Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bugatti a Rimac se spojují a plánují budoucnost. Převážně elektrickou

Staroslavná značka, byť s přerušenou historií se dává dohromady s chorvatským výrobcem elektrických hypersportů. Ale o spalovací motory nepřijde. Alespoň prozatím...
Zpět na článek
6. 7. 2021 17:46
7. 7. 2021 11:05
Avatar - _EQS_
6. 7. 2021 17:46
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
7. 7. 2021 00:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 7. 2021 18:05
Není to moc jasně popsané,
Bugatti a Rimac zanikají a vzniká Bugatti-Rimac nebo Bugatti zůstává, Rimac zůstává a navíc vzniká společný podnik Bugatti-Rimac?
Rozbalit vlákno
11
6. 7. 2021 20:16
Re: Není to moc jasně popsané,
Nemusis mit strach - Bugatti zustane Bugatti.

Vlastnit Bugatti znamena dve veci - zaprve tu nejvetsi prestiz v automobilovem prumyslu, ktera kdy existovala a za druhe ze kazdy vyrobeny kus znamena financni ztratu.

Je mozne Bugatti transformovat v neco, co neni ztratove? Asi nejspis ani ne. Ale to kupodivu nemusi vadit, dokud jeho samotna prestiz predci ty financni ztraty.
Predstav si napr. ze jdes za nejakym sejkem pro par miliard dolaru a reknes mu, hele my jsme mimo jine taky Bugatti - to si pis, ze to ma nejakou vahu a ne ze ne.

VW se navic vyrazne angazuje v Rimacu, Porsche (tj VW) vlastni uz ted 25% Rimacu a lze ocekavat, ze se podil nebo minimalne zavislost VW a Rimacu timto spise navysi.

A jinak je to samozrejme nejaky financni gamble, ktery nejak dopadne.

Rimac se timto tak nejak etabluje do pozice “ja jsem tady a nejsem jen tak nejakej hej pockej” a o to jim podle me jde predevsim.
6. 7. 2021 21:27
Re: Není to moc jasně popsané,
O Bugatti žádný strach nemám, jenom bych očekával, když někdo sepíše poměrně dlouhý článek, že tam budou jasně popsané vlastnické vztahy a to nejsou a ty v tom také evidentně nemáš jasno.
7. 7. 2021 06:52
Re: Není to moc jasně popsané,
Už se o tom dříve psalo, že Rimac přebírá Bugatti a je to zřejmé i z popisu (pokud máš zkusenosti s akvizicemi - v angličtině to je M&A): "Chorvatská firma drží v novém joint venture podíl 55 %, zbylých 45 patří Porsche, součásti Volkswagenu." Sídlo nové společnosti a nadpoloviční podíl je Chorvatů, takže nová firma je chorvatská a 55 vs 45 % je pouze podíl dělení budoucího zisku.
7. 7. 2021 07:12
Re: Není to moc jasně popsané,
Máš pravdu, je to nejasné.

Podľa mňa

- vo vlastníctve Bugatti sa nič nezmenilo, firmu vlastnia pôvodní akcionári,
- Bugatti vlastní 45% v novom joint-venture Bugatti-Rimac d.o.o.
7. 7. 2021 09:11
Re: Není to moc jasně popsané,
To si myslím, že nemáš pravdu. Tady je to jasněji (anglicky) řečeno: "Croatian electric supercar startup Rimac Automobili is taking over Bugatti. Rimac will own a controlling 55% share in the new company, Bugatti-Rimac, with VW's Porsche owning the remaining 45%, according to reports by the Financial Times." (Jak já tomu rozumím) Porsche vložilo Bugatti do společného podniku, který bude řídit Rimac (s kontrolním balíkem 55 %) a za to dostalo Porsche 45 % nového podniku, kterým je Rimac, který vlastní Bugatti a z důvodu popularity jména Bugatti se bude jmenovat Bugatti-Rimac.
7. 7. 2021 10:43
Re: Není to moc jasně popsané,
Já myslím, že je to jasné. Vlastnictví nové společnosti - 55% Rimac, 45% VW. Druhá, z pohledu vlastnictví však nepodstatná, věc je název společnosti. Názvy Bugatti, Porsche, Lamborghini, Bentley......jsou stejně všechny majetkem VW. Tak to vidím já.

Tvoje poslední věta......no, šlo by to napsat možná srozumitelněji. Třeba napsat "Porsche vložilo Bugatti do společného podniku..." není přesné a je možná i matoucí. Přitom jsi chtěl asi popsat skutečnost, že - VW poskytlo nové společnosti název Bugatti....

A Rimac nevlastní Bugatti, jak píšeš, v žádném případě.
7. 7. 2021 11:21
Re: Další článek
ok, beru zpět, pokud se tak stane.
7. 7. 2021 13:24
Re: Není to moc jasně popsané,
Jenže zapomínáme že 24 procent Rimacu jako takového už vlastní Porsche(VW) takže by z těch 55% procent nejakejch 13 pripadlo jakoby k nim - a co je nejdůlěžitější a to se aktuálně neví, jakým způsobem proběhne platba .... cash nebo pravdepodobneji dalsi prevody akcii takže ve výsledku Porsche(VW) získá nad Rimacem jeste vetsí kontrolu než má a tech 55 procent bude čistě jen formalita aby se učilo kdo tam velí
7. 7. 2021 13:36
Re: Není to moc jasně popsané,
Nezáleží na tom, kdo vlastní mateřskou společnost, ale co dělá management. Pokud chorvatský management bude nyní řídit výzkum/vývoj, výrobu a prodej značek Rimac i Buggati a bude mít dobré výsledky, pak žádný majitel akcií mu nebude do jeho práce "kafrat" (budou rádi, že jim jdou prachy).
7. 7. 2021 21:30
Re: Re: Není to moc jasně popsané,
Podíl v rimacu jako takovém ma ještě Hyundai