bude výsledná cena od 11500€ bez dotácie, tak majú na úspech zarobené a nebudú to sem stíhať voziť. V tomto som ale trošku pesimista, predsa len crossover a elektro sú obe dnes in.
EV budou levná, bude se propouštět, protože jsou jednoduchá.
Vždyť se pořád píše, jak se bude propouštět, protože na výrobu EV nejsou zapotřebí pracovníci.
Další levné EV budou z Turecka, Indie, Vietnamu, … .
Vniřnosti budou od Bosche, Foxconnu, … .
Rozvojová plečka made in China, jejíž dovoz se sice sám o sobě nevyplatí, ale furt lepší, než platit ekovýpalné. Myslím, že lepší ilustraci vývoje evropského automobilového průmyslu najít nelze.
Aby evropská automobilka nemusela platit smrtící ekovýpalné, musí vozit elektromobily z Číny. Nakonec to dopadne tak, že tu nikdo nebude vyrábět a auta se budou z Číny vozit všechny, stejně jako to dopadlo s textilem. EUtanazie v přímém přenosu. Jen mi není jasné jestli nás nulová přidaná hodnota skladů všechny uživí až si tu úplně zahubíme průmysl.
Doporučuji zkouknout dokument American factory. Oni čínani taky časem zjistí, že musí dávat více peněz na bezpečnost práce, zdravotnictví, vyšší platy a ta výroba u nich tak levná nebude (děje se už teď). A v dohledné době nakonec stejně budou ve fabrikách jenom roboti.
Evropské automobilky zaspaly a teď se to snaží flikovat, jak mohou. Jejich největší nevýhodou není ani tak nechuť, jako spíš obrovské nabobtnalé dodavatelské řetězce, které se samozřejmě změnám brání. Zkostnatělost vede k pádu. Pokud se malé EV bude prodávat za 300, nechápu, kdo by si chtěl radši koupit spalovák, protože provozní náklady EV jsou pak samozřejmě nula nula nic. Všichni vesničani si radši koupí EV. Všichni s barákem si koupí EV, všichni s garáží si koupí EV. Utřou jen panelákovci bez garáže a ti se budou prohýbat víc a víc tím, jak stát nasadí další daně na benzín a naftu, aby vykompenzoval výpadek příjmů, čímž dál přechod na EV urychlí.
Stát nasadí daně za nabíjení EV :-) Takže ty provozní náklady ti poněkud stoupnou, navíc rozdíl mezi Ev verzí a benzínem je 250-400 tis kč, to než projedeš v benzínu, natož v LPG :-):-)
A půlka vesničanů jezdí v 8-15 let starých jebkách za 30-100, kde by vazli na novou káru 300 litrů ve světle hypoték, zdražujících energií, poplatků, cen potravin atd
To je teda snůška nesmyslů. EV za 300 si nekoupím, ani na vesnici, protože nechci volat odtahovku pokaždé, když se ochladí. Nemluvě o tom, že ne každý si na vesnici může dovolit co 8 let pořídit dvě nová EV. Myšlenku, že výpadek příjmů kvůli EV bude stát kompenzovat ještě brutálnějším zdaněním paliv, zatímco EV budou jezdit za nula nula nic, ani nekomentuji.
U Renaultu jako by se pořád testoval zájem zákazníků. Pořád se mu asi nevyplatí rozjíždět masovou výrobu aut s 64 kWh+ baterek a vyspělejších technologií.
I když, třeba v Indii už nově vyřadil z nabídky všechny diesely, což na tak velkém trhu a v tak špinavé zemi dost pomůže.
Renault Master Z.E. i novinka s vodíkovým range extenderem jsou dost zastaralé. To samé Kangoo Z.E. + Má přijít Twingo Z.E., které, doufejme nedostane baterie a motor ze Smartu.
Zoe nemá za tu cenu ani adaptivní tempomat...
Ano, Kwid je i ve své spalovací verzi perfektní auto pro Indii, kde nejsou takové bezpečnostní standardy a miniauta jsou tam oblíbenější.
Ale tady? Dácií se u nových modelů zlepší bezpečnost výrazně, ale u Kwidu se budou muset hodně snažit. Dnes to chce alespoň 4 hvězdy. A to bez hromady asistenčních systémů u tohoto prdítka půjde těžko.
Na nějaké hvězdy v crash testu dneska se*e pes. Všichni ví, že ty dnešní hvězdy už nic o skutečné bezpečnosti neříkají, jen se zvyšují za každou otravnou kravinu navíc. Třeba držení jízdních pruhů - stačí aby byl na silnici rozježděný sníh a auto se hned přetahuje o volant. Chce hned do příkopy, hned zase do protisměru. A to fakt na kluzké silnici chceš... Nebo jakýsi přednárazový systém VW. Stojíš na křižovatce, piješ z kelímku a najednou se přitáhnou pásy stylem že ti málem zlomí žebra a "připravte se na náraz". Úlek, ale náraz žádný. Ona to ta Tatra v pohodě ubrzdila. A mimochodem toto nejde vypnout. Podobně krizové brzdění. Autu najednou hrábne a zablokuje kola zbytečně 10m před přechodem. Řidič za blbce, všichni úlek. Čtení značek které s oblibou čte značku na billboardu, kde děcko drží v ruce "stopku". Hlavové opěrky kvůli "bezpečnosti" předkloněné tak, že řidič musí sedět s hlavou dopředu jak orangutan. Hrana pod předním oknem tak vysoko, že před auto není pořádně vidět třeba při parkování. Před motorem půl metru vzduchu v prázdném nárazníku. A takových nesmyslů bude pořád víc.
Nejsmutnější pohled. Je vidět jak Caddy přišel o typickou "vysokou" střechu. Okna menší a mnohem výše. Přední okna spodní linkou vůbec nenavazují na zadní (!?). "Ucpaný" nárazník je příliš hmotný ve srovnání s "lehkým" nárazníkem vzadu. Zadní okna moc nízká. Na boku je rovného plechu víc i přes větší výřezy blatníků pro větší kola. Asi si svoje zákazníky najde ale tvůrčí impotence VW z něj bohužel doslova křičí. Po podivném novém Golfu další studená sprcha.