Ekonomika
speedfred
3
...a má niekto v tej triede z EU V6 ?
Přejít do diskuze
Asi se mu nechce kupovat další auto na dojíždění do práce (a možná po cestě vyloží/ naloží děti).
No vidíš, já mám projeté obě generace, a ano, nová není tak vysoká, a není tak variabilní, ale co se prostoru týče,je to naprosto dostačující a o světelnej rok novější auto. Tyhle nářky jsou zbytečný.
A MPV nebo crossover? To opravdu jako zákazník neřeším. 😉
A MPV nebo crossover? To opravdu jako zákazník neřeším. 😉
1.8 zni o dost lepe nez 1.6.
Vykon v oblacich nad 5000 rpm je hezky, ale neprakticky zejmena pro krabici jako je Espace. Zajimavejsi je vykon mezi 2k-4k rpm. Tam se motor pohybuje 90% sveho casu a 300 Nm @1750 udela hodne muziky.
Vykon v oblacich nad 5000 rpm je hezky, ale neprakticky zejmena pro krabici jako je Espace. Zajimavejsi je vykon mezi 2k-4k rpm. Tam se motor pohybuje 90% sveho casu a 300 Nm @1750 udela hodne muziky.
Nerikam ze ne, ale musi se brat v potaz na co ho dotycny pouzije. Ja jezdim kratke trasy do prace, maximalne jednou/dvakrat za rok delsi trasa na dovolenou, rocni najezd 12 tKm. Na to mi bohate staci preplnovany ctyrvalec o vykonu 160PS.
Dustojna motorizace pro velke MPV (i kdyz soucasny Espace uz moc velkym MPV neni) je jedine benzinovy sestivalec. :-!
Při tak velkém rozdílu se to přeci jen trochu ztratí. I metrák je dost. I když to neomlouvá.
Dokáži tedy pochopit, že by takhle udali hmotnost bez řidiče. Ale že by udávali suchou (bez náplní, jak píšeš)? Se suchou se setkáš spíš u sportovních aut.
Jinak v ČR se to jmenuje provozní hmotnost. Pohotovostní je bez řidiče. Je to tak myslím i v dokumentech (osvědčení o registraci má tedy "kolonku" provozní, nikoli pohotovostní). Norma je na registrační dokumenty, ne obecně na terminologii. I když mi to zavání pomalu klamáním spotřebitele, když to nijak neupřesní.
Dokáži tedy pochopit, že by takhle udali hmotnost bez řidiče. Ale že by udávali suchou (bez náplní, jak píšeš)? Se suchou se setkáš spíš u sportovních aut.
Jinak v ČR se to jmenuje provozní hmotnost. Pohotovostní je bez řidiče. Je to tak myslím i v dokumentech (osvědčení o registraci má tedy "kolonku" provozní, nikoli pohotovostní). Norma je na registrační dokumenty, ne obecně na terminologii. I když mi to zavání pomalu klamáním spotřebitele, když to nijak neupřesní.
Veď práve. Na pohotovostnú hmotnosť je EU norma. A tak sa novinári nemajú nechať opiť francúzskymi prospektami.
Tak to zabil aj jeden slovenský moto-novinár, ktorého tu v diskusii zvyknú spomínať. Pri premiére im dali francúzske prospekty nového P308. A on porovnal jeho hmotnosť s vtedy aktuálnym Citroenom C4 - pohotovostná hmotnosť podľa metodiky EU. Výsledok? Skritizoval C4 za to, že je viac ako 200 kg ťažší!
Tak to zabil aj jeden slovenský moto-novinár, ktorého tu v diskusii zvyknú spomínať. Pri premiére im dali francúzske prospekty nového P308. A on porovnal jeho hmotnosť s vtedy aktuálnym Citroenom C4 - pohotovostná hmotnosť podľa metodiky EU. Výsledok? Skritizoval C4 za to, že je viac ako 200 kg ťažší!
To není vyloženě francouzská specialita. V Německu nebo UK se dříve udávala hmotnost bez řidiče, ale dnes s řidičem. Nevymýšleli pro to nový výraz, prostě použili ten existující. Porsche proto uvádí dvě Leergewicht (což je doslova prázdná hmotnost, stejně jako poids a vide) - jednu postaru podle německé normy, jednu po novu podle evropské normy.
Asi to dělají, protože jsou takhle lidé zvyklí. Podobně se pořád používají koně. Je to na pytel, ale je to tak. Mám takový pocit, že v "techničáku" mám poids a vide a je i s řidičem, protože tam prostě musí být s řidičem (je to vyžadováno nějakým nařízením EU o registračních dokumentech).
Kolikrát to novináři popletli, nejen u francouzských automobilek. Nepoučí se. Člověk si na to prostě musí dávat pozor.
Asi to dělají, protože jsou takhle lidé zvyklí. Podobně se pořád používají koně. Je to na pytel, ale je to tak. Mám takový pocit, že v "techničáku" mám poids a vide a je i s řidičem, protože tam prostě musí být s řidičem (je to vyžadováno nějakým nařízením EU o registračních dokumentech).
Kolikrát to novináři popletli, nejen u francouzských automobilek. Nepoučí se. Člověk si na to prostě musí dávat pozor.
Však má pravdu. Není to o tom že nový Espace by nebyl velký, ale není to MPV. Je to módní crossover, ktery co se týče prostoru a variability nesahá svému předchůdci ani po kotníky. Bohužel.
A co je podle tebe velke MPV? Espace je vetsi nez Galaxy, dodavky typu Multivan, Trafic a pod. mezi MPV uz nepocitam...
Výkon dobrý, krouťák bych čekal vyšší. Že by kvůli převodovce? A opravdu to zhublo proti 1,6TCe 74kg???
To je zase tá francúzska špecialita "poids ŕ vide". Čiže hmotnosť bez náplní, vodiča, ...
A novinári im na to vždy naletia! [odkaz]
;-\
A novinári im na to vždy naletia! [odkaz]
;-\
Nema a je to uz pekne dlho, co mal. Ak sa nemylim, tak 6 valec bol ponukany v prvom Scenicu. Ford mal 5-valec v predchadzajucom S-maxe.