Ekonomika
Saaby jsou opravdu dobra auta. Jako mladsi jsem je moc nedocenoval, protoze byly pro me, narozdil od italu, malo emotivni. Ale i kdyz jizda v Saabu v cloveku nezapali ten spravny ohen a vasen jako italske auto, tak maji proste sve kouzlo, sala z nich jakysi seversky klid a clovek je s nimi proste spokojeny. Segra si koupila v r. 2009 9-3 SportCombi jako nove. Tehdy chtela spise BMW, protoze do te doby jezdila v E36 320i a kdyz po druhem diteti prisla potreba kombiku, tak jako prvni zamirila omrknout E90 Touring. Jenze tenkrat uz mel SAAB sve problemy a nabizel na auta zajimave slevy, zatimco u BMW si sebevedome stali za svym cenikem, coz ve finale znamenalo rozdil 200tis. Kc mezi srovnatelne motorizovanym a vybavenym 3er a 9-3.
Dodnes je se Saabem tak spokojena, ze by ho koupila i kdyby byl za stejne penize jako BMW.
Dodnes je se Saabem tak spokojena, ze by ho koupila i kdyby byl za stejne penize jako BMW.
Saabisti maji stesti, ze i po krachu automobilky lze bez problemu sehnat nahradni dily prakticky na vsechny modely. Sam mam na denni jezdeni 9000 a jakykoliv nahradni dil neni problem. Nedavno jsem napr. menil pasy drzici nadrz, coz neni zrovna spotrebni dil a presto byly dostupne skladem od Skandixu. To s Themou je to vzdy shaneni po cele Evrope a obvolavani ruznych specialistu... a nejhorsi je, ze problemy s dily zacinaji byt uz i na "nove" modely jako Kappa, Lybra ci dokonce Thesis.
Je docela skoda, ze GM nechtel Opel prodat drive. Pamatuji si, ze pred lety v dobe financi krize, kdy GM a Chrysler krachovali a Ford rozprodaval svoje premiove znacky, mel Fiat puvodne zajem o evropske casti GM s Opelem a Saabem. GM ale tenkrat Opel prodat nechtelo a Fiat nakonec koupil Chrysler. A pak GM Opela stejne streli zabozroutum... Pritom na zakladech nove 9-5 by jiste vznikla lepsi Thema, nez prelepenim znaku na Chrysleru a celkove si myslim, ze by sdileni techniky Lancie a Saabu dalo sanci prezit oboum znackam. Ostatne uz projekt Tipo 4 byl sveho casu velkym komercnim uspechem.
Je docela skoda, ze GM nechtel Opel prodat drive. Pamatuji si, ze pred lety v dobe financi krize, kdy GM a Chrysler krachovali a Ford rozprodaval svoje premiove znacky, mel Fiat puvodne zajem o evropske casti GM s Opelem a Saabem. GM ale tenkrat Opel prodat nechtelo a Fiat nakonec koupil Chrysler. A pak GM Opela stejne streli zabozroutum... Pritom na zakladech nove 9-5 by jiste vznikla lepsi Thema, nez prelepenim znaku na Chrysleru a celkove si myslim, ze by sdileni techniky Lancie a Saabu dalo sanci prezit oboum znackam. Ostatne uz projekt Tipo 4 byl sveho casu velkym komercnim uspechem.
když jedete třeba švýcarskem tak tam jich je hodně, bezva auta, ale případně bacha na to kde koupit, jak se píše tady [odkaz]
SAAB je učebnicovým příkladem toho, že když někdo chce dělat auta poctivě, tak na trhu nemá šanci oproti těm co to systematickým oj.bávaním dovedou až k emisnímu skandálu.
no jo, ale oproti původní ceně to je sešup, zatím. Jejich cena poroste a asi teď je dobrá doba pro jejich koupi, začínají být vidět tu a tam.
To je 9-1 ne? 9-2 byla Impreza.
Jinak i když je to jen malůvka udělaná z Mini, tak to vypadá pěkně.
Jinak i když je to jen malůvka udělaná z Mini, tak to vypadá pěkně.
Saab má kolem sebe zajímavou auru. Něco jako třeba Alfa nebo Subaru a to se mi líbí.
Nejvíce asi příbývá 9-3, jelikož stále vypadají moderně a pomalu ale jistě klesají na bazarové cenové dno.
Nedávno jsem viděl na ulici 9-4X V6 a vypadá skvěle. Ze zájmu a zvědavosti jsem se podíval na inzerce a v šoku zjistil, že za 7 let staré ojetiny chtějí i milion korun. To je krapet úlet 8-s
Nejvíce asi příbývá 9-3, jelikož stále vypadají moderně a pomalu ale jistě klesají na bazarové cenové dno.
Nedávno jsem viděl na ulici 9-4X V6 a vypadá skvěle. Ze zájmu a zvědavosti jsem se podíval na inzerce a v šoku zjistil, že za 7 let staré ojetiny chtějí i milion korun. To je krapet úlet 8-s
Poslední 9-5 je ten typ auta, které když člověk potká na ulici, vždy se za ním otočí a případně neodolá si jej vyfotit, protože vypadá opravdu majestátně a jedinečně. Tak to je a vždy bude. :yes😒br />
K článku...znám rodinu ujíždějící na Saabech tak, že si teď pořídili třetí, takže mě to nepřekvapuje. 😄
K článku...znám rodinu ujíždějící na Saabech tak, že si teď pořídili třetí, takže mě to nepřekvapuje. 😄
Skvělý produkt je ti k ničemu, když ho nedokážeš prodat. To je známý fakt. Ta korelace mezi srdcovitostí a neúspěchem je zajímavá.
Felda nebola zle ani skarede auto. Ale v porovnani so sudobou konkurenciou znacne zaostavala. To je proste fakt. To len topper ma na nu len romanticko nostalgicke spomienky. 😄
Jak ktery. Vrcholove verze na cene spise rostou. Navic, ty nejlepsi auta majitele proste prodat nechteji, samozrejme 😄
Kabra se se docela dost krouti a tahaji za volant (Aero), ale jinak jsou skvely, jiny.. Saab.
Kabra se se docela dost krouti a tahaji za volant (Aero), ale jinak jsou skvely, jiny.. Saab.
tak se stávají dostupnější a ten, kdo se chce odlišit, si ho koupí. Zrovna včera jsem pokukoval po nějakém kabriu 9-3.
Ma to senzory + naklapeni zrcatek. Pri parkingu neni problem, vetsinou 😄
A diky, staram se.
A diky, staram se.
No to neni zrovna košer srovnání, nová 406 jeo dvě třídy nad felicií a nová stála skoro 900 tisíc. Felicia (před faceliftem) mě svým vzhledem neuráží ani dneska, podle mě je to pohledné auto a líbí se mi víc než 306ka.
Brav👋Brava po FL byla asi tisíckrát lepší a spolehlivější než nějaká Felda. A Peugeoty z té doby jakbysmet. Taková 306 nebo 406 je proti Feldě stále krásné auta. Bohužel nebyly tuzemské....
Keby si s tou Feldou vela jazdil a nestaral sa o nu, uz by bola davno v srote. Tipujem ze ten kamos kupil staru vylietanu neudrziavanu herku a rovnako sa k nej choval. V mojich sluzbach urobila Brava vela km a okrem spotrebaku a vyfuku za tie roky kupodivu nic. A stale jazdi vyborne a do vrecka strci aj kopu novych aut. Tolko k tym talianom.
ten predny previs je ale ozaj znacny 😉 ... mne by dnes uz taketo nieco pri parkovani kde byvam hodne vadilo.... ale samozrejme auto krasne :yes:
Sice se tenkrat nedohodli a nakonec si nektere veci SAAB udelal po svem, i tak uz ale v te dobe byla vetsina auta vyvinuta a ta pribuznost 9000 s Themou je opravdu znat. Mam Themu i 9000 a vim, o cem mluvim. SAAB ma sice spolehlivejsi elektrniku a lepsi antikorozni ochranu, ale jizdni vlastnosti ma lepsi Thema a pouzite materialy jsou v Theme taky hodnotnejsi.
Po komercni strance slo vsak o poradny uspech jak pro italy, tak i pro svedy.
Po komercni strance slo vsak o poradny uspech jak pro italy, tak i pro svedy.
mne sa dodnes najviac paci 9-3 cabrio... :yes😒br />
saaba 9-5 mal kedysi aj Zdenek Sverak .. jestli se nepletu 😉 ( pamatam si na clanok s nim v STOPE tak xy rokov dozadu ) .. dnes uz ale asi ma nieco novsie
saaba 9-5 mal kedysi aj Zdenek Sverak .. jestli se nepletu 😉 ( pamatam si na clanok s nim v STOPE tak xy rokov dozadu ) .. dnes uz ale asi ma nieco novsie
Jezdim uz nekolik let 9-5 Aero sportcombi (MY2004) s upravou od Hirsche (cca 220kW/400Nm - slo by vic, ale tohle je max tocivy moment pro automat).
Na to auto nedam dopustit..maximalni mozna vybava (vsechny sedacky v el, vetrany a vyhrivany, kvalitni kuze, hlinikove klicky ve dverich, ambientni osvetleni, vsechna zrcatka auto tmaveni, vnejsi el. sklopna built in navi, automat, destovy senzor, kvalitni audio system, dvouzona + prihradka, bufik, xenony uzasnej komfort a poradne silnej motor s uzasnym zatahem a krasnym zvukem ve vyssich otackach.
Vzadu mista na rozdavani, nalozim do toho skoro vsechno. Na dalkove cestovani ideal.
Chci poridit NG 9-5, ale svoje Aero prodavat nebudu 😄
Za celou tu dlouhou dobu nemelo absolutne zadnou zavaznou zavadu - menil jsem jen par zarovicek v interieru (jsou pekelne drahy) a samozrejme olej. Jinak nic.
Nove brzdy, tlumice, soudky atd - s tim se pocita a pro cloveka, kterej chce mit auto v naprostem poradku je to samozrejmost.
Ma najeto 270tis a neni to znat - nic nemlati, nevrze, zadna koroze, nic.
Mam ho rad. Saaby jsem mel vzdycky rad 😄
[odkaz]
SAAB, out.
Na to auto nedam dopustit..maximalni mozna vybava (vsechny sedacky v el, vetrany a vyhrivany, kvalitni kuze, hlinikove klicky ve dverich, ambientni osvetleni, vsechna zrcatka auto tmaveni, vnejsi el. sklopna built in navi, automat, destovy senzor, kvalitni audio system, dvouzona + prihradka, bufik, xenony uzasnej komfort a poradne silnej motor s uzasnym zatahem a krasnym zvukem ve vyssich otackach.
Vzadu mista na rozdavani, nalozim do toho skoro vsechno. Na dalkove cestovani ideal.
Chci poridit NG 9-5, ale svoje Aero prodavat nebudu 😄
Za celou tu dlouhou dobu nemelo absolutne zadnou zavaznou zavadu - menil jsem jen par zarovicek v interieru (jsou pekelne drahy) a samozrejme olej. Jinak nic.
Nove brzdy, tlumice, soudky atd - s tim se pocita a pro cloveka, kterej chce mit auto v naprostem poradku je to samozrejmost.
Ma najeto 270tis a neni to znat - nic nemlati, nevrze, zadna koroze, nic.
Mam ho rad. Saaby jsem mel vzdycky rad 😄
[odkaz]
SAAB, out.
Já ti nevím, jestli byl projekt Tipo 4 úspěchem. Nebo jinak - nebyl úspěchem společné spolupráce. Vždyť švédská část se od italského trojlístku trhla a udělala si to nakonec po svém. Stejně jako SAAB 600 nebyl zrovna moc komerční hit. Nakonec jsou v kopru obě značky Saab i Lancia, a myslím že ani žádná spolupráce by to byla nezměnila.
9-5 je příliš mastodontní, navíc mám i trochu potíže s disproporcemi. Nic pro mě.
Tak jako mě všechna SUV nechávají klidným, tak 9-4X V6 Turbo by se mi moc líbilo 😄
To je (asi) přesně ten kus, co jsem potkal [odkaz]
Tak jako mě všechna SUV nechávají klidným, tak 9-4X V6 Turbo by se mi moc líbilo 😄
To je (asi) přesně ten kus, co jsem potkal [odkaz]
Není divu, 9-4X se snad ani normálně neprodávala, nebo jen těsně před krachem. Prakticky poslední představený model Saabu, raritka.
BTW: 9-5 kombi sice homologované nebyly, ale přesto některé z nich normálně jezdi. Myslím, že i ty, které se nechází v Česku, jsou přihlášené.
BTW: 9-5 kombi sice homologované nebyly, ale přesto některé z nich normálně jezdi. Myslím, že i ty, které se nechází v Česku, jsou přihlášené.
Tak ulet to neni ani nahodou vzhledem k tomu, ze 9-4X se stihlo vyrobit jen necelych 500ks homologovanych pro provoz. Je to v podstate posledni SAAB, s kterym lze jezdit po silnici, protoze nove 9-5 Combi vzniklo jen v par predseriovych kusech, ktere se sice po krachu automobilky dostali i mezi lidi, ale jsou to v podstate auta jen do sbirky. S prihlasenim je problem a co jsem slysel, tak ani nejsou vsechny plne funkcni.
Takze jsi mel opravdu stesti, pokud jsi 9-4X potkal na silnici.
Ono Saaby v perfektnim stavu jdou, stejne jako napr. Lancie, s cenami pekne nahoru. Ja svuj 9000 servisuji u nedalekeho specialisty na Saaby, ktery ma i nekolik desitek aut na prodej. Staci mrknout na jeho ceny: [odkaz]
Holt ne kazda ojetina se prodava za ceny vybydlenyho Golfa IV... 😉
Me osobne by se libila nova 9-5, ovsem chtel bych 2,0T AWD s manualem, coz je samo o sobe asi nejvzacnejsi provedeni nove 9-5. Kdyz se k tomu prida pozadavek na u me prakticky povinnou tmave zelenou metalizu a idealne svetly interier, tak by bylo opravdu hooodne velke stesti, kdybych na podobny nekdy kus narazil.
Takze jsi mel opravdu stesti, pokud jsi 9-4X potkal na silnici.
Ono Saaby v perfektnim stavu jdou, stejne jako napr. Lancie, s cenami pekne nahoru. Ja svuj 9000 servisuji u nedalekeho specialisty na Saaby, ktery ma i nekolik desitek aut na prodej. Staci mrknout na jeho ceny: [odkaz]
Holt ne kazda ojetina se prodava za ceny vybydlenyho Golfa IV... 😉
Me osobne by se libila nova 9-5, ovsem chtel bych 2,0T AWD s manualem, coz je samo o sobe asi nejvzacnejsi provedeni nove 9-5. Kdyz se k tomu prida pozadavek na u me prakticky povinnou tmave zelenou metalizu a idealne svetly interier, tak by bylo opravdu hooodne velke stesti, kdybych na podobny nekdy kus narazil.
Nj, si klikař a co vím, tak většina je hodně spolehlivá, ale zrovna ten můj je sbírka extra chyb 😊. A rezne jak zběsilý, 9-5 MY2002.
tak samozrejme svedske auto a taliasnske je stale kusok rozdiel ( a dost zjavny ) 😉 ... kamarat mal staru bravu a ked sa jej zbavil ulavilo sa mu a uz ju nechcel nikdy vidiet ... to napriklad ja za feldou budem este plakat a najradsej by som si ju nechal ... takze to je tak ... rovnako nejake stare francuzske vozy to uz su salaty neskutocne a nevidis ich uz ... zatial co take feldy... passaty golfy pola alebo octavie z 90 rokov dodnes stale jazdia a aj ako jazdenky si drzia ceny ovela lepsie ako rovnako stara konkurencia z francie alebo italie... je to tak...
Obycejny lidi, ktery nejsou automobilovy nadsenci, tak drzi auto jednoduse tak dlouho, dokud ho mohou bezproblemu servisovat. To jde u tech koncernovych pastik i po 20 letech a proto je stale potkas na silnici. Nic vic za tim nehledej.