Ne, spíše jízda po dálnici či parkování. Haldex při couvání funguje, nebylo tomu tak snad jen v první generaci před rokem 2002, ve kterém přišlo lepší čerpadlo. :-)
Opravil jsem se, nejspíš mezitím jste mi odpověděl.
Nicméně, sám jistě uznáte, že tvrzení "připojení zadních kol ani nepostřehnete" je tak nějak zavádějící. Možná by to chtělo napsat "připojení zadních kol při parkování nebo
při ustálené rychlosti na dálnici ani nepostřehnete" (protože k němu nedojde:-)
4 generace je popsána zde a z popisu plyne, že k úplnému rozpojení při jízdě včetně parkování nebo couvání nedochází, na zadní kola jde vždy nějaký minimální moment a ten se podle potřeby zvyšuje.
[odkaz]
Z mých informací plyne, že k rozpojení opravdu dochází, ale zkonzultuji to ještě s kolegy. :-)
Ono například u systému BMW x-Drive také dochází k odpojení přední nápravy (parkování, nájezd do zatáčky, rychlá a dlouhá jízda po dálnici kdy se systém příliš zahřívá).
To už jste mohli sehnat ten původní passat a zjistit, jak na tom po dvou letech provozu je. Tohle je docela vtipné. Aby tu aspoň něco bylo, tak se otestuje něco, co už otestované bylo, akorát v jiné barvě a možná s jinými příplatky. :-)
Tak tohle by pro mě bylo jedno z hlavních kriterií, proč si to nekoupit. Jezdím po dálnici docela často a aby mi tam diesel řval při 2800-3000 ot/min nepotřebuji. Ať tam je odhlučnění jaké chce, tak při takovémhle autě mi to přijde jako nedomyšlené. Místo aby nejvyšší stupeň převaloval motor někde nad hranicí 2000-2200, bude to vytočený pomalu jak benzín. tohle mě moc nepotěšilo.
Znám jednoho joudu s puškou, co zrovna tohle auto má. >:D Ale jinak souhlas, je to crossover, žádný offroad, ten kratší stálý převod je prostě kompromisní řešení, za které si na dálnici majitel připlatí.
Musí to být otravné i například u korejců i40/Optima, ale tam je to prostě daň za omyl jménem "vrcholná naftová motorizace 1,7 CRDI". U Passatu s mírně zvětšenou světlou výškou a motorem 2.0 TDI 130KW/380Nm to úplně nechápu. Ten motor by se v pohodě kolem 2000 při 130 uvezl.
Jedná se o auto střední třídy. U 1,6 TDI/CDI/CRDI a pod. by jsem to ještě pochopil.
Tomu bych rozuměl, ale proč se teda v článku píše: "Vyšší apetit však automobilu dost možná odpustíte během první delší štreky. Passat Alltrack totiž skvěle funguje jako nenasytný požírač kilometrů...."
Docela bych se s tím chtěl projet po dálnici. Nevěřím že 2.0tdi s 2800 otáčkami při 130km/h je něco co by se dalo pozitivně vypíchnout.
Já chápu, proč to tak nastavili, ale nerozumím, proč je v testu výše zmíněné tvrzení? Kolik to točí třeba při 150km/h, neví někdo?
Přesně tyhle otáčky měla při 130 km/h moje Xantia 2,0 HDi na nejvyšší stupeň - pětku.
Byla sice lehčí a jen předokolka, ale výkon pouhých 66 kW a ani v dálničních stoupáních nebyl žádný problém.
