Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tak to šlo rychle! První elektrická Dacia se představí už v Ženevě

Stanislav Kolman
Diskuze (33)

Loni na podzim se začalo spekulovat o elektromobilu Dacia pro evropské trhy. Jen o pár měsíců později už se dozvídáme o jeho světové premiéře.

„Do Evropy přijede speciální verze K-ZE,“ uvedl před časem Gilles Normand, vedoucí elektrické divize značky Renault. Elektromobil Renault K-ZE je cenově dostupným bateriovým vozem určeným především pro čínský trh a vybrané rozvojové země. Když ale přišla zmínka o jeho příjezdu do Evropy, okamžitě se začalo spekulovat, že půjde o první elektrickou Dacii.

Ještě před třemi lety přitom Dacia elektrifikaci zcela vyloučila, protože by něco takového bylo příliš nákladné. Jenže emisní normy se stále zpřísňují a každé takové auto přijde jednotlivým automobilkám k dobru. A tak skupina Renault zdá se našla cestu, jak elektrickou Dacii přivést na svět, aniž by to stálo majlant.

A navíc se to povedlo vcelku rychle. Francouzská společnost oficiálně potvrdila, že první 100% elektrický městský vůz Dacie si odbude premiéru na blížícím se autosalonu v Ženevě, konkrétně 3. března v 8 ráno. Veškeré další podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím, ale dali bychom ruku do ohně za to, že půjde právě o „poevropštělou“ verzi zmiňovaného čínského crossoveru. Vyjma něj představí automobilka také nové motorizace ECO-G (LPG) a speciální narozeninovou edici k patnáctiletému výročí novodobé historie v Evropě. Po hodně dlouhé době tak Dacia ukáže stánek, na kterém nebude vystavený jen a pouze Duster. Máme se na co těšit!

Zatím nepotvrzené informace hovoří o tom, že elektromobil Dacia by mohl na evropský trh dorazit s cenovkou 11.500 euro, v přepočtu tedy něco přes 290.000 Kč. Produkci vozu pro náš kontinent by měl obstarat čínský závod. Na tamním trhu se tento 3,7 metru dlouhý crossover prodává ve třech různých provedeních, přičemž to nejdostupnější stojí v přepočtu zhruba 200.000 Kč.

Novinky pro ženevský autosalon chystá i samotný Renault. Představí například elektrický koncept Morphoz, vizi mobility zítřka. Na stánku dále najdete elektrické Twingo Z.E. a také Mégane Grandtour s plug-in hybridním pohonem. Na své si přijdou i fandové značky Alpine, jež ukáže dvě limitované série Alpine A110 SportsX.

Stanislav Kolman
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
22. 2. 2020 22:25
Re: Srovnání boční pohled nového a starého 3
Jediný pořádný Caddy, je auto, jehož stejnojmenná přezdívka je přezdívkou (zkráceninou) Cadillacu :-)
22. 2. 2020 03:00
Srovnání boční pohled nového a starého 3
http://imgWorld.cz/…3/aNaNK8bMa4.jpg

Nejsmutnější pohled. Je vidět jak Caddy přišel o typickou "vysokou" střechu. Okna menší a mnohem výše. Přední okna spodní linkou vůbec nenavazují na zadní (!?). "Ucpaný" nárazník je příliš hmotný ve srovnání s "lehkým" nárazníkem vzadu. Zadní okna moc nízká. Na boku je rovného plechu víc i přes větší výřezy blatníků pro větší kola. Asi si svoje zákazníky najde ale tvůrčí impotence VW z něj bohužel doslova křičí. Po podivném novém Golfu další studená sprcha.
22. 2. 2020 02:37
zruseno
zruseno
22. 2. 2020 02:19
zruseno
zruseno
22. 2. 2020 01:35
Re: Renault a elektromobilita
Na nějaké hvězdy v crash testu dneska se*e pes. Všichni ví, že ty dnešní hvězdy už nic o skutečné bezpečnosti neříkají, jen se zvyšují za každou otravnou kravinu navíc. Třeba držení jízdních pruhů - stačí aby byl na silnici rozježděný sníh a auto se hned přetahuje o volant. Chce hned do příkopy, hned zase do protisměru. A to fakt na kluzké silnici chceš... Nebo jakýsi přednárazový systém VW. Stojíš na křižovatce, piješ z kelímku a najednou se přitáhnou pásy stylem že ti málem zlomí žebra a "připravte se na náraz". Úlek, ale náraz žádný. Ona to ta Tatra v pohodě ubrzdila. A mimochodem toto nejde vypnout. Podobně krizové brzdění. Autu najednou hrábne a zablokuje kola zbytečně 10m před přechodem. Řidič za blbce, všichni úlek. Čtení značek které s oblibou čte značku na billboardu, kde děcko drží v ruce "stopku". Hlavové opěrky kvůli "bezpečnosti" předkloněné tak, že řidič musí sedět s hlavou dopředu jak orangutan. Hrana pod předním oknem tak vysoko, že před auto není pořádně vidět třeba při parkování. Před motorem půl metru vzduchu v prázdném nárazníku. A takových nesmyslů bude pořád víc.