Mnichov 2021
vyrobeného z ropy nebo plynu, případně elektrolýzou a v tom případě je spotřeba na ujetí 100 km 80 kWh.
Amaterasu
Má tvoje blábolení nějakou myšlenku? Nebo jen projev (čisté) neznalosti + popírání (nutnosti) nového? https😐/oenergetice.cz/…snit-legislative
Ropa i plyn = tu nejsou navěky. Nebo patříš k šílencům co tvrdí že ANO je správně? 😲 :-!
Ne ANO NENÍ správně https😐/zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/ 😉
Svět na ZELENÝ vodík (dle všech současných znalostí) je správně https😐/oenergetice.cz/…isty-vodik-svete
ale neboj ty do konce života asi v klídku budeš můžeš jezdit na ropu i plyn tak nekafrej do toho když někdo má rozum a spíš na elektřinu a vodík
Podívej se i ta puberťačka Gréta je víc in :😉
Ropa i plyn = tu nejsou navěky. Nebo patříš k šílencům co tvrdí že ANO je správně? 😲 :-!
Ne ANO NENÍ správně https😐/zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/ 😉
Svět na ZELENÝ vodík (dle všech současných znalostí) je správně https😐/oenergetice.cz/…isty-vodik-svete
ale neboj ty do konce života asi v klídku budeš můžeš jezdit na ropu i plyn tak nekafrej do toho když někdo má rozum a spíš na elektřinu a vodík
Podívej se i ta puberťačka Gréta je víc in :😉
Vetsinou s tebou souhlasim, ale na vodiku se neshodneme. A musim dat za pravdu Kankunenovi. Vyjimecne...
Vodik dava smysl jen tam, kde neni mozne (efektivni) pouzit baterky. Osobni auta, ktera prevaznou cast sve zivotnosti stoji (a mohla by se pomalu nabijet, kdyby byla levna AC infrastruktura) takovyym adeptem pro vodik rozhodne nejsou.
Vodikove auto ma 3x vetsi energetickou narocnost provozu. V nejlepsim pripade.
https😐/www.volkswagenag.com/…he-question.html
Vcera jsem poslouchal rozhovor na BBC, kde nekdo analyzoval pouziti vodiku vyrobeneho ze zemniho plynu. A dosel k zaveru, ze lepsi je spalit rovnou CNG. 😲
Vodik dava smysl jen tam, kde neni mozne (efektivni) pouzit baterky. Osobni auta, ktera prevaznou cast sve zivotnosti stoji (a mohla by se pomalu nabijet, kdyby byla levna AC infrastruktura) takovyym adeptem pro vodik rozhodne nejsou.
Vodikove auto ma 3x vetsi energetickou narocnost provozu. V nejlepsim pripade.
https😐/www.volkswagenag.com/…he-question.html
Vcera jsem poslouchal rozhovor na BBC, kde nekdo analyzoval pouziti vodiku vyrobeneho ze zemniho plynu. A dosel k zaveru, ze lepsi je spalit rovnou CNG. 😲
Vodíku se chytají odpůrci elektro za každou cenu.
Amaterasu
To je KANČO další (mega) kravina = prostě MUSÍME přejít na něco co NENÍ ropa = a elektřina (a vodík) jsou jediné co víme umíme
Zrovna já ROZHODNĚ NEJSEM ODPŮRCE elektřiny = prostě MUSÍ to NEBÝT ropa (to se učí už ve škole a taky proč = zajímavý kolik lidí tady v diskuzích bylo asi za školou? 😊
Zrovna já ROZHODNĚ NEJSEM ODPŮRCE elektřiny = prostě MUSÍ to NEBÝT ropa (to se učí už ve škole a taky proč = zajímavý kolik lidí tady v diskuzích bylo asi za školou? 😊
Ano, protoze ho propaguji (obvykle) stejne zdroje, ktere popiraji elektromobilitu.
https😐/cleantechnica.com/…last-grand-scam/
U vodiku jim najednou nevadi energeticka narocnost ani (kompletne) chybejici infrastruktura.
https😐/cleantechnica.com/…last-grand-scam/
U vodiku jim najednou nevadi energeticka narocnost ani (kompletne) chybejici infrastruktura.