U VW si v případě Alltracku velmi ulehčili práci s převodovkou. Místo přeskládání převodů nebo (chraň Bůh!) doplněním redukce pouze zkrátili stálý převod. Však když má někdo na našeho oplastovaného "offroada", tak má i na naftu navíc 8-s .
v pripade extra tazkych eko prevodov sucasnej doby sa ti moze lahko stat, ze pri rychlosti okolo 80-90km/h pojdes na stvorke ;-) . Kolko ludi s tym bude tahat tazky vlek netusim, ale to auto ma ta to vsetky predpoklady ;-)
To nic nemění na tom, co jsem napsal.Tak pojedu na 4, ale bez vleku můžu pořád dát 6 a jet jako běloch s naftou. Kdybych chtěl vozit za autem běžně 2 tuny, koukal bych po jiným autě, ve stáji VW např. Transporter, ev.Tuareg. ;-)
Nu, hlavně je ta spotřeba absurdně vysoká. Suzuki Kizashi s "mizernou" benzínovou atmosférou bere na dálnici kolem 7, tento zázrak s TDI 8,4 litříku. Doposud byla revírem Passatu dálnice, ale to evidetně neplatí.
Asi někde udělali soudruzi z Vlkohradu chybu...
alebo skor testuju to co kupuju firmy... maloktory zakaznik realne tu kupuje tieto ich testovane plnky za jeden dva melony a k tomu vzdy vsetko v diesli s top serepetickami....
nejaky porovnavaci test clia s 208 kontra rio alebo swift ... vsetko s 1,2kami motormi v nejakej zakladnej vybave mozem marne hladat ... no jo ;-)
a pritom mi nepride ze som moc narocny ;-) ... asi som chudobny no >:D musimsa s tym zmierit a citat si o X6tkach a X5tkach... a snivat...
Jenže firmy se neorientují podle testů, ale podle fleetových nabídek od prodejců. Mají svoje tabulky, co má auto splňovat a kdo nabídne nejvíc za nejnižší cenu + kvalitní servis, tak vyhrál.
Dejme tomu, že živnostník, který se o auta zajímá si to možná přečte, než bude něco vybírat, ale to by musel dělat nevím co, aby se mu ten Passat vyplatil.
Je to škoda, že se netestují v čr i benzínové varianty. Člověk pak musí na youtube přežít uchrochtané holandské testy.
Tak do auta jako je Alltrack je nafta jako dělaná, bratranec má přesně takového ( myslím, že i barvu ) a nemůže si ho vynachválit. Hlavně podvozek. Klasický Passatí podvozek není nic extra, ale tohle je jiná. :-)
At mi nekazej chut, doufam, že ho moc nezhuntuje a za 3 roky ho nechá hodnému mladšímu bratrancovi za symbolickou cenu >:D
Klasickýho Passata bych asi nemusel, ale tohle je opravdu TOP mainstreamu ve své třídě, teda společně s Mondeem Titanium S 2.2, co se u nás už neprodává >:-[]
No, tak kdybys Mondeo Titanium S 2,2 TDCi chtěl, tak to moje se bude každou chvíli prodávat - má najeto asi 10k km a je tuším půl roku staré...černá barva, ve výbavě úplně všechno a čípek na 240PS :-)
...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
Jak tohle autor myslel? Nedovedu si moc představit, jak úprava abs, asr a mapování pedálu plynu má nahradit ultra krátký převod redukční převodovky, ale třeba se to v reakci dozvím :-)
Re: ...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
nie je ziadnym tajomstvom ze kratka jednicka v dusteri "teoreticky" ako tvrdia testeri dokaze nahradit redukciu.... ja sa na felde bez problemov rozbehnem aj na dvojke a to vzdy a vsade za kazdych okolnosti... felda ma tak kratku jednicku ze keby som nasadil 15tky kolesa a zvysil podvozok podlozkami tak mam offroad.... ktory aj alltrack zosmiesni
Re: ...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
kratka jednicka je zaklad aj u dustera.... nic nove... stara znama vec... passat mapovanim pedalu prisposobi otacky motora vzhladom k prvemu stupnu tak ze jednicka bude urcite kratsia a ucinnejsia .... ale ak mas nejaku nejasnost napis kludne rad odpoviem kedykolvek ak budem vediet
Re: ...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
Jednička nebude kratší podle toho, jak moc tlačíš na plyn. Převodový poměr je jasně dán použitým soukolím. Je úsměvné, že vlastně o tom nic nevíš a cítíš potřebu tady něco vysvětlovat. A je jednička v dusteru a v tvé feldě tak krátká, že se vyrovná jakékoliv redukci? Projeď se třeba ve Forestru (redukci by mohlo mít i to vaše Pajero) na redukované jedničce a pak v Dusteru a pak si možná uvědomíš, jak se tady pořád ztrapňuješ.
Re: ...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
" ja sa na felde bez problemov rozbehnem aj na dvojke a to vzdy a vsade za kazdych okolnosti... felda ma tak kratku jednicku ze keby som nasadil 15tky kolesa a zvysil podvozok podlozkami tak mam offroad.... ktory aj alltrack zosmiesni "
tak toto sa zapíše nielen do dejín auto.cz, ale aj do dejín automobilizmu samotného
Re: ...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
Bože a tento člověk plácá do všech diskuzí a rozumí všemu.
ja sa na felde bez problemov rozbehnem aj na dvojke a to vzdy a vsade za kazdych okolnosti... felda ma tak kratku jednicku ze keby som nasadil 15tky kolesa a zvysil podvozok podlozkami tak mam offroad.... ktory aj alltrack zosmiesni
Perla za perlou, dnes ti dám palec nahoru, protože se směji až škytám.
Re: ...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
V každém autě se rozjedeš na dvojku. Dokonce i na trojku. Ale to už je prasácké. Že je jednička krátká je ok, ale je tak krátká, jako redukovaná jednička třeba na Forestru? Řekl bych, že není. Účel to ale asi plní dobře.
Re: ...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
nerad se vam do toho pletu, ale vznika tu tak trochu dojem, ze redukce je hlavne o minimalnim prevodu a pouze o jednicce. Smysl redukce je vsak zejmena v tom, ze zkracenim staleho prevodu rekneme na 50% mate k dispozici puvodni pocet prevodu na polovicni rychlosti. Prevody jsou tedy naskladany tesne za sebou a v terenu vyuzivate vsechny dostupne stupne bez nebezpeci, ze pri dalsim prerazeni nahoru to motor kvuli vetsimu rozdilu otacek mezi stupni neda.
jsem zcela presvedcen, ze toto auto s touto svetlou vyskou nepotrebuje ani redukci ani zkraceny staly prevod, nebot nikdy zadny tezsi teren neuvidi ani neni schopne projet.
PR kecy z firemnich materialu by vsak osvicenejsi redaktot nemel takto tupe reprodukovat....
Re: ...do určitých mezí dokáže nahradit redukční převodovku
V zásadě máš pravdu, ale v těžkém terénu využiješ leda redukovanou 1 a řekněme 2 a R, jít dál na redukovaných vyšších stupních už trochu postrádá smysl. Proč jet na redukované 5, když to jde na neredukované 2. A když ti ten terén umožňuje řadit takhle vysoké kvalty, očividně nebude až tak náročný, abys tu redukci potřeboval. Souhlasím i s dalším tvrzením, že auto této kategorie (s touhle světlou výškou, s takovým rozvorem a převisy) žádnou redukci nepotřebuje, debata o redukcích se zde vlastně jen tak nachomýtla :-)
Chandlerovský název příspěvku nech podprahově padnout na margo své garáže. Ostatně lecjaký výrobce by si prodejní úspěchy Apoštola při jeho loučení dal líbit při nájezdu své nové modelové generace... To víš, Apoštol je Apoštol. :yes:
Do třetího července je to kousek. Tehdy zažije střední třída mainstreamu (vím, supermainstream) svojí další historickou redefinici: zbrusu nové technologie, legendární šmrnc karoserie, legendární třídní image, co více si přát? Snad jen nového Superba, aby to na špici třídy neměl Passat (PASSAT OSMÝ, ZVANÝ KRÁSNÝ) tak jednoduché.
Ještě jsme ho neviděli, ale už víme, že bude historický,legendární a krásný >:D .
Za 1 mio se mi tento kousek líbí, ale dálniční spotřeba jak u benzinové kugy?
A ve výbavě Highline (což předpokládám,že je nejvyšší) chybí výhřev sedadel? To jsme u Fábie? To mi přijde dost hanba.
... je třeba se proklestit plastovou džunglí, aby ses dostal k jádru... tedy k alljádru. Oku jezdce vtlačilo slzu do oka: bouchá předek - špatně naladěný podvozek, když na bublinách bouchá - což na našich silnicích vnímám jako handicap, dále žere.... právě od tohoto bych očekával, že bude jako v peřince hýčkat mou sedinku na dalekých trasách a že bude ekonomicky přijatelný. Jedna poznámka: auto nejede, ale plave po cestě. Nevím, jestli to bylo pneu, ale byl to takový větrný ponton. .... pak ...kde redaktor přišel na pohodlný a prostorný parník??? ....
...tenhle apoštol není důstojné rozloučení....
1720 kg podle DINu? Uff, na to, ze je pod kapotou "jen" ctyrvalec, je to dost tezka vaha. Snad jen dusledek toho, ze tahle generace neco pamatuje, ale tolik nevazi ani F31 335xd a srovnatelna F31 320xd vazi 1585 kg dle DINu. :no:
No já vidím na německých stránkách Alltrack 2.0 TDI DSG 1726kg včetně řidiče a zavazadel tedy podle EU a BMW 320d xDrive Touring automat 1660kg také podle EU. Takže rozdíl 66kg.
[odkaz]
[odkaz]
Dříve jsem tu našel příliš mnoho chyb na to, abych se spoléhal na místní technické údaje. Většina podle mne bude dle EU (včetně BMW). Tak by to mělo být v TP, tak to uvádí snad většina materiálů automobilek (ale rozhodně ne všechny) určených pro EU.
Jeden příklad: [odkaz] 1600 by mělo být i s řidičem, pokud si dobře pamatuji. Novější test to samé. [odkaz]
Neříkám opak. Jen říkám, že podle mne většina bude dle EU. A dal jsem dva příklady, kde tomu tak je. Nějakou konzistentnost ani neočekávám. Prostě to autor odněkud opsal a neověřil si, o jakou hodnotu jde. Leergewicht jako Leergewicht. ;-)
kolega topper dnes ulahcil GTImu pracu, a dnes sam seba pasoval za vitaza ankety zlaty ventilek :-) dakujeme ti topper za to ze tu si, kedysi som chodil na diskusie auto.cz a klikal rovno na GTIho prispevky, nech sa zasmejem, ale teraz uz chodim rovno na tvoje, je to skvele odreagovanie a utek z reality, este raz ti za vsetkych dakujem a pridavam aj dnesny citat, pre tych ktorym sa ho nechce hladat
" ja sa na felde bez problemov rozbehnem aj na dvojke a to vzdy a vsade za kazdych okolnosti... felda ma tak kratku jednicku ze keby som nasadil 15tky kolesa a zvysil podvozok podlozkami tak mam offroad.... ktory aj alltrack zosmiesni "
Tak nevím, Passat mi nevadí, ale za tuto cenu??? Jasně, chápu, TDi, DSG, 4x4, ale! Je to auto, které je na trhu už sakra dlouho, vzhledově a výbavou nenabízí žádnou přidanou hodnotu proti konkurenci, nový model už je za dveŕmi, spotřeba na dálnici odpovídá spíše benzínu, než TDi. Prostě mi schází pozitiva :no:
Ceníková cena vs. reálná pořizovací, tam hledej odpověď.
