Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS dostala facelift. Vypadá... zvláštně

Jan Mička
Diskuze (136)
Po modernizaci standardní Škody Octavia přichází také facelift ostré verze RS. Vznětový motor má stále 135 kW, dvoulitrové TSI však posílilo o deset koní.

Jak jsme avizovali už minulý pátek, tento týden je vyhrazen faceliftům derivátů třetí generace Škody Octavia. Škoda Auto jako první uvolnila snímky verze RS, nejsilnější octavie všech dob, a jak vypadá, vidíte na přiložených snímcích. Tak co, jak se vám líbí?

Design předního nárazníku se ve srovnání s předchozí verzí měnil jenom minimálně, nepůsobí tak ostře a vyhraněně, nejvíce se toho ale pochopitelně událo „o patro“ výše. Černé provedení masky chladiče už známe z dřívějška, na rozdělené přední světlomety si tady ale budeme muset trochu zvykat. Stejně jako u standardní verze mohou mít plně diodovou techniku, bude se však jednat o příplatkový prvek. Na zádi se toho moc nezměnilo, nová je v podstatě jenom grafika zadních svítilen, jak už ale víme z dřívějška, je vůz od stávající verze i tak dostatečně rozpoznatelný.

Ve srovnání s předchozí verzí sedí vůz o 15 milimetrů blíže vozovce a rozchod zadních kol se zvětšil o 30 milimetrů. Základem jsou sedmnáctipalcová kola, za příplatek však dostanete osmnácti- i devatenáctipalcové provedení. V nabídce nebude chybět elektromechanické řízení s variabilním převodem, volba jízdních režimů a s ní související adaptivní podvozek, který model dostal v polovině letošního roku v rámci modelové péče.

Vůz bude k dispozici se zážehovým i vznětovým dvoulitrem, pouze v prvním případě se dá hovořit o novince. U čtyřválce 2.0 TSI došlo ke zvýšení výkonu ze 162 na 169 kW (takový výkon byl dosud pouze u verze RS 230), točivý moment má stále hodnotu 350 N.m v rozmezí od 1500 do 4600 otáček, chybí však diferenciál VAQ, které mělo RS 230 jako standard. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 6,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, na přání bude dodáván také s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG.

Ani vznětová verze nevypadá zle. Výkon 135 kW a točivý moment 380 N.m zůstávají, maximální rychlost je 232 km/h a sprint z 0-100 km/h zabere 7,9 sekundy. Udávaná spotřeba paliva přitom činí pouze 4,5 l/100 km. Standardem je manuální šestistupňová převodovka, volitelně je k dispozici šestistupňové DSG a pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex (pouze v kombinaci s DSG).

V budoucnu se objeví i posílená varianta čtyřválce 2.0 TSI s výkonem 180 kW. Škoda Auto však o tom zatím oficiálně neinformovala. Jak jsme uvedli již dříve, mělo by jít o naprostý vrchol nabídky – nic silnějšího, tedy například konkurenta Volkswagenu Golf R, podle našich informací mladoboleslavská automobilka v rámci tohoto modelu nepřipravuje.

Jan Mička
Diskuze (136)
21. 12. 2016 18:46
Re: Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
Tak Vám musím dát za pravdu. Prošel jsem si manuál ke svému autu a porovnal s údaji z konfigurátoru dnešní FL verze. Přední rozchod se zvětšil z 1535 na 1543 a zadní z 1506 na 1542 mm. Zajímavé.
21. 12. 2016 11:01
Re: Připravena pro budoucnost
Teda jestli je to takhle dobry design jak rikas, pristi Ferrari a Porsche si z toho budou muset vzit priklad aby drzeli krok s dobou ... a to se mi teda nejak nezda ...
Avatar - removed
21. 12. 2016 10:21
Re: Kaban
přijímací pohovor...
"ráda bych začala od píky"
"No ale to je výtekné"
Avatar - Emel
21. 12. 2016 09:37
Re: Cistej vzhled puvodniho provedeni vymenen za? Co to je?
Inu, každému dle jeho gusta :-)
Avatar - Emel
21. 12. 2016 09:35
Re: Snížený podvozek a větší rozchod vzadu?
Menší zadní rozchod obecně je jeden z designových problémů Octavie před FL... i když RS se svými 18" na to až tolik netrpí.

Zvětšení rozchodu o 3cm znamená vysunutí kola o 1,5cm na každé straně, to je tak akorát aby to bylo poznat...

Každopádně začíná být optimální konfigurace RS docela zajímavá skládačka - původní kastle před FL a látkové sedačky, k tomu samosvor a silnější motor z RS245, širší rozchod z FL, adaptivní tlumiče, třeba ještě původní kulatý volant, nový infotainment... :-)