Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test bezpečnosti sedadel: Mezi malými vozy je nejlepší Daihatsu a Renault

Test bezpečnosti sedadel: Mezi malými vozy je nejlepší Daihatsu a Renault

Test bezpečnosti sedadel: Mezi malými vozy je nejlepší Daihatsu a Renault Zdroj: acz

Diskuze (285)
Výzkumný ústav německého svazu pojišťoven (UDV) zveřejnil výsledky srovnání bezpečnosti sedadel. Mezi malými vozy uspělo Daihatsu Cuore a Renaulty Clio a Modus.

Celkem byla otestována sedadla 192 automobilů modelového roku 2008. Z nich do kategorie malých vozů (segmenty A a B) spadá 40 automobilů, některé modely byly testovány se dvěma různými typy sedadel.

I přesto, že zdaleka ne všechna auta uspěla, nachází se ve výsledcích UDV za poslední tři roky jasný trend zlepšování. Zatímco v roce 2006 bylo dobře ohodnoceno 19 % sedadel, letos je to 36 %. Podíl aut s nevyhovující kombinací konstrukce sedadla a hlavové opěrky za stejné období klesl z 29 % na 16 %.

V kategorii nejmenších vozů došlo proti minulému roku k největšímu zlepšení u ochrany při nárazu zezadu. V celkových výsledcích obdržela třetina testovaných vozů hodnocení „dobré“ nebo „akceptovatelné“, ačkoliv v malých automobilech je teoretické riziko poranění při nehodě nejvyšší. Hlavní nedostatek UDV spatřuje u této třídy v malé dostupnosti aktivních opěrek hlavy.

Na výbornou z malých vozů uspěly pouze Daihatsu Cuore (v ČR se neprodává) a Renaulty Modus a Clio třetí generace. Jediné testované auto této kategorie, které bylo vybaveno aktivními opěrkami hlavy – Fiat Grande Punto, získalo druhé nejvyšší celkové hodnocení „akceptovatelné“. Stejný model byl testován i s obyčejnými opěrkami hlavy, v tomto případě je hodnocení o stupeň nižší (dostačující).

Většina automobilů novější konstrukce dosáhla průměrných výsledků „akceptovatelné“, případně „dostačující“. Z tohoto pravidla vybočují dvě novinky – sesterské modely Opel Agila a Suzuki Splash, které kvůli výsledkům dynamických testů byly označeny jako nevyhovující. Dalším překvapujícím výsledkem je srovnání běžného provedení Fordu Fiesta a Fiesty ST se sportovními sedadly. Konstrukce hlavové opěrky ve verzi ST dostala jako jedna z mála hodnocení akceptovatelné, celkové hodnocení je nevyhovující. Přitom běžné provedení Fiesty má navzdory stáří modelu celkové hodnocení „akceptovatelný“.

Nejhoršího výsledku dosáhly konstrukčně nejstarší modely v testu – Renault Clio Storia (2. generace) a dále Ford Ka, SEAT Ibiza a VW Polo. U posledních tří jmenovaných automobilů se ale bude v modelovém roce 2009 prodávat nová generace.

Hodnocení sedadel - malé automobily
Automobilprovedení sedadlaovládání sedadlatvar hlavové opěrkydynamický testcelkové hodnocení
Chevrolet Matizstandardní, textilní potahmanuální, 2 směrydobrýdostačujícídostačující
Chevrolet Aveostandardní, textilní potahmanuální, 4 směryakceptovatelnýnevyhovujícínevyhovující
Citroen C1standardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 2 směrydobrýdostačujícídostačující
Citroen C2standardní, textilní potahmanuální, 4 směryakceptovatelnýnevyhovujícínevyhovující
Citroen C3standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Daihatsu Cuorestandardní, textilní potahmanuální, 2 směrydobrýdobrýdobrý
Daihatsu Sirionstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Fiat 500standardní, textilní potahmanuální, 2 směrydobrýdostačujícídostačující
Fiat Pandastandardní, textilní potahmanuální, 2 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Fiat Ideastandardní, textilní potahmanuální, 4 směryakceptovatelnýdostačujícídostačující
Fiat Grande Puntostandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Fiat Grande Puntostandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Ford Fiestastandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Ford Fiesta STsportovní, potah textil/kůžemanuální, 4 směryakceptovatelnýnevyhovujícínevyhovující
Ford Kastandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydostačujícínehodnocenonevyhovující
Honda Jazzstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Mazda 2 (nový model)standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
MINI Onestandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
MINI Clubmanstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Mitsubishi Coltstandardní, textilní potahmanuální, 2 směryakceptovatelnýnevyhovujícínevyhovující
Nissan Micrastandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Opel Agila (nový model)standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Peugeot 107standardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 2 směrydobrýdostačujícídostačující
Peugeot 1007standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Peugeot 206standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Peugeot 207standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Renault Twingostandardní, textilní potahmanuální, 2 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Renault Clio Storiastandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydostačujícínehodnocenonevyhovující
Renault Cliostandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Renault Modusstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Seat Ibiza (starý model)sportovní, textilní potahmanuální, 4 směrydostačujícínehodnocenonevyhovující
Škoda Fabiastandardní, textilní potahmanuální, 2 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Smart ForTwostandardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 2 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Suzuki Swiftstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Suzuki Splashstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Toyota Aygostandardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 2 směrydobrýdostačujícídostačující
Toyota Yarisstandardní, textilní potahmanuální, 2 směrydobrýdostačujícídostačující
Toyota Yarisstandardní, textilní potahmanuální, 4 směryakceptovatelnýdostačujícídostačující
VW Foxstandardní, textilní potahmanuální, 2 směryakceptovatelnýdostačujícídostačující
VW Polostandardní, textilní potahmanuální, 4 směryakceptovatelnýnevyhovujícínevyhovující

Zkratka OH značí opěrku hlavy, aktivní opěrka hlavy při zadním nárazu chrání pasažéra před závažným poraněním krční páteře. Sedadlo nastavitelné ve 2 směrech je nastavitelné podélně, ve 4 směrech podélně a výškově.

Vstoupit do diskuze (285)