Tady bude jina sranda. 815 ma kabinu níže, nevzhledný speciál 817 dokonce dole. Jenže Phoenix jí má ohromně vysoko. Nad ní ještě umístit rameno výložníku nebo lžíci , to se ještě v ČKD zapotí když budou chtít jít s dobou. Ale našim firmám fandím :yes:
S různými jeřáby jsem byl letos dost v kontaktu a 815 mi přišla jako nejlepší stroj, nicméně jsem tak nějak očekával, že to je již dávno za zenitem...
Největší peklo je 148ka. Sice bude možná fungovat i dalších 50let jen za pomocí kousku plechu, svářečky a kladiva, ale běhat kolem ní pár hodin je vstupenka k odvozu na plicní :-)
148ka jezdila nejčastěji, ale jak jsem psal, stačilo pár desítek minut a myslel jsem, že z té všudypřítomné modré mlhy omdlím.
Když se pak objevila dobrých 30let stará 815, tak ten rozdíl je vskutku obrovský. V hluku, smradu, rychlosti i přesnosti. : :yes:
Na druhou stranu, jednou přijel i nějaký obstarožní MAN (dle googlu stáří tak 20let), a to je opět jiný svět....
Tuhle tu Tatrovku s touhle vojenskou budkou sem viděl jen jednou coby hasičskou cisternu a pak asi 4x na různých výstavách a show coby armádní, jinak nikdy.
Sedmička není žádná rarita, aspoň ne v Ostravě kde jich mají hasiči hafo..
Jinak hasiči přebírali i kontejnerové verze, valníky a sklápěčky. Do soukromého sektoru jdou sedmičky zatím jen do Austrálie.