Novinky

Zpět na článek

Ford Fiesta přichází v modernizovaném balení. Nechybí ani silnější ST

36 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Doporučuje 9 z 10 ti Italů a Frantíků... jako fakt 😊
Avatar - iudex
iudex
OK.
Prepad tu je, Fiesta bola stabilnou súčasťou triednej TOP3, popravde som prekvapený, že sa prepadla aktuálne na 8. miesto v triede, príčiny som neskúmal, ale je to určite pokles, ktorý sa nedá vysvetliť len bežným starnutím modelu. Uvidíme, či s tým facelift niečo spraví.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Neviem kto si a či sa trochu orientuješ (nový nick na tomto webe), ale kvality auta a počty jeho predaných kusov nie sú jedno a to isté. 😉
Takže i keby sa Fiesta (notabene ST) vôbec nepredávala, nič to nemení na fakte, že je hodnotená ako najlepšie jazdiace malé auto (a FST ako najlepší a najzábavnejší malý hotheč). Ak by som mal čo Fieste vytýkať, tak sú to len vyššie ceny a len litrové trojvalce (mimo ST). Ale ceny narástli aj u konkurencie a trojvalce sa žiaľ stali triednym štandardom (takže v tomto skôr vyznieva Fiesta ako trendsetter, ktorý trend ostatní nasledujú).
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak nějak s tím Fordem souhlas.. je to smutné... jestli to položí tak obrovskou automobilku... no netroufnu si to odhadovat.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Je to škoda. Bohužel se stali obětí Korejců jako Fiat. Tím ovšem nechci omlouvat jejich neschopnost korejskému tlaku čelit.... 😒
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
...tak Mustang 5.0 V8 se 6st. manuálem! :😉 :😉 :😉 :yes:
Arese
No, to ti Miromem rád vysvětlí - chyba je prý v zákaznících, kteří nejsou schopni docenit kvalitu Fordovy produkce a nepochopitelně většinou dávají přednost výrobkům koncernu VW! 😒] 😒] 😒]
Avatar - iudex
iudex
Jj, Tvoj názor na dizajn i20N poznám. Mne sa tiež úplne nepáči a hoci nie som tak ostro kritický, jeho vzhľad by bol mínusom, je to boy-racer štýl, na ktorý som už pristarý a celkovo FieSTa je bezpochyby lepšie vyzerajúce auto (z danej trojice béčkových HH najlepšie).
TYGRa ako konkurenciu týchto áut moc nevnímam, dynamikou i cenou ho radím skôr ku kompaktným HH, aj keď samozrejme veľkostne je to len subkompakt.
Avatar - iudex
iudex
Ako obvykle niekto sa dotkne Fordu a začínaš vidieť červeno. Potom už nevnímaš, že ja Ford fakticky chválim a len spomínam relevantnú konkurenciu, ako zákazníci (tí nezaslepení) pristupujú k výberu. Viem, že PGTI Ti dlhodobo leží v žalúdku a odmietaš priznať, že je to hotheč a relevantná konkurencia k FieSTe, je to ale objektívny fakt. Zákazníci medzi nimi vyberajú a niektorí dokonca po odskúšaní uprednostnia PGTI pred FST (napr. Ronault).
Ale inak máš pravdu, píšem len od stola a tie autá nemám prejdené, lebo reálne v tejto kategórii nevyberám, lovím v trošku vyššej lige. Ak by som ale vyberal, idem si to prejsť všetko a nevynechám PGTI len preto, že podľa jedného miromena to nie je konkurent FST. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dal bych malou zkušenost na to téma Ford vs Renault a r3 vs r4.

Někdy dva roky nazpět jsem po sobě zkusil tyto motory v Csegmentu. Tehdy nový Fokus 1.0 92kw st line Megan 1.33 103kw GTline. Fokus byl mnohem lépe jezdící autem, s přesným řazením i řízením a měl bych dílema jestli VZÍT silnější r4 motor v horším aute a nebo lépe jezdící auto s R3 a asi bych vzal Fokus.

Jenže Clio5 je o dost lepší, než Megan4 před faceliftem (Fiestu jsem neřídíl, ale Pumu jo a extra mne nenadchlo) a tím pádem jestli nová Fiesta nebude o dost levnější a nebo o dost lepší, než to Clio, pak není moc důvodu brát ten komrpomis - skvělé auto jen s R3, když můžeš mít hodně dobre auto s R4
Avatar - iudex
iudex
jj, viem, že GB je pre Ford významným trhom, Briti mali Ford asi ako my Škodu; takže keď padol Ford v GB, padol aj celoeurópsky. Príčiny to ale nevysvetľuje.
Inak späť k samotnému autu, napriek tomu, že Fiestu uznávam, sám by som zvažoval, či si ju v danej triede kúpiť. Lebo tie slabšie verzie sú pomerne drahé v kontexte konkurencie a pri silnejších mi trochu vadí ten liter. Predsalen vedľa testované Clio je s 1,33 R4 zaujímavejšia voľba ako rovnako výkonná Fiesta, ktorá ten výkon ťahá z 1,0 R3.
Najviac by ma zaujímala Fiesta ST, ak by som chcel malý hotheč, FST by bola vo finále. Ale opäť ba záležalo aj na cene, predsalen tá cenníková (25690 eur) je o dosť vyššia ako konkurencia. Polo GTI je za 23780 eur a láka výkonnejším dvojlitrom. i20N je za 23390 eur tiež o chlp výkonnejšie, pričom je plne vybavené už v základe, má v cene napr. samosvor (za ktorý sa u Fiesty pripláca 924 eur) či fullLED (Fiesta +700 eur).
Avatar - Midlosek
Midlosek
Fiesta za srpen 24 kousků i Puma pokles téměř na polovinu proti červenci...
Deadlift
Velká kráva 😁
Deadlift
Trochu málo když už Stage 2 má 400 Nm. https😐/www.atte.cz/…y-fiesta-st-mk8/
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Akorát se obávám, že důvody propadů predeje zvýraznili - takže asi oživení těch propadů moc očekávat nejde.
Co byla Fiesta, která se dobře prodávala?
Relativně jednoduché, ale bytelně postavené auto. Hodně vydržela,nestála přehnaně moc peněz a měla docela střízlivé nároky na servis a provoz.
Propad nastal, když do ní začali cpát elektroniku a složité motory.
Teď přidali víc elektroniky a složitější pohony...

😒
Avatar - miromen
miromen
Ne, že by se mi i20 libila, ale překažka by to pro mě určitě nebyla.
Jinak vystižně napsano. :yes:
Avatar - iudex
iudex
Jj, nielen Mat Watson bol nadšený z novej i20N, aj inde ju hodne chvália. Kórejci ostatne jasne zacielili i20N na Fiestu ST a bojujú jej zbraňami. Ja akurát mám trošku problém s dizajnom i20ky, kým i30N mi sedí a je síce primerane odlíšená od štandardu, ale stále decentná, tak I20N mi už príde trochu vizuálne prehnaná, moc "in your face". A ako píšeš, FieSTa (či i20N) už je skôr víkendovka a nie plnohodnotný dailycar, kým kompaktný HH je už použiteľný na každodenné jazdenie, tam už je tá miera komfortu (notabene ak sú adaptívne tlmiče) podstatne vyššia.
Avatar - miromen
miromen
Ne, tohle je realita, kterou vrhl na trh VW. Nejen, že Polo GTI se nějak zvlašť nepovedlo stejně jako u předchozi generace, ale prostě a jednoduše nejde o HH. Přesně jak piše woody, kdy i větši a těžši Golf GTI byť jde o vstupenku mezi HH nabidne podstatně vic jak řidičsky tak svych chovanim než to Polo.
A jak řekl jeden tester po zklamani z pola...jak mužete na něco takoveho nalepit značek GTI, s tim bych zachazel opatrně. Když tam napišete GTI tak musi taky něco předvest což se tady nestalo a když se prodavaji rychle jako chleba tak tomu nerozumim.
Ale samozřejmě vyběru se meze nekladou a zdaleka neni ojediněle, že se vybira i napřid třidami.
Avatar - miromen
miromen
Zřejmě u hyundaie použili repliky těch zbrani a ta vyšši mira komfortu obzvlašť u i30N je docela usměvna. Jo a Polo GTI ma přece 2 litr a čtyři valce a to je jasne, že musi byt zakonitě lepši než nějaky 3 valcovy prcek...OMG.
Prostě jak jsem ti dřive psal ty jedeš snad na zakladě nějakych market. kecu od vyrobcu ve spojeni s excelovymi tabulkami.
Z těch tvych přizpěvku mi vychazi BFU uživatel.
admin Fusion webu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ptr078
Za seba poviem, ze je to drahe, pretoze by to bolo pre mna auto na vikendove/obcasne jazdenie po serpentinach. Jednym ockom vsak pozeram po jazdenke fieste st, pojdem skusit aj novu i20n, vraj nie je zla. Ty pozeras carwow a Matt dal i20nu n pre st fiestu
Avatar - woody-alien
woody-alien
Je to prosté. Nebudu si brát servítky. Na i20N se nedá dívat. A ani jízdně není mezi supermini tím, čím je i30N mezi kompakty. Takže v B-segmentu bych se já osobně v tuto chvíli i20N vyhnul a jelikož se nám konkurence zcvrkla na minimum - šel bych si pro FieSTu. Polo GTI mě nebavilo nikdy (opět platí, že P-GTI není ve své třídě tím, čím je G-GTI mezi kompakty) a třeba Ibiza 1.5 TSI FR se za hot-hatch nedá označit ani omylem. SSS "jako" hybrid sice není takovej propad jak naznačují tovární údaje, realita je o dost lepší, ale lepší než původní SSS není a je dražší. No a taková fajnovka jako TYGR, to už by mi zase asi bylo líto ty peníze nedat třeba za Miatu nebo nějaké poslední BRZ.
ptr078
Za mna poviem, ze fiesta je najkrajsi ford a najviac jej pasuje fordi dizajn. Zvysok nic moc. Ani nova era mustangu ma neoslivila, nazivo da mi emach vobec nepaci. Typujem, ze do 20 rokov si v europe nikto na ford ani nespomenie
Avatar - miromen
miromen
Nějak nechapu ty zdejši akcionaře.
Ale co vim tak vyroba fiesty stala od května do poloviny července a ford ve spravě uvedl, že diky nedostatku dilu nejsou schopni uspokojit cca 200 000 zakazniku.
ptr078
Tak urcite bude za tym napr. Uk trh, kde sa zvyklo predavat 100-120 tisic fiest, kolo roku 2017 to bolo este tych 70-80 a 2020 to bolo nieco cez 40. Tusim, ze za poslednych 40 rokov to bolo najpredavanejsie auto v uk
Avatar - miromen
miromen
FL je povedeny a fiestu určitě omladil. Jen je škoda a ani jsem v to nedoufal, že se nevratila k puvodnim zadnim lampam z předchudce, ktere mi k fiestě pasovaly vice.
Jinak, už součastna recara v ST jsou opravdu vyborna a jejich označeni "sportovni" narozdil od jinych ma rozhodně svuj vyznam a zde se ještě vylepšovalo...rad bych si je vyzkoušel pač na pohled vypadaji dosti lakavě.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nepůsobí zle, ale nemá diesel... :no: