Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Nettuno: Nová V6 pro silniční vozy dostala technologie z F1

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Italská automobilka představuje svůj nový 3.0 litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec pro očekávaný supersport MC20, který se může pochlubit technologiemi ze světa Formule 1.

Nový motor váží 220 kilogramů, válce svírají úhel 90 °, o přeplňování se stará dvojice turbodmychadel a nechybí ani suchá olejová vana, což je tradiční řešení supersportovních vozů. Motor produkuje maximální výkon 630 koní při 7500 otáčkách a točivý moment 730 N.m již od 3.000 otáček. Specifický výkon na litr pak dosahuje 210 koní.

Specialitou motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou, což je technologie vycházející z Formule 1. Nettuno by tak měl být prvním motorem, který ji nabídne i ve voze určeném pro silniční provoz. Automobilka dále upozorňuje na tři hlavní prvky motoru:

  • Předkomora: spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů.
  • Laterální zapalovací svíčka: tradiční zapalovací svíčka funguje jako podpora zajišťující neustálé zapalování během chodu motoru na úrovni, která nevyžaduje předkomoru.
  • Dvojitý vstřikovací systém – přímý a nepřímý: napojený na dodávku paliva při tlaku 350 bar. Systém snižuje hluk při otáčkách, snižuje emise a zlepšuje spotřebu

Nettuno je prvním zcela nově vyvinutým motorem v Maserati za dlouhých dvacet let, a jeho premiéra se uskuteční v září tohoto roku pod kapotou očekávaného sportovního modelu MC20. Kromě toho pro něj ale automobilka plánuje i další využití, jak naznačují zprávy ze světa.

Podle informací z Automotive News Europe by se měl totiž motor v naladění na nižší výkon objevit i pod kapotou dalších nových sportovních vozů i výkonných SUV. Model Levante by totiž v průběhu příštího roku měl doplnit další zástupce tohoto populárního segmentu.

Nová pohonná jednotka vznikala v inovační laboratoři Maserati v závodě Via Emilia Ovest (v historické základně Maserati Corse) a za jejím vývojem stojí motorové centrum automobilky na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde se bude motor i vyrábět.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2020 16:48
Re: Tak sláva
fosteka :-O

I mistr tesař se utne :-!
2. 7. 2020 14:19
Super
Držím palce ať se mase daří
Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2020 13:16
Vorsprung durch Technik
Velmi slušný :yes: