Na elektromobily v ceně pod 40.000 eur (milion Kč) se má dotace zvýšit z dosavadních 4000 eur na 6000 eur (153.000 Kč). U vozů s cenou vyšší než 40.000 eur má být příspěvek 5000 eur (128.000 Kč). V Německu se prodalo odhadem 100 tis. aut, příští rok 2x ? Tak to bude dotací za min. 1,2 mld. EUR, tedy nějakých 30 mld. Kč - no to je dobrý !
daňový poplatník to zadotuje a VW na tom stejně prodělá. Pro lepší pocit zakážeme vjezd dieslu do čtyřech ulic, které se dají objet. Připomíná to sovětský svaz, kde rozdojili kozla.
… a přitom diesely s DPF nasávají částice všech vozidel včetně EV, které se obrušují z pneumatik. A vzhledem k váze EV, která je značná, bude tohoto obrusu hodně.
Diesely částice nasávají a ven už je přes DPF nepouštějí …
To se ale nepočítá protože jsou tady progresivistické eko-zákony (eko-desatero):
článek 1 - spalováky jsou jen špatné
článek 2 - EV jsou jen dobré
článek 3 - diesely jsou nejhorší
článek 4 - jakmile budeme hotovi s diesely, zlikvidujeme benzíny
článek 5 - hybridy jsou jen špatně zakamuflované spalováky
článek 6 - jakmile budeme hotovi s diesely a benzíny, zlikvidujeme hybridy
článek 7 - jakmile budeme hotovi se spalováky a s hybridy, zlikvidujeme všechna auta i EV
článek 8 - plebs se tady nemá co prohánět SVOBODNĚ v nějakých autech
článek 9 - plebs má chodit, nejlépe v křečcí kleci kde nám elitám budou vyrábět elektřinu
článek 10 - jen my, samozvaná elita víme co je pro plebs dobré
No ještě je třeba říct hodně nahlas, že velká část těchto aut byla prodána v Norsku. A tam je trh, ehmm jak to říct, hodně pokřivený státními dotacemi, které jdou odkud? Které jdou z prodeje ropy a plynu. Bez těchto fondů by dopadla elektrifikace jako všude jinde. Okrajový segment trhu. :-!
V německu se prodává více než v Norsku, vláda to dotacemi přetlačila a stálo ji to za 1H 2019 cca. 200 mil. EUR, tedy za celý rok 2020 to bude výrazně přes 400 mil. EUR. Zaplatili plátci daní.