Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Designéři proměnili ID. Aero v produkční kombi. Jak se vám líbí?

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Nedlouho po prezentaci konceptu elektrického sedanu VW ID. Aero, který neměl mít daleko k produkční podobě, přichází grafici s poměrně reálnou vizí jeho verze kombi.

Automobilka Volkswagen nedávno představila koncept čistě elektrického sedanu ID. Aero, jehož výroba by měla být zahájena v příštím roce. Tedy přinejmenším ve verzi pro čínský trh, zhruba v polovině roku 2023 se však dočkáme i verzí pro USA a Evropu. Představený vůz je pořád stále konceptem, k produkční formě by však neměl mít daleko.

Sluší se přitom zmínit, že vůz vychází z konceptu elektrického sedanu VW ID. Vizzion, představeného již před lety. Na tento koncept pak navázal praktičtější ID. Space Vizzion, který byl vizí elegantního elektrického kombíku. A právě na tento koncept si nedávno vzpomněli kolegové z webu TopElectricSUV.

Kombinací designových prvků použitých u konceptu ID. Space Vizzion, ID. Aero a produkčních elektromobilů z modelové rodiny VW ID. vytvořili vizi elektrického kombi, pojmenovaného VW Aero B kombi, v podobě, která by nemusela mít daleko k té produkční. Výrobu přitom kolegové očekávají již kolem roku 2024.

Video se připravuje ...

Ostatně sluší se dodat, že první vize elektrického kombíku Volkswagen unikly na veřejnost díky americkému patentovému úřadu již v roce 2020. I tyto snímky pak pomohly vytvořit vcelku reálně vyhlížející grafiku.

Vize elektrického kombi VW Aero B kombi by přitom podle TopElectricSUV mohla nahradit na různých trzích jak VW Passat kombi, tak i Alltrack. Novinka by měla být dostupná jak s pohonem pouze zadních kol, tak s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol. Navíc se spekuluje také o sportovnější verzi GTX.

Na technické údaje je zatím příliš brzy, sluší se ale připomenout, že koncept elektrického sedanu VW ID. Aero slibuje skvělou aerodynamiku s nízkým koeficientem aerodynamického odporu, což by mělo výrazně přispět k očekávanému dojezdu kolem 620 km. Vůz by přitom měl mít na délku téměř pět metrů, pod kapotou by mohla být baterie s kapacitou 77 kWh a mluví se o použití komponent pohonného systému známých z jiných ID modelů značky.

Zatím se tedy můžeme pouze kochat koncepty, vizemi či skicami a doufat, že se jim produkční verze příliš nevzdálí. Původně prý přitom automobilka počítala s premiérou modelů vycházejících z konceptů ID. Vizzion dříve, kvůli pandemii a problémům s čipy/logistikou však došlo k několika odkladům.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Roland Von Wagen
1. 7. 2022 21:14
Asi tak.
Řekl bych, že to může klidně plus mínus sedět. Jinak ten I. D. žemloidní design vypadá naprosto otřesně na všech SUV. Na klasické karoserii je to ok.
1. 7. 2022 19:47
Pojmy
Hej, redaktori, ujasnite si láskavo pojmy a dojmy. Automobiloví designéri a grafici, to je sakra rozdiel, už si to komečne uvedomte.Radšej o článok menej, než nás každú chvíľu kŕmiť takýmto odpadom.