Mnichov 2021
vyrobeného z ropy nebo plynu, případně elektrolýzou a v tom případě je spotřeba na ujetí 100 km 80 kWh.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vetsinou s tebou souhlasim, ale na vodiku se neshodneme. A musim dat za pravdu Kankunenovi. Vyjimecne...
Vodik dava smysl jen tam, kde neni mozne (efektivni) pouzit baterky. Osobni auta, ktera prevaznou cast sve zivotnosti stoji (a mohla by se pomalu nabijet, kdyby byla levna AC infrastruktura) takovyym adeptem pro vodik rozhodne nejsou.
Vodikove auto ma 3x vetsi energetickou narocnost provozu. V nejlepsim pripade.
https😐/www.volkswagenag.com/…he-question.html
Vcera jsem poslouchal rozhovor na BBC, kde nekdo analyzoval pouziti vodiku vyrobeneho ze zemniho plynu. A dosel k zaveru, ze lepsi je spalit rovnou CNG. 😲
Vodik dava smysl jen tam, kde neni mozne (efektivni) pouzit baterky. Osobni auta, ktera prevaznou cast sve zivotnosti stoji (a mohla by se pomalu nabijet, kdyby byla levna AC infrastruktura) takovyym adeptem pro vodik rozhodne nejsou.
Vodikove auto ma 3x vetsi energetickou narocnost provozu. V nejlepsim pripade.
https😐/www.volkswagenag.com/…he-question.html
Vcera jsem poslouchal rozhovor na BBC, kde nekdo analyzoval pouziti vodiku vyrobeneho ze zemniho plynu. A dosel k zaveru, ze lepsi je spalit rovnou CNG. 😲
Vodíku se chytají odpůrci elektro za každou cenu.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ano, protoze ho propaguji (obvykle) stejne zdroje, ktere popiraji elektromobilitu.
https😐/cleantechnica.com/…last-grand-scam/
U vodiku jim najednou nevadi energeticka narocnost ani (kompletne) chybejici infrastruktura.
https😐/cleantechnica.com/…last-grand-scam/
U vodiku jim najednou nevadi energeticka narocnost ani (kompletne) chybejici infrastruktura.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
U nas nedava zeleny vodik uz vubec zadny smysl, pri nasem podilu OZE.
Snad pri pouziti jaderne energie.
Ale opet, proc tu elektrinu neposlat do baterek rovnou?
Kdyz uz baterky stoji pry okolo 100$ za kWh (ja bych tedy realne pocital radeji dvojnasobek)???
To je za 50kWh jen 5.000$.
Nebo za 100kWh 10.000$.
A zbytek auta je stejnej jako vodikac bez vodiku. 😄
Snad pri pouziti jaderne energie.
Ale opet, proc tu elektrinu neposlat do baterek rovnou?
Kdyz uz baterky stoji pry okolo 100$ za kWh (ja bych tedy realne pocital radeji dvojnasobek)???
To je za 50kWh jen 5.000$.
Nebo za 100kWh 10.000$.
A zbytek auta je stejnej jako vodikac bez vodiku. 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jj
https😐/www.ceskenoviny.cz/…rachovat/2063941
Nastesti😒br />https😐/www.obnovitelne.cz/…erni-energetiku/?…
Senátorky a senátoři přijali změny novely zákona o podporovaných zdrojích energie, které umožní restart obnovitelných zdrojů v Česku. Opravili tak sněmovní verzi zákona, která vykazovala zásadní nedostatky již od doby přípravy zákona na Ministerstvu průmyslu a obchodu.
https😐/www.ceskenoviny.cz/…rachovat/2063941
Nastesti😒br />https😐/www.obnovitelne.cz/…erni-energetiku/?…
Senátorky a senátoři přijali změny novely zákona o podporovaných zdrojích energie, které umožní restart obnovitelných zdrojů v Česku. Opravili tak sněmovní verzi zákona, která vykazovala zásadní nedostatky již od doby přípravy zákona na Ministerstvu průmyslu a obchodu.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ne, vodik nedava smysl v porovnani s baterkama u aut snad nikdy.
Vzdy ho musis vyrobit, stlacit a pak z nej v palivovym clanku zpet dostat elektrickou energii. To je proste fyzika.
https😐/www.popularmechanics.com/…ogen-fuel-cells/
A to nikdy nebude efektivni jako energii vyrobit a poslat ji rovnou do auta.
A ke vsemu pres sit, ktera existuje...
Vzdy ho musis vyrobit, stlacit a pak z nej v palivovym clanku zpet dostat elektrickou energii. To je proste fyzika.
https😐/www.popularmechanics.com/…ogen-fuel-cells/
A to nikdy nebude efektivni jako energii vyrobit a poslat ji rovnou do auta.
A ke vsemu pres sit, ktera existuje...
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vodik zadny (zbytny) vedlejsi produkt neni.
Palivove clanky potrebuji extremne cisty vodik...
A toho vedlejsiho produktu je i dnes malo pro prumysl.
Palivove clanky potrebuji extremne cisty vodik...
A toho vedlejsiho produktu je i dnes malo pro prumysl.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Az prijde Tesla se Semi, tak vsichni uvidi...
Podle me lepsi nez vodik je vymena baterii. :yes😒br /> Ta resi hlavni nevyhody bateriovych EV.
Predevsim rychlost tankovani, dojezd a potrebny prikon pro nabijeni...
Ale to je spis zatim sen, nez realita.
Podle me lepsi nez vodik je vymena baterii. :yes😒br /> Ta resi hlavni nevyhody bateriovych EV.
Predevsim rychlost tankovani, dojezd a potrebny prikon pro nabijeni...
Ale to je spis zatim sen, nez realita.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vsak cinani tu vymenu baterek maji rozjetou, ja si myslim, ze vymena baterii je mozna zbytecne komplikovana.
Resi to totiz nejspis problem, ktery v podstate neexistuje (kdyz nabijes uz ted za 20 minut a v budoucnu nespis 2-3x rychleji) a prinasi hromadu technickych problemu (kompatibilita, rozmery, verzovani, samotne menici stanice, baterie je taky strukturalni cast vozu, chlazeni te baterie atd atd).
Co se vodiku tyka, pro autobusy ve velkych mestech je to napr. celkem slusna alternativa - staci mit plnicku v depu. V Londyne uspesne v provozu asi 15 let bez nejakych problemu, pekne bombu na strechu a je to.
U nakladani prepravy si to v nekterych pouzitich taky predstavit dokazu, u osobnich aut je ale vodik podle me celkem blbost.
Resi to totiz nejspis problem, ktery v podstate neexistuje (kdyz nabijes uz ted za 20 minut a v budoucnu nespis 2-3x rychleji) a prinasi hromadu technickych problemu (kompatibilita, rozmery, verzovani, samotne menici stanice, baterie je taky strukturalni cast vozu, chlazeni te baterie atd atd).
Co se vodiku tyka, pro autobusy ve velkych mestech je to napr. celkem slusna alternativa - staci mit plnicku v depu. V Londyne uspesne v provozu asi 15 let bez nejakych problemu, pekne bombu na strechu a je to.
U nakladani prepravy si to v nekterych pouzitich taky predstavit dokazu, u osobnich aut je ale vodik podle me celkem blbost.
HAMČO, když se dělá vodík z ropy a plynu, celkem toho je 94%, tak plyn a ropu nešetříš. Jediný reálný zdroj energie budoucnosti je fúzní reaktor.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mínusáři milí, jak ten vodík teda vyrábět? Jo, vzniká jako odpad při výrobě čehosi, ale to pro auta stačit asi nebude, že.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vime, ale efektivni to zrovna moc neni.
Mrkni na ten odkaz VW (viz ja 14:00). 😄
Mrkni na ten odkaz VW (viz ja 14:00). 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ja nejsem zadnej fanousek koncernu.
Ale tomuhle odkazu o ucinnosti od VW muzes verit. 😉
Realita je spis jeste mnohem horsi v NE prospech vodiku.
Ten odkaz o Svedsku je zajimavej.
Vsimni si rozdilu mezi energetickym mixe CR a Svedskem..
Vodik je drahy, energeticky narocny.
Je treba vyuzivat ho tam, kde neni (cista) alternativa.
Ale tomuhle odkazu o ucinnosti od VW muzes verit. 😉
Realita je spis jeste mnohem horsi v NE prospech vodiku.
Ten odkaz o Svedsku je zajimavej.
Vsimni si rozdilu mezi energetickym mixe CR a Svedskem..
Vodik je drahy, energeticky narocny.
Je treba vyuzivat ho tam, kde neni (cista) alternativa.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To, ze je to sazka na spravneho kone dokazuje Tesla, zdaleka nejhodnotnejsi automobilka sveta. 😄
Volkswagen je touto jasnou strategii v obrovske vyhode.
Za par let bude koncern Diessovi vdecny.
Naopak sazka na vodik je extremne riskantni.
Nedava smysl ekonomicky, ekologicky ani fyzikalne.
Staci se podivat na prodeje vodikovych aut VS bateriovych. 😉
Volkswagen je touto jasnou strategii v obrovske vyhode.
Za par let bude koncern Diessovi vdecny.
Naopak sazka na vodik je extremne riskantni.
Nedava smysl ekonomicky, ekologicky ani fyzikalne.
Staci se podivat na prodeje vodikovych aut VS bateriovych. 😉
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dinosauři v BMW dělaj vše pro to aby oddálili nástup baterkáčů. Stejně skončej pohřbený s tím vodíkem jako fosílie hned vedle svejch špinavejch spalováků :-!
Elektromobil průměr (16,27 kWh/100km) v českém energetickém mixu - 7,3kg CO2/100km
Vodík vyrobený elektrolýzou (60kWh/1kg/100km) - v cz mixu 27kg CO2/100km
Pokud chceme, aby byl vodík alespoň emisně stejný, jako spalovací motor, potřebujeme snížit emise mixu o 55,6%, pokud chceme na úroveň elektromobilů s dnešním en mixem, potřebujeme snížit emise z výroby o 73,3% na nějakých 120g CO2/kWh, což pak vychází emisně na 7,2kg/100km, no vzhledem k tomu, že EV jede na stejný mix, tak elektromobil v tu dobu bude vypouštět necelé 2kg.