Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia RS dostala facelift. Vypadá... zvláštně

Po modernizaci standardní Škody Octavia přichází také facelift ostré verze RS. Vznětový motor má stále 135 kW, dvoulitrové TSI však posílilo o deset koní.
Zpět na článek
20. 12. 2016 09:28
20. 12. 2016 09:39
20. 12. 2016 09:41
20. 12. 2016 10:21
20. 12. 2016 10:26
20. 12. 2016 10:26
20. 12. 2016 10:42
20. 12. 2016 10:47
20. 12. 2016 10:49
20. 12. 2016 11:11
20. 12. 2016 10:57
20. 12. 2016 11:47
20. 12. 2016 11:55
20. 12. 2016 13:05
20. 12. 2016 13:16
20. 12. 2016 15:00
21. 12. 2016 00:32
21. 12. 2016 02:13
21. 12. 2016 10:21
20. 12. 2016 12:00
20. 12. 2016 13:06
20. 12. 2016 13:11
20. 12. 2016 13:23
20. 12. 2016 13:38
20. 12. 2016 10:00
20. 12. 2016 10:07
20. 12. 2016 10:17
20. 12. 2016 10:24
20. 12. 2016 10:14
20. 12. 2016 10:27
20. 12. 2016 10:35
20. 12. 2016 10:39
20. 12. 2016 13:25
20. 12. 2016 10:46
20. 12. 2016 13:20
20. 12. 2016 13:41
20. 12. 2016 09:40
20. 12. 2016 09:50
20. 12. 2016 10:34
20. 12. 2016 12:28
20. 12. 2016 09:54
20. 12. 2016 09:56
20. 12. 2016 10:35
20. 12. 2016 11:06
20. 12. 2016 11:09
20. 12. 2016 13:03
20. 12. 2016 21:47
20. 12. 2016 10:20
20. 12. 2016 10:28
20. 12. 2016 10:55
20. 12. 2016 10:35
20. 12. 2016 10:41
20. 12. 2016 10:47
20. 12. 2016 11:23
20. 12. 2016 11:20
20. 12. 2016 11:27
20. 12. 2016 11:58
20. 12. 2016 13:49
20. 12. 2016 14:24
20. 12. 2016 14:45
20. 12. 2016 14:24
20. 12. 2016 12:16
20. 12. 2016 12:31
20. 12. 2016 13:13
20. 12. 2016 14:22
20. 12. 2016 16:44
21. 12. 2016 00:10
20. 12. 2016 13:23
20. 12. 2016 16:01
20. 12. 2016 18:01
21. 12. 2016 00:07
21. 12. 2016 00:23
21. 12. 2016 08:57
20. 12. 2016 09:23
Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Hruza, hruza, za me teda rozhodne dalsi nepovedenej facelift, stejne jako u Octavia II.
Rozbalit vlákno
13
20. 12. 2016 09:50
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Vypadá jako po zásahu tunera. Dáme tam ještě pár světel navíc. Ještě bych dal světla na chladič.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 09:53
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Přesně, teda spíš tuzera.... Podobné kreace jsou vidět na leda tuzingových srazech...

Pro mě je to pořád nejhorší facelift automobilové historie. Facelift O2 se s tím nedá vůbec srovnávat...
20. 12. 2016 09:58
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Pred fl vyzerala okta lepsie, ale v tejto rs verzii je to pre mna menej devastacne ako v normale. S tou ciernou maskou to az tak nebije do oci. Nie ze by to bolo krasne, ale normalne verzie boli sprznene viac.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 10:00
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
asi máš pravdu, uvidíme naživo...
20. 12. 2016 10:43
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Skodovka faclifty neumi, stejne jako Fiat. To Ford zase neumi prvni vydani, ale exceluje ve faceliftech.
Avatar - Emel
20. 12. 2016 10:52
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
No, to bych takhle nenapsal. Škodovka umí decentní facelifty - OI, Roomster, Fabia I i II. Ty větší někdy dopadnou dobře (Yeti - i když byl před fl hezčí, tak facelift splnil sjednocení řady aniž by to vypadalo nepřirozeně). Superb II je tak na hraně, OII a OIII jsou nepovedené.

Ford je na tom podobně. Drobné facelifty dělá dobře, velké se mu někdy povedou (původní Mondeo, Focus III), jindy ne (aplikace New Edge na Fiestu a klauna na Scorpio). Je fakt, že v poslední době se mu daří tu astoní masku aplikovat docela úspěšně.
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2016 13:22
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Souhlas (až na toho Yetiho, kterého jasně řadím do chlívku "nepovedené velké FL"). Kdyby Škoda zůstala u decentních omlazovacích faceliftů, udělala by lépe.

Fordu se docela daří jak decentní facelifty (minulá Fiesta, Mondeo mk3, Focus mk1), tak i ty výraznější (zejména Focus mk2, to bylo perfektní oživení). Mně se líbila i New Edge Fiesta. U té vidím problém spíš v tom, že místo ní měla dávno být nová generace...Scorpio byl totální úlet.
Avatar - Emel
20. 12. 2016 21:45
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
To jako fakt tahle?
[odkaz]

