Škoda Octavia RS dostala facelift. Vypadá... zvláštně
Jak jsme avizovali už minulý pátek, tento týden je vyhrazen faceliftům derivátů třetí generace Škody Octavia. Škoda Auto jako první uvolnila snímky verze RS, nejsilnější octavie všech dob, a jak vypadá, vidíte na přiložených snímcích. Tak co, jak se vám líbí?
Design předního nárazníku se ve srovnání s předchozí verzí měnil jenom minimálně, nepůsobí tak ostře a vyhraněně, nejvíce se toho ale pochopitelně událo „o patro“ výše. Černé provedení masky chladiče už známe z dřívějška, na rozdělené přední světlomety si tady ale budeme muset trochu zvykat. Stejně jako u standardní verze mohou mít plně diodovou techniku, bude se však jednat o příplatkový prvek. Na zádi se toho moc nezměnilo, nová je v podstatě jenom grafika zadních svítilen, jak už ale víme z dřívějška, je vůz od stávající verze i tak dostatečně rozpoznatelný.
Ve srovnání s předchozí verzí sedí vůz o 15 milimetrů blíže vozovce a rozchod zadních kol se zvětšil o 30 milimetrů. Základem jsou sedmnáctipalcová kola, za příplatek však dostanete osmnácti- i devatenáctipalcové provedení. V nabídce nebude chybět elektromechanické řízení s variabilním převodem, volba jízdních režimů a s ní související adaptivní podvozek, který model dostal v polovině letošního roku v rámci modelové péče.
Vůz bude k dispozici se zážehovým i vznětovým dvoulitrem, pouze v prvním případě se dá hovořit o novince. U čtyřválce 2.0 TSI došlo ke zvýšení výkonu ze 162 na 169 kW (takový výkon byl dosud pouze u verze RS 230), točivý moment má stále hodnotu 350 N.m v rozmezí od 1500 do 4600 otáček, chybí však diferenciál VAQ, které mělo RS 230 jako standard. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 6,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, na přání bude dodáván také s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG.
Ani vznětová verze nevypadá zle. Výkon 135 kW a točivý moment 380 N.m zůstávají, maximální rychlost je 232 km/h a sprint z 0-100 km/h zabere 7,9 sekundy. Udávaná spotřeba paliva přitom činí pouze 4,5 l/100 km. Standardem je manuální šestistupňová převodovka, volitelně je k dispozici šestistupňové DSG a pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex (pouze v kombinaci s DSG).
V budoucnu se objeví i posílená varianta čtyřválce 2.0 TSI s výkonem 180 kW. Škoda Auto však o tom zatím oficiálně neinformovala. Jak jsme uvedli již dříve, mělo by jít o naprostý vrchol nabídky – nic silnějšího, tedy například konkurenta Volkswagenu Golf R, podle našich informací mladoboleslavská automobilka v rámci tohoto modelu nepřipravuje.