Novinky
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Přejít do diskuze
Šimpanz
Bugatti a Rimac zanikají a vzniká Bugatti-Rimac nebo Bugatti zůstává, Rimac zůstává a navíc vzniká společný podnik Bugatti-Rimac?
Xylo
Už se o tom dříve psalo, že Rimac přebírá Bugatti a je to zřejmé i z popisu (pokud máš zkusenosti s akvizicemi - v angličtině to je M&A): "Chorvatská firma drží v novém joint venture podíl 55 %, zbylých 45 patří Porsche, součásti Volkswagenu." Sídlo nové společnosti a nadpoloviční podíl je Chorvatů, takže nová firma je chorvatská a 55 vs 45 % je pouze podíl dělení budoucího zisku.
Xylo
To si myslím, že nemáš pravdu. Tady je to jasněji (anglicky) řečeno: "Croatian electric supercar startup Rimac Automobili is taking over Bugatti. Rimac will own a controlling 55% share in the new company, Bugatti-Rimac, with VW's Porsche owning the remaining 45%, according to reports by the Financial Times." (Jak já tomu rozumím) Porsche vložilo Bugatti do společného podniku, který bude řídit Rimac (s kontrolním balíkem 55 😖 a za to dostalo Porsche 45 % nového podniku, kterým je Rimac, který vlastní Bugatti a z důvodu popularity jména Bugatti se bude jmenovat Bugatti-Rimac.
Lubo
Máš pravdu, je to nejasné.
Podľa mňa
- vo vlastníctve Bugatti sa nič nezmenilo, firmu vlastnia pôvodní akcionári,
- Bugatti vlastní 45% v novom joint-venture Bugatti-Rimac d.o.o.
Podľa mňa
- vo vlastníctve Bugatti sa nič nezmenilo, firmu vlastnia pôvodní akcionári,
- Bugatti vlastní 45% v novom joint-venture Bugatti-Rimac d.o.o.
Šimpanz
O Bugatti žádný strach nemám, jenom bych očekával, když někdo sepíše poměrně dlouhý článek, že tam budou jasně popsané vlastnické vztahy a to nejsou a ty v tom také evidentně nemáš jasno.
Xylo
Nezáleží na tom, kdo vlastní mateřskou společnost, ale co dělá management. Pokud chorvatský management bude nyní řídit výzkum/vývoj, výrobu a prodej značek Rimac i Buggati a bude mít dobré výsledky, pak žádný majitel akcií mu nebude do jeho práce "kafrat" (budou rádi, že jim jdou prachy).
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
taranrazr
Jenže zapomínáme že 24 procent Rimacu jako takového už vlastní Porsche(VW) takže by z těch 55% procent nejakejch 13 pripadlo jakoby k nim - a co je nejdůlěžitější a to se aktuálně neví, jakým způsobem proběhne platba .... cash nebo pravdepodobneji dalsi prevody akcii takže ve výsledku Porsche(VW) získá nad Rimacem jeste vetsí kontrolu než má a tech 55 procent bude čistě jen formalita aby se učilo kdo tam velí
gil54
Já myslím, že je to jasné. Vlastnictví nové společnosti - 55% Rimac, 45% VW. Druhá, z pohledu vlastnictví však nepodstatná, věc je název společnosti. Názvy Bugatti, Porsche, Lamborghini, Bentley......jsou stejně všechny majetkem VW. Tak to vidím já.
Tvoje poslední věta......no, šlo by to napsat možná srozumitelněji. Třeba napsat "Porsche vložilo Bugatti do společného podniku..." není přesné a je možná i matoucí. Přitom jsi chtěl asi popsat skutečnost, že - VW poskytlo nové společnosti název Bugatti....
A Rimac nevlastní Bugatti, jak píšeš, v žádném případě.
Tvoje poslední věta......no, šlo by to napsat možná srozumitelněji. Třeba napsat "Porsche vložilo Bugatti do společného podniku..." není přesné a je možná i matoucí. Přitom jsi chtěl asi popsat skutečnost, že - VW poskytlo nové společnosti název Bugatti....
A Rimac nevlastní Bugatti, jak píšeš, v žádném případě.
Freddka
Nemusis mit strach - Bugatti zustane Bugatti.
Vlastnit Bugatti znamena dve veci - zaprve tu nejvetsi prestiz v automobilovem prumyslu, ktera kdy existovala a za druhe ze kazdy vyrobeny kus znamena financni ztratu.
Je mozne Bugatti transformovat v neco, co neni ztratove? Asi nejspis ani ne. Ale to kupodivu nemusi vadit, dokud jeho samotna prestiz predci ty financni ztraty.
Predstav si napr. ze jdes za nejakym sejkem pro par miliard dolaru a reknes mu, hele my jsme mimo jine taky Bugatti - to si pis, ze to ma nejakou vahu a ne ze ne.
VW se navic vyrazne angazuje v Rimacu, Porsche (tj VW) vlastni uz ted 25% Rimacu a lze ocekavat, ze se podil nebo minimalne zavislost VW a Rimacu timto spise navysi.
A jinak je to samozrejme nejaky financni gamble, ktery nejak dopadne.
Rimac se timto tak nejak etabluje do pozice “ja jsem tady a nejsem jen tak nejakej hej pockej” a o to jim podle me jde predevsim.
Vlastnit Bugatti znamena dve veci - zaprve tu nejvetsi prestiz v automobilovem prumyslu, ktera kdy existovala a za druhe ze kazdy vyrobeny kus znamena financni ztratu.
Je mozne Bugatti transformovat v neco, co neni ztratove? Asi nejspis ani ne. Ale to kupodivu nemusi vadit, dokud jeho samotna prestiz predci ty financni ztraty.
Predstav si napr. ze jdes za nejakym sejkem pro par miliard dolaru a reknes mu, hele my jsme mimo jine taky Bugatti - to si pis, ze to ma nejakou vahu a ne ze ne.
VW se navic vyrazne angazuje v Rimacu, Porsche (tj VW) vlastni uz ted 25% Rimacu a lze ocekavat, ze se podil nebo minimalne zavislost VW a Rimacu timto spise navysi.
A jinak je to samozrejme nejaky financni gamble, ktery nejak dopadne.
Rimac se timto tak nejak etabluje do pozice “ja jsem tady a nejsem jen tak nejakej hej pockej” a o to jim podle me jde predevsim.