Yeti přišel o zajímavý prvek, ale ten výsledek pořád není tak zlý... pořád mi třeba víc vadí velké podběhy než ten čumák.
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2016 23:59
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Jo, jako fakt. >:D
Avatar - white label
21. 12. 2016 00:10
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Dyť to byla suverénně nejošklivější Fiesta vůbec... 8-s ;-)
Avatar - Emel
21. 12. 2016 09:37
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Inu, každému dle jeho gusta :-)
21. 12. 2016 09:32
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Jo ve srovnani s timhle balada:
[odkaz]
Avatar - woody-alien
21. 12. 2016 07:47
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Facelift FoFo 2 je pro mě jeden z nejpovedenějších vůbec, Fiesta viz white label níže. Na Yetim se zase shodnu s Emelem, celkově to není špatný ale prostě původní byl výrazně zajímavější s originálním předkem. Z O2 FL a O3 FL čiší snaha o změnu za každou cenu a výsledek je pro mě až nepřijatelný.
20. 12. 2016 09:28
Kaban
Klasická ukázka toho, jak se z úspěchu někteří lidi zcvoknou. Kaban dodal Škodovkám od roku 2011 pro mne nezaměnitelný šmrnc.
Již hotovému Citigu trochu pozměnil masku a podle mne k lepšímu (dle tehdejších fotek předsériových vozů to byla změna k lepšímu
Rapid - na již hotovém podvozku s nádechem lowendu dokázal vykřesat docela pohledné auto. Ošizený interiér bych mu odpustil.
Octavia 3 - jedna z nejkrásnějších Škodovek od roku 1991
Superb - pro mě nejhezčí porevoluční Škodovka vůbec

Kodiaq - za mne katastrofa. Částečně je to způsobené tím, že nemám rád SUV, ale tohle auto nemá šmrnc, lehkost, ani sportovní vzhled Range Roverů.

Octavia facelift - jedním slovem průšvih. I zanícení škodovkáři jsou minimálně velmi na pochybách, jak se tohle auto bude prodávat.

Tak to dopadá, když si úspěšný designér začne plnit své vášně a začne být "kreativní". Škodovky si kupují lidé, kteří jsou konzervativní. A nemusíme se dohadovat, zda je to špatně nebo dobře. Každopádně tak to je a masku Octavie hodně lidí nerozdýchá.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - removed
20. 12. 2016 09:39
Re: Kaban
Škodovka se bude prodávat vždycky. Nižší manažeři se budou předhánět, kdo bude mít face lift dřív. Na tu zpackanou masku si za rok zvykneme...blablabla...

Ze strany koncernu mi to připadne, jako by talentovanému muzikantovi pro jistotu zlámali všechny prsty, připravili ho o talent... nebo co já vím... sólistu posadili v orchestru ke trianglu.

Je to fakt škaredé
Avatar - Barrichello
20. 12. 2016 09:41
Re: Kaban
Fellet koupí vše protože je to škodvka a koncern a ti co to nafasujou se budou muset smířit. Ze skourkomých lidí se kupuje hlavně Fabia, Citygo a Rapid, Oktávka už tolik ne. A než se to začne tahat jako ojetina, bud si lidi zvyknou nebo ne, ale to už šáde mrzet nemusí že >:D
20. 12. 2016 10:21
Re: Kaban
Je to bohuzel tak. Spousta firem ma nakazano brat Skodovku a i kdyby prodavala trakare, budou kupovat trakar. Jak se to zacne prodavat, budou nas redaktori ubezpecovat o zmene k lepsimu, takze vse bude v poradku.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 10:26
Re: Kaban
jo, ale jen v Česku...
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 10:26
Re: Kaban
Jací manažeři pořád? Škodovka je principiálně levná rodinná alternativa k VW. Nelze dělat závěry z českého piditrhu, kde Škoda realizuje pár procent prodejů.
Avatar - removed
20. 12. 2016 10:42
Re: Kaban
tak žiju v Česku... řeším tedy český trh. A také vím, jaké jsou fleet ceny Škodovky. A garantuji ti, že v Česku naprosto bezkonkurenční. Nikdo ti nenabídne nic lepšího.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 10:47
Re: Kaban
OK, já zase řeším potenciální propad celkových prodejů a jeho dopady na snížení exportní konkurenceschopnosti české ekonomiky :-)
Avatar - removed
20. 12. 2016 10:49
Re: Kaban
V pořádku... Ale tam bych počkal na realitu. Mám zkušenost, že to, co se líbí na východě, nelíbí se na západě a naopak...
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 11:11
Re: Kaban
tak v Německu jsou názory cca stejné jako v Česku, uvidíme, co Čína :-)
Avatar - Emel
20. 12. 2016 10:57
Re: Kaban
Nevím jak na tom jsou opravdu velké firmy, ale co jsme nakupovali my, tak se dá určitě srovnatelné auto koupit jinde levněji.
20. 12. 2016 11:47
Re: Kaban
No asi jak kdo. My berem do fleetu oktávky na 4 roky za cca 11 tis. měsíčně bez DPH. Když vidím, že na netu jsou nabídky typu nové Mondeo za cca 11 tis. včetně DPH, tak si asi začnu nechávat vyplácet car allowance a pořídím si něco sám. Ve všech firmách, co jsem byl, měla fleet na starosti ženská a podle toho taky ceny vypadaly >:D >:D
Avatar - removed
20. 12. 2016 11:55
Re: Kaban
to je teda ale za docela dost peněz, pokud je to za octávku... a co je k tomu za přidanou hodnotu? A jakej nájezd? To se mi zdá moc...
A v čem jezdí tvoje fleet manažerka? ;-)
20. 12. 2016 13:05
Re: Kaban
Jo je to oktávka, zrovna na to koukám. Splátka 10700 bez DPH měsíčně/13 000 včetně daně. Mně to taky přijde drahý, ale zase je to kompletně pojištěný, pneumatiky, palivové karty atd. prostě kompletní firemní balíček. Oktávky jsou 2.0 TDI Elegance s DSG. Nájezd 120 000 km/4 roky V minulé firmě byl limit tuším 14 500 včetně daně a měli jsme Ford Focus 1.6 TDCi manuál a to se ještě manažerka kasala, jak nám to výhodně nezařídila >:D

Kdyby měl někdo nějakej tip na výhodnej operák pro soukromou osobu, jsem jedno ucho. Ideálně v do těch 13 tis. včetně DPH měsíčně.

V obou případech fleetové manažerky jezidily vlastním vozem, ale konkrétní typ neznám :-)
Avatar - removed
20. 12. 2016 13:16
Re: Kaban
za tyhle peníze? Mám Mondeo ve výbavě Titanium s 210 k dieselem s podobnými službami a za podobné peníze. To je divný. To je fakt divný...
20. 12. 2016 15:00
Re: Kaban
To bych ji podezíral z malé domu.
21. 12. 2016 00:32
Re: Kaban
Ty ženský se prostě neorientují. Dostanou nějakou slevu a jsou hotové z toho, že udělaly dobrej kšeft. Vůbec netuší, že i obyčejný zákazník si uhádá lepší cenu :-)

Zrovna jsem našel mailovou komunikaci - standardně bereme 2.0 TDI - dotaz dodavateli: "jeden kolega by raději benzín - 1.8 TSI. Má víc koní, takže předpokládám, že je dražší. Můžete mi napsat, o kolik je dražší?" Odpověď samozřejmě zněla: že jste to vy, tak vám ten benzín dáme dokonce o něco levněji, než stojí ta 2.0 nafta."

Takže velký úspěch, manažerka sehnala vysněnou 1.8 TSI a to jen za cenu 2.0 TDI resp. dokonce o něco nižší. Přitom by stačilo podívat se do ceníku a udělat si představu o tom, co kolik příbližně stojí.

S tímhle přístupem by musel být ten dodavatel pitomej, aby takovou firmu neo*ebal.
21. 12. 2016 02:13
Re: Kaban
V první řadě musel být pitomý ten, kdo ji na tu pozici dal. To je neuvěřitelná neschopnost.
Avatar - removed
21. 12. 2016 10:21
Re: Kaban
přijímací pohovor...
"ráda bych začala od píky"
"No ale to je výtekné"
Avatar - speedfred
20. 12. 2016 12:00
Re: Kaban
tak jeden kámoš má cez dalších známych na operák Passat (hodne vybavený) za 4500Kč/mes aj s DPH !!!
20. 12. 2016 13:06
Re: Kaban
Tak to se mi zdá zase nereálné :-) To je spíš zaměstnanecký benefit ne (třeba pracuje u té firmy?). Kdyby to tak bylo, tak vezmu rovnou ještě jeden pro manželku >:D
Avatar - speedfred
20. 12. 2016 13:11
Re: Kaban
On tam nepracuje,ale niekto z rodiny.
Samozrejme,ze by som to bral aj ja,ale nejde to. On je rád že sa k niečomu takému dostal.Spominal aj nieco o A7 za 8500Kč/mes.....
Avatar - wakantanka
20. 12. 2016 13:23
Re: Kaban
žeby mala p. manažérka dobavenú nejakú extra zľavu na svoje súkromné auto? >:D
Ale jasne, nie je operák ako operák.
Avatar - removed
20. 12. 2016 13:38
Re: Kaban
...tak záleží na tom, s kým/čím ta fleetačka operuje... >:D
Avatar - tommyTS
20. 12. 2016 10:00
Re: Kaban
Je někde fotka té předseriové verze Citigo? Nějak jsem tu změnu masky nepostřehl, tak bych se rád podíval.
Avatar - CHerokee
20. 12. 2016 10:07
Re: Kaban
Souhlasím ...vypadá zvláštně. Před faceliftem vypadala lépe. A co se výkonu týká, tak se Němci nepředali....Seat i VW jsou jinde.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 10:17
Re: Kaban
Má stejně výkonu jako GTI, nějak nevidím problém. Pokud jde o SEAT, tak ten je třeba protěžovat (i v poměru k VW), co to jen jde, aby nemusel zavřít krám...

Spíše jsem zvědavý na konfiguraci RS245, jestli bude stejně přitroublá jako RS230 (povinně už přehnaná kola 19" a těžké drahé elektrifikované sedačky a s tím související vysoký příplatek (proti GTI Performance))
Avatar - iudex
20. 12. 2016 10:24
Re: Kaban
Octavia RS nie je Leon Cupra, ten je jednoznačne zacielený okruhovo/okreskovo, viď jeho rekordy na Ringu. Octavia RS nikdy nemala byť hothečom na okruhy, ale iba rýchlym rodinným autom, takže 230 koní (a zrejme bude aj 245) je úplne postačujúcich.
Avatar - iudex
20. 12. 2016 10:14
Re: Kaban
A možno na to pozeráš úplne zle a Kabaňovi krivdíš. Pri vývoji O3 mal Kabaň voľnú ruku a začínal od nuly. Viem si predstaviť, že spravil to najlepšie, čo vedel a mohol a bol so svojím dielom úplne spokojný. A teraz dostal zadanie to, čo považoval za najlepšie, nejak zmeniť. Tie línie pôvodnej O3 boli geniálne, čisté a jednoduché, všetko tam ladilo, malo to jednotný štýl, akákoľvek krivka by tam bola navyše. A teraz to mal prekopať, aby to bolo na prvý pohľad iné, to skrátka nemohlo dopadnúť dobre a viem si predstaviť, že Kabaň sa bránil násilnej zmene. Ale on nerohoduje. Takže manažérom dodal to, čo chceli: viditeľne zmenenú Octaviu. ;-\
Avatar - lamal
20. 12. 2016 10:27
Re: Kaban
nemozes vycitat tieto nazory, ten facelift je proste otrasny a keby len to, je to uplne cez nepodareny kopirak MB class E ! [odkaz] takze tu nejde len o nepodareny dizajn ale aj o gycovu a nepochopitelnu stratu originality a ponizujuce nepodarene kopirovanie, fakt to nechapem a ak to bolo z Kabanovej hlavy tak sa asi fakt scvokol bohuzial...
Avatar - iudex
20. 12. 2016 10:35
Re: Kaban
Ja neobhajujem výsledok, to rozhodne nie. Len mi príde trošku nepodložené (ak nechcel povedať mimo) vytýkať Kabaňovi, že z úspechu scvokol a takto sa to prejavuje.
Avatar - lamal
20. 12. 2016 10:39
Re: Kaban
ano ale dovody su predsa jasne je to jedna z hypotez... ale jednym dychom potom treba dodat, ze sa scvoklo aj vedenie Skody, lebo Kaby nie je majitel ani najvyssi organ ak toto v Skode odklepli tak budis, nikto nevie ake zadanie Kaban plnil a podrobnosti a myslim, ze sa to ani nedozvieme... je mozne ze sa scvokol ako je aj mozne, ze za to nemoze no reakciam sa necudujem
Avatar - wakantanka
20. 12. 2016 13:25
Re: Kaban
Len jednu chybu ten prvý výsledok mal a to, že vyzeral ako prifúknutý mierne omladený Rapid. >:D
Avatar - Emel
20. 12. 2016 10:46
Re: Kaban
Vcelku souhlasím, s Rapidem, Octavií i Superbem.

Citigo nevím, to auto se mi docela líbilo na prvních fotkách v té zelené a na velkých kolech... ale tím to taky skončilo a přední maska je zralá na facelift už od uvedení.

Kodiaq mi jako katastrofa nepřijde. Ten čumák není žádný zázrak, auto díky nízkým světlům vypadá hodně vysoké, vykrojení blatníků taky mohlo být udělané jinak... ale zbytek je v pořádku a jako celek za mě celkem normální SUV.

Facelift Octavie je nejproblematičtější... částečně proto jak vypadá, částečně i proto, že mají všichni ve voku původní Octavii a ta změna je hodně na sílu.
Avatar - wakantanka
20. 12. 2016 13:20
Re: Kaban
Nesúhlasím s týmto názorom. Aj keď sú mi iné značky srdcu blízke, tak nedá mi sa zastať Kabaňa a jeho tímu. Škodovka už dávnejšie avizovala, že chce svoje portfólio priblížiť viac mladšej generácii a s tým ide okrem iného ruka v ruke aj design. Mne sa posledné tri (FL Octa, Kodiaq, Superb) Kabaňove počiny páčia. Škodovka dostala konečne väčší priestor sa odlíšiť nielen v rámci materského koncernu, ale aj voči najbližším konkurentom. Je svojská, nikoho nenapodobňuje, nekopíruje. Už to konečne nie je Golf, Passat či Tiguan s inou prednou maskou a väčším rozvorom. Konečne dokáže človek aj na veľkú diaľku odlíšiť Octaviu od Rapida, až sa čudujem že s touto tvárou Octavia neprišla od začiatku. Páči sa mi ten design v zmysle, že je originálny, odvážny a zaujímavý. niektoré detaily nepotešia ale ako celok exteriéru je to posun pre značku vpred.
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2016 13:41
Re: Kaban
Do jisté míry s tebou bohužel musím souhlasit. Na Vision D a Mission L Kabaň prezentoval krásně čistý nový směr. Musel jej ale dále rozvíjet a posunovat, možná na něj byl vyvíjen i tlak z vedení. Já se začal postupně obávat, aby ten posun neskončil přeplácaností a kontroverzními prvky, a nyní se zdá, že mé obavy byly oprávněné.

Kodiaq mi ještě nepřijde tak špatný. Octavia III FL se ale původnímu konceptu příliš vzdaluje a to není dobře.
20. 12. 2016 09:40
OIII RS
"U čtyřválce 2.0 TSI došlo ke zvýšení výkonu ze 162 na 169 kW v rozmezí 1500-4600 otáček"

Ak mi tam daju 169kW pri 1500ot., tak si to auto okamzite kupim aj napriek tej hnusnej maske >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
20. 12. 2016 09:41
Já tam katastrofu nevidím,
Prostě se rozšířila maska a zmenšila se světla. Nevadí. Narozdíl od BMW, které má spojené světla s ledvinkama tak, že se ztratila čistota tvaru ledvinek a vzniklo z toho plandající ucho.
Rozbalit vlákno
10
20. 12. 2016 09:49
Re: Já tam katastrofu nevidím,
Ta stará je hezčí.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 09:57
Re: Já tam katastrofu nevidím,
Kdyby se jen rozšířila maska, tak dejme tomu, ona se ale rozšířila pomocí jakýchsi prapodivných sklíček, která nemají žádný účel (minimálně u LED verze tam kromě denního svícení žádné další světlo není)

Další problém jsou ty černé "násosky" ala Golf R-line, které mají zřejmě imitovat přivaděče vzduchu k chlazení brzd. Ovšem plocha, kterou lemují, je komplet zaslepená. To je taky tuzing jako prasse....
Avatar - Emel
20. 12. 2016 10:59
Re: Já tam katastrofu nevidím,
Zaslepené "nasávací otvory" jsou ale běžné u všech značek a bylo to tak i před faceliftem.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 11:05
Re: Já tam katastrofu nevidím,
ale nebyly tam navíc ty černé "násosky" (pravda, Golf je na tom ještě hůř)
Avatar - Emel
20. 12. 2016 21:50
Re: Já tam katastrofu nevidím,
Tak ty zase pro změnu nevadí mně.
Avatar - defusiq
20. 12. 2016 10:49
Re: Já tam katastrofu nevidím,
Když je vidím na fotce vedle sebe, tak kupodivu se mi víc líbí facelift. Klasická trojka mi přijde moc fádní a nudná, tohle je alespoň něčím zajímavý.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 11:08
Re: Já tam katastrofu nevidím,
tak uznávám, že jakési perverzní kouzlo to má a vypadá to i moderněji, to ano. Nicméně to ještě neznamená, že to není strašně hnusné a trapné (v tom smyslu, že ta vnitřní "světla" ani žádná světla vlastně nejsou, jen tuzingová imitace...)
Avatar - defusiq
20. 12. 2016 11:14
Re: Já tam katastrofu nevidím,
To s tebou souhlasim a zastávat oktávky se asi jen tak nebudu >:D Ale i tak čistě po vzhledový stránce mi facelift přijde jako takový oživení, samozřejmě budu vědět až to uvidim na vlastní oči...Jinak v klasický neRS verzi se mi to nelíbí, ale před faceliftem mi to přišlo až odporně nudný...no, ale to už je subjektivní.
20. 12. 2016 15:12
Re: Já tam katastrofu nevidím,
Řekl bych, že mi nejvíc vadí právě ta malá vnější světla. Jsou příliš úzká.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 16:51
Re: Já tam katastrofu nevidím,
ta mi tam jako jediná nevadí.

Další věc, která bije do očí (když už se smíříme s tím předkem jako takovým), je potom nesoulad onoho "transformers předku" se zbytkem auta, který zůstal naprosto konzervativní...

Japonci když už dělají ta svá designově ujetá auta, tak je mají ujetá pěkně ze všech stran. Tady je to hrubě nevyvážené...
20. 12. 2016 09:50
WTF
Asymetrický hnus, chce se mi blejt, velebnosti.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
20. 12. 2016 10:34
Re: WTF
O jaké asymetrii mluvíš?
Avatar - deolator
20. 12. 2016 12:28
Re: WTF
Máš pravdu, to není ani asymetrie, to je absolutní bordel křivek a línií ;-\
20. 12. 2016 09:51
Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
Snížený podvozek o 15 mm a větší rozchod zadních kol o 30 mm? To jako opravdu? Tohle se mě nějak nezdá.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 10:43
Re: Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
Co konkrétně? Větší rozchod vzadu mají mít všechny O3 FL a snížení u RS je standard...
Re: Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
Všechny Octavie jsou snížené.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 18:37
Re: Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
tak proti UAZu-469 určitě
21. 12. 2016 08:01
Re: Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
Co konkrétně? Oni nepíšou že má být podvozek snížený o 15 mm a zvětšený rozchod vzadu o 30 mm oproti normálním verzím, ale oproti předchozí verzi OIII RS před FL. Alespoň tak jsem to pochopil. Aby byl větší rozchod vzadu o 30 mm, to už by byl pořádný zásah do podvozku. Takže tomu zkrátka nevěřím. Jinak OIII RS TSI mám již téměř 3 roky.
Avatar - Emel
21. 12. 2016 09:35
Re: Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
Menší zadní rozchod obecně je jeden z designových problémů Octavie před FL... i když RS se svými 18" na to až tolik netrpí.

Zvětšení rozchodu o 3cm znamená vysunutí kola o 1,5cm na každé straně, to je tak akorát aby to bylo poznat...

Každopádně začíná být optimální konfigurace RS docela zajímavá skládačka - původní kastle před FL a látkové sedačky, k tomu samosvor a silnější motor z RS245, širší rozchod z FL, adaptivní tlumiče, třeba ještě původní kulatý volant, nový infotainment... :-)
21. 12. 2016 18:46
Re: Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
Tak Vám musím dát za pravdu. Prošel jsem si manuál ke svému autu a porovnal s údaji z konfigurátoru dnešní FL verze. Přední rozchod se zvětšil z 1535 na 1543 a zadní z 1506 na 1542 mm. Zajímavé.
Avatar - sargis
20. 12. 2016 09:51
kvalitny konzervativny dizajn
rozsiahly FL zamerany na zmenu identity nepotrebuje. Odfiknite chlapovi baby karotku, nadopujte estrogenom ale zensku tym takto nasilu z neho neurobite. Tak preco snaha o silnu zmenu ked je raz identita dana pri premiere. U Golfa, Astry ci Focusu a par dalsich by takuto zmenu asi ani nechvalili a ich FL napriec napriec generaciami boli vyrazne decentne.

PS - zaujimaloby ma, ci ma Kaban naozaj posledne slovo u dizajnu a faceliftoch Skodovky alebo je za tym poslednu dobu nejaky VW akcionar s pravom veta. Lebo kedysi to isli - vid Octa I napriklad.

PS 2 - navrhujem tunerom nastriekat si ten plast na radare v maske do farby karoserie a dostanente ladvinky a la Bávo.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
20. 12. 2016 10:17
Re: kvalitny konzervativny dizajn
Presne môj pohľad. Identita Octavie bola jasná a vyhranená, výrazná zmena bola násilná. S Kabaňom to vidím, ako som písal vyššie, facelift asi robil so zaťatými zubami na zadanie vedenia.
Btw. vidiac toto, dosť sa obávam faceliftu Superbu. Tam tiež nevidím priestor na výraznú zmenu. ;-\
20. 12. 2016 11:30
Re: kvalitny konzervativny dizajn
ja by som mal byť radšej ticho, lebo som neveril, že dajú taký výrazný fejslift a vypisoval som to kdekade a mýlil som sa (aj keď výsledok potvrdil, že súdny človek nemohol očakávať také harakiri) ale myslím, že išlo primárne o to, aby octavia odskočila od rapidu a nie o to, aby bola odvážnejšia alebo kúlovejšia. Superb je dosť odlišný, takže pravdepodobne nebudú mať potrebu násilne ho posúvať.
Avatar - jurajos
20. 12. 2016 11:27
Re: kvalitny konzervativny dizajn
Posledné slovo čo sa týka kreatívneho návrhu, resp. predloženia finálneho návrhu určite má.
Avšak o tom, aký auto bude mať nakoniec finálny tvar je o rozhodnutí vedenia. (teda keď pominieme vplyv technológa, konštruktéra atď.)
20. 12. 2016 12:21
Re: kvalitny konzervativny dizajn
žiadny dizajnér nemá posledné slovo. Za prvé pracuje podľa zadania vedenia a nie podľa svojvôle a vypracovanie musí skorigovať a schváliť vedenie. Miera vstupov vedenia sa u značiek líši, ale vždy nejaká je. Samozrejme ľudia hneď skáču do kabaňa, lebo on je dizajnér, ale je celkom možné, že on prskal na ten fejslift rovnako ako diskutéri, ale nebolo mu to nič platné. Pred kamerami potom musí držať linku a vzletne popisovať veľkolepý posun, predsa nepovie, že to domrvili. A možno naopak, on si to presadil a vedenie so zaťatými zubami pospísalo. ale vždy sa dá vychádzať z toho, že dizajnér je malý pán na rozhodujúce slovo.
Avatar - Googlit
20. 12. 2016 19:37
Re: kvalitny konzervativny dizajn
Nesmysl. Designér má vždy poslední slovo, protože je to právě jeho jméno které tímto dává všanc, jeho autorská věc. Vždycky může říct NE.
Avatar - jurajos
20. 12. 2016 23:05
Re: kvalitny konzervativny dizajn
To plati iba ak sa volate Henrik Fisker a prave ste navrhli Karmu. ;)
Inak samozrejme plati ze aj sefdesigner je len zamestnanec ktory ma svojich sefov.
20. 12. 2016 09:54
Pidlooká
Je čtyřoká !!! Vlastně promiňte PIDLOOKÁ ! Ach jo to je katastrofa a nejhezčí je verze světel bez xenonů a ledovek, to je krása. A když celý ten cirkus začne blikat, tak je o vánoční výzdobu postaráno. Jak tohle mohl někdo dopustit a schválit, nechápu ! :no:
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 09:56
Světlomet
Jinak jestli jste si všimli, tak je přední světlomet jen rozdělený ten původní ! Beru tvar ne grafiku světel. Plech mezi maskou a světlem je strčený mezi světlo co se rozdělila. To muselo dát práce tohle vymyslet.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
20. 12. 2016 10:35
Re: Světlomet
Není to stejný tvar.
20. 12. 2016 11:06
Re: Světlomet
Ten plech je přesně z klasické octavie. Proto má i dole tu hranu useklou.
Avatar - Emel
20. 12. 2016 11:09
Re: Světlomet
Jaký plech zase?

Původní Octavia měla to světlo zalomené obráceně, u masky bylo (skoro) rovné a pak šikmé, tady je u masky šikmé a pak rovné. Z té srovnávací fotky je vidět úplně jasně, že je světlomet tvarovaný jinak:

[odkaz]
20. 12. 2016 13:03
Re: Světlomet
Myslím plech mezi maskou a světlem od klasické Octavie ne RS. Kdybych sem mohl vlepit obrázek tak vám to označím, je to jedno, nechte to být.
Avatar - Emel
20. 12. 2016 21:47
Re: Světlomet
Ale v tomhle detailu přece nebyl rozdíl mezi RS a normální Octavií... jiný je až nárazník.
[odkaz]
20. 12. 2016 10:20
naraznik
Podle hesla cim vetsi diry, tim vic sportak.
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 10:28
Problém jsou:
malá očíčka. Na člověka maska auta působí jako obličej. Jinak si myslím, že to bude nějaká úspora nákladů, jinak si tu ošklivou změnu nedokážu vysvětlit.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
20. 12. 2016 10:55
Re: Problém jsou:
To určitě ne, nové řešení je komplikovanější, než původní vcelku jednoduchý světlomet. Je tam LED pásek i blinkr v obou částech světlometu...
Avatar - freeman
20. 12. 2016 10:35
Kecy
Som zvedy ako tento nový dizajn bude okecávať Kubáň. Lebo za mňa je to prúser.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
20. 12. 2016 10:41
design
"vypadá zvláštně" jako eufemismus pro vypadá hnusně >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 10:47
nepodceňovat
Docela mě zaráží průběžný výsledek ankety. Pokud bych měl možnost si tento vůz koupit, s čistým svědomím po něm šáhnu. Opravdu nesdílím názor většiny z Vás, že je to nejhorší facelift škodovky. Naopak dávám palec nahoru za odvahu odlišit tento model od podobných vozidel na trhu. Těším se na vůz v reálu, protože jako u většiny značek to bude rozhodující.
V každém případě mám pocit, že negativní reakce na většinu vozidel naší automobilky Škoda (s podstatnou účastí německé automobilky) jdou ruku v ruce s českou povahou.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 10:51
Re: nepodceňovat
Mě výsledek ankety zaráží také. Těch 16%, kterým se to líbí více než předfaceliftová verze, je pro mě obrovské číslo. A názor bych měl stejný, i kdybych byl Turek a Škoda byla mongolská automobilka, ty povaho...
20. 12. 2016 11:05
Re: nepodceňovat
Aaa, koukám, že se zde pravděpodobně opakuje to, na co už jednou upozorňoval nalimer. Uživatel soda1976 má pod články na auto.cz tento jediný příspěvek, který se samozřejmě zastává Škody. A ještě ten psaný projev - jako ne špatný, naopak, připomíná to sloupek v novinách...

Takže tímto Vás, milá redakce, zdravím!
Avatar - iudex
20. 12. 2016 11:23
Re: nepodceňovat
Alebo milý zamestnanec Škody Auto. ;-)
Avatar - Jaros71
21. 12. 2016 00:14
Re: nepodceňovat
Osobně bych si šel nyní koupit Golf nebo Leon..
A tuhle hrůzu snad moc potkávat nebudu. :no:
20. 12. 2016 10:55
Takhle vypadá mnohem lépe! (link)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 11:10
Re: Takhle vypadá mnohem lépe! (link)
tak mnohem je silné slovo, ale trochu lépe to vypadá...
20. 12. 2016 13:16
Re: Takhle vypadá mnohem lépe! (link)
Pri modrej mi to sedi viac: [odkaz]
Kazdopadne, aspon by to nebola taka kontroverznost.
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2016 13:48
Re: Takhle vypadá mnohem lépe! (link)
Trochu větší sklon spodní linky světel a byl by to krásný facelift.
Avatar - _Karel_
20. 12. 2016 18:01
Re: Takhle vypadá mnohem lépe! (link)
To by se mi líbilo! :-) :yes:
20. 12. 2016 11:20
...
Doufám že ty světla nedostane i Superb >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 11:27
Re: ...
původně zřejmě měl, ale po reakcích na O3 asi ne. Při uvedení Kodiaqu Kabaň vytruboval, že čtyřoké teď budou všechny Škodovky - běžná auta horizontálně, SUV vertikálně. Až prodeje O3 FL zřejmě ukáží, jak dál. Nicméně myslím, že jestli už měli čtyřoký Superb FL připravený, tak teď horečně vymýšlejí záložní variantu...
20. 12. 2016 11:42
Rozhodne to neni tak zpackane...
...jako FL druhe generace Octavie, nebo jako druha generace Fabie.
V te bile to RS neni uplne krasavec, mozna jine barvy budou lepsi, ale celkove je mi Octavia - a i dalsi vozy soucasne generace krome Yetiho - sympaticka.
Rozbalit vlákno
5
20. 12. 2016 13:26
Re: Rozhodne to neni tak zpackane...
Jj souhlas....když si vzpomenu jak vypadala Fabia 2 (ač jinak ji nebylo moc co vytknout) je tohle zcela cajk.Ještě dnes se musím tlemit jak GTI tady "žvatlal" že to je směr, který udává budoucnost designu aut. To mu fakt nevyšlo.
Avatar - iudex
20. 12. 2016 13:51
Re: Rozhodne to neni tak zpackane...
Spackaný facelift druhej generácie Fabie? To myslíš vážne? Veď ten facelift spravil s úplne otrasnej disproporčnej vysokej kozy akotak pozerateľné auto (vo vyšších výbavách). Kdežto tu je to presne naopak, z veľmi vydareného, vyváženého a čistého dizajnu spravil FL mačkopsa.
20. 12. 2016 13:55
Re: Rozhodne to neni tak zpackane...
Uff, špatně čteš.....moc špatně. Piše O2 po FL a Fabia 2 . >:D
Avatar - iudex
20. 12. 2016 17:47
Re: Rozhodne to neni tak zpackane...
Máš pravdu, mea culpa. :*)
Avatar - speedfred
20. 12. 2016 17:03
Re: Rozhodne to neni tak zpackane...
fl O II sa mi vtedy moc nepáčil,ale teraz po rokoch sa mi páči viacej ako pred fl
20. 12. 2016 11:58
nadpis?
Nerozumím tomu nadpisu, tohle je zatím jednoznačně nejlepší interpretace faceliftu třetí generace octavie, nijak mě neuráží, dokonce se mi to docela líbí.

Co nechápu, je použití základních světel, která byla i před faceliftem dost ošklivá a na RS nešla pořídit. Asi zavelela fleetová poptávka....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2016 13:49
Re: nadpis?
To jsou full LED, ne základní světla.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 14:24
Re: nadpis?
na obrázku ano, v základu ne.
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2016 14:45
Re: nadpis?
Aaaa sorry, myslel jsem, že reaguje na rendery...Golf GTI nebo Focus ST jsou na tom stejně (nebo donedávna byli), tak se asi rozhodli zkatovat kosty taky.
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 14:24
Re: nadpis?
Absence LED v základu = příspěvek na dieselgate. Složíme se na VW jako na Národní divadlo >:D
Avatar - Joky
20. 12. 2016 12:16
žádná změna
jak všichni víte, jiné příspěvky než ty na téma vylučování nepíšu .... ale myslím, že tentokrát nemám zažívací potíže při pohledu na FL jen já...
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 12:31
vw v krizi
Kabáň vypil hodně borovičky když tohle navrhnul,starej logan je proti téhle zrůdě krasavec...
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 13:00
Historie se (bohužel) opakuje
Živě si vzpomínám na zděšení, které nastalo, když škodováci představili facelift Octavie II. generace. A nyní to není o moc lepší... :-O Hodnocení "vypadá zvláštně" je jen diplomatický opis pro "ošklivě" a autor má bohužel naprostou pravdu... :'-(
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 13:13
OIII RS
Uz som to sem raz daval. Ja si myslim, ze ked uz bola nutna zmena to malo vyzerat aspon nejako takto: [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
20. 12. 2016 14:22
Re: OIII RS
vidím to tak, že co nevidět budou někde v nabídce černé samolepky, které překlenou to dělení v barvě karoserie. Pak by to mohlo vypadat líp...
20. 12. 2016 16:44
Re: OIII RS
Ano, toto řešení světlometů by bylo mnohem příjatelnější! :-O
Avatar - Jaros71
21. 12. 2016 00:10
Re: OIII RS
To by se dalo přežít.
Avatar - nardoxx
20. 12. 2016 13:23
facelift
Vyzerá to ako nepodarený výtvor z photoshopu 8-s :no: ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Czerwik
20. 12. 2016 16:01
nie nie
fakt je to hrozné... nechápem tento krok :/ 100 ľudí sto chutí, ale toto sa proste nemôže nikomu páčiť :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 12. 2016 16:13
vdaka tej tmavej maske RS verzie
tie vnutorne svetla akoby este viac splyvali a zanikali na prednej casti auta... neviem.. asi to chce pohlad nazivo ale predfaceliftovany face nemal chybu tak neviem no... priznavam ze stale som prekvapeny este z toho looku novej octavie... akosi si neviem predstavit ze taketo nieco "zvlastne" na pomery skody pojde coskoro uz do predaja ... ale nazivo to snad fakt bude lepsie a pohladnejsie lebo foto moze ozaj dost klamat oko ... takze zatial este nelamajme palicu... a aj ked krasavec to asi nebude .... je mozne ze nakoniec to bude vcelku fajn... a zaujimave.... ved vlastne doteraz sa vzdy stazujeme na nudny face u skody a podobnost povedzme s rapidom ...tak apon bude octavka teraz originalna :-O
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 18:01
Osklivy auto
Je to proste skaredy auto, at uz je to RS nebo ne. Ja si teda skutecne nedokazu predstavit, ze si za svy tezce nasetreny penize koupim neco takhle osklivyho - ikdyz technicky je to OK, predevsim benzinove RS...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 18:40
Re: Osklivy auto
třeba to bude v reálu tak vošklivý, až to bude krásný (jako pes Balabán) >:D
20. 12. 2016 19:20
Pořád tomu nemůžu přijít na chuť...
... proč alespoň netvarovali horní část předního nárazníku podle linie předních světel? Třeba by to vypadalo lépe. Takhle ty ledky v nárazníku mají zas jiný sklon než vše ostatní. Škoda promarnéné šance OIII vylepšit ;-\
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 19:48
To je moc i na mě!
Tento černý humor už je i na mě moc silný. 8-s
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2016 19:49
Tak to už je moc!
Tento černý humor už je i na mě moc silný. 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
20. 12. 2016 20:28
Připravena pro budoucnost
Z dnešního pohledu se může zdát FL Octavie jako nepochopitelný. Jenže odhlédněme od aktuálního šoku, kdy jsme zvyklí od konzervativní Škody na decentní změny a jemné oživení vzhledu.

Octavia mohla v klidu zůstat taková, jaká byla. A prodávala by se jak rohlíky... I přes to do toho Škoda šla a udělala radikálnější řez. No, až to slabší povahy rozdýchají, myslím, že i ony pochopí jistou nadčasovost a vizionářství této změny.

RS dopadlo přinejmenším stejně slušně jako klasická Octavia. Spíše to ale RS sedne výrazně více, tmavé linky zkrátka dávají vyniknout celé koncepci a naopak zmizela určitá překombinovanost a slepé místo v napojená vnitřního rohu světel na masku.

Vysoce je také třeba hodnotit zakomponování radaru do masky, ale tohle je společné s běžnou Octavií... Naopak přímé srovnání s dosavadní podobou vyznívá jednoznačně ve prospěch FL. Právě v tomhle kontrastu vyniká, jak neuvěřitelně nudná a konzervativní byla dosavadní podoba...

Za mě dávám 1-. Minus je za to, že se nezbavila obálky v zadním víku kufru, což mi od počátku nesedělo a nesedí. Přijde mi to jako až příliš násilný markant značky.

Uznale se skláním před šéfdesignérem, doufám, že Scout dopadne stejně zdařile :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2016 21:56
Re: Připravena pro budoucnost
Ještě že jsi nám zabedněncům otevřel oči. Tak ona jsou ta falešná vnitřní pseudosvětélka krokem do budoucnosti, možná dokonce mostem mezi dvacátým a dvaadvacátým stoletím... ahá....
Avatar - Jaros71
21. 12. 2016 00:09
Re: Připravena pro budoucnost
Doporučuji Ti si lupnout další rohypnol a jít se vyspat. >:-[]
Takhle zmrvit faceliftem auto umí jen Škoda.
21. 12. 2016 11:01
Re: Připravena pro budoucnost
Teda jestli je to takhle dobry design jak rikas, pristi Ferrari a Porsche si z toho budou muset vzit priklad aby drzeli krok s dobou ... a to se mi teda nejak nezda ...
Avatar - Jaros71
21. 12. 2016 00:07
KATASTROFA !
Tak to se fakt nepovedlo...
To auto nutně potřebuje další FACELIFT... ! :no: 8-s
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2016 00:23
Zvláštně?
Ještě větší zrůda než jsme čekali. Ale pro českýho burana akorát, bude slintat >:D Ty voe ereso >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Machýrek
21. 12. 2016 08:57
Pecka
Me se libi. Takovy auta potkavat na silnici je preci skvely, rad se podivam na hezky auto.
Rozbalit vlákno
0