Renault si asi myslí, že s Ladou zopakuje superúspěšný příběh Dacie, ale možná nedocenil, že Rusové mají od západní mentality ještě o hodně dál, než hodně frankofonní Rumuni...
Lada jako by v sobě zrcadlila celé Rusko - kvantitativně obří automobilka, ale kvalitativně i po stránce produktivity naprostý automobilový suterén. No, asi jim to za ten obří ruský trh stojí, protože mimo něj nedává značka Lada v koncernu Renaulžádný smysl (když už mají lowendovou a výborně fungující Dacii)... Uvázat si takový ruský balvan na krk, tomu se říká odvaha - nebo šílenost?!
Tiež by ma zaujímala ich stratégia do budúcna. Ak som dobre pochopil, teraz tam začnú predávať jeden Datsun na báze Lady, Logan MCV sa zas predáva ako Lada Largus. Neviem z akého dôvodu, ale v Rusku sa Dacie nepredávajú a zrejme by trvalo kým by si tam vybudovala imidž. Predpokladám teda, že Renault spraví z Lady "Daciu pre východ".
Inak môže mi niekto vysvetliť ako to bolo s Nivou? Pri hľadaní som zistil že VAZ už roky vyvíjal nástupcu, dokonca jeden prototyp klinovitého tvaru z 80. rokov sa stal dizajnovým základom pre Hondu HR-V. Potom konečne novú Nivu nejak doklepli v kooperacií s Chevroletom, ale nakoniec o ňu aj meno Niva prišli. A tomu práve nerozumiem ako to mohli dopustiť.
Taky bych to viděl jako značku zaměřenou pouze na ruský a spřízněné trhy. Nemá smysl se cpát do Evropy. Tady buď lidi Ladu neznají a nebo jí bohužel znají až moc dobře. Podle mě prostě vezme nějaké Dacie, popřípadě staré modely Renaultu a Nissanu. Udělají pár kosmetiských změn a budou to bouchat jako Ladu. Ruskej trh je docela veliký a úspech by to mít mohlo. Kvalita bude rozhodně vyšší než na co jsou rusové u Lady zvyknutí, a cena by mohla být cca stejná.
vytáhl ze dna Dacii, která teď má defakto širší nabídku aut než Škoda a za mnohem dostupnější peníze. Rusko je ohromný trh, pokud přestanou politici z EU blbnout, mohli by Renaulti z Lady vybudovat časem prosperující automobilku.
Jen mě mrzí, že se trochu zavřela voda nad chystaným malým autem na bázi minulé generace Twingo - mělo se vyrábět právě v Ladě a přeznačené prodávat na našem trhu jako Dacia a zároveň nejlevnější auto na trhu.