Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilkám Fiat Chrysler a PSA loni prudce klesl zisk

Automobilkám Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a PSA, které se začátkem letošního roku sloučily do skupiny Stellantis, loni prudce klesl zisk.
Zpět na článek
5. 3. 2021 11:32
5. 3. 2021 14:09
5. 3. 2021 17:21
5. 3. 2021 17:48
6. 3. 2021 06:41
5. 3. 2021 17:21
Avatar - KANKUNEN
5. 3. 2021 09:41
No ale PSA má plno EV a PHEV
Automobilky musí podražit, aby měly na autě zisk a tím pádem prodají méně. Však se k tomu vyjádřil i Martin Jahn. A zdravím ty technické inžynýry, kteří vidí cenu EV jen v baterce a se solidem myslí, že cena spadne.
Rozbalit vlákno
5
5. 3. 2021 12:12
Re: No ale PSA má plno EV a PHEV
Některé automobilky to takto určitě udělat musí.
Jinou možností pro globální koncerny je diverzifikovat portfolio a vyhovět národním zvyklostem a specifikům daného trhu, to vše s využitím technologických synergií (platformy, modulární řešení atp.) Proto PSA pořídilo FCA, nic lepšího, co by přesně tomuto odpovídalo, nebylo na trhu možné koupit. Jsou to od PSA hluboce promyšlené strategické kroky.
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2021 14:39
Re: No ale PSA má plno EV a PHEV
To se ukáže za pár let, zda si PSA nevzalo příliš moc velké sousto. Zejména evropská část FCA je něco, kde se utopí spousta peněz a bez jistoty návratnosti.
Avatar - WinDiesel
5. 3. 2021 17:20
Re: No ale PSA má plno EV a PHEV
Měli by se poučit od Renaulu, jak se to nemá dělat.
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2021 20:00
Re: No ale PSA má plno EV a PHEV
Ano, jeden rok je nepochybně důkazem toho, že jsou už úplně v koncích. Ty jsi fakt hlava... vymazaná.
6. 3. 2021 11:54
Re: No ale PSA má plno EV a PHEV
Něco uvidíme určitě :-) . Ve světle pořízení FCA se ale najednou opuštění kolínské TPCA zdá mít velkou logiku. PSA si akvizicí zajistilo přístup k tradičním minivozům, ke čtyřkolce, dvouválci, GT, sportovním i ryze terénním vozům, opravdovým pickupům. Se svým portfoliem nyní prakticky ovládá národní trhy Itálie a Francie a jižních států, část DE trhu s výrazným podílem v Africe a latinské Americe a tradicí US značek v severní Americe. Držím jim palce.
Avatar - Barrichello
5. 3. 2021 10:38
Kdo by to byl čekal
když FCA nemá krom pikapů RAM a Jeepů co prodávat :-) :-) :-)

Zbytek je bud zastralý anebo prostě neexistuje anebo se nepovedl a nikdo to nechce
Rozbalit vlákno
1
5. 3. 2021 12:17
Re: Kdo by to byl čekal
To je pravda.
Moc se ale po akvizici PSA - FCA těším, že si po dvaceti letech s PSA technikou budu moci koupit tuto techniku v emotivním A-R designu s pohonem odpovídajícím italské tradici.
5. 3. 2021 11:32
Mno
Mno, pokud mají obě automobilky čistý zisk cca 2 mld Euro, netřeba stahovat kalhoty, brod je ještě daleko. Jiní jsou na tom o dost hůř.
Rozbalit vlákno
5
5. 3. 2021 14:09
Re: Mno
"Italsko-americké FCA loni klesl upravený čistý zisk o 57 procent na 1,9 miliardy eur (49,7 miliardy Kč), zatímco francouzské PSA klesl čistý zisk o 31,3 procenta na 2,2 miliardy eur". Ono to vypadá spíše na 4,1 miliardy dohromady. Jen to potvrzuje co si myslím, že u stávajících automobilek není koho litovat nebo ho podporovat.
5. 3. 2021 17:48
Re: Mno
Myslel jsem "obě" ve smyslu "každá", tzn. 4 mld dohronady ;-)
Avatar - WinDiesel
5. 3. 2021 17:21
Re: Mno
Třeba Renault/Nissan, progresivní to elektrifikované duo.
5. 3. 2021 12:06
Bravo PSA a Tavares
To je skvělá zpráva. PSA stále za jedno období vytváří zisk ve výši, která mu před lety umožnila pořídit Opel. A přitom nemusí platit ani euro emisních pokut. Bravo.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
5. 3. 2021 17:22
Re: Bravo PSA a Tavares
A Tavares je taky jeden z mála kritizující výmysly přicházející z Bruselu.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 3. 2021 17:58
Re: Bravo PSA a Tavares
A to jim ještě klesnul zisk zejména proto, že vyplatily, v souvislosti s tím spojením, masivní dividendy.
Vyplatily rekordních 2,9 miliardy €...

Ale to se nehodí, takže se napíše jen bulvární titulek.
:-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku