Elektromobily
v garazi spinkaj obe, tvuj problem je, ze podovnavas 2 naprosto rozdilna auta, Taycan je 4 dverove cestovni GT a 911 je sportovni auto, nehlede nato ze jak Taycan tak 911 maji vahy v rozpeti nekolik set kg podle verze a vybavy
porovnavat svou GT2 RS s Taycanem by me nikdy nenapadlo ani ve snu, protoze v tom prvnim muzeme jet maximalne ve dvou (i v zapkadni 911 jsou zadni sedacky jen nouzovka spise pro deti, kdys si nastavim sedacku idealne, tak za me se v 911 neposadi nikdo) a relativne nepohodlne, i jen dojet cca 220km na okruh je s 911 na Ceskych silnicich rekneme neprijemne, na kvalitnim povrchu a v zatezi to pak je jina, a naopak s Taycanem kam se relativne na pohodu vejde i moje 4 clena rodina neni zadnej problem si odjet vejlet klidne 600-700km za den a z auta vzdy vystoupit relativne svezi a nerozlamany, aneb ty auta jsou neporovnatelna, nebyl by asi problem kdys se musi odjet s Taycanem za den klidne 1000-1200km kdy se po ceste 3-4x nabiji po cca 15-20 minutach
pokud bych mel Taycana s necim stovnavat, tak to budou auta jako Audi RS5S nebo BMW 8 GC, to jsou srovnatelne velka auta co se tyce prostoru v interieru a zavazadelniku
porovnavat svou GT2 RS s Taycanem by me nikdy nenapadlo ani ve snu, protoze v tom prvnim muzeme jet maximalne ve dvou (i v zapkadni 911 jsou zadni sedacky jen nouzovka spise pro deti, kdys si nastavim sedacku idealne, tak za me se v 911 neposadi nikdo) a relativne nepohodlne, i jen dojet cca 220km na okruh je s 911 na Ceskych silnicich rekneme neprijemne, na kvalitnim povrchu a v zatezi to pak je jina, a naopak s Taycanem kam se relativne na pohodu vejde i moje 4 clena rodina neni zadnej problem si odjet vejlet klidne 600-700km za den a z auta vzdy vystoupit relativne svezi a nerozlamany, aneb ty auta jsou neporovnatelna, nebyl by asi problem kdys se musi odjet s Taycanem za den klidne 1000-1200km kdy se po ceste 3-4x nabiji po cca 15-20 minutach
pokud bych mel Taycana s necim stovnavat, tak to budou auta jako Audi RS5S nebo BMW 8 GC, to jsou srovnatelne velka auta co se tyce prostoru v interieru a zavazadelniku
Ano je fajn, že i Taycan si užije svých 16 vteřin slávy.. protože dalších několik hodin se bude muset potupně plahočit za kamiony.
Stalo se mi jen jednou jedinkrát v životě, že mě na dálnici předjela Tesla. A to jezdím v podstatě podle limitů, takže předjet mě fakt nevyžaduje žádnou vysokou rychlost.. Takže až je video působivé, v reálu většina elektromobilů svou "bezdůvodně" pomalou jízdou bohužel jen komplikuje dopravu.
Stalo se mi jen jednou jedinkrát v životě, že mě na dálnici předjela Tesla. A to jezdím v podstatě podle limitů, takže předjet mě fakt nevyžaduje žádnou vysokou rychlost.. Takže až je video působivé, v reálu většina elektromobilů svou "bezdůvodně" pomalou jízdou bohužel jen komplikuje dopravu.
za kamiony se opravdu neplahocim, proc by se jako lide s Taycanem meli plahocit za kamiony? i pri 160km/h mam dojezd nejakych 260-270km, kdys jedu 130km/h mam dojezd cca 330-350km, a nabito mam u Ionity za nejakych 15-20 minut, takze muzu cestovat uplne stejne jako jsem cestoval s jakymkoliv jinym autem za podlenich 23 let co ridim 😉
nejvtimpejsi na vas hosi je, ze vy ani netusite co to je mit vykonne auto, kdyby jste nekdy vlastnili neco co ma vic nez 300kW, tak vite ze razantnejsi jizda s takovym autem znamena ze benzin ale i nafta mizi sakra rychle, takze treba takova RS6 kdys dostava napapkat, tak na nadrz ujede sotva 120km 😉 takze s M3 CSL mam vlastne auto na jezdeni kolem komina, protoze na nadrz me oficialne da min bez Taycan, a ne vsude ji nenatankuju, nejaky patok z kdejaky cerpacky bych do ni opravdu netankoval
nejvtimpejsi na vas hosi je, ze vy ani netusite co to je mit vykonne auto, kdyby jste nekdy vlastnili neco co ma vic nez 300kW, tak vite ze razantnejsi jizda s takovym autem znamena ze benzin ale i nafta mizi sakra rychle, takze treba takova RS6 kdys dostava napapkat, tak na nadrz ujede sotva 120km 😉 takze s M3 CSL mam vlastne auto na jezdeni kolem komina, protoze na nadrz me oficialne da min bez Taycan, a ne vsude ji nenatankuju, nejaky patok z kdejaky cerpacky bych do ni opravdu netankoval
Zato spalovací motor při honění se ve vysokých otáčkách zraje jak víno a prodlužuje svoji životnost, že? 😉
Pořád bude platit, že když honíš auto, buď kupuješ nový motor nebo baterku. Obojí stojí raketu :-!
Pořád bude platit, že když honíš auto, buď kupuješ nový motor nebo baterku. Obojí stojí raketu :-!
Proč by ten dojezd nemohl mít? Mám i3 s třetinovou baterkou, oproti Taycanu je to aerodynamická stodola a když jezdím po D5 s cihlou na plynu (tj. v omezovači cca 153 km/h), tak jezdím za 23-24 kWh/100km, což je nějakých 120-130 km dojezd. Takže 260-270 km s 3x větší baterkou a výrazně lepší aerodynamikou považuji za naprosto reálný dojezd.
jo tak proto vetsina redakci co to testovala 0-160-0 to vzdala na cca 20 pokusu kdy Taycan stale vpohode porad stejne sprintoval, to protoze zdejsi mudrcove maj zase moznost plkat blbosti 😒]
Na hriste nevim, ale Tesla Model S Plaid ma stovku driv, nez opustis beznou svetelnou krizovatku ... 😄
V tomhle jsou EV slusny, na akceleraci si asi nikdo stezovat nebude 😄
Jinak tady po Londyne je tech Taycanu uz docela dost, pribyvaji jak houby po desti. Takze s poptavkou a prodejem techto EV asi zadny problem nebude, lidi to chteji.
A nejhezci je podle me bily s temi bilymi koly.
V tomhle jsou EV slusny, na akceleraci si asi nikdo stezovat nebude 😄
Jinak tady po Londyne je tech Taycanu uz docela dost, pribyvaji jak houby po desti. Takze s poptavkou a prodejem techto EV asi zadny problem nebude, lidi to chteji.
A nejhezci je podle me bily s temi bilymi koly.
To je právě ten rozdíl oproti třeba Tesle, kde stačí párkrát si šlápnout na plyn a pak se musíš chvíli spokojit s nižším výkonem, než se to dochladí. Byť má velký výkon, není to auto na závodění. A to je v pořádku. Protože jinak by to auto byla výrazně dražší a přitom by to moc řidičů nevyužilo.
Porsche je od začátku děláno tak, aby si celou baterku mohl vyplácat v plném výkonu na okruhu. Už jsem viděl i testy, kde to zkoušeli a fakt to chlazení mají koncipované tak, aby to stačilo uchladit jak motory, tak i baterku a řidič to nijak nepoznal.
Porsche je od začátku děláno tak, aby si celou baterku mohl vyplácat v plném výkonu na okruhu. Už jsem viděl i testy, kde to zkoušeli a fakt to chlazení mají koncipované tak, aby to stačilo uchladit jak motory, tak i baterku a řidič to nijak nepoznal.
No u Porsche je celkem jedno jaký použijí pohon, do zatáček prostě umí i s EV, to není Tesla, která to umí jenom rovně a to ještě jenom jednou nebo dvakrát a pak musí chladit nebo jí padá výkon.
https😐/fastestlaps.com/…speedway-lausitz
https😐/fastestlaps.com/…speedway-lausitz
Zvuk Taycanu zaujímavý, taký vesmírny, ale oproti takejto hudbe (tiež od Porsche) je to len zvuk mixéru:
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Vykon pada vsade, aj na Citigu, pochybujem ze Porsche to da 20x za sebou rovnako bez straty vykonu.
To já samozřejmě chápu, pointou mé reakce je právě ten paradox, kdy marketing aut, která jsou vhodná na ježdění kolem komína, je nejčastěji založený na vyzdvihování vlastností a parametrů, které v realitě v podstatě není možné využít.
Neustále čtu, jakého úžasného zrychlení a rychlostí jsou elektromobily schopné dosáhnout, tak mi jen prostě přijde úsměvné, že v praxi bude v naprosté většině případů obyčejný auto v cíli podstatně dřív než tato elektrická raketa s takřka nekonečným výkonem a krouťákem..
Neustále čtu, jakého úžasného zrychlení a rychlostí jsou elektromobily schopné dosáhnout, tak mi jen prostě přijde úsměvné, že v praxi bude v naprosté většině případů obyčejný auto v cíli podstatně dřív než tato elektrická raketa s takřka nekonečným výkonem a krouťákem..
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
spis mi vzalo par iluzi, ale zatim jsem s nim kdekoliv ujel cemukoliv. Vcetne vasich vlhkych snu. I ty vlastnim.
co su ev neviem, ale marketingove oddelenia prestiznych znaciek mi to urcite vryju do mozgu 😁
jsem Cech
za podminek jake posledni 2 tydny panuji v CR vesmes na D11 po ktere cestuju nejcasteji, tedy chladno a klidnejsi nebo spise ridsi provoz
za podminek jake posledni 2 tydny panuji v CR vesmes na D11 po ktere cestuju nejcasteji, tedy chladno a klidnejsi nebo spise ridsi provoz
Jde, ale iba chvilku. Mnohe ev to maju zablokovane, urobis launch, dva a potom musis cakat urcity cas, alebo dobit baterku, napr. Etron sportback s, si doplatis za extra vykon a extra elektromotor a elektronika ta obmedzuje. Anglicania uz maju k tomu vyraz party trick. Parkrat to pred kamosmi launcnes a tam to konci.
S poptávkou po Taycanech asi problém není. Ale z hračky pro movité bych nevyvozoval nic obecnějšího, co se týče zájmu o EV.
Toto moze vyuzit na kazdom semafore. A na kazdej 50 km volnej ceste do prace. Na dialnice to fakt nie je.
:yes: přesně tak. Taycan je tak trochu https😐/www.naughtyharbor.cz/…-opalena-monica/ vypadá to přesně tak, jak má, ale stejně tomu něco chybí.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
U Porsche by to mohlo být vícekrát, přecijen to není Tesla aby tomu něco upadlo, přehřálo se to a nebo to hodilo nějakou jinou chybu.
Je třeba si uvědomit, že elektromobil je na ježdění kolem komína. V takovým případě jde využívat i dynamický potenciál auta a nevadí, že po 100-150 km jedeš radši hledat nabíječku. Na dálniční přesuny v levým pruhu tyhle auta jaksi moc nejsou.
Přepočet na Fabie je dobrý, ale abych si to líp představil, pomohl by mi ještě přepočet na fotbalové hřiště.
Nemozem si pomoct aj keby to dalo 200km/h za 5 sekund tak na Porsche s klasickym spalovakom sa to proste imidzom nechyta. Okrem toho Porsche 911 Turbo S tomu Taykanu natrhne ***.
Taycan vazi neskutocnych 2349kg!!! Porsche 911 1665kg co je o 684kg menej. Taycan je mastodont a z hladiska fyziky je to uplna somarina tak tazke auto. Ta vaha tomu jasne podtrhava nohy. Vsetku tu vahu rozpohybovat stoji neskutocne vela energie. Len samotna baterka ma 900kg!!!! Kazdy konstrukter sa vzdy snazi o rozumny pomer vykonu a vahy. Taycan nesplna nic z toho. :no:
911 ma 100km/h za 2,7s
200km/h za 8,75s
250 za 14,43s
Treba nieco dodat?
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.autoforum.cz/…-kralem-sprintu/ :yes:
Taycan vazi neskutocnych 2349kg!!! Porsche 911 1665kg co je o 684kg menej. Taycan je mastodont a z hladiska fyziky je to uplna somarina tak tazke auto. Ta vaha tomu jasne podtrhava nohy. Vsetku tu vahu rozpohybovat stoji neskutocne vela energie. Len samotna baterka ma 900kg!!!! Kazdy konstrukter sa vzdy snazi o rozumny pomer vykonu a vahy. Taycan nesplna nic z toho. :no:
911 ma 100km/h za 2,7s
200km/h za 8,75s
250 za 14,43s
Treba nieco dodat?
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.autoforum.cz/…-kralem-sprintu/ :yes:
Zmier sa s tým že tu máme EV, mne asi vcelku ani neva pokial ma nejakými pokutami a daňami nebudú nútiť zbaviť sa spaľováku.