Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 3 konečně dostává výkonný turbobenzin. Ale není pro každého

Zatímco doposud byla vrcholem kompaktu japonské automobilky technologie Skyactiv-X, dnes už to neplatí. Alespoň na některých trzích.
Zpět na článek
Avatar - palix
10. 7. 2020 15:33
Re: Šlapací kolo
Myslel som práve na to, že ak okamžite vyberieme nejaký cieľ v relatívnom "zapadákove" vzdialenom 1600 km, v krajine, kde je infraštruktúra pre EV veľmi slabá, prípadne skoro žiadna tak EV nemá absolútne žiadnu výhodu oproti hybridu, benzínu, nafte... Navyše aj elektrina je často vyrábaná neekologicky.

Ak by som mal nabíjať EV za 8 hodín niekde v hotelovej garáži z normálnej siete, tak danú cestu prejdem za 3x taký čas ako konvenčné auto, samozrejme ak vôbec, lebo ma to prestane baviť. Navyše by to bolo drahšie (prenocovanie...).
Avatar - palix
10. 7. 2020 15:29
Re: Šlapací kolo
1,8 úplne stačí ;). Ak už mám hybrid, chcem byť čo najviac EKO ;). Viacmenej vyznávam skôr plynulú jazdu bez stresových situácii. Viac mi dá skvelý podvozok, ako silnejší motor = viac mi vyhovuje Mazda so slabšou 2,0L atmosférou a lepším podvozkom, ako Scala so silnejším 1,5 TSI a slabším podvozkom.
Ale vážne - hybridnú Corollu (sedan) by som bral hoci aj hneď. Zatiaľ jediný problém je, že mám rád manuálne prevodovky (presne také aké vie robiť Mazda). Dúfam, že z toho o pár rokov vyrastiem, aby som si mohol kúpiť hybridnú Toyotu :).
Avatar - palix
10. 7. 2020 15:21
Re: Šlapací kolo
Čisto teoreticky - ak by sme vymenili najstaršie autá ta novšie, ktoré nespĺňajú naše normy, ale môžu s predávať na Ukrajine... aj tak by sme si polepšili. Nový Rapid z Ruska je určite emisne lepší, ako 25 ročné auto, ktoré tu jazdí. Jednoduchšie auto by mohlo mať aj nižšiu cenu.
O životnej úrovni v Nemecku začínam mať po pár posledných rokoch, kedy sa učím nemecky, jazdím do Nemecka častejšie, mám pár známych Nemcov, pozerám nemecké správy... trochu iné predstavy, ako som mal kedysi.
Dnes si myslím, že si tí Nemci (Rakúšania) nežijú oveľa lepšie ako my. Ak má Nemec dobrú prácu, žije si dobre. Ak má Čech / Slovák dobrú prácu, žije si tiež dobre. Minimálne v mojom blízkom okolí to tak je.
Možno sú ľudia, ktorí nebudú súhlasiť. Tí buď nikdy neboli v Nemecku, alebo boli v inom Nemecku ako ja :). Poznámka - v bývalom DDR som ešte nebol = tam to bude ešte o niečo horšie.
Avatar - speedfred
8. 7. 2020 17:39
Re: aka diskusia
myslíš kolesá na QV ? 19 palcov.
8. 7. 2020 16:11
Re: aka diskusia
na com to mas postavene ? 20 palcov ?
Avatar - speedfred
8. 7. 2020 16:06
Re: aka diskusia
Na 323GTR som mal rád ten turbo kopanec, dovtedy auto nejako moc nešlo ale keď to začalo fúkať tak to bolo zaujímavé. Vypínatelné ABS a žiadna elektronika a mechanické diferenciály. Cez zimu bolo s tým radosť jazdiť bokom. V súčasnosti sú už aj tie turbá také uhladené, na obyč vozenie ok ale mňa to moc neba.
Teraz aj na QV keď vypnem elektroniku tak občas ti do toho aj tak zasiahne :-(
8. 7. 2020 16:05
Re: aka diskusia
suhlasim :-) len je rozdiel, ci sa ludia hadaju, alebo diskutuju ... davam prednost diskusii :-) mam rad komenty ludi, ktori dane auto / motor jazdia ... a tym padom su relevantne. napriklad ak by som neskusil 180hp motor v M3, tak by som neveril, ako "malo" moze znamenat takyto papierovy vykon. obzvlast ak som zazil podobne vykonny motor v 1er, alebo Mini / 20i /. oba maju podobny papierovy vykon, oba su 4valce, ale aj tu evidentne plati "ked dvaja robia to iste, neznamena to, ze vysledok bude rovnaky"

PS : mimo premie sa mi v sucasnosti paci najviac M3 a novy Golf / sused ho ma a nazivo vyzera fakt dobre ... tie svetla ma nerusia tak ako na fotkach / ... lenze na rozdiel od Golfa ma M3 aj kvalitne spracovany interier, ktory je podla mna lepsi ako v pripade noveho Golfa ... co ale M3 zase na rozdiel od Golfu / GTI / nema, je zivy motor ... co je fakt velka skoda.
Avatar - lamal
8. 7. 2020 14:14
Re: aka diskusia
Mal som tam tak 123kW priblizne, ale aj kopa inych aut, napr Saxo VTS som nevlastnil, ale jazdil na nom, bolo neskutocne ako ta 1.6 8V s ladenymi zvodmi jazdila... na 1cke, 2ke das plny kotel a okamzite ta ´´zarazi´´ do sedacky a prezenie zatah celym otackomerom od nizkych az po 7tis... takto dokazala chodit vacsina motorov aj slabsi zatah prisiel okamzite a riadil si ho okrem plynu samotnymi otackami, to mam velmi rad...

Odozva na plyn a chut na otacky je vlastne ovela dolezitejsia ako samotna sila zrychlenia... aspon pre mna, preto sa rad vozim na comkolvek co poslucha a ma nadšenie, kludne to moze mat 0-100 za 13sekund... :D

LORASI: aj diskusia o motore, ktory tu nebude sa pocita... ja si rad poklabosim o autach, inde nemam s kym, takze je dobre si tu podebatit a trochu pozriet aj nazory inych ludi
Avatar - iudex
8. 7. 2020 13:43
Re: aka diskusia
Presne. Dakedy 110 kW dvojlitrová atmosféra bol parádny motor aj v strednej triede (tuším si Ty mal práve taký, nie?). Dnes to nestačí ani na dôstojné rozhýbanie nižšej strednej.
Avatar - lamal
8. 7. 2020 13:21
Re: aka diskusia
svojim sposobom... to, ze emisie urobili z kopy motorov len papierovo rychle auta s mizernou reakciou na plyn, flat spotom a utrapenou chutou sa vytacat je fakt, ked sa do valcov striekalo poriadne a hned tak to inac vyzeralo aj pri papierovo slabsich autach... v atributoch vyuzitelnosti a prace s tymi pohonnymi jednotkami
Avatar - lamal
8. 7. 2020 13:17
Re: Krouťák parádní...
Suhlasim tak na 50% tieto ´´tuningy´´ maju daleko od serioveho auta, pretoze sa tuni uz aj podvozok (pri tej koncepcii = prkno na daily) a vacsina z tych aut su len take pozerske machrovinky aby prilezitostne na rovinke mohli potrapit nejaku 911ku a mali z toho kludnejsi spanok :-) Useless

M140i je vyrobcom cele auto postavene na tych 500nm a to je uplne nieco ine, zrovnavas dve dost odlisne veci..
Avatar - iudex
8. 7. 2020 12:37
Re: aka diskusia
200hp is the new 140hp. :D aj keď vlastne :-(
Avatar - palix
8. 7. 2020 12:37
Re: Zážehové motory patří do muzea
Sme v diskusii o Mazde. Povedzme si... ak mala Mazda v poslednej dobe s niečim problém, tak to boli dieslové motory. Ak pozrieme na jazdené autá, diesle sú výrazne lacnejšie (u všetkých modelov Mazdy) ako benzíny.
Takže u Mazdy radšej s dieslami opatrne ;). Benzíny sú super - hlavne pre bežného vodiča, ktorý nepotrebuje nejaký extra výkon, alebo prejav turbomotora. Aj keď v porovnaní s modernými nízkoobjemovými motormi (1,0 / 1,2) to ide celkom dobre.
Avatar - pradeda777
8. 7. 2020 12:20
Re: Krouťák parádní...
S 621Nm v lehkém autě ...to je jako se zahradním bazénem na Sibiři. Využiješ ho málokdy, ale když ho někdy potřebuješ , tak ho máš... :-! Já těch 500Nm co mám v M140i také využívám málokdy, ale jsem rád i za to "málokdy".... :-!
Avatar - lamal
8. 7. 2020 11:53
Re: Krouťák parádní...
pisem o niecom inom, dostat nezmyslene cisla z cohokolvek je mozne, to nam uz ukazala 1.9tdi davno davno... vec penazi

by ma zaujimalo kde tych 621nm v relativne lahkom aute vyuzijes vo verejnej premavke
Avatar - pradeda777
8. 7. 2020 11:39
Re: Krouťák parádní...
Tož AMG A 45 S dává s 2.0 l 421k a 500Nm s AWD. B58 6vál v M140i v úpravě Stage 3 (software + 3" downpie) od BSR slibuje 437k a 621Nm. Omezovač max. rychlosti posunut na 330 km/h. Kdybych měl M140i s AWD, tak bych to za těch 40k Kč i vyzkoušel... ;-) Samozřejmě i ta nabídka "konzervativní" Stage 1 402k/584Nm (software only) za 20753 peněz je zajímavá. ;-)
Avatar - lamal
8. 7. 2020 11:02
Re: Krouťák parádní...
Z pohladu tradicie, japonske motory mavali vysoky vykon trochu na ukor krutiaku a nie nizkootackove turba kt. nahanali krutiak, cize toto som mal na mysli...
To ze by sa s tym dalo jazdit nepopieram, ako vravis s 4x4, kedze ide o GT a nie o nejaky HH asi je to trochu zbytocne... no nevis, ako vravis aj tak tu nebude ...

A ta 140i bola hlavne o 6valcoch, keby tam je fukana 4val s 500nm az taky kumšt by to nebol.. zase v ramci tradicie zadneho nahonu a 6valca.
8. 7. 2020 11:02
Re: Šlapací kolo
Jako já bych na to neměl se stávající infrastrukturou fakt nervy. Jediná klika je že nadšenců co by jeli do Chorvatska EV je hrstka, takže se na dálnicích po cestě ty nabíječky dají použít a nestojí tam fronta jak na chleba. Kolem komína dobrý, ale spoléhat na to, že to někde nabiju a nezůstanu stát kus před cílem to chce hodně odvahy a plánování.
8. 7. 2020 10:59
aka diskusia
kks, aka diskusia o motore, ktory sa na 99,99 % v EU nikdy predavat nebude :-) asi je rozumne zobrat do uvahy aj to, co dokazala mazda "urobit" z motora o papierovom vykone 180hp ... cize podla mna nikto netusi ako bude pracovat papierovych 250hp. M3 extremne chyba zivy motor. Laik by si povedal, ze 180hp musi byt uplne idealny a z M3 urobi super zive kompaktne auticko ... zial ten motor je uplne mimo. v mnohych pripadoch mam pocit, ze dnesnych 200hp je 140hp z pred par rokov ... nove motory su proste "udusene" v prospech nizsich emisii
Avatar - white label
8. 7. 2020 10:57
Re: Krouťák parádní...
Dej si KitKat, nebo Snickers... ;-)
Avatar - iudex
8. 7. 2020 10:49
Re: Krouťák parádní...
Ono čisto bychársky by to aj šlo. Minulá M140i mala 3,0 l a 500 Nm dokonca len na jednu nápravu (aj keď "tú správnu"), Focus má 2,3l a 420 Nm len na predku. Takže Ma3 s 2,5l a 500 Nm na obe nápravy by nebolo nič nerealizovateľné. Nereálne, to áno, ale snívať trochu môžeme. ;-) Každopádne back to Earth, v 3ke by najviac potešil normálny motor, ktorý dostojí svojim papierovým koňom, na rozdiel od SkyX.
Avatar - palix
8. 7. 2020 10:44
Re: Krouťák parádní...
Čisto teoreticky... Bežné u nás predávané hot hatche majú menšie objemy = motor už nemá veľké rezervy. Tento 2,5L motor sa isto bude dať bez problému čipnúť vyššie, hlavne ak je to (ako tu bolo napísané) "nad 4.000 ot těžce zařízlé".
Čisto teoreticky... Kto potrebuje na bežné jazdenie tak výkonné / výkonnejšie auto?
Ak sa budeme baviť o striktnom dodržiavaní predpisov = nebudeme obiehať, pretože pri podobných manévroch sa dostávame do rýchlostí vysoko nad limity...
Pre výrobcu je ideálne mať na trhu autá, ktoré pokryjú potreby čo najviac zákazníkov. Viac sa oplatí vyvinúť hybrid ako hot hatch.
Avatar - iudex
8. 7. 2020 10:44
Re: Krouťák parádní...
OK, už si rozumieme.
Avatar - lamal
8. 7. 2020 10:38
Re: Krouťák parádní...
Neviem co myslis, ale na co je 3ka s 500nm z fukaneho 4valca ? ... take pozerske... Japonska skola v hatchbackoch byvala o inych veciach ako o 500nm...
Avatar - pradeda777
8. 7. 2020 10:27
Re: Krouťák parádní...
Tož,... kdyby si to Mazda "mohla dovolit", tak by takový motor do MPS (Mazdaspeed v US) určitě atakoval 380-400k a 500Nm. A vůz by byl AWD. Otázkou zůstává, jestli by ještě byl v manuálu.... :-!
8. 7. 2020 10:20
Re: Krouťák parádní...
Však na tom, že je to jen Mazda se silnějším motorem, se tu shodnem.

HH jsi tu začal tahat ty, viz. "stále je to výkon kvalifikujúci medzi hotheče ", ne Mazda ani nikdo jiný zde v diskuzi. A já jen v x-tém příspěvku tvrdím, že i přes tento výkon to prostě charakterem motoru je HH na hony vzdáleno. To nemluvím o tom, že je to automat a AWD k tomu, což obojí sežere a zabije spoustu koní.

Samozřejmě ani Mazda by neměla problém tento motor vyladit jinak, ostřeji, protože potenciál takového objemu je samozřejmě jinde, ale to pak znamená sáhnout na podvozek, brzdy atd. atd., což je samozřejmě už neekonomické.
Avatar - lamal
8. 7. 2020 10:17
Re: Krouťák parádní...
Raz to ma slabu pruznost a netahne vocpoda, potom pride motor naladeny aby tahol vocpoda a ponukal trochu tej nenutenej dynamiky a uz je problem zase :D A hlavne ho este nikto nejazdil, mozno nebude tocit do 7500ot ale trebars od 1800-5500 bude mat zaujimavy priebeh aj nejaku gradaciu...
Avatar - lamal
8. 7. 2020 10:13
Re: Šlapací kolo
Presne tento kktizmus vadi aj mne, ked budeme vsetci na urovni nemecka financne, tak prosim budeme si to moct dovolit zakvakať z vlastnych vreciek - tie auta myslim... na druhej strane pokial sa celoplosne v EU znizia emisie, tak v ramci kontinentu to je pomerne vyznamne polepsenie, z ktoreho cerpaju vsetci... akurat tomu chyba trochu zdraveho rozumu tych, kt. takto devastuju autopriemysel od stola
Avatar - pradeda777
8. 7. 2020 10:10
Re: Krouťák parádní...
Mazda 2.3/2.5l a Ford 2.3l motory mají snad "stejného dědu"..... ;-)
Avatar - iudex
8. 7. 2020 09:54
Re: Krouťák parádní...
Štandard je N95 na každej pumpe, že ešte niekde na družstve predávajú N91 pre staré škodovky 105ky na tom nič nemení.
Podstata je ale ako som písal pradedovi, Mazda ten motor ani nepropaguje ako hotheč, nenazýva to MPS ani Mazdaspeed, bude to proste bežná verzia 3ky, len so silnejším motorom. Preto porovnávať s Civicom type R nie je vôbec namieste. Ako sám by som bol najradšej za MPS a kritizujem, že sa Mazda hotheču vzdala, dôvody ale pri trhovej pozícii Mazdy v EU a našich emisných pokutách dokážem pochopiť. Napokon sám by som si Ma3 s 2,5T nekúpil a vyberal u konkurencie, napr. Focus ST.
Avatar - iudex
8. 7. 2020 09:46
Re: Krouťák parádní...
Samozrejme pre hotheč je takýto výkon z tak objemného motora slabý. Ale ten motor nebol vyvíjaný pre HH, ale pre rodinné SUV (CX-5) a sedan/kombi (6), takže tam nešlo o maximálny litrový výkon. A Mazda proste zobrala existujúci motor bez nákladov na úpravy a dala ho do 3ky. Napokon oni to ani nevydávajú za hotheč, nebude sa to volať MPS ani Mazdaspeed, proste normálna verzia so silným motorom:
Motor1 píše: Despite the beefier internals, don’t go into thinking this is a Mazdaspeed 3 revival since the car looks just about the same as the regular model.
8. 7. 2020 09:41
Re: Krouťák parádní...
Amerických 87 oktanů je evropská 91-ka, která se, sic omezeně, stále prodává.

A jako bývalý majitel 2.5T tomu rozumím. Už jen tím, že Focus měl před 15 lety "pouze" 320Nm a lineární zátah do cca. 5.500 ot. Mazda má mít 420Nm (a dá se předpokládat, že tudíž 434 Nm při 93 oct jako jiné Mazdy s 2.5T), což znamená, že okolo 4.000 ot. bude prakticky na výkonovém maximu a dál to bude ploché. To jsou parametry naprosto a zásadně odlišné a zudíž ta M3 prostě nebude mít průběh křivek takový, jaký člověk čeká od HH s gradací výkonu.
Avatar - iudex
8. 7. 2020 09:40
Re: Re: Krouťák parádní...
Naviac Ma3 je aktuálne v EU až na 20. mieste v triede (!), jej predaje sú fakt nízke, takže ani ekonomicky by pre nich nemalo zmysel dávať okrajovú výkonnú motorizáciu, keď ani súčasné tri benzíny nedokážu spraviť lepšie čísla.
Otázka znie, kto z nás by si Ma3 s 2,5turbo kúpil či o tom len uvažoval. Obávam sa, že nikto. Pre mňa by síce 3ka s výkonným motorom bola oveľa zaujímavejšia, ale stále od hotheču požadujem primeranú mieru praktickosti, t.j. priestor a použiteľnosť pre rodinu a to žiaľ 3ka s jej obmedzeným priestorom neponúka. Oveľa skôr by ma lákal ten motor v 6ke, priestranné rodinné auto s konečne potentným motorom, to by som naopak mal vysoko vo výbere.
Avatar - pradeda777
8. 7. 2020 09:40
Re: Krouťák parádní...
Škoda jen, že díky tlaku na nižší emise, se výkon za posledních 10 let nikde neposunul. 2.3 l motor v MPS dával v roce 2007 260k a 380 Nm. Dnes, o 13 let později, 227k/250k a 420 Nm z 2.5 l motoru je bohužel jen slabý odvar... ;-\ Za normálních okolností bych ty parametry viděl někde kolem 320k/450Nm. Možná i víc.... ;-)
Avatar - pradeda777
8. 7. 2020 09:24
Re: Krouťák parádní...
Tož ono je to vše o penězích. Jo, kdyby Mazda nemusela platit EU pokuty, tak by to bylo pro ni snazší. Ale i tak s přihlédnutím na prodeje by se musela dlouze rozmýšlet..... :-!
Avatar - palix
8. 7. 2020 09:09
Re: Šlapací kolo
Tak práve Čína, Arabie - to sú samé "dream countries" :). V Číne je značné znečistenie a vo veľkých mestách lotéria o SPZ = viacmenej si človek ani nemôže kúpiť auto.. Arabske štáty - tie majú divné zákony a napríklad do Emirátov moja noha nikdy nevkročí. Musia byť aj lepšie možnosti ;). Možno Kanada? O tej sa nejako nehovorí :)
Avatar - palix
8. 7. 2020 09:05
Re: Šlapací kolo
Jazdiť elektroautom na dlhé vzdialenosti mi stále príde ako také trochu "dobrodružstvo".
Čo ak by sme sa nebavili o konkrétne starostlivo vybratej trase s nabíjačkami, ale o nejakej náhodnej trase... Napríklad tak na rýchlo... Praha - Varna (Bulharsko) - cez Maďarsko a Rumunsko (cca 1600 km) - aby to nebola nejaká extrémna "divočina". Auto si môžme vybrať ;)
Ja si vyberám Corollu hybrid (to aby sme boli na istej EKO úrovni). Trúfol by ste si na danú cestu s nejakým elektro autom? Napr Tesla? Dali by sme si na to čas 20 hodín a v každom aute by išli 2 vodiči, štart by bol o povedzme 2 hodiny. Samozrejme by sa dodržiavali dopravné predpisy.
Predpokladám, že 20 hodín by nestačilo pre jedno z áut.
Nič proti elektro autám, len by som povedal, že ešte nie sme veľmi ďaleko ani od začiatku cesty. Tie autá majú zatiaľ tak veľké nevýhody, že v podstate bez dotácii sú nepredajné = nikto ich nechce.
