Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Video prezentácia Review
| 9. 9. 2019 21:45
Avatar - CICERO
Já se znich ze SSSR u
| 9. 9. 2019 21:48
:-O ty piktogramy na pedálech ??? pause - brzda / play - plyn :-[] doba, kdy koncepty stali se seriovýmiHnidkami právě započala, věrozvěsti EV brutalismu Poselt-e se … všeci...
Avatar - KANKUNEN
Svědci Elonovi sežerou bakelit
| 9. 9. 2019 22:05
Dovedu si představit, že majitel Touaregu to koupí manželce na mamataxi bez dotací jako druhé auto.
Avatar - WinDiesel
Re: Svědci Elonovi sežerou bakelit
| 9. 9. 2019 22:23
dotace se hodí jako Babišoj na čapý hňýzdo :-[]
Re: Svědci Elonovi sežerou bakelit
| 10. 9. 2019 07:11
Takže doteraz boli EV nežiadúci šrot, keď je EV Volkswagen, už si ho vieš predstaviť? Tak ty si iný pokrytec.
Avatar - reign88
Cakal som trochu viac
| 9. 9. 2019 22:08
Na to aky dolezity je to model pre VW (aspon, co tvrdia) som cakal trochu viac. Neviem preco, ale posobi na mna strasne lacno hlavne interierovo.
Re: Cakal som trochu viac
| 9. 9. 2019 22:31
Práve som išiel napísať, že vnútri to pôsobí mimoriadne podpriemerné na tie peniaze.
Vw ťahá kvalitu Up!u aj do ostatných segmentov.
Avatar - kari.laz
Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 08:22
Podívej se na Teslu a uvidíš, že může být ještě hůř.
Ale stejně to je jen další nesmysl s pohonem z drtičky na kukuřici, takže je to jedno.
Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 14:15
Ty si sa v nejakom EV už viezol, že máš také silné reči?
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 16:03
Ano, ty ne?
Re: Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 11. 9. 2019 09:36
Nevyzeráš na to.
Re: Cakal som trochu viac
| 9. 9. 2019 23:00
Také jsem zklamaný... Působí, jako kdyby to dali dohromady během jednoho roku. Hlavní výhoda oproti e-208 a e-Corse bude taková, že VW bude uvnitř prostě větší - trochu smutné, když se chvástali dlouho dopředu, jakou bombu uvedou ;-\ Asi bych to řekl tak, že tak jak jsem byl spokojený z Taycanu, tak jsem nespokojený z ID.3 :no:
Re: Re: Cakal som trochu viac
| 9. 9. 2019 23:42
Proti e-208 bude těch výhod vedle prostornosti poněkud více, jen namátkou mě napadá:
- vyšší kapacita baterek
- výkonnější motory
- lepší koncepce pohonu, zadní nebo 4x4 oproti předohrabu
- kvalitnější podvozek, vzadu víceprvek oproti trubce
Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 00:04
Podvozek bude pravděpodobně lepší, to ano :-)
Jinak jsem s Peugeotem/Opelem srovnával samozřejmě základní verzi, tzn. 45 kWh. V takovém případě zkrátka VW nenabízí kromě prostoru o moc víc. A to jsem, prosím pěkně, chtěl, aby se s ID.3 VW pěkně vytáhlo. ID.3 však oproti takovému Golfu působí trochu lacině. Nepřijde mi, že tohle je nejvíc, co by VW za tuto cenu v e-segmentu mohl dokázat. Třeba se ale mýlím - na první pohled mě ale zklamalo.
Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 07:25
Podľa mňa tento VW cieli na Nissan Leaf - priestorovo aj parametrami. Ak dodržia sľubovanú cenu, aj Nissan bude musieť ísť s cenou dole. A to je nakoniec to čo chceme, nie?
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 08:13
..a co ta hmotnost? 1700kg.....to je mucha? :no:
Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 14:16
1700 kg nie je málo, ale vozidiel pre 5 osôb dosahujúcich aj prekračujúcich túto hmotnosť je na cestách plno. Alebo chceš tvrdiť, že nie?
Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 07:13
Uplne som to nepochopil :( Z vonku ( podla mna ) velmi pekne auto. Ak bude realny dojazd okolo 500 km tak by to bolo uplne idealne na dany typ auta ... ale interier vyzera ( na fotkach ) velmi lacno. SIce to nie je az take zle ako v Tesla 3, ale cakal som od VW vyrazne lepsi vysledok. Stale je ale mozne, ze ide len o "nefotogenicnost" interieru a v skutocnosti bude vyzerat dobre. Uvidime v reale.
Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 07:29
Ak chcú cenou podliezť konkurenciu, niekde sa to prejaviť musí, tak holt trochu ušetrili na interiéri. Inak nevyzerá nijak neergonomicky, ako tu už niekto stihol napísať. Pokiaľ sa v tom bude dobre sedieť a ovládnie auta bude na úrovni iných Volkswagenov, dajú zniesť aj jednoduchšie tvarované a lacnejšie plasty. Zas tak neurážajú. Nezabúdajme, auto je spotrebák a doba je taká, že pred luxusom drahých materiálov a okázalých tvarov dostanú prednosť recyklovateľné plasty, zvykajme si.
Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 08:12
urcite mas pravdu, ale problem je, ze toto nebude klasicky "spotrebak" ... dat za male auto cca 40 000 EUR je dost velka prekazka pre jeho masove rozsirenie. ak by to bol benzin, tak by stal cca 15 000 ? Ako som ale pisal, je kludne mozne, ze interier bude v skutocnosti hodnotnejsi. Ergonomia bude podla mna dobra, dokonca to vyzera, ze preto vytvorili "bloky" stredoveho panelu a pristrojovky, aby ich mohli lahko nainstalovat na spravne miesta co najlacnejsie a najjednoduchsie ... na fotkach to ale vyzera nie velmi pritazlivo.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 08:44
Trafil si klinec po hlavičke. Ak by to bol konvenčný benzín, stálo by to tak 15t eur. Ako elektro to stojí viac než dvojnásobok.
Re: Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 11:31
30k Eur je cena za zaklad v Nemecku. Tak teda srovnejme s nemeckou cenou golfu a tam golf zacina na 21,5k E za 85kw 1.0tsi. Za 1.5tsi o 130k date uz 25,5k E a za 150k (stejny vykon jako zakladni ID.3) pak rovnou 26,3k E. Pokud bych chtel byt pedant pak jeste dodam ze to je cena jen s manualem, kdezto ID.3 bude pusobit automatove, tedy vemu tu 150k 1.5tsi s automatem a jsem v Nemecku na cenikovce 28,3k E za holatko. Tim jsme rozdil zmensili na cca 1700E, coz muze jednoduse vyvazit vybava, resp. i kdyby nahodou ne tak se bavime o 7% ceny a podobne vykonne benzinove auto urcite v Nemecku nestoji polovic. Stoji vlastne, no, vlastne stejne, coz samo o sobe jistym uspechem za me tedy je.

Jen trosku dano do kontextu. ;-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 13:08
OK, ceny u nás neviem, ale nemyslím, že by to bolo výrazne menej ako v Nemecku. A Golf u nás je od 16800 eur (OK, základ s 85 kW, ale je).
Tiež neviem, či je fér porovnanie s 1,5TSI, Golf s týmto motorom vie ísť 216 km/h a má dojazd 943 km. Porovnaj to so 160 km/h a 330 km dojazdu ID3.
No a hlavne je tu ten kvalitatívny dojem, kde z fotiek ID3 pôsobí ako Up, rozhodne nie ako auto, ktoré by kvalitatívne mohlo konkurovať Golfu (nemusím si siahnuť na tie plasty, aby som videl, že interiér pôsobí o dve triedy horšie, ako v Golfe).
Takže máš tu auto, ktoré v najlacnejšej verzii stojí o 80% viac, ako základný Golf, má tretinový dojazd (a iné obmedzenia) a interiér ako o 2 triedy menšie auto.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 13:21
Furt to trosicku prehanis. :-)
To auto proste nestoji o 80% vic, stoji o 8% vic nez podobne silny golf, ktery sice ma vyssi maximalku a dojezd, ale o tom cele to elektrofantazirovani prece je. Hraje se na notu kde s timahle autama stejne skoro nikdo vic jak tech 160km/hod nejezdi a dojezd v ramci jednoho dne bohate staci. Tyhle vyhody obycejneho golfu pak bud 1) zustavaji jen na papire anebo 2) se netykaji az tolika lidi aby to VW trapilo.
Kvalitativni dojem beru, mam ho jen z fotek stejny. Na druhou stranu VW jde kvalitou v interieru dolu, vidim to jako trend, takze si pockam na Golf VIII jak na tom bude, a taky na zive zkusenosti s ID.3 (btw. hloupe jmeno). Ten rozdil pak nemusi byt dvou trid, ale treba pul tridy. Kdyz se to pak rozumne zaobali, ze plasty v ID.3 sice stojej za... nic, ale je to proto ze jsou z recyklovanych mikroplastu volne polovoucich v Amazonce a jejich recyklaci chranim ohrozene zaby v hlouby destnich pralesu zijici, pak se proda i to. :D

