Výzkumný ústav německého svazu pojišťoven (UDV) zveřejnil výsledky srovnání bezpečnosti sedadel. Mezi malými vozy uspělo Daihatsu Cuore a Renaulty Clio a Modus.
Re: Polo - nevyhovující, neb konečně to někdo napsal.
Tak předně by bylo dobré si ujasnit označení těch hodnocení. Od nejlepšího řazeno to je dobrý - akceptovatelný- dostatečný - nevyhovující/nehodnoceno.
Nojo, páte pravdu, Grande Punto (tedy to bez aktivních opěrek, to s aktivními patří k nadprůměru) dopadlo stejně špatně jako nová Mazda 2, malé Peugeoty nebo Toyoty, hůř než Renaulty, Daihatsu, Fabka a Mini, ale zase líp než VW, Opel, Honda nebo Mitsu.
A docela mě mrzí, že z koreje se tam zase hodnotí jenom Daewoolet. Dost lidí tu jezdí Getzem, Atosem nebo Picantem. Určitě víc než třeba těch Mini nebo Daihatsu...
Re: Polo - nevyhovující, neb konečně to někdo napsal.
Pardon bavíme se o Fiatu. Tedy připlatí k Puntu Classic (není ale v testu, nevím jak by dopadlo) odpovídající obnos a má Grande Punto nebo Ideu nebo Lineu (ale obě zase v testu chybí)
Opět se ukázalo kdo udává trendy v bezpečnosti ve svě třídě. Můžeme mu např. poděkovat za zavedení standardu 6 airbagů, což v r. 2002 bylo spolu s 5* craschtestem velkým povzbuzením i pro ostatní automobilky. Některé však tuto rukavici dodnes nezvedly.
Pořád nic nechápeš, problém je v nebezpečnosti Audi pro ostatní. Ty asi vůbec nechápeš, že někdo taky testuje ohleduplnost aut při srážce s chodci. Jde pře jen o mě !!! Co mi je po ostatních.
Prostě tvoje logika vede k tankům, zprvu lehkým, pak težším až k nejtěžším, které pak ale budou tahat koně. Prostě dělat tanky na přepravu lidí není řešení. Já teda osobně ve válce s lidmi nejsem.
ty si větší ********** než sem si myslel. Každému inteligentnímu člověku je jasné, že neSUV nejdou přepracovat tak aby odolaly SUV vozům. Mimochodem XC90 se zastavilo o sedačku řidiče Golfu5.
A není to jedno? Nemusím být doktor nebo medik jako Ronault abych věděl, že jsou to zranění neslučitelná se životem. >:D Proč ten Golf sakra nepředělají, když je to nebezpečné??
Myslim, ze by se to nemelo pausalizovat jen na Audi, potazmo na Q7. Myslim, ze zadne jine vetsi SUV by nedopadlo "lepe".XC90, X5(X6), ML, GL a dalsi, ti by tu 500 sesrovotali taky naprosto stejnym stylem. Je to proste problem vsech (vetsich) SUV.
ty hlupáku jeden nejde o tvrdost, ale jde o to aby se SUV při kontaktu s neSUV vozy deformovala stejně jako při vzájemném střetu dvou neSUV vozů! Aby SUV nepřenášela veškerou svou energii na konstrukci neSUV! tady nejde ani o tu váhu! Jde o konstrukci vozu! Střet Q7 vs A8 by dopadl totální demolicí A8, protože ta podobně jako Golf5 a F500 by musela zachytit veškerou energii nárazu!
uhodils hřebíček na hlavičku. A přesně touto pevnou konstrukcí je i SUV pokud se střetne s neSUV vozem. Proč? Protože mu při tomto střetu nefungují jeho deformační zóny a veškerou svou energii přenáší na konstrukci neSUV vozu. Jenže tato není schopná zachytit, nebo´t to není z fyzikálního hlediska možné. Důvod? Jednoduchý, SUV je natolik vysoké, že celou bezpečnostní konstrukci neSUV nadjede, a ta tak postrácí smysl. Proto v F500 explodoval pytel. Proto byl v Golfu 5 řidič rozdrcen.
všechna tahle auta s x hvězdičkami jsou úplně na hov.
vemte jakékoli daihatsu, punto... a pošlete ho proti jakémukoliv SUV a uvidíte jak dopadne.
buď zakázat, nebo ať si majitelé těhle plechovek platí léčebné výlohy sami!!!
ten svět je teď posraným navrch. Když někdo konečně vyrobí bezpečné auto (Q7, Touareg, XC90...), tak mu doporučej: udělejte ho z gumy ať neohrozí socky v těhle nákupních taškách.
Kdyby majitel tohodle Hčka seděl v puntu, tak ho ten grázl vzal sebou:
[odkaz]
všechna tahle SUV jsou úplně na hov.
vemte jakékoli Q7, X5... a pošlete ho proti jakémukoliv tiráku a uvidíte jak dopadne.
buď zakázat, nebo ať si majitelé těhle plechovek platí léčebné výlohy sami!!!
ten svět je teď posraným navrch. Když někdo konečně vyrobí bezpečné auto (Tatra 815, Renault Magnum...), tak mu doporučej: udělejte ho z gumy ať neohrozí socky v těhle rádoby teréňácích.
Takže teoreticky bychom všichni měli mít doma jednu rodinnou Scanii a do města Renault Magnum nebo M-B Atego, ti si poradí se vším...? Tak jsi to myslel? Proč ty jezdíš teda nebezpečnou trojkolkou?
Co je to za divnou logiku??? Naopak, nikoli malá auta, ale SUV omezit. SUV (a zvláště ta městská, pětimetrová) jsou něco, co působí problémy na silnicích, ne malá auta.
JE NÁM ÚPLNĚ JEDNO MILÝ MATELKO CO SI MYSLÍŠ, CO PÍŠEŠ, CO VÍŠ. JSI OSTUDA, SVRAB TOHOTO WEBU. VŠICHNI AŽ NA PÁR JEDINCŮ TĚ MAJÍ PLNÉ ZUBY A JSI JIM K SMÍCHU. JEDINÝ KOMU NEVADÍŠ A MÁ TĚ RÁD JSI GTI. S KÝMKOLIV JINÝM PROMLUVÍŠ SI O TOBĚ MYSLÍ JEN TO NEJHORŠÍ. ANO S KÝMKOLIV. VČETNĚ LIDÍ CO PRO AUTO.CZ PUBLIKUJÍ. ŠANCÍ JSI OD NÁS DOSTAL VÍCE NEŽ DOST.
S POZDRAVEM TVŮJ T613 - POVĚŘENÝ KLUBEM ZODPOVÍDAT NA TVÉ OTÁZKY
jednoducho ignorovat,ignorovat,ignorovat. 506 pokusov na roznych serveroch skoncilo banom, 507. mu zatial vychadza. Tym ze na neho reagujete a oponujete mu, ho krmite dalsou energiou. Jedine co od Vas vyzaduje je Vasa pozornost. Ak sa dohodnete a dosiahnete to, ze aspon 2 mesiace spod ziadneho prispevku od "pokusu c.507" nevzide ziadna reakcia, tak Vam garantujem, ze ho to pretane bavit. Zo zaciatku to bude kua tazke, pretoze bude provokovat, kopat nohami, hryzt, urazat a to od Vas bude vyzadovat istu mieru ovladania sa. Ak to vydrzite nejaku dobu, tak sa ignorovanie stane jednoduchym a za cas automatickym.
Toto nie je nic, co by ste sami nevedeli. Skor ma napada otazka, ci tu nedoslo k istej symbioze. Vy si mate na kom ulavit, mate nieco co Vas spojilo a v com ste 100% jednotni a to je "boj s 507". On naoplatku dostal Vasu pozornost, Vase reakcie a iluziu ze je viac nez platnym a respektovanym clenom diskusii.
s tebou se clovek nemusi pohadat.staci si jen cist tvoje plky ktere meles furt dokola.dokola jak o červene pančošce :no: a,ze on ma malo prizpevku...ty jich mas zase moooooc,vice nez je zdravo.a drtiva vetsina,ale drtiva stoji za vyliž pr.del :-!
umis cist???asi ne 8-s jasne jsem napsal,ze se s tebou clovek nemusi hadat,ze staci číst opakuji ČÍST tve plky.nikde jsem nepsal,ze bychom spolu diskutovali páč s tebou diskutuje akorat tak GTI kteremu lezes do zadnice.ostatni se s tebou hadaji kdyz obhajujes neobhajitelne >:-[]
POdepisuji v plném rozsahu. Nemám potřebu tady číst zaplevelenou diskuzi hovadinama. Tohle překonalo fakt všechno. Je to už fakt humus. Redakce by s tím měla něco udělat. tento člověk má BAN snad na všech českých servrech, ale tady je stále tolerován. A já se ptám proč? S GTI se už lidé vyrovnají, ale tohle je myslím, že fakt síla. BAN je od toho aby na netu nemohl otravovat kdoví jaký duševně chorý, nedospělý jedinec. TAdy to zatím bohužel možné je. MYslím, že kdyby si redakce tyhle reakce přečetla nebo aspoň prošla, tak Daniel má BAN jak vyšitý. ;-\
napsal jsem jim i dnes. Přepis je na klubových stránkách. Jsem zvědav na reakci. Když tak zkusím napsat většímu zvířeti. Uvidíme, e-mail mě nic nestojí.
Tatro,už jsem četl a něco písnul taky ;-) ...Máš :yes::yes::yes: za svatou trpělivost na dvou frontách -> 1.Geneticko-fysiologický omyl
2.Jejich povýšená blahorodí na tomto webu
Dám ti fyzikální model, který by ti to měl vysvětlit, pokud teda nejsi hloupý, takže aspoň to pochopí jiní.
Umístíme člověka do koule, která bude nedeformovatelná, nezničitelná a bude mít uvnitř mechanismus, který zabrání člověku v rotaci s koulí. Člověk i s koulí bude vážit 2 500 kg.
Do druhé stejné koule umístíme taktéž člověka.
Tyto dvě koule rozpohybujeme na 56 km/h, což je zaokrouhleno 15,6 m/s, čímž každé z nich dodáme kynetickou energii, kterou vypočítáme ze vzorce E=1/2mv2, což cca je 3 MJ. Dohromady tyto tělesa mají energii 6 MJ.
Při srážce se část této energie uvolní. Pokud ani jedno z těchto těles nepohltí tuto kynetickou energii svou deformací. Co se ale stane s člověkem uvnitř koule. Uvolněná energie mu roztrhá slezinu a další vnitřní orgány, které způsobí masivní vnitřní krvácení...
Proto nemůžou být auta nedeformovatelná, čili musí mít deformační zony a ty se musí přizpůsobit i jiným vozům, ne jenom jim a taktéž nemohou být extrémně těžká, protože ze vzorce je patrné, že s hmotností se kynetická energie zvyšuje lineárně a s rychlostí exponenciálně, proto není dobré jezdit jak šílení.
Tak co, 507, chápeš? Nebo jste se tohle ještě neučili?
P.S.: Pokud jsem udělal někde chybu, tak mě upozorněte, z fyziky jsem maturoval, mám i z biofyziky zkoušku, ale na MatFyz nechodím ;-)
Máš to úplně dobře. Bohužel děti tohle nepochopí. Je to ještě mimo rámec jejich chápání¨, neb co se přece nerozbije nemůže být nebezpečné. Bohužel to tak není.
P.S. Ano GP je jedno z nejbezpečnějších aut ve třídě. Máš možnost objednat si aktivní opěrky hlavy (za 1500 Kč). Podobné hodnocení má v této třídě už je P 207 a Renault Clio. Faie ej na tom hůř.
tak matelko ty naše dítě tupé ještě jednou a naposledy - nejde o to, aby neSUV vozy (golf není rozhodně malé auto, a ty i GTI katastrofální výsledek XC90 vs Golf rádi přehlížíte)nebyly pevnější, ale aby SUV auta nenadjely deformační zóny neSUV vozů!
Ach ta fyzika a logika. Když se budou pevnější, tak se zároveň budou méně deformovat a tím méně pohlcovat kynetické energie. Kynetické přetížení je buď slovenský pojem nebo sis to (a to spíš) vycucal z prstu.
A právě v těch deformačních zonach je problém SUV, čili Q7, které je mají špatně umístěny v porovnání s osobními vozy. Už i tahače jsou dlouhá léta konstruovány tak, aby měly deformační zony pro osobní auta uzpůsobeny.
jak chceš dítěti se slabikářem vysvětlit, že věc jde udělat tak aby byla za určitých okolností pevná a za určitých snadno deformovatelná. Pro něj je auto monolit a tím to končí
tohle stejně nepochopíš, ale stejně to napíšu. Nové automobily jsou pevnější než staré, ale jsou také mnohem lépe deformovatelné. Bacha aby se ti u toho nezavařil mozek >:D
vysvětlím ti to takto :
máš na hlavě helmu, která ti kryje vše krom obličeje. já mám v ruce pálku, klerá má první 1/2 zakrytou velice tlustou vrstvou molitanu. zbytek je čistá ocel.
1)Udeřím tě do hlavy poprvé. dostaneš to molitanem přesně do helmy cítíš jen tlak
2) udeřím tě nechtě do helmy ocelovou částí - máš otřes mozku
3) udeřím tě do nekrytého obličeje molitanem - nic moc necítíš
4) udeřím tě do nekrytého obličeje ocelovou částí - jsi mrtvý
Logická otázka: Máš ty blbou helmu nebo já nebezpečnou pálku? >:-[]
Když je něco pevné, znamená to, že se to moc nedeformuje.
Pokud je ideálem dosáhnout co nejmenší deformace auta, pak by staré ruské dodávky (jako třeba Gazík) byly ohromně bezpečné. Je fakt, že to auto hodně vydrží, ale pro posádku to není moc bezpečné (o těch mimo vůz nemluvě). A tady v Evropě mají ti rozhodující lidé pocit, že lidský život je cennější, než celistvost tanku nějakého idiota. V severní Koreji nebo v Rusku to možná vidí jinak (nas mnógo), ale my evropani to vidíme takhle.
Z vašich příspěvků bych tipoval, že to nevíte. Nebo to neumíte aplikovat v praxi - což je prakticky totéž.
Jo a Ronault by zase mohl psát kinetická s měkkým i - ono je to totiž cizí slovo ...
Znovu opakuji - nechápu boží záměr tvojí existence.Morové rány má Evropa sice už dávno za sebou a doufám,že nejsi infekční,ale chraň nás před tebou a tobě podobnými pánbůh :-| ....
Ty jseš ale úplně mimo. O tomhle se tady nebavíme. Bavíme se o tom, že SUV jsou nebezpečné pro ostatní vozidla, protože jejich deformační zony nejsou přizpůsobené zbytku účastníků provozu.
Jak chceš upravit deformační zony VW Golfu, který ty jistě považuješ za bezpečné auto a nejlepší ze všech, tak, aby byly ve výši SUV? Dát je před čelní sklo? A že Golf dopadl daleko hůře než F500, a to Golf nejel proti Q7, ael Sorrentu, čili podstatně lehčímu vozu.
nemusím se zamyslet. pro tebe klub vymyslel Zadřený píst. Zatím jsi jediný nominovaný. Na rozdíl od Zlatého ventilku dostaneš i věcnou cenu. Kus plastu z Fabie
máš na hlavě helmu, která ti kryje vše krom malé části obličeje. já mám v ruce pálku, klerá má první 1/2 zakrytou velice tlustou vrstvou molitanu. zbytek je čistá ocel.
1)Udeřím tě do hlavy poprvé. dostaneš to molitanem přesně do helmy cítíš jen tlak
2) udeřím tě nechtě do helmy ocelovou částí - máš otřes mozku
3) udeřím tě do nekrytého obličeje molitanem - nic moc necítíš
4) udeřím tě do nekrytého obličeje ocelovou částí - jsi mrtvý
Logická otázka: Máš ty blbou helmu nebo já nebezpečnou pálku?
Házíš perly po kýblech ...však víš komu.Tady prostě nebylo z hůry dáno:Když rozdávali IQ,božský byl u palubky,nebo na palubce....Četl jsem tvůj dopis a jasný souhlas ;-) (psal jsem to už výše,ale tolik příspěvků za malou chvíli...)
Tak povedzte, " Blbec na večeru" sa po dvoch dňoch vrátil, diskusia na auto.cz kvitne, tam 610 príspevkov, tu už vyše 200, no nebola by redakcia s takýmto bl.bom spokojná? Možno mu zvýši prémie, predsa robiť zo seba nechápavého blba je určite ťažšie, ako ním v skutočnosti byť. Tak želám redakcii veľa zdravia a úspechov, ale tie dnešné Matelkove kreácie sa už fakt nedajú čítať. A kolegom, ktorí to tu ešte nevzdali želám veľa síl., budete ich potrebovať.
máš na hlavě helmu, která ti kryje vše krom malé části obličeje. já mám v ruce pálku, klerá má první 1/2 zakrytou velice tlustou vrstvou molitanu. zbytek je čistá ocel.
