Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Picasso na českém trhu od 499.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Z Citroënu se stává lídr na trhu velkoprostorových automobilů. V současné době lze i na českém trhu vybírat ze čtyř plnohodnotných MPV s bohatou výbavou. Posledním krokem bylo uvedení kratšího C4 Picassa, které vyprovokovalo malou rošádu v označování těch

Původně se pod jménem C4 Picasso prodával sedmimístný Citroën, ale s příchodem pětimístné verze dostala sedmimístná karoserie jméno Grand C4 Picasso. Krátká verze minivanu se vrací k jemné francouzské eleganci a dále rozvíjí moderní styling zavedený řadou C4. Optickou lehkost vozu dodává velká prosklená plocha a úzké tmavé sloupky karoserie. Důležitým stylistickým motivem je spodní linie bočních oken, která se u A a C sloupku lehce "zhoupne" a stejný tvar se pak opakuje na výrazných koncových světlech.

Základní zážehovou motorizací bude nejprve čtyřválec 1,8i (92 kW, 170 Nm), dále je k dispozici motor 2,0i (103 kW, 200 Nm) s proměnným časováním ventilů, poprvé zavedený v řadě C5 v roce 2004. Silnější benzinový motor lze koupit výhradně s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.

Žádané turbodiesely common-rail budou nabízeny ve dvou kubaturách: 1,6 HDI (80 kW, 260 Nm) a 2,0 HDI (100 kW, 270 Nm), vždy s filtrem pevných částic a s automatizovanou šestistupňovou převodovkou. Jen slabší vznětová motorizace je v nabídce i s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Krátký Citroën C4 Picasso měří na délku 447 cm, na šířku 183 cm a na výšku 168 cm (166 cm v případě pneumatického odpružení zadní nápravy), základní objem zavazadlového prostoru činí 500 l, maximální objem za první řadou sedadel výrobce udává 1734 l. V zavazadlovém prostoru může mít C4 Picasso navíc uložen nový Modubox, odnímatelný vozík, který usnadňuje rozdělení zavazadlového prostoru nebo manipulaci s nakládanými věcmi mimo vůz. Jízdní komfort bude díky pneumatickému odpružení zadní nápravy neměnný s mírou využití užitečné hmotnosti (na českém trhu výhradně pro verzi Executive). Akustický komfort zvyšují vrstvená boční akusticky izolovaná skla (na českém trhu výhradně pro verzi Executive) a akusticky izolované čelní sklo.

Sériová výbava obsahuje již od základního modelu všechny elektronické bezpečnostní systémy (ESP + ASR + ABS + EBD + EBA, Hill Start Assist), automatickou parkovací brzdu, palubní počítač, tempomat, sedm airbagů, elektricky ovládaná okna vpředu nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

V základní výbavě bude citelně scházet klimatizace (sériově od verze X, automatická klimatizace od SX).

Citroen C4 Picasso na českém trhu
Motor1,8i 16V2,0i 16V BMP61,6 HDI 16V1,6 HDI 16V BMP62,0 HDI 16V BMP6
Zdvihový objem [cm3]17491997156015601997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]92/6000103/600080/400080/4000100/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]170/3750200/4000240/1750240/1750270/2000
Max. rychlost [km/h]185195180180195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,711,312,513,212,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,08,05,95,76,1
Cena Base [Kč]499.900,--559.900,---
Cena X [Kč]559.900,--619.900,-639.900,-684.900,-
Cena SX [Kč]599.900,-639.900,-659.900,-679.900,-724.900,-
Cena Exclusive [Kč]----794.900,-

Stávající Xsara Picasso zůstává v nabídce jako dostupnější alternativa s karoserií MPV. Citroën dnes nabízí díky svým třem kompaktním MPV a velkému MPV C8 nejbohatší a nejširší modelovou řadu ve své historii, se čtyřmi vozy rozdílného stylu, jejichž specifikace na navzájem doplňují. Hierarchické uspořádání MPV-rodiny dobře dokumentuje celková délka Xsary Picasso (427 cm), C4 Picasso (447 cm), Grand C4 Picasso (459 cm) a C8 (472 cm).

Ondřej Láník
Diskuze (22)
18. 3. 2007 20:36
Re: Podvod v ceníku
No, verim, ze jsi mel F2 moznost dukladne otestovat, najet s ni par tisic km a muzes vyjmenovat v tomto segmentu aspon 5 levnejsich a zaroven lepsich aut, ktere by byly tim tvym prumerem.