Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF představuje modernizované motory pro autobusy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost DAF odhalila vznětové motory vhodné pro pohon autobusů v jejich nejnovějším provedení a vedle nich představuje mimo jiné i vylepšené zadní nápravy.

DAF po celá desetiletí zastává významné místo mezi výrobci a dodavateli pohonných jednotek pro autobusy a autokary. Na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku, pořádaném ve dnech 20. až 25. října, divize DAF Components představila upravený sortiment motorů, splňujících emisní normu Euro 6 a určených právě pro tato vozidla.

Pohonné jednotky PACCAR MX-11 a MX-13 ve svém nejnovějším provedení mají přinášet nárůst hodnot nejvyššího výkonu i točivého momentu a zároveň nižší hlučností i spotřebou paliva, v jejímž případě uvádí materiály společnosti snížení o až o 6 % oproti dosavadnímu provedení.

V rámci optimalizace motorů došlo na jejich kompletní přepracování, které se týkalo především spalovacích prostor, ventilů, turbodmychadel a rovněž i mazání či chladicích systémů. Díky všem provedeným změnám mají pak motory mimo výše zmíněných předností vynikat i tím, že nejvyššího točivého momentu dosahují při nižších otáčkách.

Všechny pohonné jednotky, jichž se přepracování týká, mají mít nyní o 10 až 15 kW vyšší výkon. Tiskové materiály společnosti uvádí, že 10,8litrový vznětový šestiválec PACCAR MX-11 v provedení Euro 6 nyní nabídne 220 kW, 251 kW, 270 kW, 300 kW a 330 kW, zatímco 12,9litrový přeplňovaný vznětový motor PACCAR MX-13 má disponovat hodnotami 315 kW, 355 kW a 390 kW.

Vedle nejvyššího výkonu je uváděna i nejvyšší hodnota točivého momentu. V případě motoru PACCAR MX-11 má být k dispozici 1350 N.m, a 1500 N.m pro první dvě verze z nabídky, zatímco výkonnější verze mají mít 1900 N.m, 2100 N.m a 2300 N.m. Motor PACCAR MX-13 pak má točivý moment 2300 N.m, 2500 N.m a 2600 N.m.

DAF kromě samotných pohonných jednotek určených pro použití v autobusech upravil pro tato vozidla i svůj prediktivní tempomat PCC a nabídku zadních náprav. I v jejich případě je cílem nižší spotřeba paliva a hlučnost vozidla.

V nabídce divize DAF Components pro výrobce autobusů a autokarů je i nadále kompletní šasi z distribučního nákladního vozidla DAF LF, které je ideální pro stavbu kompaktních autobusů s 30 až 40 místy.

DAF v současnosti tento podvozek nabízí s rozvorem náprav od 3,05 m do 6,70 m a 4,5litrovým vznětovým čtyřválcem PACCAR PX-5 nebo 6,7litrovým šestiválcem PACCAR PX-7. Oba motory jsou samozřejmě v provedení Euro 6 a disponují výkony od 112 kW do 239 kW.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
30. 10. 2017 10:37
Re: Pravdu neokecáš
Jasně Ádo, takovej skutr 125ccm s tédéíčkem, to je woe takovej hustey tah vocpoda! A dalo by se pokračovat, kdyby to nebylo házení perel svi-ním.
Avatar - Barry Lyndon
30. 10. 2017 10:28
Re: Pravdu neokecáš
Tak třeba v námořní dopravě diesel vhodný je. V městské dopravě v žádném případě. :-!
Avatar - Ada je zase tady
30. 10. 2017 07:39
Pravdu neokecáš
Vznětový motor je stále nejvhodnější variantou pohonu. Jen hlupáci si stále myslí, že zážehový motor může dieselu konkurovat... :-!