Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta přichází v modernizovaném balení. Nechybí ani silnější ST

David Bureš
Diskuze (36)

Fiesta se v rámci faceliftu dočkala přepracované přídě. Nechybí ani technologické novinky, zatímco vrcholná Fiesta ST dostala tříválec s vyšším točivým momentem.

Segment malých automobilů je nadále v Evropě nesmírně populární, a tak se i letos dočkal klíčových novinek. Seat Ibiza a Volkswagen prošly modernizací, Škoda Fabia dorazila rovnou v nové generaci. Faceliftu se pak nyní dočkal i Ford Fiesta, který se v aktuální generaci prodává od roku 2017.

Modernizovanou Fiestu už na první pohled poznáte podle přepracované tváře. Automobil se dočkal nové masky chladiče, do níž se přesunulo logo výrobce. Doplňují ji i nové světlomety, které budou nově diodové už ve standardu. Za příplatek pak využijí techniku Matrix LED, která zabraňuje oslnění protijedoucích řidičů a zároveň upravuje světelný kužel podle aktuálních podmínek.

Ford navíc výrazněji vizuálně odlišil jednotlivé deriváty, Trend Edition, Titanium, ST-Line a Active, a to právě pomocí odlišných mřížek masky chladiče nebo dalších zdobení.

Uvnitř je pak hlavní změnou nasazení digitálního přístrojového štítu. Na 12,3“ TFT obrazovku známou z větších modelů půjde promítat různé informace včetně dat z navigace.

V duchu doby se zapracovalo také na asistenčních systémech. Zajímavou novinkou je varování před najetím na dálnici v protisměru, využívající vpředu umístěnou kameru.

Naopak nabídka motorů nadále staví na již dříve uvedených mildhybridech. Konkrétně jde o tříválec 1.0 EcoBoost Hybrid ve verzích s 92 kW a 114 kW, které doplňuje řemenem poháněný integrovaný startér/generátor zachycující energii při brzdění a jízdě setrvačností.

Nadále je doplní i nehybridní verze 1.0 EcoBoost se 74 kW, zatímco další budoucnost základní atmosféry 1.1 s 55 kW je v tuto chvíli nejistá.

V nabídce přitom nadále zůstává také hot hatch Fiesta ST, který se rovněž prezentuje v modernizované verzi. Vrcholný derivát vsadil na ještě sportovnější charakter. Agresivnější vizáž než dosud může dále podpořit nově nabídnutý lak ST Mean Green známý z Pumy ST, zatímco uvnitř nechybí vylepšené sedačky Performance Seats s lepší oporou než dosud. Přepínač jízdních režimů pak nahradil Eco mód ostrým Track pro jízdu na okruhu s vypnutou kontrolou trakce.

Pod kapotou pak nadále pracuje přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost. Výkon zůstává na hodnotě 147 kW, točivý moment však vzrostl na 320 N.m, což je o 30 N.m více než dosud.

David Bureš
Diskuze (36)

Doporučujeme

19. 9. 2021 18:23
Re: Když Ford...
Velká kráva :D
19. 9. 2021 18:22
Zvětšený Nm
Trochu málo když už Stage 2 má 400 Nm. https://www.atte.cz/…y-fiesta-st-mk8/
17. 9. 2021 12:36
Když Ford...
...tak Mustang 5.0 V8 se 6st. manuálem! :*) :*) :*) :yes:
17. 9. 2021 12:35
Re: Nepůsobí zle ale..
No, to ti Miromem rád vysvětlí - chyba je prý v zákaznících, kteří nejsou schopni docenit kvalitu Fordovy produkce a nepochopitelně většinou dávají přednost výrobkům koncernu VW! :-[] :-[] :-[]
Avatar - miromen
17. 9. 2021 10:33
Re: Re: Re: Nepůsobí zle ale..
Ne, tohle je realita, kterou vrhl na trh VW. Nejen, že Polo GTI se nějak zvlašť nepovedlo stejně jako u předchozi generace, ale prostě a jednoduše nejde o HH. Přesně jak piše woody, kdy i větši a těžši Golf GTI byť jde o vstupenku mezi HH nabidne podstatně vic jak řidičsky tak svych chovanim než to Polo.
A jak řekl jeden tester po zklamani z pola...jak mužete na něco takoveho nalepit značek GTI, s tim bych zachazel opatrně. Když tam napišete GTI tak musi taky něco předvest což se tady nestalo a když se prodavaji rychle jako chleba tak tomu nerozumim.
Ale samozřejmě vyběru se meze nekladou a zdaleka neni ojediněle, že se vybira i napřid třidami.