Čo sa týka reálnej vyššej EKO úrovne, je diskutabilné, keďže je ťažko zistiť celkom objektívne informácie. Je tu veľa fanatických zastáncov a na druhej strane odporcov.
Avatar - palix
8. 7. 2020 08:42
Re: Šlapací kolo
Niekedy mi to pripadá tak, že úradníci si museli nájsť nejaký parameter, ktorý by mohli "pokutovať". Naschvál stále znižujú hranicu, aby mali stály príjem. Keby to ta naozaj ovplyvňovali odborníci, tak situácia vyzerá ináč.
Avatar - palix
8. 7. 2020 08:36
Re: Šlapací kolo
Samozrejme aj inde mimo EU sa riešia limity emisii, ale napr USA - jazdí tam kadečo - od upravených áut, ktoré by u nás nedostali nikdy papiere, cez obrovské pick-upy s V8 motormi, po autá s obrovskými spotrebami. Myslím si, že sú oblasti USA, kde niečo ako emisie veľmi neriešia.
Okrem toho tu máme Rusko, Afriku, Indiu, južnú Ameriku (=obrovský počet obyvateľov = dokonca väčšia časť?)... Všetko OBROVSKÉ oblasti, kde sa nejaké emisie áut veľmi neriešia. Stačí sa pozrieť, čo sa predáva na trhu na Ukrajine - pár km od nás. Sú tam modely napr Škody s motormi, ktoré sa u nás už nesmú predávať, lebo nespĺňajú súčasné prísne emisné normy. Keď si vezmeme posledné mesto / obec na Slovensku (Vyšné Nemecké - napr) a najbližšie na Ukrajine (Užhorod) - je to pár km s rozdielom, že tu je to nové auto s nám nevyhovujúcim motorom zakázané a tam dovolené. Pritom emisie "hraničná čiara" nezastaví.
Samozrejme emisie a znečistenie od továrni, spaľovní, kotolni, elektrárni... sa riešia už dlhú dobu. Stačí sa pozrieť, aké "smrady" išli kedysi z komínov fabrík a čo tu máme dnes. Pokrok je značný. Nič proti emisiám, ale mali by platiť všeobecne = ak platí niekde norma EURO 6xyz... malo by platiť, že automobilka NESMIE predať na žiadnom trhu auto, ktoré by túto normu nespĺňalo. To sa zjavne nedeje. Samozrejme "naše" vysoko ekologické auto by bolo na spomínaných trhoch značne drahé a nepredajné, na druhej strane to menej ekologické auto by sa to predávalo veľmi dobre za nízku cenu.
Avatar - iudex
8. 7. 2020 08:19
Re: Krouťák parádní...
Po x-tý krát: Mazda USA udáva výkon toho 2,5T ako 250 hp s palivom 93 okt. a 227 s palivom 87 okt. Taký nízkooktánový benzín sa u nás ani nepredáva, takže u nás je úplne zbytočné uvádzať ten nižší výkon, bude automaticky platiť 250k. Mimochodom možno si si nevšimol, ale pre viaceré autá aj na EU trhu platí, že udávaný výkon je závislý od benzínu, napr. Golf R má plný výkon 300k len pri 98 okt., pri N95 má výkon nižší.
Ad ladenie na stred: ako bývalý majiteľ Focusu ST s 5-valcom by si tomu zrovna mal rozumieť. Ten R5 od Volva bol typický stredový motor, v podstate parametrami identický ako tento od Mazdy (2,5 l a ešte nižší výkon) a tiež si auto s týmto motorom nespochybňoval ako HH.
Avatar - Hammunasakra
8. 7. 2020 06:20
Re: Krouťák parádní...
Ono to není primárně o nižší střední = to je hlavně o penězích. Prostě HH za pár set tisíc = už asi nebude. No zatím nějaký Hyundai N https://www.auto.cz/…ucasnosti-120040 ale prostě se to posouvá https://www.auto.cz/…ale-tesne-133840 to je celý. U nás s bonusem posunu kurzu koruny = jestli auto za 40 t. € s kurzem 23 kč nebo 27 kč prostě JE ROZDÍL = zjednodušeně +100.000kč je náš českej plus bonus :*)

Tu nižší střední ale rozměrově i jinak nahrazuje https://www.novinky.cz/…aris-gr-40309539

Plus tady HODNĚ lidí ŠTĚKÁ = ale ani výkonný HH ani víc válce si NEkupuje. No a to štěkání prostě nestačí :D
Avatar - Hammunasakra
8. 7. 2020 06:18
Re: Šlapací kolo
No napsal si TOTÁLNÍ HOVADINU = s tím už nic nenaděláš ;-)

Jestli nevíš = že emise se celejch těch 60 let https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 řešily VÍC mimo EVropu viz odkaz ta začala dokonce až pozdějš = tak to máš BLBÝ. Není ti nápadný, že elektřina do aut dorazila z americkýho a vodík z asijskýho kontinentu? Není ti nápadný že japonský korejský auta zvládaj ty EVROPSKÝ emise LÍP? :-!

Fakt si doteď žil že emise aut se řešej jen v Evropě?!? Víš že třeba v Austrálii sou stejný jako tady? A že japonskou realitu eště desetiletí nedoženeme? Nebo že v Kalifornii a jaký auta a jaký motory jezdí v americe asi víš = tak tu taky hned tak ne https://zahranicni.ihned.cz/…tice-bileho-domu

Zjednoduším ti to = emisní limity sou CELO PLANETÁRNÍ = a moc se neliší. Ono kdyby jo = výrobci by se zbláznili. Zajímavý je to, že Evropa POPRVÉ V tý ca 60ti letý HISTORII směřuje být lídrem toho víceméně vyrovnanýho peletonu = a TO vyvolává u nemalý části lidí viz ty TĚŽKOU HYSTERII :D
Avatar - Hammunasakra
8. 7. 2020 06:15
Re: Šlapací kolo
Ale CO2 = je furt jen spotřeba = tam je PŘÍMÁ souvislost ;-)

Jo hele co to kolem komína http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska a zpátky http://www.hybrid.cz/…ska-domu-do-cech a https://zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/ kde si byl autem nejdál? Já 2x v Británii = z pragmatických důvodů jinak letadlo = ale viz odkazy už DNES to není problém elektroautem. Za těch pár let se zlepšily neuvěřitelně = a to nejsme na konci cesty! https://www.e15.cz/…lucni-baterii-pi***uters-1369741
Avatar - Hammunasakra
8. 7. 2020 06:05
Re: Krouťák parádní...
Fascinující = myslíš že převezmou násilím http://www.90000000.cz/ moc jako komanči a rusové? Já myslel že budou zase volby a MY evropani SI vybereme.. :-O

No zrovna RS je asi nejblbější varianta = sportovní auto je zhruba opak, než co největší převisy = navíc u předokolky větší ten zadní
Už neplatí tvý že si příští auto koupíš jaký chceš = klidně to V8 Toyoty z Tipcars? Já příští asi zase benzín hybrid, ale pak to už slovenskej důchodce z důvodu vlastních zájmů snad nebude blokovat EV a vodíkovou infrastrukturu = tak něco jako Teslu 3 nebo https://www.toyota.cz/…ew-mirai-concept
Tenhle důchodce přede mnou má holt náskok https://www.carscoops.com/…nd-toyota-mirai/

Auta pro zábavu určitě dál budou https://www.auto.cz/…edine-ale-134259 + https://autobible.euro.cz/…tek-od-problemu/ nebo i univerzálnější https://www.novinky.cz/…tlemany-40329516 :yes:
Avatar - Hammunasakra
8. 7. 2020 06:01
Re: Krouťák parádní...
Ale kdeže = původní fixační kurz k euru 22-3 kč/€ je dááávno v prachu a tam je i dřívějších 25 a něco kam šel po ukončení intervence ČNB. Za posledních pár dnů jsou to jen technické posuny v rozmezí 26,60 až 26,85. Víceméně stejná situace k dolaru i všemu ostatnímu jak tu před časem správně padlo včetně zlotého = USD/CZK z dřívějších 20 kč za dolar na aktuálních 23,70

Po započtení a sečtení chyb ANO SEBERUSIDAMSI což je mínus stovky miliard za roky minulé + teď ca bilion = kurz nahoru asi nepůjde :-!

MUSÍŠ svýmu předsedovi vlády vydělávat = jemu stoupl za vládu majetek o pár desítek mld. ty to formou stovek mld. mínus musíš zaplatit = i já i když sem ho nevolil :-)
Od natanková přes kostku másla co dneska prodává za 50 kč sýr salám pečivo nové porfolio dámské prádlo nebo květinářství = který PROTO měly otevřeno i v době nejsilnější covid krize :yes: :*) :*)
Někdo to musí zaplatit = někdo STÁT a ten kurz koruny

To nebyla ironie = trochu černej humor to jo :*)
8. 7. 2020 01:18
Re: Krouťák parádní...
A v tom má pravdu. Kroutak pěkný, výkon bída, a je jedno, jestli se bavíme o 227 nebo teoretických 250 PS. Silné pochybuju, že u takto těžce elektronicky podladeneho motoru přidá benzín 10%.

A mezi HH to auto jednoznačně patřit nebude, protože ladění motoru je na silný střed, ale nad 4.000 ot to bude těžce zařízlé ... Takže průběh úplně jiný, než jaký člověk očekává od HH, k tomu předpokládam běžný spotřební automat, který ten výkon taky trochu "zabije".
Avatar - twistedTSD
8. 7. 2020 00:10
Re: Krouťák parádní...
Koruna zase posílila, takže uvidíme.
8. 7. 2020 00:02
Re: Re: Hmm....
Podobný princip měla už většina robotizovaných, třeba Smart roadster. Bohužel je to technicky naprostá kravina, spojka se tam mění po 20 tisících - místo vyřazení na neutrál robot jen rozpojil spojku, ta se stále hřála a brzo se zničila. A nechci vidět tu citlivost spojky pokud bude elektronická, už úplně stačí elektronický plyn který si dělá co chce - nejde přidat, nejde protůrovat motor, nejde nic co elektronika vyhodnotí jako zbytečné. S tím ať jdou do ...
7. 7. 2020 23:23
Re: Krouťák parádní...
Dobre diky za vycet jeste par poslednich mohykanu nam tu zbyva nez to EU za par let dorazi totalne. Trochu bych se bal o dalsi osud Focusu a Meganu. Diky bohu za to RS u Skodovky ze alespon zije dal.
7. 7. 2020 23:14
Re: Šlapací kolo
Pockej nemichej to do sebe. Vypalny chce EU za emise CO2 ktery se ale plosne na kontrolnich stanicich nemeri takze nejde rict ze jejich koncentrace pri poklesu dopravy klesla nebo stoupla. Ty mas na mysli emise NOx ktery uz u spalovaku davno nejsou problemem. Nicmene mas pravdu ze CO2 resi hlavne Evropa ktera jich ovsem vypusti nejmin ve srovnani s Asii a Amerikou. Celkem komedie co EU predvadi.
7. 7. 2020 23:11
Re: Re: Hmm....
To bude skor ekoplachtenie, ked po zlozeni nohy z plynu elektronika odpoji motor od prevodovky 😃
7. 7. 2020 22:01
Re: Šlapací kolo
Spíše to vidím, že z Marsu jsi přiletěl ty. A nebo spíše jsi už dlouho neopustil kotlinu. Nevím o jiném kontinentu než je Evropa, kde by se emise tak mohutně řešili. Pokud ano, dej příklad a nevykřikuj.
7. 7. 2020 21:55
Re: Krouťák parádní...
Pokud se bavíme o výkonných kompaktech, tak Civic má především Type-R, a 308 PSE bude mít také kolem 300 koní. Prostě kdekdo má auto okolo 300 hp, špička je okolo 400 a Mazda neumí nabídnout ani 227.
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2020 21:44
Re: Krouťák parádní...
Vzhledem k propadu kurzu koruny = díky ANO NEmakáme ale SEBERUSIDAMSI je to propad ke všem měnám. A možná nekončí = počítej že zdraží všechno
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2020 21:43
Re: Krouťák parádní...
V8 v M3 měl 420 koní = dnešní R6 nebo V6 v Alfě umí přes 500

Vlastně už přes 600 https://www.auto.cz/…ogie-z-f1-135052

Audi V8 TDI má 320kW = R6 v Alpině 300kW

Udržovat větší těžší dražší popravdě poruchovější motory = už nemá smysl. Ono i absolutno V12 = je bohužel trochu zbytečný
Avatar - CICERO
7. 7. 2020 21:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
7. 7. 2020 21:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
7. 7. 2020 20:56
Re: Krouťák parádní...
Civic 1.5 hodně zdražil. 308 buď 1.2, nebo GTI, místo kterého bude příště plug-in.
Avatar - twistedTSD
7. 7. 2020 20:54
Re: Krouťák parádní...
To jsou všechno HH v ceně dvou základních modelů. A tahle kategorie má taky nejistou budoucnost.
7. 7. 2020 20:41
Re: Krouťák parádní...
Oni to tu nepíšou, ale 227 je to s benzínem 87 okt. jinak je to přes 250.
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2020 20:36
Re: Šlapací kolo
CO2 je furt JEN SPOTŘEBA = a auta velikosti i výkonu který drtivá VĚTŠINA brblalů nikdy mít nebude = naše BUDOUCÍ emise zvládaj zvládaj už.. ale to VÍŠ SÁM :D

Takže CO to hraješ? Jo TVOJE ZNAČKA to poslední dekádu hodně zanedbala a zaostala = ale nebuď jak Speed 19:58 ;-)

Smutná REALITA je že s emisema nemaj problém rsp. maj daleko menší problém MIMO evropský automobilky = to jen dodatek jak MIMOňský je házet to furt na tu EU :-!

Možná sou věci za který Kalousek, Havel, EU a Sóros = prostě FAKT nemůžou :*)
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2020 20:30
Re: Šlapací kolo
ZBYTEK SVĚTA MÁ EMISE U ZADELE? Ty si z který planety? :-O :D :-!
7. 7. 2020 19:58
Re: Šlapací kolo
Tak třeba tím, že zvýšené náklady na technologie přesunou automobilky na zákazníky. Proč bych měl za auto platit více, jenom kvůli nějakému nejapnému úředníkovi v Bruselu. Navíc jak ukázala krize, pokles dopravy neznamená pokles emisí. Koho chce navíc EU pořád zachraňovat? Ten zbytek světa co má emise u zadele?
Avatar - iudex
7. 7. 2020 19:00
Re: Krouťák parádní...
Primárne nevieš čítať, pradeda nepíše o úžasnom výkone, ale o parádnom krútiaku (naopak výkon označuje ako nič moc).
Naviac už bolo vysvetlené, že nejde o 227, ale o 250 koní. To nie je v rámci kompaktov najviac, ale stále je to výkon kvalifikujúci medzi hotheče (GTI/Leon Cupra začínajú na 245k a Octavia RS tam aj končí).
Že Mazda nechce platiť emisné pokuty a takýto motor (ktorý k dispozícii má) na EU trh nasadiť, je smutné, ale pri malom výrobcovi s neveľkými predajmi v EU čiastočne pochopiteľné.
Avatar - lamal
7. 7. 2020 18:24
Re: Krouťák parádní...
Nedovidis za roh, to co je podla teba ich problem bude nas problem, lebo tu nic nebude... kontury toho su uz celkom jasne badatelne, len ty si si nevsimol este..
Avatar - Alf1k
7. 7. 2020 18:23
Re: Krouťák parádní...
Nevim nějak mi to nedošlo pod co píšu, my bad, asi potřebuju pauzu 🤷🏻‍♂️
7. 7. 2020 18:20
Re: Krouťák parádní...
Viz MariAchi a i další, 308, Civic...
7. 7. 2020 17:35
Re: Krouťák parádní...
Tak ja to zkusim:
VW - Skoda Octa RS cca 230 koni, Leon a Golf az 300.
Ford: Focus ST 280 koni
Renault: Megane RS 280 koni
Hyundai: i30 jako HB i FB 270 koni

V podstate kazdy vyrobce, ktery na EU trhu neco znamena, nabizi i vykonnou verzi, a vetsinou s vice, nez temi Mazdimi 227 koniky, to u EU spec motoru davaji spis 1,6 turbo.
JInak tady nebyla rec o poctu valcu, ale ciste o vykonu a to v mainstreamu, premii bych tu netahal.
Avatar - white label
7. 7. 2020 17:29
Re: Krouťák parádní...
Píšeme pod Mazdou, tak proč argumentuješ prémií?
A i ta prémie jezdí stále častěji na R4.
7. 7. 2020 17:26
Re: Krouťák parádní...
Vsak on nepise o konicich, ale o kroutaku.
Jinak souhlas - to, ze u nas to auto nechteji nabidnout, je jeich problem, jini vyrobci umi podobne i vyssi vykony a nabizeji je dlouhodobe bez problemu.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2020 16:26
Re: Krouťák parádní...
Prémie... zkus mainstream
Ta M3 mívala osmiválec.
Audi ruší V8 TDI.
Atd
Avatar - Alf1k
7. 7. 2020 16:22
Re: Krouťák parádní...
Tak v té střední si třeba do Céčka můžeš pořád nadiktovat od R4 po V8, 3er má parádní m340i R6 a tak dále (řekl si pár tak tady máš první dvojku ze střední která mě napadla. Nižší střední nechám na Šimpanze. :D
7. 7. 2020 16:07
Re: Krouťák parádní...
Uveď mi prosím tě pár příkladů. Já trošku propadám depresím, že výkonný benzínový motory ve střední a nižší střední jdou trošku do kytek.
7. 7. 2020 15:43
Re: Krouťák parádní...
Jak už moc ne? Stále je jich více a výkony stále rostou.
7. 7. 2020 15:40
Hmm....
...tak pokud by k tomu motoru Mazda přihodila i 6st. manuál, tak by to bylo O.K.! ;-)
Avatar - CICERO
7. 7. 2020 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
7. 7. 2020 15:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
7. 7. 2020 15:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 7. 2020 15:25
Re: Krouťák parádní...
No právě že už moc ne. To bejvávalo. EU to s tím výpalným co chce po automobilkách za CO2 trošku pohřbila.
7. 7. 2020 15:19
Re: Šlapací kolo
Stejně je trapný, že Evropa, která je zanedbatelným emitorem CO2 si hází tak vehementně klacky pod nohy a nikdo jiný (BRIC, USA atd) si takhle do hnízda ne***. No zatím ještě čím jezdit a v Čechách nebude tak zle jako na západ od nás a i tam spalováky nezakazují. V nejhorším budeme muset někam emigrovat :D :D
7. 7. 2020 15:18
Re: Krouťák parádní...
Co je na 227 konících tak úžasného? Aut s 227 a více koníky se tu prodává tři prdky. To, že Mazda takový výkon tady neumí nabídnout je problém Mazdy a ne EU.
7. 7. 2020 14:52
Re: Zážehové motory patří do muzea
V nakladnych autach urcite 😀
Avatar - Ada je zase tady
7. 7. 2020 14:50
Zážehové motory patří do muzea
Motorem příštích 2 desetiletí bude diesel! :yes:
7. 7. 2020 14:45
Re: Re: Krouťák parádní...
Ved toto. Mazda nebola v EU ochotna do M3 dat ani tu 2.5 l atmosferu z M6, resp. CX-5. A to sa uz vobec nebaviac o tom, ponuknut atmo 2.5 v M6 a CX-5 s manualom...
Avatar - iudex
7. 7. 2020 14:42
Re: Krouťák parádní...
Presne, tento motor v amerických Mazdách má 250 koní pri použití 93 oktánového benzínu: https://www.mazdausa.com/…-specs-and-trims
A to je už solídna porcia, notabene v spojení s tým krútiakom.
každopádne na tento motor môžeme zabudnúť, nemá ho ani európska Mazda 6, tak je úplne nereálne, aby ho dostala 3ka. V USA má 6ka s motorom 2,5T kombinovanú spotrebu 26 mpg, to je 9,05 l/100 km, to by boli v EU emisné pokuty v cene štvrtiny auta.
7. 7. 2020 14:29
Re: Krouťák parádní...
Tieto zverejnené parametre by mali platiť pre US 87 (cca EU 91) oktánový benzín. Pri použití US 93 (cca EU 98) oktánového paliva, by sa výkon mal dostať na 250 koní.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - pradeda777
7. 7. 2020 14:21
Krouťák parádní...
....ale koně nic moc.
Tož mrzet nás to nemusí, protože my tady v EU zachraňujeme planetu a o takových autech se jen dočítáme na ACZ.... :-[] Už to tu brzy bude jako za totáče, když jsme o zajímavých autech jen četli v SM na posledních stránkách.... :-[]
7. 7. 2020 14:01
Šlapací kolo
Já se obávám, že velmi brzy budeme jezdit jen na šlapacích kolech. Chytráci v Bruselu určitě něco vymyslí, jak nám úplně znepříjemnit život za jízdu v autě.