Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jak se testuje značkové palivo: A skutečně se vyplatí připlatit si?

22 komentářů

Tom Pro
Registruji špatné probuzení. Staryho mergla nemas, tak kup novy bago a obcas to protahni a nalij 98 nebo 100. Manipulace je jen v ty hlavě ale radu ti dam. Jezdi na benzinu
kyklop
Práve že podľa mňa má spoločné veľa. Ustálená rýchlosť po nejakej rovine, okreske, poskakovanie po meste, vtedy moc výkonu naozaj nepotrebujeme a tie parametre zodpovedajú zhruba parametrom z testu. Či je tam kompresor alebo turbo je asi pre účely testovania asi jedno...
kyklop
Rozdiel je vidno hlavne pod záťažou a zároveň až po vyjazdené jednej alebo dvoch nádrží f aute. Keď tankuješ len raz za čas, tak si ten rozdiel zrejme ani nevšimneš
Flajzi
Logika je právě v tom, že to je "nejhorší" režim, v kterém nejrychleji vznikají úsady a proto ti na testování stačí max. pár desítek hodin. V praxi na tvorbu stejného množství úsad potřebuješ mnohem více hodin, protože motor nejede jen v tomto nepříznivém režimu. Ale nechceš "zanášet" (a tímpádem platit) motor v testu stovky hodin, ale co nejkratší dobu.
Já Prvni_1
Hmm.
Jestli ono to nebude tim, ze to je pro ukladani nejhorsi rezim.
Takze v beznem provoze to bude vzdycky lepsi.

Taky vetsinou doufas, ze ti motor vydrzi vic, nez jen par hodin.
Já Prvni_1
Asi uplne nerozumim.
Oktanove cislo je jedna vec, prisady jsou druha.
Vyssi oktanove cislo vyuziji jen nektere motory. Pro vetsinu jsou zcela zbytecne.
Prisady (rozumne, od vyrobce benzinu) prospeji v podstate kazdemu motoru, ale nektere se bez nich vicemene neobejdou. Takze v zasade primovstrikove motory by na jiny benzin ani jezdit nemely.
Pokud to nemas jako sluzebni na operativni leasing.
😄
Neumim si predstavit situaci, kdy by kvalitni benzin mohl motoru uskodit.
A 5 let a sto tisic km?
To by mel byt motor na vrcholu sil!
Pokud to tedy neni motor TSI.
😄
Mispulda
No pomoci je. Od lidí, kteří to pochopili. Vy evidentně vůbec.
gutex
Ne, běžný provoz auta je přesný opak "soustavného chodu motoru na nízkou zátež" o kterém byl test. Výsledky a závěry testu proto nejsou relevantní praxi a ovlivní leda hejly k nákupu předražených paliv se "zázračnými" aditivy. :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tiborek
Taky nezapomente na to, ze premiova paliva neobsahuji zadne bioslozky, ktere jsou pro kazdy moderni motor tak trochu mor.

edit: ten palec dolu mi dal agent Bures? 😁
s0va
Zřejmě máte problém s chápáním psaného textu a pak tedy není pomoci..
Já Prvni_1
Neni to nesmysl.
Rafinerie dela polotovar. Jednotlivi distributori si tam pridavaji svoje slozky, a tim z toho udelaji svuj benzin.
Jeste nedavno platilo, ze to, ze vsechen benzin je z jedne rafinerky platilo pro vsechny benziny mimo Shell a OMV.
Dneska to poprtavde nevim jiste, mam za to, ze minimalne "premiova paliva" tech dvou znacek se vozi z Rakouska, kousek od letiste.

Je to jako si rict, ze je jednou jakou si koupim kosili, protoze vsechny sijou z latky vyrobene jednim dodavatelem.
A presto jedna muze byt v pohode, a u druhe kolisat velikost a padat knofliky.
😉
Mispulda
Já tomu vlastně vůbec nerozumím. Přijde mi to jako úplná slátanina, ale třeba se pletu a někdy mi to objasní. Třeba byla myšlenka dobrá, jen redaktor neumí psát. Já vážně nevím. Mluví se o značkovém palivu. Značkové palivo je předpokládám jakékoli palivo splňující definovanou normu. Takže vlastně všechna jsou značkové bez rozdílu čerpací stanice a je jedno, zdali je tam aditivum, nebo ne. Každá čerpací stanice je značka, každý výrobce je značka. Najednou se v článku objevuje výrobce aditiv VIF. Chápu, že ho tedy někdo (nějaký odběratel) nechává při odběru přimíchat do objednané dávky. Takže stejný výsledek, jako když si ho tam motorista doplní sám z plechovky při čerpání. A chápu to správně, že to nemá nic společného s druhy jako třeba Verva, MaxxMotion, které mají vyšší oktanové číslo a samozřejmě nějaká aditiva (třeba i jiná než VIF). Takže pointa je v tom, nehledat značkové palivo, protože to jsou úplně všechny, ale hledat to, kde je u prodejce napsáno, že mají přidaný VIF. Takže celý článek je deklarování toho, že VIF má slibované účinky a nikoli cosi o značkovém nic neříkajícím palivu. Ale třeba to jen nechápu a někdo mi to objasní.
Avatar - Anonym
Anonym
Bohužel výrobci to přímovstřikovým motorům nijak neulehčují. Škodovka, ve snaze předejít tomu, že by majitel do auta nalil aditivum nahrazující olovo, které by zničilo katalyzátor, do návodu k obsluze píše toto😒br /> "Nedoporučujeme přidávat dodatečné přísady do benzinu (aditiva), hrozí poškození motoru nebo výfukového systému." Je docela zázrak, že TSíčka tohle týrání dokáží přežít.
Avatar - Anonym
Anonym
Soustavný chod na nízkou zátěž je realita pro auta, která jezdí v městském a přímestském provozu.
Proč nelze na tu zkoušku zvolit libovolný motor, je v článku jasně vysvětleno. Ne každý motor by přežil pravidelnou rozborku vnitřností.
Vit Hornicek
Dekuju za reakci,myslel jsem pridavat napr.aditiva jiz u aditivovaneho paliva nejemom v zime,jestli existuje nejake palivo,u ktereho by enormni mnozstvi dalsich aditiv mohlo v nejake situaci motoru neprospet,zmena spal.teplot apod...jestli ma vyznam pridavat doporucovane mnozstvi napr.VIF Super Benzin Aditiv do paliva Verva od Benziny atd.Diky!
Avatar - lyon667
lyon667
Nevím, jak jiná aditiva, ale minimálně u VIFu se píše, že předávkování nevadí. Teda pochopitelně za předpokladu, že ho tam nenaliješ půl nádrže.
Vit Hornicek
Mohu mit dotaz na zkusenosti a vyznam moznych dalsich prisad u vykonnejsich sestivalcu u benzinu s okt.cislem 100,cca 5 let stari motoru,najezd cca 100t.km?Nemuze naopak dalsi aditivum jiz k tak kvaltinimu palivu dlouhodobe ovlivnit vlastnosti motoru spise negativne?Dekuji.
King of rain
Myslím že už to čistící schopnosti mělo před x lety.
Myslím že to je hlavně reklama.
Takže nakupte VIF a stary Mercedes tam funguje. :-!
https😐/www.auto.cz/…zinu-cisti-88481

A když půjdeme dál do historie tak to čisti určitě v textech úplně od začátku.
Registruji hodně manipulace :no:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
tankujete někdy u euroilu? Tam mají dva druhy 95 a o tym druhým je článek. 98 a 100 je pro moderní vůz zbytečný.
gutex
Jakou vypovídající hodnotu má test, kde "Metodika, spočívá v trápení vysoce výkonného motoru přeplňovaného turbodmychadlem i kompresorem (maximálně 132 kW a 250 Nm) soustavným chodem při nízké zátěži, tedy 2000 otáčkách a 56 Nm.", tj. provoz, který s reálným provozem motoru nemá nic společného? :no: O testu s motorem, který se v autech dávno nepoužívá ani nemluvě. :no: