Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde?
O aktuální generaci Renaultu Espace tolik nepíšeme, nyní ale máme dobrý důvod, proč si na toto velké MPV s prvky SUV vzpomenout. Espace totiž prošel upsizingem, když stávající zážehový čtyřválec 1.6 TCe (147 kW) nahradil motorem 1.8 TCe (165 kW). Díky tomu vůz konečně nabízí důstojnou benzinovou motorizaci.
Oproti dosavadní šestnáctistovce nový agregát vyvinutý divizí Renault Sport nabízí nejen o 18 kW vyšší výkon, ale také o 40 N.m vyšší točivý moment, který se zastavil na hodnotě 300 N.m. To se projevuje i na parametrech, Espace s osmnáctistovkou je na stovce za 7,6 sekundy, o rovnou sekundu rychleji než předchůdce, a jede nejvýše rychlostí 224 km/h, zatímco dosud to bylo jen 211 km/h. Vyšší objem a zvýšený výkon se ale projevil i na spotřebě, alespoň té normované. Kombinovaná hodnota činí 6,8 l/100 km, zatímco dosud to bylo o šest desetin méně.
Renault Espace – srovnání nové osmnáctistovky s předchůdcem | ||
Motor | 1.8 TCe | 1.6 TCe |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1618 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 165/5600 | 147/5750 |
Točivý moment [N.m/min] | 300/1750 | 260/2500 |
Převodovka | 7DS | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 224 | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,6 | 8,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 6,2 |
Provozní hmotnost [kg] | 1610 | 1684 |
Užitná hmotnost [kg] | 783 | 726 |
Espace bude agregát sdílet s Alpine A110, pro níž byl sportovní divizí Renaultu původně vyvinut. Ve srovnání s novým sporťákem má ale v crossoveru nižší výkon, v A110 dosahuje 185 kW. Espace navíc nebude jediným Renaultem, který 1.8 TCe použije. S její aplikací se počítá také v Talismanu a s největší pravděpodobností i v Méganu R.S..
Nový motor je stejně jako ten dosavadní nabízen v Espacu od stupně Zen, a to za 934.900 korun. To je o 35.000 korun více než u dosavadní šestnáctistovky. Osmnáctistovka je pak stejně jako předchůdce standardně spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s obchodním označením EDC.
Osmnáctistovka ale není jedinou novinkou v ceníku Espacu. Nabídku rozšířil výbavový stupeň Magnetic vyplňující mezeru mezi Zenem a luxusním Initiale Paris. S 1.8 TCe (165 kW) stojí 1.029.900 korun, přičemž za tuto cenovku dostanete varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, systém 4Control s aktivně natáčecí zadní nápravou, 19palcová kola, kožené čalounění nebo elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním.
Ve srovnání s Initiale Paris (s 1.8 TCe za 1.074.900 Kč) tak Magnetic postrádá čalounění z Nappa kůže, hudební systém Bose, ventilované přední sedačky s masážní funkcí, parkovací senzory sledující celé okolí vozidla nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku.
Renault Espace – ceny na českém trhu | |||
Motor | 1.8 TCe | 1.6 dCi | 1.6 dCi |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 165/5600 | 96/4000 | 118/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 300/1750 | 320/1750 | 380/1750 |
Převodovka | 7DS | 6M | 6DS |
Cena Life [Kč] | - | 804.900 | - |
Cena Zen [Kč] | 934.900 | 854.900 | 954.900 |
Cena Magnetic [Kč] | 1.029.900 | - | 1.049.900 |
Cena Initiale Paris [Kč] | 1.074.900 | - | 1.094.900 |