Design
Děkuji. Pěkný obrázek. Ano, moc to nejde poznat. Možná, kdyby si to člověk vzal a dlouho do toho koukal, možná by něco víc vyčetl. Např. jakoby ta vícelamelová spojka tvořila "zig-zag" kanálky, v nichž (třeba) olej odstředivou silou zvětšuje tlak, zvětšuje vazkost (vizkozitu) mezi lamelami, ... Nevím. Ale asi ne.
Ano, vzadu je mezinápravová spojka poněkud složitější konstrukce. Nedá se moc poznat jestli je nějak závislá na odstředivém tlaku, spíše myslím že je spínaná nezávisle a ovládací tlak vytváří olejové čerpadlo
trochu líp je to vidět na awdwiki
https😐/www.awdwiki.com/…4-viscomatic.jpg
trochu líp je to vidět na awdwiki
https😐/www.awdwiki.com/…4-viscomatic.jpg
Aha, tak díky. Na posledním obrázku je v průhledu vidět, že vše "mezinápravové" je vzadu u zadního nápravového diferenciálu. Je to poměrně velká skříň, a tak dle textu by měla v ní být mezinápravová spojka olejová (závislá na odstředivém tlaku oleje - alias Ferguson), která je zároveň promyšleně za určitých okolností nějak spínaná. Je to tak? Jak to je? Děkuji.
A v galerii není téhle významné kapitole věnován ani jeden obrázek tak jsem hledal jinde. V článku zmíněný mezinápravový epicyklický diferenciál jsem ale v žádné dokumentaci nenašel. Nejspíše tam vůbec nic takového není. Nebylo by k viscomaticu něco serióznějšího ?
EDIT 2.2.21 - tak jsem to našel, mezinápravový diferenciál tam opravdu není, jen trochu komplikovanější mezinápravová spojka tedy jakási obdoba haldexu. Takže informace o uspořádání viscomaticu v článku je chybná