Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
webpaja
Kdybyste místo těcht kravin pro čtenáře SM zmínili😒br />
i30 v kombíku
RR Velar
Nový infotainment Cadillacu
:-!
i30 v kombíku
RR Velar
Nový infotainment Cadillacu
:-!
_Teddy_
...sem davate takyto clanok, tak by som cakal aspon dake upresnenie, pripadne informacie ktore clovek casto nevidi. Nie opakovat taketo zaklady.
Napriklad spomenut, ze "sirka pneumatiky" sa meria kolmicami od bocnice k bocnici. Sirka samotneho behuna (kontaktna plocha s vozovkou) je mensia. A tento rozdiel je tym vacsi, cim je vacsie profilove cislo. Sirsia pneumatika s vyssim profilom moze mat rovnaku sirku kontaktnej plochy, ako uzsia pneumatika s nizsim profilom.
A ked som uz u toho profilu, viete ze niekedy na pneumatike vobec nemusi byt? Vtedy sa predpoklada standartny profil 82%.
Alebo typ pneumatiky: okrem D a R tam moze byt este aj B. Tak sa oznacuju pneumatiky ktore maju pod behunom specialny vytvrdeny pas (niekedy plech). Pouzivane u tazkych strojov.
Index zataze moze byt aj dvojcislie, oddelene lomitkom. Je to u pneumatik, ktore sa mozu montovat solo alebo ako dvojmontaz. Index rychlosti nemusi byt len pismeno. Moze to byt aj pismeno+cislica (napr. A7) u pneumatik pre male rychlosti (stavebne stroje, atd).
Napriklad spomenut, ze "sirka pneumatiky" sa meria kolmicami od bocnice k bocnici. Sirka samotneho behuna (kontaktna plocha s vozovkou) je mensia. A tento rozdiel je tym vacsi, cim je vacsie profilove cislo. Sirsia pneumatika s vyssim profilom moze mat rovnaku sirku kontaktnej plochy, ako uzsia pneumatika s nizsim profilom.
A ked som uz u toho profilu, viete ze niekedy na pneumatike vobec nemusi byt? Vtedy sa predpoklada standartny profil 82%.
Alebo typ pneumatiky: okrem D a R tam moze byt este aj B. Tak sa oznacuju pneumatiky ktore maju pod behunom specialny vytvrdeny pas (niekedy plech). Pouzivane u tazkych strojov.
Index zataze moze byt aj dvojcislie, oddelene lomitkom. Je to u pneumatik, ktore sa mozu montovat solo alebo ako dvojmontaz. Index rychlosti nemusi byt len pismeno. Moze to byt aj pismeno+cislica (napr. A7) u pneumatik pre male rychlosti (stavebne stroje, atd).
O5kar
Dáte do vyhledávače polopatický odkaz a kam vás odkáže? No přece na AUTO.CZ. Klik znamená čtenost, no a čtenost jsou?
DonLabuznik
Taky jsem se na pneumatiky díval a divil jsem se, k čemu všechny ty značení vlastně jsou. Trošku jsem pátral a dobře vysvětlené je to na https😐/kralmotoru.cz/…-na-pneumatikach V podstatě jsou to zkratky ke konstrukci pneumatik.
Ivo Kmoníček
Mám v techničáku napsané gumy 195/60 R 16 C 99/97H. Při výběru pneumatik se mám řídit indexem nosnosti nebo tím C. Obojí najednou se na gumách jsem nenašel.
Ivo.
Ivo.
Jaroslav Balcar
Ve velkém technickém průkazu mám označení disku R 13 5 J 4x100
a na plášti označení 165 x 13 C. NĚCO MI TAM CHYBÍ.
Jaký mám koupit disk a jaký plášť aby mě nevyhodili od technické kontroly.
Děkuji.
a na plášti označení 165 x 13 C. NĚCO MI TAM CHYBÍ.
Jaký mám koupit disk a jaký plášť aby mě nevyhodili od technické kontroly.
Děkuji.
:no:
temhle staci beeee - skodovka, IA IA - kadak, buuuu - superb, meeeee - oktavka
Cca před patnácti lety omlouval redaktor Světa motorů tvrdost testovaného Leonu Cupra 4 centimetrovou bočnicí pneu 225/40/18. Byl to hodně dlouhý telefonický rozhovor, než jsem ho přesvědčil, že je poněkud mimo a že VW LT, který jsem právě přezouval, také nemá bočnici vysokou 7 cenťáků. On mi normálně nevěřil, strašně dlouho 😁.
Hoši v redakci zase jedou. Nevímz čí hlavy tohle padá, ale je to strašný. Sešup jako v Autoforu tu je už několik měsíců.