Honda Civic Type R prozrazuje české ceny. Stále pod milionem, ale těsně
Japonská automobilka spustila objednávky na omlazený Type R. Cena se stále vejde pod milion, ve srovnání s předchůdcem ale hot-hatch podražil.
O faceliftu Hondy Civic Type R jsme vás už informovali, teď se konečně dozvídáme oficiální české ceny. Úspěšný japonských hot-hatch se změnil jen decentně, přesto dnes standardní provedení přijde na 969.900 Kč, což je ve srovnání se shodně vybaveným předchůdcem o 40.000 Kč více.
Základ čítá například dvacetipalcová sportovní kola, diodové světlomety s automatickým přepínáním, adaptivní tempomat či volant z alcantary. Zcela tu však chybí klimatizace a například přední mlhové světlomety jsou “jen” halogenové. Chcete-li tyto nedostatky vychytat, určitě doporučujeme připlatit si za provedení Type R, které je o 30.000 Kč dražší. Kromě již zmíněného je pak součástí výbavy i multimediální systém Honda Connect.
Horkou novinkou v nabídce Civicu Type R je provedení Sport Line. To je dle Hondy určeno zákazníkům, kteří od svého vozu očekávají méně nápadný vzhled. Na první pohled verzi poznáte třeba díky střízlivějšímu spoileru vzadu, uvnitř zase červenočernou kombinaci střídá pouze černá textilie. Vůz navíc obouvá menší devatenáctipalcová kola. Na tuto verzi už vám milion stačit nebude, připravit si musíte 1.049.900 Kč.
Absolutním vrcholem nabídky zůstává Civic Type R GT za 1.069.900 Kč. Ten už má vše potřebné včetně navigace, dvouzónové klimatizace, detekci objektů v mrtvém úhlu či asistenta při couvání z parkovacího místa (poslední dva prvky umí i Sport Line). V příplatcích se moc nerozšoupnete, peníze navíc dáte jen za metalický lak, respektive prémiovou barvu Championship White (+13.900 Kč).
Ve vozech Honda se prvně představuje nový datalogger výkonu, jenž je speciálně vyvinut pro modely Type R. Systém známý jako Honda LogR kombinuje palubní počítač a senzory vozu s aplikací pro smartphone a pomáhá řidičům sledovat a zaznamenávat různé výkonnostní parametry, aby podpořil růst jejich dovedností.
Pohon se nijak nezměnil, Civic Type R má pod kapotou i nadále přeplňovaný dvoulitr i-VTEC kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Stále má výkon 235 kW (320 k) a točivý moment 400 newtonmetrů. Akceleraci z klidu na stovku zvládá za 5,7 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 272 km/h. Jestli si děláte zálusk, neváhejte, novinku si lze u dealerů Hondy již objednat.