Zkratka, ja bych se soudy nespechal. Zvlast kdyz ta cena v Nemecku muze nakonec dopadnou tak, ze ten 1.5tsi golf za bratru 30k E (takze cca 6k DPH) bude stat i nadale 30k E, plus rocni silnicni dan podle emisi, plus zvednout hezkyd ane na benzin a naftu atd. vs. nejaka ta ekologicka danova ulevicka (vsak on uz si to VW u nemecke vlady vydupe, propojeni na politiku maji vic nez slusne) treba 5k E, plus samozrejme zadna rocni dan, plus nejaka ta ulevicka na cene i na spotrebu el. energie.... a aby to nakonec nevychazelo ze za treba 100tis km bude o tech 80% drazsi onen golf a ne ID.3.
Slusna uchylarna tohle dotovat z dani, co? Teda pardon, "civilizovanej svet" se tomu rika. :-| :yes:
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 13:38
:yes: Pekne zhrnuté.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 08:49
Auto síce je spotrebák, ale ľudia práveže od nových áut očakávajú viac kvality, lepšie a hodnotnejšie materiály a až na výnimky to s každou novou generáciou áut i dostávajú. A zrazu príde takýto šok a pokles úrovne interiéru o dve triedy (alebo tri generácie dozadu, od pohľadu mal hodnotnejší interiér i Golf IV). Neviem, či dnešný náročný spotrebiteľ prijme takúto lowcost kvalitu pri 30-40tisícovom aute. Jasné, dá sa jazdiť aj v interiéri Upu, ale nie keď stojí toľko čo Passat.
Re: Re: Re: Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 12:01
Prekvapenie to trochu je, ale že by to bol nejaký šok... Inak s tým porovnávaním s Golfom IV by som počkal, uvidíme, ako to bude pôsobiť naživo, fotky niekedy klamú. Povrchová úprava palubnej dosky môže vzbudzovať dojem lacného plastu ale v reáli to až také zlé byť nemusí. Tiež jednoliaty monolit a palubka, na ktorej presne lícuje niekoľko povrchových panelov a mriežok pôsobia odlišne.
Ale ak to aj je lowcost, zvykneme si. Každý hľadá cesty ako znížiť náklady, možno toto je jedna z ciest. Za mňa lepšie ušetriť na interiéri ako na podvozku.
Mimochodom, ten Up! - to je presne ten prípad, keď dizajn a štýl ustupujú požiadavke na úsporu nákladov.
Avatar - kaa
Re: Cakal som trochu viac
| 10. 9. 2019 10:12
Přesně. Interiér je i pro mě obrovské zklamání.
Avatar - Beefcake
Cvi-co ?
| 9. 9. 2019 22:20
Stavim sa, ze to nebude v "Cvikově".
Re: Cvi-co ?
| 10. 9. 2019 05:12
Proč ne? Cvikov je normální české jméno pro Zwickau (ono ostatně jméno Zwickau je nejspíš taky původem slovanské). Je to úplně stejné jako "v Mnichově". Že to v dnešní době ví trošku míň lidí, to je jiná věc.
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Cvi-co ?
| 10. 9. 2019 07:26
Protože Beef si nedá do kupy Cvikov a Cvikau. Beefe automobilka z Minchenu? Odpověď: neznám.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Cvi-co ?
| 10. 9. 2019 12:25
---
Avatar - Beefcake
Re: Re: Cvi-co ?
| 10. 9. 2019 12:23
To samozrejme viem, ale nechapem tu potrebu prekladat skoro kazde meno (+ premenovavat postavy vo filmoch). Pri hlavnych mestach a metropolach je to ine, tam je to pochopitelne, su to mena, co sa pouzivaju casto. Naviac Cvikov znie skoro ako "Hobitin" :-)
Aj Cimrman mal Novy York :)
Re: Re: Re: Cvi-co ?
| 10. 9. 2019 15:59
To není žádná potřeba překládat názvy. Ve 14 století zde byla jistá Svatá říše Římská které šéfoval jistý Karel IV (od roku 1355) a do té říše spadalo dnešní ČR, prakticky celé dnešní Německo, kousek dnešní Francie (Burgundsko), dnešní Švýcarsko, dnešní Rakousko, kus dnešního Polska (Pomořansko), kousek dnešního Dánska, kousek Itálie a plno dalších ocásků. A protože císař sídlil v Praze a byl to český král, tak se už v té době objevila hromada českých pojmenování jak celých území, tak významnějším měst. A od té doby se prostě používá. Takže kdybys nevěděl, tak třeba Řezno je Regensburg, Kolín je ten německý Koln, Pasov je Passau, Cvikov je Zwickau, Mohuč je Mainz, Kresčak (v dnešní Francii) je Crécy-en-Ponthieu, Trevír je Trier, Vircpurk je Würzburg, Aušpurk je Augsburg a ve starých mapách z doby Karla IV najdeš stovky českých pojmenování i dnes relativně malých měst (prostě třeba jenom proto, že tam sídlil třeba biskup tamní diecéze).
A když se šéfem téhle říše stal německý král, tak se to samé stalo s názvy českých měst. Neznám Němce, který by si lámal jazyk na nějakých Litoměřicích, prostě Leitmeritz a v říšských mapách z 15 stol. najdeš přeložená do Němčiny všechna česká města a Němci ty názvy dodnes používají. Takže divit se zcela normálnímu stavu, který je zde několik století je poněkud naivní.
Re: Cvi-co ?
| 10. 9. 2019 07:30
To máš niečo ako Pressburg alebo Poszony. Aj Viedeň sa vlastne volá Wien, Drážďany Dresden, atp... ;-)
Avatar - iudex
Re: Cvi-co ?
| 10. 9. 2019 08:17
Nemusíš dávať tak najavo svoju nevzdelanosť. ;-) Ako Ti už povedali vyššie, Zwickau je po našom Cvikov. Rovnako ako Munchen je Mníchov a Dresden sú Dráždany.
Avatar - WinDiesel
(Ne)dostatečný dojezd
| 9. 9. 2019 22:32
Zájemci mají na výběr:

1 - malý dojezd
2 - malý dojezd
3 - malý dojezd

Ale oni Němci někde na dotace posbírají. Mají novou modlu, jmenuje se Energiewende.
A když se Němci rozhodnou že něco BUDE tak to BUDE i kdyby muselo umřít 50 000 000 lidí.
Nemusí umřít v Německu, v Africe je lidí kteří kutají lithium, kobalt, nikl, měď a další kovy dost. A ty kteří padnou, počítaje v to děti, tam nikdo nepočítá.
Avatar - .StenLi.
Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 00:22
..ten rozdiel medzi ICE a EV, kym benzinovu/naftovu cerpacku doma bezny clovek nema, moznost nabijania EV doma maju stovky milionov. Ak sa dojazd bude obnovovat pri parkovani doma, tak ani ID.3 ani ziadne ine EV nebude vyuzivat ani zlomok svojho dojazdu pri drivivej vacsine jazd, ci uz Nemcov alebo inej narodnosti, kedze priemerny denny najazd je do 60km, ale kym si toto skutocni zakaznici uvedomuju, teoreticki pisalkovia ako ty no snad nikdy nepochopia :D Vsetky automobilky mozu vyrabat a predavat miliony EV rocne a ani za 10 rokov nepokryju dopyt ludi ktori maju dom alebo garaz s elektrikou, takze kym tie automobilky zacnu zaujimat zakaznici bez pristupu k elektrine na parkovisku, solid state baterie uz budu poskytovat dojazdy ktore tu nezmyselne pozaduju ICE honici :)
Avatar - pradeda777
Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 08:19
Za poslední rok elektřina zdražila o 13%. Co bude dál? Až na ni soudruzi "napálí" daně jako na naftu/benzin, tak budou pracující zase jezdit na kole nebo chodit pěšky jako za totáče.... :-!
Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 08:33
No fakt je že v dnešní době si můžeš nasázet na střechu pár solárů a na drahou elektřinu se jim vykašlat, když bude úplně nejhůř.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 09:08
I tato elektřina se dá zdanit, zeptej se Španělů.
Dá se to přirovnat ke stočnému, můžeš mít studnu ale stočné stejně zaplatíš.
Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 11:02
No Španieli utopili v dotáciách na solárne elektrárne 26 miliard, aby zistili, že ich hlavný zdroj čistej energie je jadro. Teraz by chceli časť tých peňazí späť.
Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 11:09
Dám si na střechu soláry do sklepa velkokapacitní baterku, kterou s tím budu dobíjet a používat třeba na nabíjení elektro auta. Kdo mě donutí platit nějaký daně?
Re: Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 13:27
No v Španielsku majú povolenie vojsť ti na pozemok. Mať ostrovný systém je tam protizákonne. Môj typ, je že po veľkých dotáciách na FVE prišli dane ktorým sa niektorý chceli vyhnúť tak, že sa odstrihli od siete. Tak túto možnosť zakázali pod hrozbou vysokých pokút.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 16:09
No to tam mají teda fajnovej režim. To jsem vůbec netušil. To u nás doufám nehrozí.
Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 16:51
nasazet solar na strechu..tak urcite 🤦‍♂️
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 09:04
Jazdenie na EV je stale 8-9x lacnejsie ako na ICE autach, nehovoriac o nasobne lacnejsom servise.. takze priestor na rast ceny elektriny je velky a ako uz bolo spomenute, obnovitelne zdroje, ci uz na tvojej streche alebo v portfoliu elektrarne budu tlacit ceny stale lba dole. Ide iba o to ako premietnu prvotne investicie do cien. CR je na tom vyrazne horsie ako SR, kedze mate energetiku nezmyselne zameranu na uhlie a riesenie na dalsich 15 rokov vidia skor v jadre ako v obnovitelnych zdrojoch.. avsak na SR by som sa tiez velmi nechvalil nekonecnou vystavbou 3. a 4. bloku Mochoviec.. nebude to prvy krat kedy nas rozvojove krajiny predbehnu :) ale kvoli cenam elektriny na bicykloch urcite jazdit nebudeme, to by skor hrozilo pri vytrvani v ropnej zavislosti.
Avatar - WinDiesel
(Ne)dostatečný dojezd.
| 10. 9. 2019 09:11
Já jsem to nepochopil ale hřeje mne vědomí že to chápou fanatici jako ty a že mi to v pravou chvíli vysvětlí. A když to nepůjde domluvou, půjde to silou. Takoví jste vy elektrofanatici.
Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 11:19
OZE tlačia ceny hore. Dánsko a Nemecko majú najdrahšiu elektriku pre domácnosti. Aj pri súčasnej cene emisných povoleniek je najlacnejšia energia z uhlia, lebo elektráreň postavíš lacno. Dobrá je aj vodná elektráreň vo vhodnej lokalite. Jadro je drahé pri stavbe, ale potom už výhodne. OZE je na nič a nevyťahuj tu burzové ceny elektriky, ktoré sú pokrivene tým, že OZE sa dotuje z ostatných zdrojov a tak ju na burze predávajú lacno len aby točili hodiny.
Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 11. 9. 2019 06:26
Jádro je drahé vždy, co radiaktivní materiál který u nás nikdo neche za barákem? Kam ho dáme, Kolik stojí uložiště? Kolik stojí bezpečnost?
Tady se řeší zda se rycyklují baterie, ale tuny materiálu které jsou radioktivní stovkytisíc let nevadí?
Re: Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 11. 9. 2019 12:53
To že je jadro drahé zabudli povedať Francúzom, ktorý platia za elektriku o tretinu menej ako Nemci https://ec.europa.eu/…lained/index.php?…
Strach a naznalosť je to čím sa bojuje proti jadru.
Vo Fínsku vybudovali trvale úložisko pre ich jadrové elektrárne s kapacitou aj na plánované bloky. A cena aj s nákladmi na prevádzku na 50 rokov je zlomok toho čo sa v ČR rozdalo na dotáciách FVE.
Aktivisti sú vyhecovaný, aby bojovali proti veciam, ktorým nerozumejú. V Júžnej Korei sa blokuje vstup na úložisko nízko a stredne aktívneho odpadu, kde sa vozí hlavne materiál z nemocníc. Každý keď počuje rádioaktívny tak šalie, ale v dobách bez röntgenu by žiť nechcel.
A rovnako je to s jadrom. Na OZE priemysel postaviť nemôžeš, alebo si myslíš, že lisovňa plechov škodovke bude fungovať podľa vetra? Vodnú všade nevybuješ. Uhlie má emisie a popolček, ktorý mimochodom skoro vždy obsahuje urán. Plyn je drahý, v EU ho nemáme a tiež je tam CO2. Takže máš na výber. CO2, jadro, alebo stredovek. V Nemecku OZE zálohujú uhlím.
Najväčšia nevýhoda jadra je, že potrebuješ stabilnú politickú situáciu ak chceš, aby sa ti investícia vrátila a to teraz v EU nie je. Veď v Nemecku sa stavali plynovky, ktoré teraz nevyrábajú. potom postavili čierno uhoľné ako zálohu OZE a tie chcú do 10-15 rokov tiež zrušiť. Návratnosť investícii v takomto cirkuse je veľký problém. Preto sa aktuálne jadro buduje len kde štát garantuje nejaké podmienky na desiatky rokov.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 11. 9. 2019 22:48
Co jádro nabízí negativního? Obrovské vstupní investice, jaderný odpad (jeho skladování Finsko stálo už teď 150mil, kolik to bude u nás když o tom rozhodují stejní lidé jako o dotacích na FVE?) a kromě jiného nebezpečí havárie. Jen investice půjdou kam? K bilionu korun za to by se dalo postavit moderní energetická síť která by nás někam posunula a ne se uvázat k projektu které se všude ve světe protahují a zdražují.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 12. 9. 2019 12:16
Trvalé úložisko nemusí stať v každej dedine. Sú lokality, ktoré sú na to vhodné a pár štátov môže skladovať pre zvyšok sveta.
Projekty sa zdržujú hlavne v EU a to z dvoch dôvod:
1) právne obštrukcie (to sa žiaľ netýka len jadra.)
2) Nebola to kontinualita vo výstavbe, generácia čo to vedela je už na dôchodku.
A ver mi ja by som atomky nestaval, keby boli iné možnosti. Ale čím ich chceš pri dnešnej úrovni techniky nahradiť? Chytrá sieť? Keby na nej viseli len domácnosti, tak možno. Ale 75% spotreby je priemysel a ten ide nonstop. Tvrdé zdroje energie potrebuješ aj kvôli stabilite siete.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 13. 9. 2019 09:53
Jadro je jediny zdroj, ktory je pri sucasnej urovni technologie schopny stabilne dodavat elektrinu pre priemysel v dlhodobom horizonte.
Len vdaka nemu mozes mix doplnit o ekologicke varianty ako veterne a solarne elektrarne.
Samozrejme je tu uhlie a plyn, lenze tie su neudrzatelne z hladiska emisii a ak by mali nahradit jadro, tak im dojde palivo v relativne kratkom horizonte.
Voda je ideal, tam kde na to su podmienky co je zial velmi obmedzene pre velku cast sveta.

Mimochodom, najvacsia nehoda v dejinach suvisi prave s ekologickou vyrobou elektriny a neide o Cernobyl. ;-)
https://www2.epochtimes.cz/…y-utajovane.html
Re: Re: Ty si to stale NEpochopil..
| 10. 9. 2019 10:55
Elektrika nezdražuje kvôli elektromobilom, ale kvôli podpore OZE. Aj keď bude 20% aut na elektriku tak to nezvýši vo vyspelých štátoch spotrebu elektriky ani o 5%. Ale hranie sa na znižovanie CO2 v energetike bez jadra môže položiť celú Európsku ekonomiku.
Re: (Ne)dostatečný dojezd
| 10. 9. 2019 07:31
Viem, ze "milujes" EV, ale zase by si mohol ( ale nemusis :) ) uznat, ze v pripade REALNEHO dojazdu okolo 400 km aj v zime, by bolo vhodne do rodiny ako jedno z dvoch aut ( druhe bude samozrejme benzin / diesel na vylety a dlhsie trate ) na jazdenie po meste / nakupy / cesty do prace. Na druhej strane, ak bude cenovka na urovni 50 000 EUR pre model s max dojazdom, tak si ho zase skoro nikto nekupi, pretoze za danu cenu nedojte k maovemu rozsireniu.. Osobne si myslim, ze auto s takymito parametrami ( technickymi a materialovymi ) by malo uspech na EU / Svetovom trhu v cene okolo 25 000 EUR ... Cize v cene dobre vybaveneho Golfa. Myslim, ze VW bude predavat tento model na hranici rentability, mozno dokonca jeho predaje mierne dotovat, ale skutocnost, ze napriek tomu zacina na cene 30 000 EUR hovori o sucasnej stale mimoriadne drahej vybore EV.
Re: Re: (Ne)dostatečný dojezd
| 10. 9. 2019 08:18
Do druhyho auta na jezdeni kolem komina uplne bohate staci zakladni akumulator. Drtiva vetsina rodin nepodnika druhym autem cesty pres 100km jednim smerem. A i ta cena pak neni tak spatna. On i ten golf s benzinovym litrem (natoz s vykonove odpovidajici 1.5), automatem a trochou vybavy navic bude mit cenikovku 30k.
Re: Re: (Ne)dostatečný dojezd
| 10. 9. 2019 10:57
Mne by stačil aj ten najnižší dojazd, ale za druhé auto nedám viac ako 20 tisíc.
Re: Re: Re: (Ne)dostatečný dojezd
| 10. 9. 2019 14:07
Tak si myslím, že toho sa ešte dočkáš.
Re: Re: Re: Re: (Ne)dostatečný dojezd
| 11. 9. 2019 12:54
Nie som tak starý, to by som mohol mať ešte vodičák :-)
Re: Re: Re: Re: Re: (Ne)dostatečný dojezd
| 12. 9. 2019 07:56
Neboj, nejaký politik si na tom postaví kampaň, a bude to tu ani sa nenazdáš.
Avatar - Ada je zase tady
Proč vůbec?
| 9. 9. 2019 22:33
Něco takového chce VW vyrábět? Kdo si to koupí? :no:

Ten, kdo je takový cvok, že si koupí auto na baterky, chce extravagantní vzhled a ne uhlazené VW.

Ten, kdo chce auto, vyžaduje, aby vypadalo jako auto a ne jako pramice pro cvoky, chce mít po kapotou diesel, mezi sedadly ruční brzdu a před sebou ručkový otáčkoměr a rychloměr.

Tyhle podmínky nemají žádný průnik. Takže to jen bude služební auto prodejců PRE, EONu a ČEZu.
Avatar - .StenLi.
Re: Proč vůbec?
| 10. 9. 2019 00:28
Takze PRE, EON a CEZ si kupili 2 miliony EV minuly rok a dvojnasobok kazdy dalsi? :D Dedo, chce to makksie drogy :)
Re: Proč vůbec?
| 10. 9. 2019 07:36
... tak to si trufam nesuhlasit :) Prave naopak, jedno z najvacsich negativ dizajnu EV je / bolo, ze vyzerali inak ako bezne auta. Dizajn je subjektivna zalezitost, ale Tesly, ktore maju klasicky "konvencny" dizajn, v podstate dizajn Mazdy 6, su jednoznacne krajsie ako mnoho inych EV, ktore mali divne vystupky, zosikmene bocne skla, kolesa a vobec ... boli / su proste divne.
Za mě OK
| 9. 9. 2019 23:46
Asi jsem tu jediný. ale mě to na dnešní dobu přijde jako dobře poskládaný elektromobil, pokud jde o cenu, dojezd, velikost i vzhled. Jasně, pořád to čistě pragmaticky v našich podmínkách nedává oproti stejně velkému spalováku smysl. Ale je tam vidět velký posun a kupců si určitě najde dost.
Re: Za mě OK
| 10. 9. 2019 12:18
Keďže si kupcov nájde, aj zmysel niekomu musí dávať, nie? ;-) Už som spomenul vyššie, vidím ho ako cieleného konkurenta pre Leaf, a ten sa predáva dosť dobre. Keď sa časom podarí stlačiť cenu ešte o 20% nižšie, tak o ňom, resp. o EV už nebude prečo toľko polemizovať. Reálny dojazd 300 km, dobitie na 80% za polhodku pri rozumnej cene - nemám problém také auto kúpiť. Vyhovie všetkým mojim potrebám, s výnimkou dovolenkovej jazdy k moru.
Avatar - twistedTSD
wtf
| 10. 9. 2019 00:37
Nechápu ten interiér. Desítky let ladění ergonomie spláchnuty do h...áje, tu máte tablet a nazdar. Útulné asi jak zubařská ordinace, už jen vyhodit volant.
Re: wtf
| 10. 9. 2019 07:38
Kefalín, a čo si predstavujetě pod takým slovom "ergonomie"?
Avatar - iudex
Re: wtf
| 10. 9. 2019 08:23
Zdieľam Tvoj názor. Zvonku OK, technika v rámci elektro na vysokej úrovni, ale ten interiér... Lacnota a šetrenie z toho kričia na kilometre. Golf popri tom pôsobí ako o dve triedy vyššia prémiovka.
Re: Re: wtf
| 10. 9. 2019 12:19
Tak lacnota alebo zlá ergonómia? Jeden o voze, druhý o koze...
Avatar - .StenLi.
ID.3
| 10. 9. 2019 00:54
Zmysel ID.3 je jasny: silne dotovane/stratove auto na vylepsenie mena VW v snahe o zametenie diesel gate pod koberec ale hlavne nevyhnutna potreba znizenia koncernovych emisii aby sa vyhli milionovym pokutam. Robi to tak GM, Jaguar, Audi atd.. ich EV nemusia mat dobry pomer cena/vykon, staci aby boli, ICE predaje to zatiahnu. Taky Fiat sa na to uplne vykaslal a kupil si znizenie emisii rovno u Tesly. Prajem ID.3 velky dopyt, nech sa zivotnemu prostrediu ulavi (hoaxy o skodlivosti EV za 3,2,1.. :) ) ale predajne cisla Modelu 3, alebo jeho ziskovost nehrozia. Ak to VW mysli s EV vazne, uz mali stavat zaklady zavodu na baterie, resp. ak sa uz najdrahsia cast ID.3 bude vozit z Korei, mohol sa rovno montovat v Cine a vytvarat mensiu stratu. VW ma penazi dost a tak sa im oplati pustit zilou za Made in Germany znacku, ale baterky budu stale 3rd party a pekne drahe, som zvedavy od kolkych dodavatelov (roznka kvalita, rozne paramtere) a v akom mnozstve ich budu odoberat ale pri dnesnom a zajtrajsom dopyte to nevyzera ruzovo.. zbytocne riesit ci to bude obrovsky uspech, tesla killer :D alebo fail.. treba pockat, do masoveho predaja ma este poriadne daleko.. jedna vec je uz ale ista.. tie oprierky ruk su otrasne :)
Re: ID.3
| 10. 9. 2019 07:00
Volkswagen a Northvolt vytvořili 50/50 joint venture na výrobu baterií. Výstavba závodu začně v Salzgitteru v roce 2020. Začátek produkce je plánován na konec 2023/ začátek 2024. Počáteční kapacita výroby je 16 GWh s potenciálem až 24 GWh. (Tesla Gigafactory má nyní 24-26 GWh). Stavba první baterkárny Northvoltu ve Švédsku začala už během srpna. Velkovýroba pak započne v roce 2021 a časem by se továrna mohla dostat až na kapacitu 32 GWh.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 09:37
Northvolt je startup ktory nikdy nevyrobil ani jednu bateriu a zatial iba zhana peniaze, ma asi tretinu. Panasonic je svetovy lider vo vyrobe baterii s obrovskymi skusenostami a aj tak nenaplnil plan s ovela vyssim financovanim na 35GWh, prve roky nedosiahli ani 20GWh.
Takze nabeh na plnu pociatocnu kapacitu 16GWh by som neocakaval o skor ako 5-7 rokov.. cize v dobe kedy ma prist X firiem vratane BMW, Toyoty, Tesly s vlastnymi solid state bateriami ktore odsunu dnesne a u Northvoltu iba planovane na druhu kolaj. Takze ostanme realisti, najvacsi vyrobca EV na svete si u LG zabezpecil dodavku baterii pre CN Model 3, v 300km vzdialenej fabrike od GF3. Audi ma uz teraz problem s dodavkami baterii od LG, VW k tomu este paktuje s SKI ktory su v sudnom spore s LG, takze VW zatial toho naslubovalo viac ako Tesla na zaciatku takze pockajme si pol roka na zaciatok predaja ID.3 a mozme zhodnotit ako sa VW podarilo zredukovat 15 rocny naskok Tesly. V tom obdobi by uz mal byt Model 3 kumulativne najpredavanejsim EV historie..
Re: ID.3
| 10. 9. 2019 08:03
suhlas. automobilky maju jeden zasadny problem ... spatna vazba od obchodnikov je taka, ze tieto auta ( EV ) zatial v EU skoro nikto nechce a obavaju sa, ze realny dopyt je vyrazne nizsi ako sa doteraz predpokladalo. Predaje sice rastu, ale prakticky len tam, kde sa spusti velka dotacna kampan. Europske automobilky urobili v minulosti obrovsku chybu kvoli svojej tupej chamtivosti a nenasadili nove systemy v pripade dieslovych motorov. Teraz to urobili a vysledkom su mimoriadne setrne dieslove motory voci zivotnemu prostrediu. Situacia sa zrejme konecne upokojila a aj ked absolutne predaje dieslov klesaju ( pretoze konecne si klienti neberu VW Polo s dieslovym motorom a pod. ) tak vo velkych autach sa ich predava stale podobny pomer ako pred dieselgate kauzou. Osobne si napriklad myslim, ze plug in hybridy a hybridy su z hladiska zivotneho prostredia najhorsou kombinaciou, ale mozno sa mylim. Ak by boli automobilky schopne vyrabat profitabilne EV s rozumnym dojazdom aj v zime ( povedzme okolo 400 - 500km ), za ceny benzinovych / dieslovych aut + 10 / 20 %, tak by ziskali vyrazne zastupenie v sektore ... na to si ale zrejme este par rokov pockame.
Avatar - xxc
Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 09:34
Plugin je najlepsi, stacia mu mensie baterie na kratke jazdy a na dlhsie jazdy nie je treba dalsie auto na ine paliva. Idealny je asi s dieselom.
Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 09:47
z uzivatelskeho hladiska urcie ano ... ale z hladiska ekologie prave naopak. plug a hybrid kombinuju vsetky negativne parametre elektro aut ( baterie, ich vyroba a recyklacia ) a aut so spalovacimi motormi ( vyroba a emisie spalovacieho motora ) ... usetrenych pal litrov pohonnych hmot zdaleka nevykompenzuje dopady na zivotne prostredi vyvolane vyrobou a recyklaciou baterii ...
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 09:51
najekologickejsie su potom diesle?
Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 09:59
do mesta EV a mimo diesel ( v autach od cca 2t ) ... ale tych "prepoctov" o tom, co je ekologickejsie uz bolo tolko ... zalezi kolko s autom najazdis, kde a z coho je vyraba elektricka energia v tej ktorej krajine kde "nabijas" ...kde je ale pravda ? zalezi koho sa opytas :)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 09:56
Tak to sa velmi mylis. Baterie v hybridoch su 100x mensie ako v EV s mensim dojazdom a recykluju sa z 98%. EV musi jazdit dlhe roky aby vyrovnalo zvyseny objem emissi vytovrenych pri vyrobe a tazbe.. ICE maju zase nie len vysoke emisie ale karcinogenne na co sa casto zabuda takze hybridy su zatial v tom sweet spot kde su pre planetu najlepsie a hlavne stale mozu sluzit ako jedine auto v rodine, o ich bezkonkurencnej spolahlivoasti (dalsia uspora penazi a emisii) ani nehovoriac, tiez budu na trhu jazdeniek ovela dlhsie ako akekolvek ICE alebo EV.
Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 10:05
Ty sa velmi mylis. Baterie sa zatial recykluju minimalne, pretoze proces je v sucasnosti mimoriadne energeticky narocny a z ekonomickeho a ekologickeho hladiska straca svoj zmysel. Hybrid ma zmysel v meste, mimo mesta ma spotrebu vyrazne vacsiu ako diesel - na urovni benzinovych motorov. Lexus RX 450h dlhodoba spotreba okolo 9-10l, X3 30d dlhodoba spotreba 8l. Je zrejme, ze hybrid nejazdis.

Aby som doplnil ... 40 % mesto, 60 % dialnica pri oboch autach. Ak by bol pomer opacny, tak bude spotreba priblizne rovnaka v oboch autach ... cize okolo 8 - 8,5l. Benzin v Lexuse ale produkuje vyrazne viac CO2 a moderny diesel v G01 ma NOx2 minimum.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 10:23
Nie nemylim, to su fakty.
Toyota recykluje baterie uz 22 rokov a to z 98%
Co sa tyka baterii z dnesnych EV tak tie sa recykluju skoro zo 100% kedze sa vymeni iba par clankov s nizsim napatim a baterie putuju do energy storage, pogoogli si o Nissan a BMW closed battery loop ;)
Opat sa mylis, hybrid jazdim a vlastnim. Kazdy hybrid ma najnizsiu spotrebu mimo mesta, moj vie ist aj na 3,8 a ziadny, opakujem ziadny diesel (nie to este benzinak) nedosiahol nizsiu spotrebu ci automat alebo manual na rovnakej trase.
Lexus RX a podobne hybridy tvoria smiesne percento zo vsetkych hybridov, to si si za priklad zobral asi ten uplne najhorsi a najnezmyselnejsi a je hlupost toto brat za reprezentativnu vzorku hybridov. Pri tych najpredavanejsich hybridoch je este aj spotreba na dialnici nizsia ako pri diesloch.
Pri emisiach zabudas na karcinogenne castice u modernych dieslov aj benzinov ktore hybrid nema.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 10:47
Keby si si tak najprv precital, co pisem ... ale to by som asi chcel vela :) Ja netvrdim, ze sa to NEDA ... pretoze sa to DA ( ano, na cca 98 % ) ... ale budem sa opakovat, energia, ktora je v sucasnosti potrebna pri recyklacii baterii je tak vysoka, ze sa to proste neoplati. A celkovy pocet baterii, ktore sa recykluju, je minimalny. To su fakty.

Toyota recykluje smiesny pocet baterii.

Omg ... len preto, lebo mas nejaky maly hybrid od Toyoty a jazdis s nou na spotrebu, tak budes generalizovat svoju jazdu ? :) Predaje malych aut vo svete pruko klesaju a rastie pocet predanych velkych aut a SUV ... takze mnou udavane hodnoty su urcite relevantnejsie ako spotreba na malych mestskych autach.

Ale nechajme to uz tak ... zabudol som, ze Ty si jeden z tych, ktori tvrdili, ze Tesla bude za rok 2019 v zisku a v ziadnom pripade nie je pred bankrotom ( ktory nakoniec priznal sam Musk ).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 15:54
Tesla ma zavody v amerike, montovnu v Holandsku,stavia zavod v Cine a hlada miesto na vystavbu gigafactory v Europe a ty sa stale cudujes ze nieje v zisku? Neviem ci vies o ake sumy pri takychto projektoch ide.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 16:01
ja sa cudujem ? kde som nieco take napisal ? prosim, ukaz mi to :)
je absurdne ako prekrucas moje slova. Tesla fanatici tvrdili, ze bude za rok 2019 v uplne pohodovom zisku a ked sa objavili spekulacie o hroziacom bankrote, tak utocili na kazdeho, kto sa k tomu vyjadril. v zisku nebude, prave naopak, v obrovskych stratach a bankrot Tesle hrozil... to su fakty.

ja sa vobec necudujem, ze je Tesla v tak obrovskych stratach, pretoze Musk je nepochybne vizionar, ale ako CEO je neschopny. jeho EGO je prilis velke na to, aby bol ochotny spolupracovat s vysoko efektivnym manazerom, ktory by z Tesly urobil profitabilny podnik.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 17:20
Tak este raz. Pokial nova automobilka investuje kazdorocne obrovske mnozstvo financii do vystavby novych tovarni, do technologii, do stavania SC je normalne ze nebude vykazovat zisk ako niekolkorocne automobilky.Porsche nebyt Cayennu tak takisto krachne a to sa bavime o inej automobilke. Ano musk mozno nerobi uplne vsetko spravne ale vdaka nemu tu dnes mame Teslu. Nikto iny za posledny cas nedokazal v automobilovom svete to co on. Pravom je porovnavany so S.Jobsom. Krach tesle hrozil ale omielat to teraz dookola. Pise dnes niekto ze porsche skrachuje opat? Nie. Ani Tesla nekrachne. Nato ma prilis vysoke cisla predajov.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 17:46
wtf ? o com to tu Ty stale "tocis" ? Ja hovorim / pisem, ze objektivita u Tesla fanatikov je minimalna a tak ako ste sa vsetci hadali, ze Tesla bude za rok 2019 v ziskoch a nehrozi jej za ziadnych okolnosti bankrot ... tak proste neviete o com pisete a ste maximalne neobjektivni. Je uplne jedno, preco je v takom srabe. Dovody v tomto pripade nie su dolezite, ide o to, ze trh a ludia, ktori sa tomu rozumeju tvrdil, ze ma Tesla velke problemy, ale fanatici tvrdili, ze to tak v ziadnom pripade nie je.

Ja napriklad tvrdim, ze Tesla ako samostatna automobilka neprezije. Musk bol pre nu "pozehnanim" a zaroven "prekliatim", ale v sucasnosti je uz skor "prekliatim". Je to moj nazor a mozem sa samozrejme mylit ...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 19:54
Je to trochu mimo, ale do takové vtipné diskuze se to hodí. Nikoho třeba neštve, že VW je i přes obrovské pokuty stále v zisku? To přece znamená, že na každém autě zákazníky dře o obrovské peníze:)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: ID.3
| 10. 9. 2019 09:51
Realita je taka ze kazde jedno vyrobene EV ide okamzite zakaznikovi, ktory nanho v pripade VAG a Hyundai/Kia caka mesiace.. takze s dopytom problem urcite nie je :)
Taktiez je potrebne povedat ze sa staci dostat do premiovej nizsej strednej triedy a EV sa stavaju cenovo vyhodnejsimi pri kupe a o prevadzke a servise ani nehovoriac, preto sa aj Model 3 predava lepsie ako Nemecka konkurencia dokopy. Takze v cene problem nie je.

Podme k faktom. Pre zivotne prostredie sie EV tou najlepsou formou aut. Avsak, najvacsi prionos pre zivotne prostredie maju auto ktore usetria najvacsi objem emisii a tam jednoznacne vedu hybridy (pred plug-in hybridmi) pretoze ich jazdi nasobne viac ako EV a ich vyroba nie je tak energeticky a emisne narocna ako u EV, avsak to uz nemusi platit buduci rok ked Tesla GF1 a VW zavody zacnu po vzore Toyoty vyrabat bezemisne.

Casto sa tu dookola spomina ze EV budu uspesne az ked ich dojazd bude XY a cen ZX.. to je nezmysel. Ake je to vyrazne zastupenie v sektore? Ako by sa mohlo vobec zvysit ked sa predava uplne cela produkcia? No nijak.. iba zvysenim produkcie a kym sa nezacnu EV hromadit na skladoch, tak jedina brzda ich predaja je objem vyroby, ziadny dojazd ani cena. To si treba uvedomit.
Elektrické alibi
| 10. 9. 2019 03:11
Zvenku to vypadá docela úhledně a zajímavě, o tom žádná. Ale ten interiér, resp. přístrojová deska, je fakt děs běs. Neútulné, laciné, prázdné....
Prodejné to bude buď pro bohaté a věčně svobodné městské hipstery, kteří z města vyrážejí jen výjimečně a budou to dobíjet v garážích baráku, kde vlastní luxusní byt. Protože hlavně chtějí vypadat "eko-cool".
Druhá cílovka budou bohaté rodiny z předměstských čtvrtí, kteří si mohou pořídit nabíječku do vlastního baráku a budou to mít jako druhé (či spíše třetí) auto (hl. jako mamataxi a pro městské nákupy). Že by ovšem tento stroj mohl plnohodnotně nahradit geniálně všestranný Golf (natož pak Golf kombi), to je samozřejmě naprostá blbost a bohapustá iluze. Takže asi tak.
Re: Elektrické alibi
| 10. 9. 2019 07:18
Zvyk je železná košeľa. Časom to už také nepríde, podľa mňa prejdú na tento trend aj ďalší. Mne osobne sa jednoduchosť páči, ak teda vizuálne za niečo stojí, ale chápem, že to každému vyhovovať nemusí. Podľa mňa na sparťanskejšom interiéri ušetria nejaké peniaze, predsa len veľkoplošné plastové sendviče, ktoré zväčša časti palubku tvoria, nie sú nijak lacná záležitosť, displeje sú naopak, stále lacnejšie, takpovediac za babku.

Zvonka by to celkom dobre mohol byť aj nový Golf, je to sympatické, uhladené a príjemné na oko.
Avatar - iudex
Re: Elektrické alibi
| 10. 9. 2019 08:21
Súhlas, z interiéru úplne kričí, že niekde musel VW šetriť a odniesol si to ten. Keď to spraví Tesla bez tradície, kde niet s čím porovnávať, OK. Ale keď to spraví VW, ktorý dlhé roky valcoval konkurenciu interiérom (Golf je dodnes, aj po 8 rokoch na špičke triedy čo sa interiéru týka), tak to je smutné. :no:
Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 06:19
Tolko sa tu popisalo o tom aka je tesla bakelitak a co je potom toto? Kde je ten prelom v interieri co vw avizoval? Ved toto je interierove dno roku 2019. Vyzera to otrasne :no:
Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 07:21
Zase nepreháňaj, čo je VW, nie je automaticky zlé a škaredé. Hneváš sa, keď si niekto berie na mušku Teslu, a ty si taký istý. Podľa mňa Tesla bola pre tento interiér trochu vzorom, ale predsa len na ňom dosť popracovali a vyzerá to oveľa sviežejšie.
Avatar - iudex
Re: Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 08:19
Má pravdu, auto veľkostne prevyšujúce Golfa a interiér vyzerá ako z o dve triedy menšieho Upu. Je zjavné, kde sa šetrilo, aby stlačili cenu.
Re: Re: Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 12:22
Je možné, že sa šetrilo práve tu, na druhú stranu auto kvôli tomu horšie jazdiť nebude. Keby na niečom neušetrili, ťažko by základ predávali pod 30, a myslím si, že v tomto prípade je cenovka silne dôležitá.
Re: Re: Re: Re: Tesla bakelitak?
| 11. 9. 2019 11:58
Ja neviem co si predstavujes od zakladu ale z inych vw by si mohol vediet ze to bude tazka bieda t.z. ze s nejakou tou vybavou(samozrejme nie full) budes na 35 ani sa nenazdas. Tak cenovka od 30 je len marketingovy tah.
Avatar - KANKUNEN
Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 08:38
Ty jsi typický Svědek Elonův, pokud bys byl přesvědčený, že v EV je budoucnost, tak budeš vítat každý elektromobil. Ale sekta velí, že Tesla je ta jediná a ostatní si snižují jen emise.
Re: Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 08:57
... som chcel presne spomenut :) je tu par ludi, ktori "hatuju" Teslu a par ktori ju fanaticky obhajuju, lebo "vyraba EV a pre ekologiu su nevyhnutne" ... ked ale pride konkurencia s novych EV, ktory by mohlo byt pre Teslu realnou konkurenciou, tak ich "hatuju" obe tieto skupiny :) jedna z presvedcenia, ze spalovacie motory su "jedine spravne" a druha preto, lebo su to konkurenti Tesly :)
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 09:02
Ostatní jsou hloupí, protože nevystřelili auto na měsíc, nemají v plánu lítat do kosmu, ohřívat zrcadlama Mars. Třeba mi se libí Muskův plamenomet. Musk je chytrý chlap, ale nepočítal, že v roce 2019 budou baterky tam kde byly před deseti lety a naděje na zlepšení není.
Re: Re: Re: Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 12:23
Ty kokso, kam chodíš na tieto bláboly... Vymýšľaš to po nociach?
Re: Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 15:49
Ale ved ja pisem o interieri nie o tom EV vseobecne? Tak ale ja viem ze ty vidis slovo Tesla a uz ta potom nezaujima co je dalej.
Re: Tesla bakelitak?
| 10. 9. 2019 09:42
... suhlasim s Tebou, ze interier tohoto VW nevyzera vobec dobre ... ale je na smiech, ze o Tesle 3 si sa nikdy v takto nevyjadril, pricom jej interier je este vyrazne horsi a v mizernej kvalite spracovania ( co v VW urcite nebude ) ... tolko k objektivnosti Tesla zaslepenych fanusikov :)
Re: Re: Tesla bakelitak?
| 11. 9. 2019 08:40
Vyrazne horsi v com? V pouzitych materialoch? Ved tento vw ich ma rovnake asi ako up! Dvere totalne plastove. Tie displeje vyzeraju ako hrackarske. Tesla ma aspon jeden poriadny a graficky na takej vysokej urovni o ktorej sa moze aj Touaregu snivat. Jazdil som model3 vyrobeny okolo 4/2019 a ano interier je iny ako v beznych autach ale zeby som videl nejake nedokonalosti povedat nemozem. Sedacky boli vyborne. Jedine hnusne je ten lesky cierny stedovy tunel. To je fakt hrozne. Technologicky bude toto vw tipujem tak 3-4 roky pozadu.
60 km
| 10. 9. 2019 06:58
Je hlupost.

80% novycas.sk air ide na firmy a time teda 60 kn deme nenajazdia
Jestli to bude za 700 tak to koupim....
| 10. 9. 2019 08:14
Pro zamestnance ktery mi denne dojizdi 20km do prace pres cely Zlin.... ve firme mi porad zbydou dva klasicke kombiky na delsi cesty a dovolene, tenhle EV muze resit to dojizdeni + kratsi sluzebky.... za 6 let s tim dame 200tkm a ve finale uz to teoreticky nevyjde o tolik draz nez normalni auto.... samozrejme za predpokladu ze to bude fungovat a pak mit nejakou rozumnou zustatkovou cenu.... na interier se*e pes, kdyz nebude vrzat a bude fungovat.... jizda autem je tak jako tak nutne zlo, do plechovky se fakt uz kochat nechodim.... co me na tom ma bavit? Popojizdeni ve meste nebo plouzeni po okreskach mezi kamiony? Pripadne monotonni jizda po D1 kde se modlim abych tam nenocoval?
Troubo, s kaput baterkama si tu ojetinu nikdo nekoupí
| 10. 9. 2019 08:25
Troubo, jakou to může mít rozumnou zůstatkovou cenu? Vždyť to bude mít kaput baterky.
Re: Troubo, s kaput baterkama si tu ojetinu nikdo nekoupí
| 10. 9. 2019 09:13
Urazka je super prvni vklad do diskuse :yes:
Avatar - iudex
Re: Jestli to bude za 700 tak to koupim....
| 10. 9. 2019 08:52
Ak TI ide hlavne o náklady (a ak si podnikateľ, o to Ti ide predovšetkým), tak takýto predražený dopravný prostriedok úplne pustíš z hlavy. Obstarávacia cena bude ako pri Passate, prevádzkové náklady ako pri nafte, ale jeho zostatková hodnota bude nulová (nikto si nekúpi ojazdené elektro s polomŕtvymi baterkami). Celkové náklady (obstaranie, prevádzka, predaj) jedného elektra za 4 roky by som odhadol na dve až tri Golfy TDI.
Re: Re: Jestli to bude za 700 tak to koupim....
| 10. 9. 2019 09:01
,,, zatial mas zrejme pravdu, ale casom by sa mohli tieto cisla vyrazne zlepsit. nakoniec, kto by pred 10 rokmi veril, ze telefony budu mat v roku 2019 vykonnost notebookov a kvalitu fotiek na urovni kompaktnych fotakov ? danou je vsak minimalna vydrz baterie ... Otazkou je, co bude danou v pripade EV ak sa dostanu na uroven aut so spalovacimi motormi ...
Záleží na jednom - na baterkách
| 10. 9. 2019 09:13
Současné baterky jsou tragédie,
jsou těžké, mají malou životnost, jsou drahé, ... .
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Jestli to bude za 700 tak to koupim....
| 10. 9. 2019 09:18
A ten čas bude jak dlouhý?
Zatím vývoj EV trval 100 let a nic moc tedy. :no: Zatím je to taková předražená hračka, nic jiného to není. Malí fakani si hrajou s elektrickými autíčky na chodníku, velcí fakani si hrajou s velkými elektrickými autíčky na silnici. (Ovšem nedávno jsem viděl velké fakany si hrát na chodníku s malými elektrickými autíčky) :-)
Re: Re: Jestli to bude za 700 tak to koupim....
| 10. 9. 2019 12:24
To by ma zaujímalo, ako si prišiel na tie prevádzkové náklady porovnateľné s naftou? Bez sarkazmu.
Výborný dojezd dle WLTP
| 10. 9. 2019 08:29
Dle WLTP s 58 kWh baterkama má ujet kolem 420 km.

V reálu v zimě po dálnici si to vezme 25 kWh na 100 km. VYUŽITELNÁ kapacita bude kolem 50kWh.
Nedojede s tím ani z Brna do Prahy.
Ale s ECO mode to půjde.
Avatar - WinDiesel
Re: Výborný dojezd dle WLTP
| 10. 9. 2019 09:21
VW teď vyprodává s velkou slevou Golf EV, a nedaří se ani s tou slevou.
Ve stejné době nasazuje VW nový Golf, který bude k mání u nás možná od 400 000.

Docela těžká konkurence pro tento ID. A že Golf bude mít všechno co má mít a nebude vypadat lacině, na to si můžeme vsadit.
Zákazníci se budou divit.
| 10. 9. 2019 09:32
že s autem za 1 000 000 Kč ( 58kWh baterky) nedojedou ani z Brna do Prahy pokud nevyužijí plížící ECO mod.

že po 8mi letech musí měnit baterky. Právě v 8mi letech začíná strmě exponenciálně klesat kapacita baterek.
Re: Zákazníci se budou divit.
| 10. 9. 2019 10:15
25 kWh/100 km - takovou spotřebu má dodávka, viz spotřeby EV: https://www.auto.cz/…-nabijeni-125150 . Ad zimní provoz - i kdyby mělo topení výkon 1kW, tak na cestě Praha-Brno spotřebuješ max 3 kWh.
A prosímtě kde si zjistil, že "Právě v 8mi letech začíná strmě exponenciálně klesat kapacita baterek?" Máš k tomu nějaký podklad, nějakou naměřenou charakteristiku článku baterie? Mám ale takové tušení, že sis to všechno vycucal z prstu :D
Re: Re: Zákazníci se budou divit.
| 10. 9. 2019 10:41
Uvádím pouze běžně dostupné hodnoty.

V zimním období je dálniční spotřeba 25kWh
u auta těžkého 1800 kg (střední baterky) běžně udávaná.

Pokud by byly nepříznivé podmínky (protivítr, déšť), spotřeba může být i vyšší.

A ten pokles kapacity u baterek v 8mi letech je také běžně dostupný na internetu.
Re: Re: Re: Zákazníci se budou divit.
| 10. 9. 2019 12:45
Když se všechno skryje za hesla jako "běžně udávaná" tak to je potom život snažší. Zkusím jít na to více technicky. Např. eGolf má naměřenou dálniční spotřebu 21,3 kWh/100 km (https://www.usporne.info/…utecna-spotreba/). Já si ale troufnu tvrdit, že ID.3 bude úspornější díky lepší aerodynamice. Golf se s hodnotou cD pohyboval vždy kolem 0,3, u ID.3 bych hodnotu porovnal např. s Priusem (0,24) --> odhadem o pětinu nižší aerodynamický odpor. Kdybych to idealizově promítl do spotřeby eGolfu (což úplně neplatí), tak budu mít spotřebu 17kWh/100 km. Nějak mně ten eco mód Praha-Brno nevychází.
Re: Zákazníci se budou divit.
| 10. 9. 2019 14:19
Nevěřím, že baterie, která se denodenně dost razantně používá, vydrží 8 let. Do tří let je po nich, říkejte si co chcete.
--
Ano, třeba výtahové baterie mívají záruky až na 10 let, ale ty slouží jen jako záloha, nepoužívají se, nebo jen minimálně, v případě výpadku sítě a jen na dojezd výtahu do nejbližšího poschodí, nebo do přízemí.
Re: Re: Zákazníci se budou divit.
| 10. 9. 2019 15:30
Ale ty to furt porovnáváš s baterkama v iphonu, který maj každej den jeden cyklus, furt se opakovaně nabíjej relativně obrovskejma proudama (2C a víc) úplně do plna atd.

Ta baterka v tom iphonu i při takhle vražedným zacházení v klidu dá 3 roky a víc (1000+ cyklů) - 1000 cyklů v id3 znamená ujetí 300.000km a víc, a to ta baterka bude dostávat relativně menší záhul než v tom mobilu (trochu to teda naruší faktor času, kdy ta baterka mírně stárne ať se používá nebo ne).

A koneckonců už jezdí po světě dostatek elektroaut a pluginů s půl milionem na hrbu ( o taxikářskejch priusech už nemluvím vůbec).

Slušnější batterypacky už podle mně dneska nejsou důvodem k přehnanejm obavám. A i kdyby odešel, tak to furt vyjde přinejhorším na stejný peníze, jako všechna údržba kolem klasickýho auta - olej, svíčky, turba, dpfky, spojky, ...
Nejvetsi chyba
| 10. 9. 2019 13:09
Zadokolka.
Napsalo se toho zde tuna, o spatnem dojezdu, prestrelene cene, nicotnem interieru, fadnim designu atd., ale za me je nejvetsi chybou toho auta to, ze je to zadokolka. Nemyslim ze tohle je to co trh dnes zada, co by typicky kupec elektroauta vyzadoval, ocekaval nebo si dokonce pochvaloval. Mozna v jaguaru i Pace by to proslo, ale ne v lidovem aute co ma ambice se zavdecit masam. Podle me zde koncepce zadniho nahonu s instatni silou nemalych Nm prenasenych zcela jiste ekologickyma pneu bude spis obtezovat. Nebo kdyz uz nic tak bude nachylnejsi na prvotridni vyladeni ABS, ESP atd.
PS: Sameho me to prekvapilo kolik lidi kupujici budgetovou fleetovou premii da prednost FWD A6 proti RWD 5er jen kvuli RWD stereotypum a historkam, kvuli stare zle zkusenosti (srare klidne 25 let), kvuli mensi blbovzdornosti RWD atd.
Avatar - traveldrive
Re: Nejvetsi chyba
| 10. 9. 2019 13:42
Prečo nie zadokolka?
Re: Re: Nejvetsi chyba
| 10. 9. 2019 13:56
Ale o tom zde již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho! :-)
Jinak receno, nevim jak jinak / jasneji to jeste napsat.
Re: Re: Re: Nejvetsi chyba
| 10. 9. 2019 14:12
Sorry, ale fakt si nenapísal, prečo je chybou, že je to zadokolka. Čo je na zadokolke zlé? Vystačili sme s ňou dlhé-predlhé roky, jak s motorom vpredu, tak (a najmä) s koncepciou "všetko vzadu". Elektrický VW bude mať 1700 kg, plus-mínus sa dá počítať s rovnomerným rozložením váhy na nápravy, tak prečo je zadokolka chybou? Vrecia cementu do kufra potrebovať nebudeš a ani ľahký predok nebude robiť psie kusy ako na stodvaciáškoch. Väčšina dnešných vodičov predokolku od zadokolky ani nerozozná.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Nejvetsi chyba
| 10. 9. 2019 20:19
Tiež si nemyslím, že by elektromobil s baterkami v podlahe bol úplne porovnateľný s RWD spaľovákom, kde je motor vpredu a poháňaná zadná náprava je nezaťažená. Ale tá fOEho pripomienka je inak relevantná a uvidíme až z prvých testov, či ten zadný pohon nebude vadiť.
P.S. prvýkrát Ťa registrujem na ACZ v a hneď si sa vyprofiloval ako fanatický zástanca baterkáčov. že si Ty trochu obhajuješ vlastnú garáž? ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Nejvetsi chyba
| 11. 9. 2019 06:23
A jaké výhody má přední náhon? Zaveden byl hlavně z důvody aby se ušetřilo. Jinak to jen tahá z aruce při řízení a omezuje poloměr otáčení.
Re: Nejvetsi chyba
| 10. 9. 2019 14:27
Je to ťažká zadokolka, ktorá na plyn nebude reagovať nejak akčne. A zadný pohon umožňuje zmenšiť polomer otáčania, čo sa v prípade auta do mesta hodí.
???
| 10. 9. 2019 14:10
Kde to má schovanou takovou tu tyč, co se dává do elektroaut, aby mohla jezdit??
Má taky takové ty gumové nárazníky? A svítí to?
nabíjení na 80%, co příště jen na 70% nebo 50%?
| 10. 9. 2019 14:15
Všimněte si, že se uvádí dojezd na 100% nabitou baterii, ale rychlost nabíjení se už standardně uvádí jen na 80%, protože nabíjení na 100% trvá o dost déle, než hodinu.
S 80% kapacity baterie ujedete (pokud je ovšem nová) ne 300km, ale jen 240km a to jen za hezkého počasí, nesmí být vedro, ani mrznout.
Re: nabíjení na 80%, co příště jen na 70% nebo 50%?
| 10. 9. 2019 15:52
Klíma dojazd moc neznižuje.
Avatar - 3_diamanty
vzhladom
| 10. 9. 2019 16:27
na tu hruzu na spy fotkach je seriovka este docela fesak .. takze vcelku prijemne prekvapko... :yes:

ako skutocne vzhladom na dnesny trend elektoaut ( vyrabat ich za kazdu cenu ako nejaky dizajnovy paskvil vedla klasickeho spalovaku ) je to este skutocne pekny dizajn.. klovbuk dole... norllane by som povedal z niektorych foto ze to snad ani nie je elektroauto ale stara dobra klasika :yes:
Re: vzhladom
| 11. 9. 2019 10:04
Keby to nebol elektromobil, dizajn tohto VW by nezožal až takú masívnu kritiku. Ale pretože to jazdí na elektrinu, je to zlé a treba na tom nájsť čo najviac chýb.
Skutočne, po rokoch konzervatizmu a istej stagnácie v oblasti dizajnu je toto auto veľkým krokom progresívnym a novátorským smerom, jak v exteriéri tak vo vnútri auta. Vybočuje z priemeru a kašle na zaužívanú klasiku - vo VW konečne zavial nový vietor. Podľa mňa si to cielene nechávali na elektromobil - veľká časť zákazníkov VW sú ťažké konzervy, a keby tento dizajn dostal nový Golf, asi by to niektorí nepredýchali.
Za mňa je to skutočne svieži vietor, ktorý vo VW už skutočne potrebujú. Dlhý čas vsádzajú prakticky výhradne na evolúciu, a raz by ich to dobehlo.
Z exteriéru je to moderné a nové auto na prvý pohľad - nie tak vyzývavé ako elektrické BMW, ale ľahko rozoznatelné, dostatočne výrazné a skutočne pekné - čo je v dnešnom svete už takmer nevídaná vlastnosť.
Na interiéri mnohí kritizujú lacný vzhľad a označujú ho za lowend. Ja to tak nevidím. Na detailných fotkách ma štruktúra povrchov nijak neirituje, jednoduchšie tvary beriem ako plus. Sparťanský objem palubky a obkladov interiéru tiež, ktorý je tým pocitovo priestrannejší a vzdušnejší ako napr. v bežnom Golfe. Aj keď Volkswagenom nefandím, na tento sa určite pôjdem pozrieť hneď ako sa u nás objaví. Vzhľadom na zvyklosti Volkswagenu ide o revolučný počin a patrí im :yes: za to, že sa konečne k takémuto kroku odhodlali.
Avatar - iudex
Re: Re: vzhladom
| 11. 9. 2019 14:29
Keby to nebol elektromobil, ale napr. Golf, tak by sa spustil taký shitstorm, že kritika vyššie by bola ničím. Pretože práve ten argument "je to elektro, tak je to iné" chráni ID3 pred porovnaním s Golfom, ktorý je, nech si hovorí kto chce čo chce, stále etalónom triedy a v interiéri strčí do vrecka väčšinu novšej modernejšej konkurencie.
Pozri si prvé videá na youtube, napr. Autogefuhl, tam je to relativizované tým, že i de o predprodukčný model, ale jasne a opakovane tam zaznieva, že tie plasty sú tvrdé, lacno pôsobiace a celkovo ten interiér zrovna nechvália (a oni hľadajú na všetkom skôr pozitíva). Alebo video priamo tu na ACZ, tam to rovnako Machi spomína. Áno, môžeš si priplatiť za bledú palubovku či farebné panely, aby si tú nudu trochu spestril, ale kvalitu nezlepšíš (viď Polo s jeho červenou palubkou či Up!).
A svieži vietor v dizajne? Kde preboha? Veď to vyzerá tak genericky, že by to znieslo akúkoľvek značku, od Fordu po Kiu, tam nie je nič volkswagenovské. A celkové tvary ocucaného cukríka nevykazujú nič svieže či originálne, proste bezpohlavné generické tvary zamerané na účel a aerodynamiku. Nehovorím, že treba ísť cestou šialených kreácií á la Toyota Prius, ale toto je opačný extrém.
Re: Re: Re: vzhladom
| 11. 9. 2019 15:41
Pises mi z duse. Nato kolko sa otom popisalo je ten interier strasny. Toto moze byt interier tak vw UP! a nie noveho prelomoveho auta pre vw. Ved vlastne na autosalon nic ine nepriniesli. Vw setri kde sa da vid T roc, Polo, T cross. Bohuzial cena ostava ako s interierom golfa a vyssie. Mazda3 za 20t€ je oproti tomu tazky premiant.
Re: Re: Re: vzhladom
| 12. 9. 2019 08:32
Etalón ako etalón. Pre mnohých etalónom Golf nie je. Napr. voči Corolle alebo Meganu je to neskutočná konzerva. Faktom je, že zo všetkých má najvyváženejšie vlastnosti - vo všetkých aspektoch je dobrý. V ničom zvlášť nevyniká, ale nemá ani zjavné slabiny. V tomto kontexte etalónom je. Podotýkam, že "etalón" nemusí nutne znamenať najlepší, ale v tomto prípade, práve pre svoju vyváženosť, najlepší na porovnávanie.
Mne sa ID3 dizajnovo páči. Určite nie náhodou má veľkosť Golfa aj niektoré jeho dizajnové prvky, napr. širší C-stĺpik. Má modernejší, novátorský dizajn, asi preto, že nemá za cieľ páčiť sa všetkým, alebo čo najväčšej skupine ľudí. Golf, akokoľvek je dokonalý, je predsa len trochu konzerva, to uznáš, nie? ID3 trochu pripomína Citroeny, ale voči konzervatívnemu a trochu nudnému dizajnu sériových Volkswagenov je to predsa len jazda v inom pruhu. Práve to, že ňom nie je skoro nič "volkswagenovské", môže byť pre určitú skupinu ľudí, ktorú teraz reprezentujem ja, zaujímavé a príťažlivé. Pretože ak mám byť úprimný, okrem pôvodného chrobáka ma nikdy žiadny Volkswagen nezaujal tak, aby som uvažoval o kúpe.
Inak fakt neviem, kde si vzal tú nekvalitu - podľa čoho usudzuješ, že ID3 je lowend? Z fotiek? Už som to písal - pozeral som pozorne aj detailné fotky, a nejaká nekvalita mi zjavná nepríde. Diely pekne lícujú, materiálu sú trochu iné a povrchy nie sú "luxusne lesklé", ale to je celé. Iný dizajn, iné materiály, iný dojem - ale nie nekvalita. Myslíš, že by Volkswagen niečo také riskoval?
Tvary ID3 nie sú originálne voči konkurencii, v tom s Tebou súhlasím. Ale sú originálne voči jeho štandardnej produkcii, a je to markantný posun. Myslím si, že VW je v tomto prípade kritizovaný najmä za to, že si dovolil postaviť celkom iný model ako sme zvyknutí.
(Zaujímavé, napr. za i3 BMW takú kritiku neschytalo. A tiež je o celý vesmír inde ako všetko ostatné z jeho ponuky.)
Re: vzhladom
| 11. 9. 2019 15:34
Ty ktory povazujes volvo interier za kupelkovy a v kazdom teste hanis vystupujuce displeje tu ides pisat ze toto je pekny dizajn resp. stara dobra klasika? Wtf? Tvrdy plast kam sa len pozries, mozno aj tvoje Polo ich ma menej a cenovka od 30 k tomu? Vw asi veri ze vsetko co navrhnu tak ludia kupia lebo predsa vw.
s e x
| 12. 9. 2019 10:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku