Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak brutálně táhne Taycan Turbo S. Na 250 km/h zrychlí za 16 sekund

Jan Zajíc
Diskuze (38)

Že je elektrické Porsche Taycan Turbo S hodně rychlé auto, určitě víte. Věděli jste ale, že dokáže své maximálky dosáhnout za nějakých 18 sekund?

Vrcholnou verzi elektrického Porsche pohání dvojice elektromotorů (na každé nápravě jeden), která dává maximální točivý moment 1050 N.m a maximální výkon 460 kW (625 koní), který však může být díky overboostu zvýšen až na 560 kW (761 k). Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak Turbo S mělo zvládnout za 2,8 sekundy a maximální rychlost je omezena na 260 km/h.

Tolik teorie. Pomiňme teď všechny známé nevýhody elektromobilů a pojďme se podívat jen na to, jakou akceleraci Taycan Turbo S nabízí ve skutečnosti. Ukáže nám to krátké video z německé dálnice, na níž se elektromobil rozjíždí z klidu až na 250 km/h.

Naměřená čísla jsou impozantní: na stovce je Taycan Turbo S za 2,8 sekundy, na 200 km/h za 9,7 sekundy a 250 km/h vůz dosahuje na konci jen 16 sekund trvajícího videa. Nemáme tedy přesný údaj, ale okolo 16 vteřin by to být mělo, možná spíš méně. Je také škoda, že řidič nepokračoval v natáčení zrychlení na maximálních 260 km/h. Ale podle toho, jak elektromobil v akceleraci ani v nejvyšším tempu nepolevuje, si snad můžeme dovolit odhad, že Taycan Turbo S své nejvyšší rychlosti dosáhne za nějakých 18 sekund.

Pro srovnání, Taycanu nejbližší Porsche se spalovacím motorem, Panamera Turbo S, zvládne sprint na stovku za 3,1 sekundy a dvoustovky dosáhne za 11,2 s. Plug-in hybridní provedení Turbo S E-Hybrid akceleruje na 100 km/h za 3,2 s a na 200 km/h za 10,9 s.

A protože v českých médiích bývají oblíbené "přepočty na Škody Fabia", tak nabízíme také fakt, že Taycan Turbo S dosáhne rychlosti 250 km/h dříve než základní Fabia 1.0 MPI s výkonem 44 kW pokoří stovku. Český hatchback k tomu potřebuje 16,2 sekundy.

Jan Zajíc
Diskuze (38)

Doporučujeme

3. 3. 2021 12:24
Re: elektrodisciplína
Ano :-)
3. 3. 2021 12:02
Re: elektrodisciplína
co su ev neviem, ale marketingove oddelenia prestiznych znaciek mi to urcite vryju do mozgu :D
3. 3. 2021 08:44
Re: Poriadne porsche ma 500 koni a spalovak.
v garazi spinkaj obe, tvuj problem je, ze podovnavas 2 naprosto rozdilna auta, Taycan je 4 dverove cestovni GT a 911 je sportovni auto, nehlede nato ze jak Taycan tak 911 maji vahy v rozpeti nekolik set kg podle verze a vybavy

porovnavat svou GT2 RS s Taycanem by me nikdy nenapadlo ani ve snu, protoze v tom prvnim muzeme jet maximalne ve dvou (i v zapkadni 911 jsou zadni sedacky jen nouzovka spise pro deti, kdys si nastavim sedacku idealne, tak za me se v 911 neposadi nikdo) a relativne nepohodlne, i jen dojet cca 220km na okruh je s 911 na Ceskych silnicich rekneme neprijemne, na kvalitnim povrchu a v zatezi to pak je jina, a naopak s Taycanem kam se relativne na pohodu vejde i moje 4 clena rodina neni zadnej problem si odjet vejlet klidne 600-700km za den a z auta vzdy vystoupit relativne svezi a nerozlamany, aneb ty auta jsou neporovnatelna, nebyl by asi problem kdys se musi odjet s Taycanem za den klidne 1000-1200km kdy se po ceste 3-4x nabiji po cca 15-20 minutach

pokud bych mel Taycana s necim stovnavat, tak to budou auta jako Audi RS5S nebo BMW 8 GC, to jsou srovnatelne velka auta co se tyce prostoru v interieru a zavazadelniku
3. 3. 2021 08:12
Re: elektrodisciplína
jsem Cech
za podminek jake posledni 2 tydny panuji v CR vesmes na D11 po ktere cestuju nejcasteji, tedy chladno a klidnejsi nebo spise ridsi provoz
Avatar - speedfred
3. 3. 2021 07:55
Re: elektrodisciplína
EV sú eko vozy tak s ním snáď nechceš páliť gumy, to je tak nechutné 😞😞