Jinak ale Passat Alltrack nemá konkurenci. K XC-70 stále cenově docela daleko a ostatní oplastovaní nováčci nemají vůbec ambice vyjet ze silnice... Takže snad teď nově Insignia?
Každopádně z praktického hlediska totéž jako Alltrack odvede Octavia Scout, která je cca o celou 1/3 levnější. Alltrack ale má hodně co nabídnout a VW si toho je náležitě vědom.
Mě Alltrack dává smysl. Jsem přesně člověk, který by si jej klidně koupil. V SUV totiž smysl nevidím, mimo cesty beztak běžně nikdo nevyjede, prostorností SUV nevynikají díky vysoké podlaze a kufr je krajně nepraktický díky vysoké podlaze. Řešení? Alltrack :-!
Ani SUV nejsou stavěná na jízdu mimo cesty. Záleží jen, co potřebuješ. Pokud ti tohle nestačí a klasický offroad je zbytečně moc, tak ti může sednout schopné SUV.
?
To jsem nějak nepobral. Pokud ti to nestačí, tak SUV a naopak v první větě sám píšeš, že SUV nejsou stavěné na jízdu mimo cesty? Nějak si protiřečíš nebo možná pomaleji chápu.
Existují cesty, po kterých bude mít podobné kombi problém projet. Ale pořád jsou to cesty. Nemusí ti stačit například přechodový úhel. SUV skutečně nejsou stavěná na provoz mimo cesty. To bylo na tvé: "V SUV totiž smysl nevidím, mimo cesty beztak běžně nikdo nevyjede..."
Je třeba také dodat, že dieselový motor má svoje přednosti i z hlediska spalin, jeho podíl na tvorbě CO2 je v podstatě přímo úměrný spotřebě. Na druhou stranu však produkuje pevné částice (saze) a větší množství oxidu dusíku. Ovšem i na to se povedlo najít lék například ve filtru pevných částic. A tak se pomalu rozdíly mezi benzinovým a naftový pohonem mazaly a v současnosti se dá říci, že se plusy a mínusy obou pohonů vyrovnaly. Každý má své výhody i nevýhody, oba jsou pak terčem útoků ochránců životního prostředí...
Diesel s nižším číslem je výhodnější při nižší spotřebě, druhá při vyšší spotřebě, ale...
Obecně by se dalo říci, že pro toho, kdo zvládá každoročně velký počet kilometrů, je dieselový motor vzhledem k nižší spotřebě výhodnější. Právě proto se také ve větší míře vyskytují vznětové motory u služebních vozů, ve vozových parcích firem a společností. Vyšší pořizovací cena je brzy kompenzována nižšími výdaji za palivo. Jenomže na druhou stranu je třeba také počítat s tím, že například vysoké tlaky v čerpadlech, které nezřídka dosahují až dvou tisíc barů, přece jen kladou velké nároky na opotřebení. A i když automobilky udělaly za patnáct let, co je tady s námi technologie common-rail, materiálové pokroky, přece jen je nutno počítat u starších vozů s vyššími náklady na opravy. Takový vstřikovač vyjde kolem osmi tisíc korun, čerpadlo může znamenat finanční pohromu, výměna stojí až padesát tisíc korun.
Nové úsporné technologie mohou pomoci rozhodování. VW používá systém Bluemotion, který snížil spotřebu.Dalším nebezpečím pro soukromníka je pak filtr pevných částic (DPF). Ten je třeba pravidelně vypalovat při vysokých teplotách a vůz se vznětovým motorem, který jezdí pouze krátké trasy, řekněme kolem pěti kilometrů, nestačí filtr regenerovat. Zanesená součástka se pak musí vyměnit, a to vyjde bratru třeba na třicet tisíc korun. Pro takového uživatele, který dojíždí denně do zaměstnání takový kousek, se vzhledem k následným nákladům více vyplatí benzinový motor :yes: