Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Fiesta přichází v modernizovaném balení. Nechybí ani silnější ST

36 komentářů

Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nepůsobí zle, ale nemá diesel... :no:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Doporučuje 9 z 10 ti Italů a Frantíků... jako fakt 😊
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak nějak s tím Fordem souhlas.. je to smutné... jestli to položí tak obrovskou automobilku... no netroufnu si to odhadovat.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Neviem kto si a či sa trochu orientuješ (nový nick na tomto webe), ale kvality auta a počty jeho predaných kusov nie sú jedno a to isté. 😉
Takže i keby sa Fiesta (notabene ST) vôbec nepredávala, nič to nemení na fakte, že je hodnotená ako najlepšie jazdiace malé auto (a FST ako najlepší a najzábavnejší malý hotheč). Ak by som mal čo Fieste vytýkať, tak sú to len vyššie ceny a len litrové trojvalce (mimo ST). Ale ceny narástli aj u konkurencie a trojvalce sa žiaľ stali triednym štandardom (takže v tomto skôr vyznieva Fiesta ako trendsetter, ktorý trend ostatní nasledujú).
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
OK.
Prepad tu je, Fiesta bola stabilnou súčasťou triednej TOP3, popravde som prekvapený, že sa prepadla aktuálne na 8. miesto v triede, príčiny som neskúmal, ale je to určite pokles, ktorý sa nedá vysvetliť len bežným starnutím modelu. Uvidíme, či s tým facelift niečo spraví.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ptr078
Tak urcite bude za tym napr. Uk trh, kde sa zvyklo predavat 100-120 tisic fiest, kolo roku 2017 to bolo este tych 70-80 a 2020 to bolo nieco cez 40. Tusim, ze za poslednych 40 rokov to bolo najpredavanejsie auto v uk
Avatar - iudex
iudex
jj, viem, že GB je pre Ford významným trhom, Briti mali Ford asi ako my Škodu; takže keď padol Ford v GB, padol aj celoeurópsky. Príčiny to ale nevysvetľuje.
Inak späť k samotnému autu, napriek tomu, že Fiestu uznávam, sám by som zvažoval, či si ju v danej triede kúpiť. Lebo tie slabšie verzie sú pomerne drahé v kontexte konkurencie a pri silnejších mi trochu vadí ten liter. Predsalen vedľa testované Clio je s 1,33 R4 zaujímavejšia voľba ako rovnako výkonná Fiesta, ktorá ten výkon ťahá z 1,0 R3.
Najviac by ma zaujímala Fiesta ST, ak by som chcel malý hotheč, FST by bola vo finále. Ale opäť ba záležalo aj na cene, predsalen tá cenníková (25690 eur) je o dosť vyššia ako konkurencia. Polo GTI je za 23780 eur a láka výkonnejším dvojlitrom. i20N je za 23390 eur tiež o chlp výkonnejšie, pričom je plne vybavené už v základe, má v cene napr. samosvor (za ktorý sa u Fiesty pripláca 924 eur) či fullLED (Fiesta +700 eur).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dal bych malou zkušenost na to téma Ford vs Renault a r3 vs r4.

Někdy dva roky nazpět jsem po sobě zkusil tyto motory v Csegmentu. Tehdy nový Fokus 1.0 92kw st line Megan 1.33 103kw GTline. Fokus byl mnohem lépe jezdící autem, s přesným řazením i řízením a měl bych dílema jestli VZÍT silnější r4 motor v horším aute a nebo lépe jezdící auto s R3 a asi bych vzal Fokus.

