Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW prý chystá elektrické kupé iM2, výkon by měl být ohromující

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 4. 2021 • 00:22
66
23
Zobrazit náhledy (66)
BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW M2 CS BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4

Mnichovská divize M se chystá na oslavu svých 50 narozenin, ke kterým si možná nadělí elektrické sportovní kupé iM2 s extrémním výkonem 1000 kW.

Podle informací kolegů z britského magazínu Car Magazine se sportovní divize BMW M rozhodla oslavit padesáté výročí své existence ve velkolepém stylu: elektrickým sportovním vozem s výkonem rovný jeden megawatt. Tedy cca 1360 koňských sil.

Zatím se jedná pouze o spekulaci, Car Magazine k ní však dodává hned několik zajímavých detailů. Vůz by prý měl být vyvíjen pod označením „Project Katharina“ a údajně by měl vycházet ze současného kupé BMW M2 CS. Pokud by ale vůz zaujal a prošel by schválením k výrobě, pravděpodobně by vznikl až na základech příští generace modelu M2.

Na spekulace o použité technice je příliš brzy, pohon by však měla zajišťovat čtveřice elektromotorů, která má pomoci dostat výkon bezpečně na silnici. I na suché silnici prý však bude vůz schopen rozhrabat kola i při akceleraci z rychlosti až 120 km/h.

Akceleraci z 0 na 100 km/h by měl vůz zvládat zhruba za 2,5 sekundy a samozřejmě je v plánu s ním vyrazit i na slavný Nürburgring, kde se očekává čas okolo 6 minut a 50 sekund. To by byl lepší výsledek, než jaký zajelo okruhové Porsche 911 GT3.

Zatím prý ale není jisté, zda projekt Katharina dostane zelenou. I kdyby se tak ale stalo, jistě půjde o velice limitovanou výrobu, která bude sloužit především jako technologický demonstrátor technických možností. Jistě však nebudou chybět ani karbonové komponenty, užší skla, lehká kola a další drobnosti převzaté z motosportu.

Technologie použitá pro stavbu modelu iM2 by pak měla být použita také pro model BMW i4, ovšem s elektrickým výkonem omezeným na cca 450 kW a baterií s kapacitou 120 kWh. Stále se však pohybujeme na úrovni spekulací, které se mohou s časem více či méně měnit. Jisté však je, že se ani divizi M elektrifikaci rozhodně nevyhne.

Související články

Témata
22. 4. 2021 22:52
Re: Energetické štítky
Nevím jak moc třeba klesá účinnost elektromotoru provozovaného hluboko pod jmenovitým výkonem. Jednotky, nebo snad i desítky procent ?
A samozřejmě roli hraje i hmotnost dílů dimenzovaných na nesmyslné výkony, mechanických i elektro
22. 4. 2021 22:40
Re: Energetické štítky
Vyssi vykon neznamena u EV vyrazny narust normovane spotreby.

Problem jsou predevsim sirsi pneumatiky a horsi aero (m. j. z duvodu vetsi potreby chlazeni - vseho).
22. 4. 2021 15:18
Re: Spíš z motorsportu než z motosportu.
ok,ok.
22. 4. 2021 15:02
Re: Spíš z motorsportu než z motosportu.
Ja se priznam, ze bych motosport pouzil taky...
V anglictine je stejne motoRcycle.
Ale to je jedno.

Nejspis mas pravdu. :yes:
22. 4. 2021 14:05
Re: Spíš z motorsportu než z motosportu.
Děkuji za podporu.
Motorsport je všechno, motosport jen motorky, viz tvůj odkaz - "Pojem "motosport" pak označuje pouze sport motocyklový."
Edit : Pokud bys needitoval. Tvoje editace je však již chybná.
(Takže nikoliv podpora, ale snaha opravit.)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku