Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ČKD Mobilní Jeřáby a Tatra: Tradiční spojení

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 12. 2015
29
13
Zobrazit náhledy (29)
Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra Tatra
Společnost ČKD Mobilní Jeřáby patří k dlouholetým partnerům kopřivnické automobilky a v současnosti staví na Tatrách všechny typy svých jeřábu.

ČKD Mobilní Jeřáby a.s. vznikla transformací původní divize Jeřáby akciové společnosti ČKD Slaný do ekonomicky i právně samostatného celku a zahájila svou podnikatelskou činnost 15. prosince roku 1997.

Autojeřáby jsou výhradní výrobní specializací společnosti se sídlem ve Slaném a v současnosti tato firma produkuje autojeřáby a vyprošťovací jeřáby o nosnosti 10 až 30 tun montované na automobilové podvozky. Autojeřáby jsou mimo jiné vybaveny vícedílným teleskopickým výložníkem, plně hydraulickým ovládacím systémem a mikroprocesorovým řízením stability jeřábu.

Společnost s více než padesátiletou tradicí výroby hydraulických mobilních jeřábů s teleskopickým výložníkem v minulosti využívala především podvozky Tatra, Praga, Liaz, Steyr a Ross. V současnosti používá především podvozky z produkce automobilek Tatra, MAN, Mercedes-Benz, Iveco, Scania, Renault, MAZ a dalších značek podle přání zákazníka.

Jednotlivé typy podvozků se vždy musí dokonale sladit s nástavbou. Jedná se především o počet, nosnost a rozvor náprav, vyústění pomocného pohonu, úpravu výšky kabiny řidiče, umístění nádrží, baterií, tlumičů výfuku a další prvky.

Mezi nejtradičnější podvozky pro autojeřáby ČKD patří vozidla značky Tatra, která jsou využívána od počátku výroby ve Slaném v roce 1952. Dnes již klasikou jsou vozidla Tatra T 111 a T 148, na jejichž podvozky 6x6 byly montovány autojeřáby HOJ4, HSC4, HSC5, AB063 a vyprošťovací jeřáb AV8. K legendám dnes již patří i T 148 6x6 v kombinaci s jeřáby AD160 a AD20.

Největší počet autojeřábu byl ovšem postaven na podvozcích T 815, s nimiž jsou dodnes využívány typy AD20T, AD28 a vyprošťovací jeřáby AV14. K nejoblíbenějším patří autojeřáby značky ČKD na bezrámovém podvozku Tatra T 815-220R21 pro jeho vynikající jízdní vlastnosti v terénu.

V současnosti staví ČKD Mobilní Jeřáby na Tatrách všechny typy svých autojeřábů. Základem nabídky je typ AD 10 s dvoudílným teleskopickým výložníkem a hydraulikou Danfoss s joysticky, který má nosnost 10 tun a výložník s nástavcem dlouhý 15.000 mm. Tento autojeřáb je dodáván na podvozku T 810 6x6 AF nebo T 815 4x4.

Tento typ jeřábu je navíc dodáván i v provedení AD 10 K určeném pro použití na podvozku s kontejnerovým hydraulickým systémem. Jeřábová nástavba je dodávána s vlastním motorem Hatz, takže může pracovat i samostatně bez podvozku se zachováním všech jeřábových parametrů mimo pojezdu.

Autojeřáb AD 14 patří do kategorie silničních jeřábů s plně otočným vrškem a sklopným výložníkem, umožňujícím zvedání a přemisťování břemen na měnitelném vyložení. Pro tento typ s třídílným teleskopickým výložníkem s délkou 23.400 mm a nosností 14 tun je ideální podvozek Tatra T 815 6x6, ale ČKD Mobilní Jeřáby jej nabízí i ve spojení s podvozky jiných značek.

Typ AD 20 s třídílným teleskopickým výložníkem, disponujícím s nástavcem délkou až 28.800 mm a nosností 20 tun může být vybaven hydraulikou Danfoss s joysticky. Standardně je tento autojeřáb dodáván pod označením AD 20.2 na podvozku Tatra 6x6, ale dle přání zákazníka může být namontován i podvozek jiné značky.

Současným vrcholem v nabídce ČKD Mobilní Jeřáby je model AD 30, jehož označení dává jasně najevo, že tento autojeřáb má nosnost 30 tun. Standardem je čtyřdílný teleskopický výložník, který může mít s nástavcem délku až 38.900 mm a je dodáván i na podvozcích řady T815-7 s kabinou Force.

Společnost ČKD Mobilní Jeřáby vedle těchto autojeřábů vyrábí i vyprošťovací autojeřáby, které mohou být rovněž postaveny na podvozcích z Kopřivnice. Výroby firmy zaměstnávající okolo padesáti pracovníků jsou využívány vedle stavebnictví i hasičskými sbory a armádou.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - T613
T815
T613
| 28. 12. 2015
Sedmička není žádná rarita, aspoň ne v Ostravě kde jich mají hasiči hafo..
Jinak hasiči přebírali i kontejnerové verze, valníky a sklápěčky. Do soukromého sektoru jdou sedmičky zatím jen do Austrálie.
T815
kilem
| 28. 12. 2015
a budou jezdit i nadále :-)
Avatar - Barrichello
T815
Barrichello
| 28. 12. 2015
Tuhle tu Tatrovku s touhle vojenskou budkou sem viděl jen jednou coby hasičskou cisternu a pak asi 4x na různých výstavách a show coby armádní, jinak nikdy.
Avatar - Pekelná Micinka
T815
Pekelná Micinka
| 28. 12. 2015
AD30 815-7 pěkné, ale kde to jezdí? Tohle se mi líbí [odkaz]
T815
RS
| 28. 12. 2015
148ka jezdila nejčastěji, ale jak jsem psal, stačilo pár desítek minut a myslel jsem, že z té všudypřítomné modré mlhy omdlím.
Když se pak objevila dobrých 30let stará 815, tak ten rozdíl je vskutku obrovský. V hluku, smradu, rychlosti i přesnosti. : :yes:
Na druhou stranu, jednou přijel i nějaký obstarožní MAN (dle googlu stáří tak 20let), a to je opět jiný svět....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku