Další krach: Italské De Tomaso znovu zbankrotovalo
Pro De Tomaso to není zdaleka první konec, poprvé společnost padla v roce 2004. V listopadu 2010 ale ohlásila legendární automobilka optimistický návrat. Investor Gian Mario Rossignolo, který zakoupil práva na značku už rok předtím, plánoval převzetí sicilské továrny Fiatu Termini Imerese.
Prototyp velkého SUV či crossoveru vyvíjený jako SLS (Super Luxury Sedan) nakonec vznikl a představil se loni v Ženevě pod vzkříšeným jménem Deauville. O možném varování ze strany Mercedesu se nemluvilo, ale zřejmě k němu došlo, protože změna názvu proběhla velmi rychle.
Z chystané budoucnosti to bylo ovšem vše. Na luxusní limuzínu ani sportovní auto už nedošlo. Výroba 10 tisíc aut ročně tak zůstala pouze vizí bývalého manažera Fiatu. Dobře nedopadla ani jednání s nejmenovaným potenciálním čínským kupcem. Bankrotující firma pochopitelně dostane dohled konkurzního správce. Tomu nezbývá nic jiného než zpeněžit její majetek, aby byli uspokojeni věřitelé. Včetně zaměstnanců, neboť i jim signore Rossignolo dluží výplaty. Celý projekt pojal jako rodinný podnik, jména dalších investorů nikdy nezveřejnil.
Připomeňme, že asi nejznámějším modelem původní automobilky, kterou založil bývalý argentinský závodník Alejandro de Tomaso, byla Pantera. Vyráběla se čtvrt století (1971-1996) a na největší modernizaci si musela počkat skoro dvacet let. Kupé s ocelovým monokokem poháněl vidlicový osmiválec Ford Cleveland V8 5,7 l s výkonem až 246 kW a zadní náprava byla poháněna přes pětistupňovou přímo řazenou převodovku.
V USA, kde měly evropské sportovní vozy hlavní odbytiště, Pantery prodávali dealeři Lincolnu, žádný div, vždyť značka patřila již dlouho modrému oválu. Jeden kousek si mimochodem koupil na sklonku svého života jakýsi Elvis Presley.