1)Udeřím tě do hlavy poprvé. dostaneš to molitanem přesně do helmy cítíš jen tlak
2) udeřím tě nechtě do helmy ocelovou částí - máš otřes mozku
3) udeřím tě do nekrytého obličeje molitanem - nic moc necítíš
4) udeřím tě do nekrytého obličeje ocelovou částí - jsi mrtvý
Logická otázka: Máš ty blbou helmu nebo já nebezpečnou pálku?
to co je měkké je tvoje tělesná schránka, která sedí v autě. Deformační zóny jsou tak pevné aby snesly naprogramované zatížení a pak se zbortily, aby se ti neutrhl žaludek nebo nevypadly oči z důlku. U auta se hodnotí torzní tuhost, možná tomu ty říkáš pevnost.
Co se týče deformačních zón je zde další fenomén "*" který hodnotí bezpečnost auta podle toho co z nich zbyde po nárazu: Volvo mělo jenom škráblej nárazník, ale ta Honda byla úplně zmačkaná. Další fenomén je "polák": kastle toho bezpečnýho auta nejde "natáhnout", takže takový auto je "nahov.." že?
Takže, pokud ti záleží na bezpečnosti, zřejmě to bude auto, na kterým se při nárazu zdeformuje úplně všechno mimo nejmenší možný prostor který potřebuješ, aby tě zdravýho vytáhli. Jestli tomu říkáš pevnost, a ztotožňuješ s bezpečností ~~~ tvoje volba....
Počkej až ten pětiletý kluk řekne před tatínkem a maminkou: "A mami, kdy příjde zase ten hodný strejda, se kterým se tak směješ u nás v ložnici?" >:-[]
Takže pre bezpečnosť všetkých navrhujem zakázať osobné autá s pohotovostnou hmotnosťou nad 1500 kg, motorom silnejším ako 100 koní, u všetkých obmedziť maximálku na 130 km/h a za prekročenie rýchlosti na mieste zabaviť vodičák, auto, aj rodný list. Potom sa snáď už bude jazdiť bezpečne a na sedačkách nebude až tak strašne záležať...
>:D >:D >:D
Obzvláště děkuji T 613. V životě sem neviděl tolik snahy.. Opravdu. Úpřímně musím říct, že takhle sem se ještě nepobavil. Tohle je poslední server, kde Daniel Design nedostal ještě BAN. Ale myslím, že je to dobře. Dnešní ráno, po tom co sem si tohle přečetl mi prodloužilo život asi o 1,5 roku. Tolik sem se ještě nenasmál.
Jinak Tatro, pošli mi prosím ten dopis, nebo odkaz na wolff@email.cz Díky.
Jinak pokud by jste potřebovali kus té Fabie, tak přispěji rád a nebo se pokusím něco sehnat.
Kámové mějte se. Poslední dny tady mne fakt bavily. Prvně GTI, teď Matelko... Fakt dobrý. Chtělo by to azse nějaký článek o Fiatu. :yes:
Matelko, nauč se číst, nauč se základy kynetiky, statiky a hlavně studuj, tedy pokud na to nejsi už starý... na základku by tě třeba s tvou inteligencí mohli vzít...
A stále jsi neodpověděl na otázku T613, zda je nebezpečná pálka nebo helma. Zapoj zbytky mozku a zkus odpovědět, tohle tvé překrucování a demagogie na nikoho nezabírá, všichni si to, co jsi tady nahoře tvrdil, umí přečíst.
no mi, kteří sme měli alespoň základy fyziky víme, že při navrhování deformačních zón nejde o měkkost nebo pevnost, ale o co největší pohlcení energie vzniklé nárazem a co její nejmenší přenos na posádku vozu. Ty to samozřejmě NEMŮŽEŠ CHÁPAT, neboť nedokážeš rozhodnout zda-li je nebezpečná pálka nebo helma (z mého příkladu). Jsi tupé dítě s černou dírou mezi ušima.
pevnou karosérii měl i žigul a osádka nepřežije. Proto se vyvíjejí deformační zóny, aby posádka v pevné karosérii přežila >:D Vzhledem k tomu, že jsi tupé dítě chápu, že nechápeš 8-s >:-[]
Deformační zóny jsou součástí karosérie.
Pokud auto bude mít tuhý rám, který by ty zóny nepustil se deformovat, pak by deformační zóny neměly smysl.
Auto bezpečné pro posádku tedy není tuhé jako tank.