Jenže Clio5 je o dost lepší, než Megan4 před faceliftem (Fiestu jsem neřídíl, ale Pumu jo a extra mne nenadchlo) a tím pádem jestli nová Fiesta nebude o dost levnější a nebo o dost lepší, než to Clio, pak není moc důvodu brát ten komrpomis - skvělé auto jen s R3, když můžeš mít hodně dobre auto s R4
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ptr078
Za seba poviem, ze je to drahe, pretoze by to bolo pre mna auto na vikendove/obcasne jazdenie po serpentinach. Jednym ockom vsak pozeram po jazdenke fieste st, pojdem skusit aj novu i20n, vraj nie je zla. Ty pozeras carwow a Matt dal i20nu n pre st fiestu
Avatar - iudex
iudex
Jj, nielen Mat Watson bol nadšený z novej i20N, aj inde ju hodne chvália. Kórejci ostatne jasne zacielili i20N na Fiestu ST a bojujú jej zbraňami. Ja akurát mám trošku problém s dizajnom i20ky, kým i30N mi sedí a je síce primerane odlíšená od štandardu, ale stále decentná, tak I20N mi už príde trochu vizuálne prehnaná, moc "in your face". A ako píšeš, FieSTa (či i20N) už je skôr víkendovka a nie plnohodnotný dailycar, kým kompaktný HH je už použiteľný na každodenné jazdenie, tam už je tá miera komfortu (notabene ak sú adaptívne tlmiče) podstatne vyššia.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Je to prosté. Nebudu si brát servítky. Na i20N se nedá dívat. A ani jízdně není mezi supermini tím, čím je i30N mezi kompakty. Takže v B-segmentu bych se já osobně v tuto chvíli i20N vyhnul a jelikož se nám konkurence zcvrkla na minimum - šel bych si pro FieSTu. Polo GTI mě nebavilo nikdy (opět platí, že P-GTI není ve své třídě tím, čím je G-GTI mezi kompakty) a třeba Ibiza 1.5 TSI FR se za hot-hatch nedá označit ani omylem. SSS "jako" hybrid sice není takovej propad jak naznačují tovární údaje, realita je o dost lepší, ale lepší než původní SSS není a je dražší. No a taková fajnovka jako TYGR, to už by mi zase asi bylo líto ty peníze nedat třeba za Miatu nebo nějaké poslední BRZ.
Avatar - miromen
miromen
Ne, že by se mi i20 libila, ale překažka by to pro mě určitě nebyla.
Jinak vystižně napsano. :yes:
Avatar - iudex
iudex
Jj, Tvoj názor na dizajn i20N poznám. Mne sa tiež úplne nepáči a hoci nie som tak ostro kritický, jeho vzhľad by bol mínusom, je to boy-racer štýl, na ktorý som už pristarý a celkovo FieSTa je bezpochyby lepšie vyzerajúce auto (z danej trojice béčkových HH najlepšie).
TYGRa ako konkurenciu týchto áut moc nevnímam, dynamikou i cenou ho radím skôr ku kompaktným HH, aj keď samozrejme veľkostne je to len subkompakt.
Avatar - miromen
miromen
Zřejmě u hyundaie použili repliky těch zbrani a ta vyšši mira komfortu obzvlašť u i30N je docela usměvna. Jo a Polo GTI ma přece 2 litr a čtyři valce a to je jasne, že musi byt zakonitě lepši než nějaky 3 valcovy prcek...OMG.
Prostě jak jsem ti dřive psal ty jedeš snad na zakladě nějakych market. kecu od vyrobcu ve spojeni s excelovymi tabulkami.
Z těch tvych přizpěvku mi vychazi BFU uživatel.
Avatar - iudex
iudex
Ako obvykle niekto sa dotkne Fordu a začínaš vidieť červeno. Potom už nevnímaš, že ja Ford fakticky chválim a len spomínam relevantnú konkurenciu, ako zákazníci (tí nezaslepení) pristupujú k výberu. Viem, že PGTI Ti dlhodobo leží v žalúdku a odmietaš priznať, že je to hotheč a relevantná konkurencia k FieSTe, je to ale objektívny fakt. Zákazníci medzi nimi vyberajú a niektorí dokonca po odskúšaní uprednostnia PGTI pred FST (napr. Ronault).
Ale inak máš pravdu, píšem len od stola a tie autá nemám prejdené, lebo reálne v tejto kategórii nevyberám, lovím v trošku vyššej lige. Ak by som ale vyberal, idem si to prejsť všetko a nevynechám PGTI len preto, že podľa jedného miromena to nie je konkurent FST. 😉
Avatar - miromen
miromen
Ne, tohle je realita, kterou vrhl na trh VW. Nejen, že Polo GTI se nějak zvlašť nepovedlo stejně jako u předchozi generace, ale prostě a jednoduše nejde o HH. Přesně jak piše woody, kdy i větši a těžši Golf GTI byť jde o vstupenku mezi HH nabidne podstatně vic jak řidičsky tak svych chovanim než to Polo.
A jak řekl jeden tester po zklamani z pola...jak mužete na něco takoveho nalepit značek GTI, s tim bych zachazel opatrně. Když tam napišete GTI tak musi taky něco předvest což se tady nestalo a když se prodavaji rychle jako chleba tak tomu nerozumim.
Ale samozřejmě vyběru se meze nekladou a zdaleka neni ojediněle, že se vybira i napřid třidami.
Avatar - miromen
miromen
Nějak nechapu ty zdejši akcionaře.
Ale co vim tak vyroba fiesty stala od května do poloviny července a ford ve spravě uvedl, že diky nedostatku dilu nejsou schopni uspokojit cca 200 000 zakazniku.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
No, to ti Miromem rád vysvětlí - chyba je prý v zákaznících, kteří nejsou schopni docenit kvalitu Fordovy produkce a nepochopitelně většinou dávají přednost výrobkům koncernu VW! 😒] 😒] 😒]
Avatar - Midlosek
Midlosek
Fiesta za srpen 24 kousků i Puma pokles téměř na polovinu proti červenci...
Avatar - pradeda777
pradeda777
Je to škoda. Bohužel se stali obětí Korejců jako Fiat. Tím ovšem nechci omlouvat jejich neschopnost korejskému tlaku čelit.... 😒
Avatar - miromen
miromen
FL je povedeny a fiestu určitě omladil. Jen je škoda a ani jsem v to nedoufal, že se nevratila k puvodnim zadnim lampam z předchudce, ktere mi k fiestě pasovaly vice.
Jinak, už součastna recara v ST jsou opravdu vyborna a jejich označeni "sportovni" narozdil od jinych ma rozhodně svuj vyznam a zde se ještě vylepšovalo...rad bych si je vyzkoušel pač na pohled vypadaji dosti lakavě.
ptr078
Za mna poviem, ze fiesta je najkrajsi ford a najviac jej pasuje fordi dizajn. Zvysok nic moc. Ani nova era mustangu ma neoslivila, nazivo da mi emach vobec nepaci. Typujem, ze do 20 rokov si v europe nikto na ford ani nespomenie
admin Fusion webu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Akorát se obávám, že důvody propadů predeje zvýraznili - takže asi oživení těch propadů moc očekávat nejde.
Co byla Fiesta, která se dobře prodávala?
Relativně jednoduché, ale bytelně postavené auto. Hodně vydržela,nestála přehnaně moc peněz a měla docela střízlivé nároky na servis a provoz.
Propad nastal, když do ní začali cpát elektroniku a složité motory.
Teď přidali víc elektroniky a složitější pohony...

😒
Arese
...tak Mustang 5.0 V8 se 6st. manuálem! :😉 :😉 :😉 :yes:
Deadlift
Velká kráva 😁
Deadlift
Trochu málo když už Stage 2 má 400 Nm. https😐/www.atte.cz/…y-fiesta-st-mk8/