Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilkám Fiat Chrysler a PSA loni prudce klesl zisk

ČTK ČTK 5. 3. 2021 • 01:57
43
17
Zobrazit náhledy (43)
Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1 Fiat 500 3+1

Automobilkám Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a PSA, které se začátkem letošního roku sloučily do skupiny Stellantis, loni prudce klesl zisk.

V tiskové zprávě to uvedla nově vzniklá skupina. Automobilky tak naposledy zveřejnily výsledky hospodaření jako samostatné podniky.

Italsko-americké FCA loni klesl upravený čistý zisk o 57 procent na 1,9 miliardy eur (49,7 miliardy Kč), zatímco francouzské PSA klesl čistý zisk o 31,3 procenta na 2,2 miliardy eur.

Fúze byla dokončena v polovině ledna a skupina Stellantis se stala čtvrtým největším výrobcem aut na světě. Pod nově vzniklou automobilku spadá 14 evropských a americký značek, například Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati či Alfa Romeo.

"Tato čísla dokazují finanční zdraví společnosti Stellantis," uvedl šéf podniku Carlos Tavares.

Stellantis si od fúze slibuje, že ročně bude schopen ušetřit kolem pěti miliard eur. Nový podnik nechce zavírat žádný závod a Tavares avizoval, že nebude ani rušit pracovní místa.

Nová automobilová skupina chce zlepšit ziskovost, cíl provozní ziskové marže si stanovila na 5,5 až 7,5 procenta. Očekává, že odvětví výroby aut letos poroste ve všech regionech, kde Stellantis působí. FCA loni měla marži 4,3 procenta, automobilka PSA 6,1 procenta. Stellantis ve svém výhledu ale předpokládá, že už nenastanou žádné zásadnější uzávěry kvůli pandemii.

Automobilka navrhla vyplatit akcionářům na dividendách jednu miliardu eur.

Související články

Témata
6. 3. 2021 11:54
Re: No ale PSA má plno EV a PHEV
Něco uvidíme určitě :-) . Ve světle pořízení FCA se ale najednou opuštění kolínské TPCA zdá mít velkou logiku. PSA si akvizicí zajistilo přístup k tradičním minivozům, ke čtyřkolce, dvouválci, GT, sportovním i ryze terénním vozům, opravdovým pickupům. Se svým portfoliem nyní prakticky ovládá národní trhy Itálie a Francie a jižních států, část DE trhu s výrazným podílem v Africe a latinské Americe a tradicí US značek v severní Americe. Držím jim palce.
6. 3. 2021 06:41
Re: Mno
Jasně :yes:
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2021 20:00
Re: No ale PSA má plno EV a PHEV
Ano, jeden rok je nepochybně důkazem toho, že jsou už úplně v koncích. Ty jsi fakt hlava... vymazaná.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 3. 2021 17:58
Re: Bravo PSA a Tavares
A to jim ještě klesnul zisk zejména proto, že vyplatily, v souvislosti s tím spojením, masivní dividendy.
Vyplatily rekordních 2,9 miliardy €...

Ale to se nehodí, takže se napíše jen bulvární titulek.
:-)
5. 3. 2021 17:48
Re: Mno
Myslel jsem "obě" ve smyslu "každá", tzn. 4 mld dohronady ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku