Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Tom Pro
Registruji špatné probuzení. Staryho mergla nemas, tak kup novy bago a obcas to protahni a nalij 98 nebo 100. Manipulace je jen v ty hlavě ale radu ti dam. Jezdi na benzinu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Rozdiel je vidno hlavne pod záťažou a zároveň až po vyjazdené jednej alebo dvoch nádrží f aute. Keď tankuješ len raz za čas, tak si ten rozdiel zrejme ani nevšimneš
tankujete někdy u euroilu? Tam mají dva druhy 95 a o tym druhým je článek. 98 a 100 je pro moderní vůz zbytečný.
gutex
Jakou vypovídající hodnotu má test, kde "Metodika, spočívá v trápení vysoce výkonného motoru přeplňovaného turbodmychadlem i kompresorem (maximálně 132 kW a 250 Nm) soustavným chodem při nízké zátěži, tedy 2000 otáčkách a 56 Nm.", tj. provoz, který s reálným provozem motoru nemá nic společného? :no: O testu s motorem, který se v autech dávno nepoužívá ani nemluvě. :no:
Hmm.
Jestli ono to nebude tim, ze to je pro ukladani nejhorsi rezim.
Takze v beznem provoze to bude vzdycky lepsi.
Taky vetsinou doufas, ze ti motor vydrzi vic, nez jen par hodin.
Jestli ono to nebude tim, ze to je pro ukladani nejhorsi rezim.
Takze v beznem provoze to bude vzdycky lepsi.
Taky vetsinou doufas, ze ti motor vydrzi vic, nez jen par hodin.
Práve že podľa mňa má spoločné veľa. Ustálená rýchlosť po nejakej rovine, okreske, poskakovanie po meste, vtedy moc výkonu naozaj nepotrebujeme a tie parametre zodpovedajú zhruba parametrom z testu. Či je tam kompresor alebo turbo je asi pre účely testovania asi jedno...
Logika je právě v tom, že to je "nejhorší" režim, v kterém nejrychleji vznikají úsady a proto ti na testování stačí max. pár desítek hodin. V praxi na tvorbu stejného množství úsad potřebuješ mnohem více hodin, protože motor nejede jen v tomto nepříznivém režimu. Ale nechceš "zanášet" (a tímpádem platit) motor v testu stovky hodin, ale co nejkratší dobu.
Soustavný chod na nízkou zátěž je realita pro auta, která jezdí v městském a přímestském provozu.
Proč nelze na tu zkoušku zvolit libovolný motor, je v článku jasně vysvětleno. Ne každý motor by přežil pravidelnou rozborku vnitřností.
Proč nelze na tu zkoušku zvolit libovolný motor, je v článku jasně vysvětleno. Ne každý motor by přežil pravidelnou rozborku vnitřností.
Ne, běžný provoz auta je přesný opak "soustavného chodu motoru na nízkou zátež" o kterém byl test. Výsledky a závěry testu proto nejsou relevantní praxi a ovlivní leda hejly k nákupu předražených paliv se "zázračnými" aditivy. :-!
Vit Hornicek
Mohu mit dotaz na zkusenosti a vyznam moznych dalsich prisad u vykonnejsich sestivalcu u benzinu s okt.cislem 100,cca 5 let stari motoru,najezd cca 100t.km?Nemuze naopak dalsi aditivum jiz k tak kvaltinimu palivu dlouhodobe ovlivnit vlastnosti motoru spise negativne?Dekuji.
Asi uplne nerozumim.
Oktanove cislo je jedna vec, prisady jsou druha.
Vyssi oktanove cislo vyuziji jen nektere motory. Pro vetsinu jsou zcela zbytecne.
Prisady (rozumne, od vyrobce benzinu) prospeji v podstate kazdemu motoru, ale nektere se bez nich vicemene neobejdou. Takze v zasade primovstrikove motory by na jiny benzin ani jezdit nemely.
Pokud to nemas jako sluzebni na operativni leasing.
😄
Neumim si predstavit situaci, kdy by kvalitni benzin mohl motoru uskodit.
A 5 let a sto tisic km?
To by mel byt motor na vrcholu sil!
Pokud to tedy neni motor TSI.
😄
Oktanove cislo je jedna vec, prisady jsou druha.
Vyssi oktanove cislo vyuziji jen nektere motory. Pro vetsinu jsou zcela zbytecne.
Prisady (rozumne, od vyrobce benzinu) prospeji v podstate kazdemu motoru, ale nektere se bez nich vicemene neobejdou. Takze v zasade primovstrikove motory by na jiny benzin ani jezdit nemely.
Pokud to nemas jako sluzebni na operativni leasing.
😄
Neumim si predstavit situaci, kdy by kvalitni benzin mohl motoru uskodit.
A 5 let a sto tisic km?
To by mel byt motor na vrcholu sil!
Pokud to tedy neni motor TSI.
😄
Dekuju za reakci,myslel jsem pridavat napr.aditiva jiz u aditivovaneho paliva nejemom v zime,jestli existuje nejake palivo,u ktereho by enormni mnozstvi dalsich aditiv mohlo v nejake situaci motoru neprospet,zmena spal.teplot apod...jestli ma vyznam pridavat doporucovane mnozstvi napr.VIF Super Benzin Aditiv do paliva Verva od Benziny atd.Diky!
Nevím, jak jiná aditiva, ale minimálně u VIFu se píše, že předávkování nevadí. Teda pochopitelně za předpokladu, že ho tam nenaliješ půl nádrže.
Bohužel výrobci to přímovstřikovým motorům nijak neulehčují. Škodovka, ve snaze předejít tomu, že by majitel do auta nalil aditivum nahrazující olovo, které by zničilo katalyzátor, do návodu k obsluze píše toto😒br />
"Nedoporučujeme přidávat dodatečné přísady do benzinu (aditiva), hrozí poškození motoru nebo výfukového systému." Je docela zázrak, že TSíčka tohle týrání dokáží přežít.
Mispulda
Já tomu vlastně vůbec nerozumím. Přijde mi to jako úplná slátanina, ale třeba se pletu a někdy mi to objasní. Třeba byla myšlenka dobrá, jen redaktor neumí psát. Já vážně nevím. Mluví se o značkovém palivu. Značkové palivo je předpokládám jakékoli palivo splňující definovanou normu. Takže vlastně všechna jsou značkové bez rozdílu čerpací stanice a je jedno, zdali je tam aditivum, nebo ne. Každá čerpací stanice je značka, každý výrobce je značka. Najednou se v článku objevuje výrobce aditiv VIF. Chápu, že ho tedy někdo (nějaký odběratel) nechává při odběru přimíchat do objednané dávky. Takže stejný výsledek, jako když si ho tam motorista doplní sám z plechovky při čerpání. A chápu to správně, že to nemá nic společného s druhy jako třeba Verva, MaxxMotion, které mají vyšší oktanové číslo a samozřejmě nějaká aditiva (třeba i jiná než VIF). Takže pointa je v tom, nehledat značkové palivo, protože to jsou úplně všechny, ale hledat to, kde je u prodejce napsáno, že mají přidaný VIF. Takže celý článek je deklarování toho, že VIF má slibované účinky a nikoli cosi o značkovém nic neříkajícím palivu. Ale třeba to jen nechápu a někdo mi to objasní.
Neni to nesmysl.
Rafinerie dela polotovar. Jednotlivi distributori si tam pridavaji svoje slozky, a tim z toho udelaji svuj benzin.
Jeste nedavno platilo, ze to, ze vsechen benzin je z jedne rafinerky platilo pro vsechny benziny mimo Shell a OMV.
Dneska to poprtavde nevim jiste, mam za to, ze minimalne "premiova paliva" tech dvou znacek se vozi z Rakouska, kousek od letiste.
Je to jako si rict, ze je jednou jakou si koupim kosili, protoze vsechny sijou z latky vyrobene jednim dodavatelem.
A presto jedna muze byt v pohode, a u druhe kolisat velikost a padat knofliky.
😉
Rafinerie dela polotovar. Jednotlivi distributori si tam pridavaji svoje slozky, a tim z toho udelaji svuj benzin.
Jeste nedavno platilo, ze to, ze vsechen benzin je z jedne rafinerky platilo pro vsechny benziny mimo Shell a OMV.
Dneska to poprtavde nevim jiste, mam za to, ze minimalne "premiova paliva" tech dvou znacek se vozi z Rakouska, kousek od letiste.
Je to jako si rict, ze je jednou jakou si koupim kosili, protoze vsechny sijou z latky vyrobene jednim dodavatelem.
A presto jedna muze byt v pohode, a u druhe kolisat velikost a padat knofliky.
😉
Zřejmě máte problém s chápáním psaného textu a pak tedy není pomoci..
Taky nezapomente na to, ze premiova paliva neobsahuji zadne bioslozky, ktere jsou pro kazdy moderni motor tak trochu mor.
edit: ten palec dolu mi dal agent Bures? 😁
edit: ten palec dolu mi dal agent Bures? 😁
Myslím že to je hlavně reklama.
Takže nakupte VIF a stary Mercedes tam funguje. :-!
https😐/www.auto.cz/…zinu-cisti-88481
A když půjdeme dál do historie tak to čisti určitě v textech úplně od začátku.
Registruji hodně manipulace :no: