evropských značek, jenže k tomu mu dosud chyběl hatchback a do blízké budoucnosti by bylo žádoucí i kombi. První mezera se zaplnila právě nyní a bude zajímavé sledovat, co na to evropské publikum, protože Chevrolet udělal věci tak trochu po svém a v zadní partii praktičtější zkrácené karosérie jsou ke spatření jiné tvary, než jsme zvyklí.

Záď se totiž ve věčném rozporu mezi krásou a kapacitou výrazněji přihodila na druhou misku a místo nízké proudnicové elegance udělila pátým dveřím výrazně vypouklý tvar a nadstandardní výšku. Tvary zádě vzdáleně připomínají Ssangyong Actyon nebo minulou generaci Seatu León a svou neobvyklostí působí v davu pseudosportovních konkurentů jako vítané osvěžení. Nezalíbí se každému, ale nepřehlédne jej nikdo.

Uvnitř se naplno projevily výhody tohoto řešení – vzadu nechybí místo ani pro hlavu, ani pro kolena. Dělená lavice je velice pohodlná, dostatečně vysoko uložená a mít trochu delší sedák než 48 cm, zasloužila by zvláštní zmínku. Málokterý kompaktní hatchback je k těm vzadu takto velkorysý, a platí to i pro zavazadla. Nakládací hrana je sice trochu výš (72 cm) a schod za ní také není nejmenší (19 cm), ale délka 91 cm i šířka 101 cm, spolu s dostatečnou hloubkou a pravidelným tvarem a dostatečnou průchozí výškou pod zvednutým víkem (185

cm) potěší každého chalupáře. Zavazadelník je reálně tak obrovský, že z nějakých 90 % nahradí menší kombi.

Cruze vstupoval na trh se skvělými cenami, tržní válka konkurentů jej ovšem posunula spíše do průměru, po bok renomovanějších značek. Pokud se mu podaří tento trend zvrátit, s modely jako je tento jej na trzích CEE (střední a východní Evropy) čeká světlá budoucnost.

Témata
15. 3. 2011 22:40
Re: škoda zadních světel
súhlas... :yes:
Avatar - saldy
4. 3. 2011 00:33
Re: Dalsi solidni kara
ano mám na mysli produkt VM Motori, sloužil i pod GM, konstrukce je italsko-americká a dobrou službu udělal i v Hyundai a Kia.
3. 3. 2011 14:01
Re: Dalsi solidni kara
Nemělo tam být spíš "...z dob italské spolupráce..."? První novodé diesely (rok 2004) pocházely totiž z dílen VM Motori S.p.A.
2. 3. 2011 20:04
no teda
vypadá to kupodivu hodně dobře, jak celková silueta - tvar zadku se vyloženě povedl, tak v detailech včetně interiéru. oceňuju KONEČNĚ ostřejší hrany (jak venku, tak na palubce), na rozdíl od jiných bramboroidů evropské produkce má tohle auto trochu náboj.
Avatar - saldy
2. 3. 2011 14:59
Re: Dalsi solidni kara
ano, motory mají dobrou pověst, dýzlový dvoulitr sice nedosahuje kvalit modernější CDTi z Insignie, jedná se o modernizovanou lety prověřenou jednotku ještě z dob americké spolupráce ale i to je více než dobrý základ pro tohoto elegána.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku