Český patent na podvozky nákladních aut může závidět celá zeměkoule. Osvědčená konstrukce se používá skoro celé století a není důvod cokoliv měnit. Vyvíjí se nástavby, ale roura s nezávislým zavěšením zůstávají.
Jen s jedním malým detailem. Centrální nosnou rouru nevymyslel Hans Ledwinka, ten jen zdokonalil řešení známé už předtím patentované "Rumpoler z roku 1903 aSalsbury z r. 1918. ( z knihy Moderní užitkové automobily Tatra, vydaná Naše vojsko , 1979) Nicméně Ledwinkův přínos byl právě v tom , že zdokonalil tato řešení do použitelného stavu počínaje typem Tatra 11,
Akorat u skodovky byla osa kyvani mimo stred roury, poloosy mely klouby a ramena mela zavesy vne roury. U Tatry je to bez kloubu, polonaprava "obiha" okolo ozubenych kol na kardanu.
Jinak stejnou koncepci podvozku ma pinzgauer, jen misto celnich diferencialu ma planetove uprostred napravy.
Centrální rouru měly i předválečné a poválečné škodovky (konče stejšnem v roce 1973). Pravda, vepředu byl rozvidlený rám, ale od motoru dozadu centrální roura, kterou vedl kardan a vzadu výkyvné polonápravy.
Pokud chcete vidět jak to funguje, tak doporučuji kouknout na Youtube kanál "Off Road Electric"
Moc nekoukejte na to co ten týpek chce vytvořit. Mám i trochu pochybnosti, jestli to bude jezdit.
Nicméně rozebírá tam dvě tatrovky a krásně tam jde vidět jednotlivé části centrální roury a jak je to poskládané dohromday.