Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hyundai spojilo motor 1.6 CRDi s technologií mild hybrid: O kolik litrů klesla spotřeba paliva?

10 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Má to rozehrané na všech stranách.
Steel
To jo, ale technologie Mild hybrid mi moc nevoní.
Cena oproti motoru bez MH. je o 20 000+ (u modelu TUCSON), no reálná úspor paliva je ze zkušenosti které mám minimální. Spotřebu to snižuje minimálně - úspora reálně bude jenom v emisích, kde to auto jede při plachetní pod 30 km/h bez motoru.
U tradičního Start/Stop až po zastavení motor neprodukuje emise.

+ u Tucson těch 10kW které poskytuje MH. vůbec nepociťuji s porovnáni s normálem bez MH.

Hybrid+ větší baterie a motor v Etkinsonovom cykle smysl určite má, ale standardní motor a MH je asi slepá cesta.
Avatar - xxc
xxc
V slabsom motore s mensim priplatkom by to mohlo mat zmysel. Inak asi nie.
Avatar - xxc
xxc
Pri 1.6 CRDi sa známy naftový ťah nekoná, čo považujeme za nevýhodu. Vysvetlením je fakt, že tento motor svoju výkonnostnú špičku dosahuje až pri 4 000 ot./min a strop krútiaceho momentu až do 3 000 ot./mi. To znamená len jediné - pocitovo sa správa ako atmosféricky plnená jednotka. Na začiatku lenivý, vyššie sa však prebudí a podáva výkony, aké k výkon 100 kilowattov prináležia. Kto však má v dnešnej dobe zájem hnať diesel nad 3 000 ot./min?

Prave tu by sa ten elektromotor hodil asi najviac.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
souhlas
Avatar - igi2
igi2
příplatek 20 000,-, úspora max 7%(takže tak půl litru)

vychází mi návratnost cca 110 000 km v tom nejideálnějším případě. A to se vyplatí.... ;-\
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tady jde dílem o snížení nox (elektromotor zabírá v momentě kdy za normálních okolností diesel emituje nejvíc NOx)
a dílem o flotilové CO2 - každý gram CO2 se bude počítat do pokut

Hyundai chce prodat nějaké mildhybridy, nějaké fulhybridy, asi i nějaké pluginhybridy a nějaké elektrovehikly s cílem dostat tuto směsku pod 90 g v roce 2021.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jde o emise nox !!!!!!!!
kalousek
"...Díky roztáčení klikového hřídele přes řemen lze motor startovat i za pohybu vozidla. To u běžného startéru možné není vinou pastorku zasouvajícího se do ozubeného věnce setrvačníku právě z důvodu ozubeného převodu. ..."

Hm, tak to slyším poprvé. U ostatních aut funguje startování motoru běžným startéremu i za pohybu vozidla. Hyundai to má nějak jinak ?
_Teddy_
Zrejme niekto zabudol na spojku a/alebo prevodovku v pozicii neutral. Ono cely odstavec je nezmysel. Ak sa klukovka motora toci (napr. pasivne roztacanim od kolies), nepotrebujem ho roztacat ani starterom, ani alternatorom. U dieselu staci zacat vstrekovat palivo. Pri zohriatom motore chyti hned po prvej kompresii. A ak sa kluka motora netoci, motor nastartuje rovnako dobre aj starterom...