Ford Fiesta přichází v modernizovaném balení. Nechybí ani silnější ST
Fiesta se v rámci faceliftu dočkala přepracované přídě. Nechybí ani technologické novinky, zatímco vrcholná Fiesta ST dostala tříválec s vyšším točivým momentem.
Segment malých automobilů je nadále v Evropě nesmírně populární, a tak se i letos dočkal klíčových novinek. Seat Ibiza a Volkswagen prošly modernizací, Škoda Fabia dorazila rovnou v nové generaci. Faceliftu se pak nyní dočkal i Ford Fiesta, který se v aktuální generaci prodává od roku 2017.
Modernizovanou Fiestu už na první pohled poznáte podle přepracované tváře. Automobil se dočkal nové masky chladiče, do níž se přesunulo logo výrobce. Doplňují ji i nové světlomety, které budou nově diodové už ve standardu. Za příplatek pak využijí techniku Matrix LED, která zabraňuje oslnění protijedoucích řidičů a zároveň upravuje světelný kužel podle aktuálních podmínek.
Ford navíc výrazněji vizuálně odlišil jednotlivé deriváty, Trend Edition, Titanium, ST-Line a Active, a to právě pomocí odlišných mřížek masky chladiče nebo dalších zdobení.
Uvnitř je pak hlavní změnou nasazení digitálního přístrojového štítu. Na 12,3“ TFT obrazovku známou z větších modelů půjde promítat různé informace včetně dat z navigace.
V duchu doby se zapracovalo také na asistenčních systémech. Zajímavou novinkou je varování před najetím na dálnici v protisměru, využívající vpředu umístěnou kameru.
Naopak nabídka motorů nadále staví na již dříve uvedených mildhybridech. Konkrétně jde o tříválec 1.0 EcoBoost Hybrid ve verzích s 92 kW a 114 kW, které doplňuje řemenem poháněný integrovaný startér/generátor zachycující energii při brzdění a jízdě setrvačností.
Nadále je doplní i nehybridní verze 1.0 EcoBoost se 74 kW, zatímco další budoucnost základní atmosféry 1.1 s 55 kW je v tuto chvíli nejistá.
V nabídce přitom nadále zůstává také hot hatch Fiesta ST, který se rovněž prezentuje v modernizované verzi. Vrcholný derivát vsadil na ještě sportovnější charakter. Agresivnější vizáž než dosud může dále podpořit nově nabídnutý lak ST Mean Green známý z Pumy ST, zatímco uvnitř nechybí vylepšené sedačky Performance Seats s lepší oporou než dosud. Přepínač jízdních režimů pak nahradil Eco mód ostrým Track pro jízdu na okruhu s vypnutou kontrolou trakce.
Pod kapotou pak nadále pracuje přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost. Výkon zůstává na hodnotě 147 kW, točivý moment však vzrostl na 320 N.m, což je o 30 N.m více než dosud.