Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet Saabů v Česku roste, i když už se roky nevyrábí

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 9. 6. 2017
31
Počet vozů švédské značky Saab na českých silnicích roste, i když se už šest let prakticky nevyrábí. Loni se počet saabů v českém registru vozidel zvýšil o 263 na 5352 a letos do března počet stoupl na 5400.

O nárůsty se stará výhradně dovoz ojetin ze zahraničí. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. První vůz značky Saab opustil brány továrny 10. června před 70 lety.

Poslední nový Saab si majitel v Česku zaregistroval v roce 2014. Rok před tím to bylo devět nových aut, v roce 2012 šest a ještě o rok dříve 24 vozů. V předchozích letech prodeje dosahovaly řádově desítek aut. Na začátku tisíciletí vozy Saab 9-5 používala mimo jiné Správa Pražského hradu.

Stejně jako jinde ve světě si značka Saab uchovává i v Česku jistý punc výjimečnosti. Majitelé rádi odkazují na její původ, jako pobočky úspěšného výrobce letadel, a zmiňují také velký důraz na bezpečnost vozů.

"Je to super auto, které má charisma a automobilka dala světu mnoho technologii, které už teď v autech vnímáme jako samozřejmost - například do kříže zapojené brzdy, bezpečnostní pásy a hlavně turbo v sériových vozech," řekl ČTK fanda značky a majitel Saabu 93 Cabrio Jan Březina.

Saaby se do tehdejšího Československa dovážely již od 60. let prostřednictvím podniku Tuzex, omezeně bylo možné je koupit i v Mototechně. Značka se objevila i v několika českých filmech, například Co je doma, to se počítá, Zítra to roztočíme drahoušku, Fotograf a zmiňovaná je i ve snímku Vrchní, prchni!. Majiteli Saabů byli třeba Jan a Zdeněk Svěrákovi.

Majitelé vozů se sdružují do několika klubů a každý rok se pořádá několik srazů. Mezi nejaktivnější patří Saabturboclub nebo Saab klub Loket. Majitelé se sdružují i kolem značkových mechaniků, například firmy SaabtuninG Pavla Kučery.

Firma zbankrotovala v prosinci 2011. Během následujících pěti let se objevilo několik pokusů značku resuscitovat, žádný ale neuspěl. Až letos by se měl začít vyrábět elektromobil, vycházející z poslední generace Saabu 9-3, ovšem ponese už jméno čínské společnosti NEVS.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

SAAB
_MT_
| 11. 6. 2017
Skvělý produkt je ti k ničemu, když ho nedokážeš prodat. To je známý fakt. Ta korelace mezi srdcovitostí a neúspěchem je zajímavá.
Avatar - wakantanka
SAAB
wakantanka
| 10. 6. 2017
Felda nebola zle ani skarede auto. Ale v porovnani so sudobou konkurenciou znacne zaostavala. To je proste fakt. To len topper ma na nu len romanticko nostalgicke spomienky. :-)
Letadélka
npr.lukas
| 10. 6. 2017
když jedete třeba švýcarskem tak tam jich je hodně, bezva auta, ale případně bacha na to kde koupit, jak se píše tady [odkaz]
SAAB
overdrive
| 9. 6. 2017
SAAB je učebnicovým příkladem toho, že když někdo chce dělat auta poctivě, tak na trhu nemá šanci oproti těm co to systematickým oj.bávaním dovedou až k emisnímu skandálu.
nejmladší mají 6 let
overdrive
| 9. 6. 2017
no jo, ale oproti původní ceně to je sešup, zatím. Jejich cena poroste a asi teď je dobrá doba pro jejich koupi, začínají být vidět tu a tam.