Amaterasu
No zrovna německo na tom s vodíkovejma čerpačkama (trojciferné číslo = vlastně už pokrytá celá země) není špatně
Ale vodík do aut JEN po jeho MASIVNÍM rozšíření v průmyslu a s tím spojeným pádem ceny = i když už teď se dá v některých zemích používat = ať Mirai nebo tohle BMW
Jsem zvědav na českou cestu = zatím roKY makáme na odkládání 1. veřejné čerpačky (a stejná vláda opakovaně mluví do pár let o DESÍTKÁCH TISÍC vodíkových aut :-!
Ale vodík do aut JEN po jeho MASIVNÍM rozšíření v průmyslu a s tím spojeným pádem ceny = i když už teď se dá v některých zemích používat = ať Mirai nebo tohle BMW
Jsem zvědav na českou cestu = zatím roKY makáme na odkládání 1. veřejné čerpačky (a stejná vláda opakovaně mluví do pár let o DESÍTKÁCH TISÍC vodíkových aut :-!
U nas nedava zeleny vodik uz vubec zadny smysl, pri nasem podilu OZE.
Snad pri pouziti jaderne energie.
Ale opet, proc tu elektrinu neposlat do baterek rovnou?
Kdyz uz baterky stoji pry okolo 100$ za kWh (ja bych tedy realne pocital radeji dvojnasobek)???
To je za 50kWh jen 5.000$.
Nebo za 100kWh 10.000$.
A zbytek auta je stejnej jako vodikac bez vodiku. 😄
Snad pri pouziti jaderne energie.
Ale opet, proc tu elektrinu neposlat do baterek rovnou?
Kdyz uz baterky stoji pry okolo 100$ za kWh (ja bych tedy realne pocital radeji dvojnasobek)???
To je za 50kWh jen 5.000$.
Nebo za 100kWh 10.000$.
A zbytek auta je stejnej jako vodikac bez vodiku. 😄
Amaterasu
U nás v Babišlandu nedává dokud vládne ANOdrej vůbec nic smysl
OZE dle studie UK u nás lze s prstem v nose navýšit na asi 25% = ale prostě nemakáme. což ale stejně časem přijde = protože MUSÍ přijít (asi) není jiné cesty
A argument je stejný jako elektřina z uhelné elektrárny = to jsou procesy na dekády a musí probíhat SOUČASNĚ. Takže elektřinu vyrábět jinak ale SOUČASNĚ šířit EV a ne další spalováky. A podobný proces s vodíkem = schopní už začali https😐/www.seznamzpravy.cz/…ovy-sklad-122398 i u nás jednou časem snad i ten stát..
celosvětový přechod na vodík asi prostě proběhne = a PAK možná asi nejspíš začnou dávat daleko víc smysl i tyhle auta. A na běžné ježdění popravdě dávají už dnes. V německém pokrytí vodíkovými čerpačkami = s tímhle BMW klidně příští týden
OZE dle studie UK u nás lze s prstem v nose navýšit na asi 25% = ale prostě nemakáme. což ale stejně časem přijde = protože MUSÍ přijít (asi) není jiné cesty
A argument je stejný jako elektřina z uhelné elektrárny = to jsou procesy na dekády a musí probíhat SOUČASNĚ. Takže elektřinu vyrábět jinak ale SOUČASNĚ šířit EV a ne další spalováky. A podobný proces s vodíkem = schopní už začali https😐/www.seznamzpravy.cz/…ovy-sklad-122398 i u nás jednou časem snad i ten stát..
celosvětový přechod na vodík asi prostě proběhne = a PAK možná asi nejspíš začnou dávat daleko víc smysl i tyhle auta. A na běžné ježdění popravdě dávají už dnes. V německém pokrytí vodíkovými čerpačkami = s tímhle BMW klidně příští týden
Jj
https😐/www.ceskenoviny.cz/…rachovat/2063941
Nastesti😒br />https😐/www.obnovitelne.cz/…erni-energetiku/?…
Senátorky a senátoři přijali změny novely zákona o podporovaných zdrojích energie, které umožní restart obnovitelných zdrojů v Česku. Opravili tak sněmovní verzi zákona, která vykazovala zásadní nedostatky již od doby přípravy zákona na Ministerstvu průmyslu a obchodu.
https😐/www.ceskenoviny.cz/…rachovat/2063941
Nastesti😒br />https😐/www.obnovitelne.cz/…erni-energetiku/?…
Senátorky a senátoři přijali změny novely zákona o podporovaných zdrojích energie, které umožní restart obnovitelných zdrojů v Česku. Opravili tak sněmovní verzi zákona, která vykazovala zásadní nedostatky již od doby přípravy zákona na Ministerstvu průmyslu a obchodu.
Amaterasu
I já s tebou 😄
Stejně jako s někým na BBC že vyrábět vodík z plnu je debilita
Že VW nezVWládl spalovací motory plnící emise a(si proto) VWsadil VWšechno na elektřinu a stopnul i vodík = to není tajemství
Vodík jako pohon aut dává smysl JEN při masivním rozšíření vodíku = které ale asi dost možná opravdu nastane https😐/oenergetice.cz/…vyznamne-milniky ale to samé Čína i EUropa = takže PAK možná asi...
Jinak zatím se pěkně rozvíjí EV = u nás má teda Babiš jiné zájmy takže tohle https😐/fdrive.cz/…nou-dalnici-7599 zatím (asi ani po těhle volbách) nehrozí
Stejně jako s někým na BBC že vyrábět vodík z plnu je debilita
Že VW nezVWládl spalovací motory plnící emise a(si proto) VWsadil VWšechno na elektřinu a stopnul i vodík = to není tajemství
Vodík jako pohon aut dává smysl JEN při masivním rozšíření vodíku = které ale asi dost možná opravdu nastane https😐/oenergetice.cz/…vyznamne-milniky ale to samé Čína i EUropa = takže PAK možná asi...
Jinak zatím se pěkně rozvíjí EV = u nás má teda Babiš jiné zájmy takže tohle https😐/fdrive.cz/…nou-dalnici-7599 zatím (asi ani po těhle volbách) nehrozí
Ne, vodik nedava smysl v porovnani s baterkama u aut snad nikdy.
Vzdy ho musis vyrobit, stlacit a pak z nej v palivovym clanku zpet dostat elektrickou energii. To je proste fyzika.
https😐/www.popularmechanics.com/…ogen-fuel-cells/
A to nikdy nebude efektivni jako energii vyrobit a poslat ji rovnou do auta.
A ke vsemu pres sit, ktera existuje...
Vzdy ho musis vyrobit, stlacit a pak z nej v palivovym clanku zpet dostat elektrickou energii. To je proste fyzika.
https😐/www.popularmechanics.com/…ogen-fuel-cells/
A to nikdy nebude efektivni jako energii vyrobit a poslat ji rovnou do auta.
A ke vsemu pres sit, ktera existuje...
Amaterasu
Já s EV rozhodně NEMÁM problém = a tohle nezpochybňuju
Vodík(ová auta) chápu jako "vedlejší produkt" vodíkového průmyslu = na který možná dojde dřív než si dost lidí připouští. Ale i tak ty přechody (jak na EV nebo od ropy) jsou na dekáDY = většina lidí tu šílí spíš čím budou/nebudou jezdit jejich DĚTI nebo u někoho vnoučata 😄
a jo budou asi mít i jiný televize a dost možná telefon v uchu a čip platební kartu pod kůží v ruce = a na sakra hodně procent NEBUDOU jezdit na ropu :-!
Vodík(ová auta) chápu jako "vedlejší produkt" vodíkového průmyslu = na který možná dojde dřív než si dost lidí připouští. Ale i tak ty přechody (jak na EV nebo od ropy) jsou na dekáDY = většina lidí tu šílí spíš čím budou/nebudou jezdit jejich DĚTI nebo u někoho vnoučata 😄
a jo budou asi mít i jiný televize a dost možná telefon v uchu a čip platební kartu pod kůží v ruce = a na sakra hodně procent NEBUDOU jezdit na ropu :-!
Vodik zadny (zbytny) vedlejsi produkt neni.
Palivove clanky potrebuji extremne cisty vodik...
A toho vedlejsiho produktu je i dnes malo pro prumysl.
Palivove clanky potrebuji extremne cisty vodik...
A toho vedlejsiho produktu je i dnes malo pro prumysl.
Amaterasu
To jsem se asi špatně vyjádřil = to vedlejší myslím jako při VŠE NA VODÍK tak "vedlejší" trochy pro pohon aut
Ano DNES je ho jednoznačně MÁLO = ale i čepračka plánovaná v česku (ta na Moravě) má být už zelený vodík. a ČASEM musí svět produkovat (takové jsou plány) EXTRÉMNÍ MNOŽSTVÍ
proto tím směrem investují i výrobci nákladních aut = no a osobní uvidíme
Ano DNES je ho jednoznačně MÁLO = ale i čepračka plánovaná v česku (ta na Moravě) má být už zelený vodík. a ČASEM musí svět produkovat (takové jsou plány) EXTRÉMNÍ MNOŽSTVÍ
proto tím směrem investují i výrobci nákladních aut = no a osobní uvidíme
Az prijde Tesla se Semi, tak vsichni uvidi...
Podle me lepsi nez vodik je vymena baterii. :yes😒br /> Ta resi hlavni nevyhody bateriovych EV.
Predevsim rychlost tankovani, dojezd a potrebny prikon pro nabijeni...
Ale to je spis zatim sen, nez realita.
Podle me lepsi nez vodik je vymena baterii. :yes😒br /> Ta resi hlavni nevyhody bateriovych EV.
Predevsim rychlost tankovani, dojezd a potrebny prikon pro nabijeni...
Ale to je spis zatim sen, nez realita.
Amaterasu
Viz MNOHO výzkumů baterií po celém světě = možnost výměny baterií dávala smysl před lety = teď bych asi snad věřil že bude brzy tankování rychlostí která tu výměnu udělá vlastně nesmyslnou zbytečnou
Vsak cinani tu vymenu baterek maji rozjetou, ja si myslim, ze vymena baterii je mozna zbytecne komplikovana.
Resi to totiz nejspis problem, ktery v podstate neexistuje (kdyz nabijes uz ted za 20 minut a v budoucnu nespis 2-3x rychleji) a prinasi hromadu technickych problemu (kompatibilita, rozmery, verzovani, samotne menici stanice, baterie je taky strukturalni cast vozu, chlazeni te baterie atd atd).
Co se vodiku tyka, pro autobusy ve velkych mestech je to napr. celkem slusna alternativa - staci mit plnicku v depu. V Londyne uspesne v provozu asi 15 let bez nejakych problemu, pekne bombu na strechu a je to.
U nakladani prepravy si to v nekterych pouzitich taky predstavit dokazu, u osobnich aut je ale vodik podle me celkem blbost.
Resi to totiz nejspis problem, ktery v podstate neexistuje (kdyz nabijes uz ted za 20 minut a v budoucnu nespis 2-3x rychleji) a prinasi hromadu technickych problemu (kompatibilita, rozmery, verzovani, samotne menici stanice, baterie je taky strukturalni cast vozu, chlazeni te baterie atd atd).
Co se vodiku tyka, pro autobusy ve velkych mestech je to napr. celkem slusna alternativa - staci mit plnicku v depu. V Londyne uspesne v provozu asi 15 let bez nejakych problemu, pekne bombu na strechu a je to.
U nakladani prepravy si to v nekterych pouzitich taky predstavit dokazu, u osobnich aut je ale vodik podle me celkem blbost.
HAMČO, když se dělá vodík z ropy a plynu, celkem toho je 94%, tak plyn a ropu nešetříš. Jediný reálný zdroj energie budoucnosti je fúzní reaktor.
Amaterasu
KAMČO že jde dělat vodík různě VÍŠ = tak znovu odkaz ZELENÝ a MODRÝ a ŠEDÝ a RŮŽOVÝ
Proč zdůrazňuješ JEN tu jednu verzi? Prostě plyn a ropa časem nebudou a vodík se tak dělat nebude = to je stejný nesmysl jako neustálé opakování že zatím ještě (třeba u nás) je část elektřiny z uhlí = no a?????
Přechod na auta na elektřinu a přechod na výrobu elektřiny NE z uhlí je obojí na desítky let = to bys to chtěl dělat nejdřív JEDNO a až pak to DRUHÉ? není lepší to dělat takhle = SOUČASNĚ?😉
Proč zdůrazňuješ JEN tu jednu verzi? Prostě plyn a ropa časem nebudou a vodík se tak dělat nebude = to je stejný nesmysl jako neustálé opakování že zatím ještě (třeba u nás) je část elektřiny z uhlí = no a?????
Přechod na auta na elektřinu a přechod na výrobu elektřiny NE z uhlí je obojí na desítky let = to bys to chtěl dělat nejdřív JEDNO a až pak to DRUHÉ? není lepší to dělat takhle = SOUČASNĚ?😉
Mínusáři milí, jak ten vodík teda vyrábět? Jo, vzniká jako odpad při výrobě čehosi, ale to pro auta stačit asi nebude, že.
Amaterasu
a PROČ tak hloupá odpověď? JAK ho vyrábět DÁÁÁÁÁÁÁÁVNO VÍÍÍÍÍÍÍME = ty (fakt) ne? 😉
Vime, ale efektivni to zrovna moc neni.
Mrkni na ten odkaz VW (viz ja 14:00). 😄
Mrkni na ten odkaz VW (viz ja 14:00). 😄
Amaterasu
no zrovna VW není v tomhle úplně relevatní zdroj = viz já 14:12
a co se vodíku do aut týče to mluvíme o BUDOUCNOSTI = která ale asi nastane. Rsp. severní amerika asijské státy i EUropa tím směrem jdou a půjdou. Soudit vodík podle DNEŠNÍ ceny DNEŠNÍ výroby = to samozřejmě nedává (zatím?) smysl
Co bude časem s auty o tom naše vláda (zřejmě) TOTÁLNÍ PLÁCÁ ale jakžtakž se s ní dá souhlasit ve výhledu že většina (nových) aut bude na elektřinu ale část možná opravdu na vodík. Na jak dlouho bude (i jen ve vyspělých ekonomikách) https😐/www.businessinfo.cz/…lni-spolecnosti/ a co PŘESNĚ z toho vyjde = pro auta na vodík = to myslím přesně neví NIKDO
a co se vodíku do aut týče to mluvíme o BUDOUCNOSTI = která ale asi nastane. Rsp. severní amerika asijské státy i EUropa tím směrem jdou a půjdou. Soudit vodík podle DNEŠNÍ ceny DNEŠNÍ výroby = to samozřejmě nedává (zatím?) smysl
Co bude časem s auty o tom naše vláda (zřejmě) TOTÁLNÍ PLÁCÁ ale jakžtakž se s ní dá souhlasit ve výhledu že většina (nových) aut bude na elektřinu ale část možná opravdu na vodík. Na jak dlouho bude (i jen ve vyspělých ekonomikách) https😐/www.businessinfo.cz/…lni-spolecnosti/ a co PŘESNĚ z toho vyjde = pro auta na vodík = to myslím přesně neví NIKDO
Ja nejsem zadnej fanousek koncernu.
Ale tomuhle odkazu o ucinnosti od VW muzes verit. 😉
Realita je spis jeste mnohem horsi v NE prospech vodiku.
Ten odkaz o Svedsku je zajimavej.
Vsimni si rozdilu mezi energetickym mixe CR a Svedskem..
Vodik je drahy, energeticky narocny.
Je treba vyuzivat ho tam, kde neni (cista) alternativa.
Ale tomuhle odkazu o ucinnosti od VW muzes verit. 😉
Realita je spis jeste mnohem horsi v NE prospech vodiku.
Ten odkaz o Svedsku je zajimavej.
Vsimni si rozdilu mezi energetickym mixe CR a Svedskem..
Vodik je drahy, energeticky narocny.
Je treba vyuzivat ho tam, kde neni (cista) alternativa.
Amaterasu
Účinnosti věřím = odklonu VW od vodíku https😐/www.auto.cz/…tromobily-139288 po bilionoVWé sázce na 1 kartu = už míň 😄
Spalování vodíku je asi blbost (tam prostě jsou emise) to moc nerozumím co proč se Mazda snaží ale při gigantické celosvětové výrobě vodíku NĚJAKÁ AUTA ne jen na elektřinu ale na vodík DOST MOŽNÁ ANO = a nákladní asi URČITĚ ANO
Spalování vodíku je asi blbost (tam prostě jsou emise) to moc nerozumím co proč se Mazda snaží ale při gigantické celosvětové výrobě vodíku NĚJAKÁ AUTA ne jen na elektřinu ale na vodík DOST MOŽNÁ ANO = a nákladní asi URČITĚ ANO
To, ze je to sazka na spravneho kone dokazuje Tesla, zdaleka nejhodnotnejsi automobilka sveta. 😄
Volkswagen je touto jasnou strategii v obrovske vyhode.
Za par let bude koncern Diessovi vdecny.
Naopak sazka na vodik je extremne riskantni.
Nedava smysl ekonomicky, ekologicky ani fyzikalne.
Staci se podivat na prodeje vodikovych aut VS bateriovych. 😉
Volkswagen je touto jasnou strategii v obrovske vyhode.
Za par let bude koncern Diessovi vdecny.
Naopak sazka na vodik je extremne riskantni.
Nedava smysl ekonomicky, ekologicky ani fyzikalne.
Staci se podivat na prodeje vodikovych aut VS bateriovych. 😉
Amaterasu
Mě o Tesle přesvědčovat nemusíš 😉
Ale ekologicky tam se mýlíš = prostě svět asi v obřím měřítku na vodík přejde (a že pak část aut na ten vodík = to docela dává smysl. JESTLI to pak nakonec budou hlavně nákladní nebo jak = to už je trochu na křišťálovou kouli). Ale japonci korejci do vodíku (myslím v autech) investují a nemusí to být vyhozené peníze
Koukat na AKTUÁLNÍ prodeje vodíkových aut VS bateriových je asi jako kdyby ti KANKUNEN argumentoval že teď se prodává daleko víc na ropu = mluvím o BUDOUCNOSTI když svět přejde na vodík. Což myslím bude DŘÍV než si místní popírači (všeho nového) myslí ale furt to jsou přechody (jedno jestli na jinou výrobu elektřinu nebo auta NE na ropu = procesy proměn na DESÍTKY LET
Ale ekologicky tam se mýlíš = prostě svět asi v obřím měřítku na vodík přejde (a že pak část aut na ten vodík = to docela dává smysl. JESTLI to pak nakonec budou hlavně nákladní nebo jak = to už je trochu na křišťálovou kouli). Ale japonci korejci do vodíku (myslím v autech) investují a nemusí to být vyhozené peníze
Koukat na AKTUÁLNÍ prodeje vodíkových aut VS bateriových je asi jako kdyby ti KANKUNEN argumentoval že teď se prodává daleko víc na ropu = mluvím o BUDOUCNOSTI když svět přejde na vodík. Což myslím bude DŘÍV než si místní popírači (všeho nového) myslí ale furt to jsou přechody (jedno jestli na jinou výrobu elektřinu nebo auta NE na ropu = procesy proměn na DESÍTKY LET
Dinosauři v BMW dělaj vše pro to aby oddálili nástup baterkáčů. Stejně skončej pohřbený s tím vodíkem jako fosílie hned vedle svejch špinavejch spalováků :-!
Milá BMW, opravdu moc si vážím Vaší práce a úsilí, které dáváte do zachraňování naší planety. DĚKUJI!!!
Elektromobil průměr (16,27 kWh/100km) v českém energetickém mixu - 7,3kg CO2/100km
Vodík vyrobený elektrolýzou (60kWh/1kg/100km) - v cz mixu 27kg CO2/100km
Pokud chceme, aby byl vodík alespoň emisně stejný, jako spalovací motor, potřebujeme snížit emise mixu o 55,6%, pokud chceme na úroveň elektromobilů s dnešním en mixem, potřebujeme snížit emise z výroby o 73,3% na nějakých 120g CO2/kWh, což pak vychází emisně na 7,2kg/100km, no vzhledem k tomu, že EV jede na stejný mix, tak elektromobil v tu dobu bude vypouštět necelé 2kg.