Studie hybridu na bázi subkompaktu Citroën C4 Cactus má díky řadě úprav jezdit za pouhé dva litry benzinu na 100 km. K vidění bude v říjnu na pařížském autosalonu.
"Jako možná trošku excentrický příznivce co nejméně zapáchajících ulic oceňuji, že se Francouzi neuchýlili k lacinému efektu co nejnižší spotřeby použitím turbodieselového motoru,."
- zhruba takovou aerodynamiku toto vysoké "něco" má. A na tento zcela nevhodný základ roubují zlepšováky, které mají kvůli snížení spotřeby potlačit z principu špatné vlastnosti konceptu SUV. Přitom určitě ví, že pro zlepšení aerodynamiky je nutné zmenšit čelní plochu a celkový průřez pontonu. A toho se stavbou takových vysokých křápů nedosáhne. Zakrýt plasty podvozek? Samozřejmě, ale to už mělo být dávno v běžné sérii, těch pár plastů navíc by stálo nula nic. Kdyby měl předek ostrý aerodynamický tvar, ani by nemuseli zakrývat díry v něm. Zadní Kola by mohli překrýt zcela.
Je ostuda, že tvůrce aerodynamických ikon jako je DS nebo CX se uchyluje k takovým polovičatým řešením. řekl bych, že i starý CX má lepší aerodynamiku než tato tuponoska.
[odkaz]