Asi není třeba do detailu dnes řešit, jestli to hypoteticky objede smyčku pod plným jednou nebo s bídou dvakrát.
To není hlavní poslání tohoto auta (resp. zatím jen tiskových zpráv).
......si představuji především jako zvýšení image značky a přiložení dalšího polínka do celosvětového, podle mě až příliš hysterického,elektrického ohýnku.
(To neznamená, že bych el.trakci zcela zavrhoval - což píšu jen abych omezil zbytečné nenávistné komentáře skalních elektrikářů.)
Jak píší - asi limitka - pokud vůbec, cena nebude dozajista lidová, využití, zejména plného potenciálu, asi opravdu jen na okruhu, možná by to nemuselo mít ani RZ :-) . Jistě báječná hračka pro pár kol na okruhu s jistotou kompletního vymytí mozku, ale asi ne úplně pro hocha, co má mokrý řidičák, tam spíš hrozí ten mozek rozmázlej o švestku.
Děkuji za podporu.
Motorsport je všechno, motosport jen motorky, viz tvůj odkaz - "Pojem "motosport" pak označuje pouze sport motocyklový."
Edit : Pokud bys needitoval. Tvoje editace je však již chybná.
(Takže nikoliv podpora, ale snaha opravit.)
Prečo nie? Elektromotory majú podstatne menšie obmedzenia ako spaľováky, takže je teoreticky možné dať do auta aj megawattový elektromotor. Ostatne už dnes má Taycan 560 kW/761k.
Problémik budú baterky, ktoré by dodali do tejto elektrárne dosť šťavy a či ich nebude auto musieť voziť na prívesnom vozíku. :-[]
A hlavne to potvrdzuje, že tie elektrické kone nie sú proste také ako spaľovacie. EVčka ohurujú nominálnym výkonom, v reále ale tie autá jazdia ako spaľováky z podstatne nižším výkonom (viď ostatne to očakávanie dynamiky na úrovni 911GT3 s menej ako polovičným výkonom).
Prečo nie? Dnes sú v móde drag racy, každý druhý youtuber zoberie auto na letisko, zadupe plyn a teší sa, ako to super zrýchľuje. A my to žerieme (priznávam vrátane mňa, tiež sledujem carwow a ich drag races).
Kdežto zobrať auto na okruh, tam by sa ukázalo, že dynamika v priamke nie je všetko a EVčka by tam utrpeli. Ale to už vyžaduje "vyššiu dievčenskú" a nadpriemerné schopnosti vodiča, takže to tí youtuberi moc nerobia.
ups ... vies ako budu "doma" upravovane EV dragy na zavodoch horiet ? :-) blazni zrusia v zaujme dynamiky vsetky bezpecnostne opatrenia a limity :-):-) tazke drag zavody sa budu vzdy uskutocnovat pri jazerach / nadrziach a riekach aby mali cim hasit :-)
Nevím jak moc třeba klesá účinnost elektromotoru provozovaného hluboko pod jmenovitým výkonem. Jednotky, nebo snad i desítky procent ?
A samozřejmě roli hraje i hmotnost dílů dimenzovaných na nesmyslné výkony, mechanických i elektro